מנכ"ל עיריית חולון היוצאת, חנה הרצמן, ביצעה פעולות החורגות ממינהל תקין ועבדה במשרות נוספות בניגוד להוראות החלות עליה - קובע (21.11.17)
מבקר המדינה,
יוסף שפירא. הרצמן התפטרה לפני מספר חודשים, בעקבות דוח קודם של שפירא, וכיום היא יועצת לעיריית רמת גן - בראשה עומד
ישראל זינגר, ה"מככב" בחקירה של פרשת שחיתות.
הליקויים בהתנהלותה של הרצמן - שהייתה כפופה לראש העירייה,
מוטי ששון - נגעו לשורה של פרויקטים והתקשרויות, אשר "מאופיינות בפגיעה בסדרי מינהל תקין ובעקרון השוויון", כלשונו של שפירא. עוד הוא מצביע על תשובות כוזבות שקיבל מן העירייה ועל פרוטוקול פיקטיבי שהכינה היועצת המשפטית של העירייה, יונת דיין - שעצם בחירתה לתפקיד מעוררת תהיות.
בתקופות מסוימות במהלך כהונתה של הרצמן היא כיהנה גם במועצת הפיס לתרבות ולאמנות, בדירקטוריון קופת חולים מאוחדת ובצוות בדיקה של משרד הבריאות בנוגע לבית חולים הדסה, והכל ללא אישור מועצת העיר ושר הפנים ובניגוד לפקודת העיריות. הרצמן קיבלה גמול השתתפות בישיבות מועצת הפיס וועדותיה ובישיבות דירקטוריון קופת חולים מאוחדת, בניגוד לאמור בפקודת העיריות.
כיכר העיר היא מתחם שתכננה העירייה, שנועד להיות מרכז שירות ותרבות ולכלול בניין עירייה, אולם קונצרטים, מרכז מוזיקה ושטחי מסחר, בניייני משרדים ומגורים; עלות בנייתו הוערכה ב-538 מיליון שקל. העירייה פנתה לקבל הצעות מחיר ממשרדים לניהול פרויקטים לשלב הראשון של הפרויקט לאחר שכמה ימים קודם לכן, בפגישה מקדימה אצל הרצמן, כבר אושרה העסקתו של משרד מסוים - שהצעת המחיר שלו הייתה גבוהה ב-60% מההצעות הנמוכות. לאחר מכן אושרה העסקתו בשלב נוסף של הפרויקט, בשכר טירחה של 12.5 מיליון שקל. העסקתו אושרה כהצעת יחיד - על בסיס התקשרות לנהל את השלב הראשון שסכומה המירבי היה 100,000 שקל.
הרצמן נפגשה עם מנכ"ל חברה לבדיקת אפשרות לרכישת חיישנים ולפיתוח אפליקציה לתערוכות במוזאון. למחרת קיבלה הרצמן הצעת מחיר לרכישת המוצר ולהטמעתו, וזו הועברה לאישור חברי הוועדה למסירת עבודות. לא נעשתה פנייה בכתב לקבלת הצעות נוספות לרכישת המוצר; ההתקשרות נעשתה בפטור ממכרז, אף שהייתה טעונה מכרז; העירייה התקשרה עם החברה בפטור ממכרז כספק יחיד, אף שמנהלת האגף למערכות מידע הודיעה להרצמן, כי אין מדובר בספק יחיד.
העירייה התקשרה עם זוכים במכרז לקבלת שירותי היסעים שערכה החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי, לאחר שפג תוקף אישור משרד הפנים להתקשרות. העירייה הציגה מצג כאילו עמדה במועד הנדרש להתקשרות במכרז זה, אף שלא אלה היו פני הדברים: הסכמים עם זוכים במכרז הוצגו למשרד מבקר המדינה כאילו שנחתמו בידי הצדדים לפני המועד שנקבע כמועד האחרון להתקשרות, אף שהעירייה חתמה על הסכמים אלה רק חודשים לאחר מכן; היועצת המשפטית של העירייה, יונת דיין, יצרה פרוטוקול והרצמן, דיין וגזבר העירייה, יצחק וידבסקי, חתמו עליו, אף שפרטים שנכללו בו סוכמו רק לאחר התאריך שצוין בו.
במרס 2011 פרסמה העירייה מכרז לתפקיד היועץ המשפטי לעירייה. בהליך המכרז נפלו ליקויים והיו בו חריגות מתקנות העיריות ומדרישות משרד הפנים, קובע שפירא. לא נמצאו נימוקים להחלטה לזמן רק שישה מתוך 24 מועמדים לראיון לפני ועדת הבוחנים; העירייה לא בחנה כראוי את עמידתה של דיין בתנאי הסף. ששון והרצמן הדירו את סמנכ"ל תפעול ומינהלה דאז ואת מבקר העירייה מישיבות ועדת הבוחנים. שפירא מצא "תהיות קשות באשר למידת מהימנותה של תשובת העירייה ולהתנהלותה".
לוועדה המשפטית של העירייה אין נוהל עבודה המסדיר את פעילותה. נמצאו מקרים שבהם העירייה העסיקה משרדי עורכי דין ללא פנייה פומבית. העירייה מעסיקה משרדי עורכי דין חיצוניים ברציפות במשך יותר מעשר שנים (ואף 17 שנים). התקשרות כזו בלי שנעשתה פנייה למועמדים נוספים ובדיקת חלופות, אינה עולה בקנה אחד עם השמירה על עקרון השוויון - קובע שפירא. נמצאו הסכמי התקשרות עם עורכי דין שאינם משקפים את החלטות הוועדה המשפטית, ושאי-אפשר ללמוד מהם על מהות העבודה שהועברה לטיפולם או על שכר הטרחה שהם אמורים לקבל.
העירייה ותאגיד המים שבבעלותה מעסיקים את אותו משרד עורכי דין בתפקיד יועץ משפטי מיולי 2014, בניגוד להוראות של מנהל מינהל המים והממונה על התאגידים ברשות המים, שקבע כי בביצוע כפל תפקידים זה בו בזמן, יש חשש ממשי להימצא בניגוד עניינים מוסדי.
העירייה מעסיקה זה 15 שנים עורך דין חיצוני בתפקיד יועץ משפטי לוועדה לתכנון ולבנייה ולמינהל הנדסה. ממועד תחילת העסקתו ב-2002 לא פנתה העירייה למשרדי עורכי דין נוספים לקבלת שירותי ייעוץ בתחומים אלה. נוסח הסכם ההתקשרות עם אותו עורך דין, שונה במידה ניכרת מזה שנחתם עם עורכי הדין החיצוניים האחרים שמעסיקה העירייה. יש בצורת העסקתו של נציג היועץ המשפטי החיצוני מאפיינים של יחסי עבודה.