|
לא בישראל [צילום: סת' ווניג, AP]
|
|
|
|
|
פעילות חברת אובר בביצוע נסיעות בשכר לא תצא לפועל, אלא אם
משרד התחבורה יסדיר אותה בתקנות מטעמו. זו משמעות החלטתו (27.11.17) של נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב,
איתן אורנשטיין.
אובר - העוסקת בשיתוף בנסיעות במכוניות פרטיות תמורת תשלום - החלה להפעיל את השירות בארץ, למרות שמשרד התחבורה הבהיר לה שהדבר אסור. המשרד אף הגיש נגד אובר ונגד מנהלה בישראל, יוני גרייפמן, כתב אישום על הפרת תקנות התעבורה. אולם אובר הודיעה שתרחיב את השירות שנתנה עד כה בשעות הלילה ותעניק אותו גם בשעות היום.
איגוד המוניות הארצי וחברת גטקסי פנו לבית המשפט בבקשה לקבוע, כי אובר אינה רשאית להציע שירותים אלו כל עוד אין הסדרה רגולטורית מתאימה. האיגוד טען, כי פעילותה של אובר תפגע בצורה קשה בפרנסתם של חבריו, הנדרשים לשלם מאות אלפי שקלים כדי לקבל את הרישיון ולהפעיל את המוניות.
בתום הדיון שהתקיים בפניו, הציע אורנשטיין ל-אובר להסכים לקבלת התביעה ולהוצאת צו מניעה קבוע נגד פעילות זו, והחברה נענתה להצעתו. הצו ייכנס לתוקפו ב-29.11.17 בשעה 10 בבוקר. את נהגי המוניות וגטקסי ייצגו עוה"ד
מיכאל גינסבורג, עדי קרני-שטרית ואפרת ברזילי; את אובר ייצגו עוה"ד
רועי בלכר,
ליאת ארזי ו
אלעד כהן; ואת היועץ המשפטי לממשלה - עו"ד מיטל בסלי-דובדבני.
אובר מסרה בתגובה: "אנחנו עוצרים את הפיילוט לשירות uberDAY/uberNIGHT, אבל שירות המוניות ממשיך לפעול כרגיל".