בוועדת הכלכלה דנו בנגישות התחבורה הציבורית. ח"כ
אילן גילאון אמר שתחבורה ציבורית לא נגישה היא כמו עורק סתום שלא מוביל דם אל הלב. הוא ציין כי ברכבת המצב סביר, למעט העובדה שאדם עם מוגבלות צריך להודיע מראש על הגעתו, והבעיה העיקרית היא בתחבורה הבין-עירונית. ח"כ
נורית קורן מתחה ביקרות על כך ש
משרד התחבורה חילק רק 1,000 רישיונות למוניות מונגשות ולא מבצע אכיפה נגד נהגים שלא עוצרים לנכים או לוקחים מהם מחיר כפול.
נציגת עמותת נגישות ישראל, מיכל שיק הר טוב, אמרה כי רבים מפחדים להגיש תלונות על נהגים שלא עוצרים לבעלי מוגבלות, ויש בעיה בהדרכתם. נציג מטה מאבק הנכים, ניסים מורביה, סיפר על בעיות קשות בקרון הנכים ברכבת, שמלא בזוגות אופניים. השופטת בדימוס
רבקה צוק סיפרה כי היא אם לילד המתמודד עם סכיזופרניה, אך מוגבלותו שקופה. לדבריה, מערכת התחבורה הציבורית כיום גורמת לו לפחד משתק בנסיעה, ולכן היא נאלצת להסיע אותו ממקום למקום. נציגה נוספת סיפרה כי לעיתים השימוש בתחבורה הציבורית הוא סבל צרוף, בגלל שאינה מותאמת לאנשים עם מוגבלות בכלל ובמיוחד לכאלה עם מוגבלות שאינה נראית לעין. נציג עמותת תנו יד לחירש ונכים למען נכים, דן קדרון, אמר כי נכים לא יכולים לעלות על אוטובוס בקווים העירוניים, וסיפר כיצד שילם מכספו כדי להזמין להם מונית.
יצחק נוימן, הסובל מאספרגר, סיפר כי הוא חווה חוסר סבלנות וזלזול מצד נהגי אוטובוסים במרכז הארץ.
נציג משרד התחבורה, גבי נבון, הגיב לטענות ואמר כי התחבורה הציבורית העירונית מונגשת לבעלי מוגבלויות לפי חוק, והתחבורה הבין-עירונית תונגש חושית – באמצעות מסכים וכריזה – בתוך 6 חודשים. נציג משרד האוצר, הראל שליסל, אמר כי הנגשת אוטובוסים בין-עירוניים היא מורכבת יותר, לא רק בישראל אלא בעולם כולו.
בתוך כך אישרה היום הוועדה את הצעת משרד התחבורה לתקן את חוק חניה לנכים, על-מנת לקבוע כי במקום חניה מוסדר שנקבע לרכב מסוים – החניה בו תהיה מותרת אך ורק לרכב הנכה שמספרו צוין בתמרור. כיום מי שחונה בחניית נכה שיועדה לרכב מסוים, שמספרו נרשם בתמרור הסמוך למקום החניה, צפוי לקנס של 1,000. אולם אם רכב נכה חונה באותה חניה, על-אף שאינה מיועדת לו, הוא לא מבצע עבירה. מאחר שהפגיעה בנכה שהחניה מיועדת לו היא זהה, בין אם החונה במקום החניה שלו הוא ללא תו נכה או בעל תו נכה, אושר לתקן את החוק ולהבטיח שהחניה תישמר רק לרכב הנכה שלו יועדה.
סגנית היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, סיפרה כי המשרד יזם את התיקון בעקבות פנייה שהתקבלה מתושב חדרה, בן 83, שהוא ואשתו נכים ויש להם מקום חניה שמור למספר הרכב שלהם בלבד. התושב סיפר כי במקום מגוריו יש מצוקת חנייה וכאשר נכה תופס לו את המקום לא ניתן להזיזו או לבצע אכיפה, והמשמעות היא כאילו לא הקצו לו מקום חניה. לכן, הסבירה עו"ד ראובני, התיקון נועד לכך שנכה שקיבל מקום חניה מסוים יוכל ליהנות ממנו ולא אף אחד אחד, גם לא נכים אחרים.