בזמן שהנציגות החרדית בכנסת ממשיכה בדיונים ובמחאות נגד חילולי השבת, ב
רכבת ישראל מבקשים לקבוע עובדות בשטח. בשבת האחרונה (11.11.17) יצא מערך שלם של רכבת, הכולל קרונות רבים.
הרכבת שיצאה לפנות ערב מכיוון חיפה שעטה במהירות תוך שהיא צופרת כדי להזהיר עוברים ושבים שהיו בקרבת המסילה, ומפריעה בתוך כך לתושבי השכונות הסמוכות למסילה.
מתפללים באחד מבתי הכנסת הסמוכים למסילה בקריית מוצקין סיפרו ל-News1: "הרכבת יצאה אחרי סעודה שלישית, ובזמן שהיינו בבית הכנסת הפריעו הצפירות המתמשכות לשמוע את השיעור". תושבים אחרים סיפרו כי משפחות דתיות שיצאו לטייל ברגל וביקשו לחצות את המסילה במעבר הולכי הרגל ליד קריית שמואל נאלצו להמתין דקות ארוכות.
מדי שבת לפנות ערב מתאפשרת "פתיחת ציר" - נסיעה של קרון בודד או כלי אחר באור יום לפני תחילת תנועת רכבות הנוסעים והמטען בכל הקווים של הרכבת, אך לא מוסע מערך שלם של קרונות.
סריקת המסילה נעשית בהתאם להנחיית משטרת ישראל, לצורך סריקה ביטחונית ובטיחותית של המסילות, לפני חידוש תנועת הרכבות הסדירה במוצאי שבת. אולם כאמור, הדבר נעשה באמצעות קטר אחד ולא באמצעות מערכת רכבת שלם.
תקרית דומה אירעה לפני שנתיים. בשנת 2015 יצאה רכבת נוסעים דו-קומתית עם כשמונה קרונות ריקים מנוסעים, מאזור חיפה לכיוון נהריה בסביבות השעה 16:00. מערך רכבתי זה נועד להפעלת הרכבת שיוצאת מנהריה בשעה 17:43 במוצ"ש. מאז אותה תקרי שעוררה מחאה נמנעה רכבת ישראל מכך, וכעת נראה כי הלקח לא ממש נלמד.
תגובת משרד העבודה: "לרכבת ישראל אין היתר להעסקת נהגי רכבת להסעת נוסעים ביום המנוחה השבועי. לרכבת יש היתר להעסקת נהגים לביצוע 'פתיחת ציר', קרי נסיעת רכבת ביום המנוחה השבועי על כל המסילות כדי לוודא שאלו לא נפגעו ואין עליהן מפגעים. פתיחת הציר מתבצעת על-ידי סוגי קרונות/רכבות שונים".
במשרד התחבורה פתחו בבדיקת העניין מול רכבת ישראל.
בחברת רכבת ישראל סירבו להגיב.