עיריית ירושלים מבקשת (15.12.17) מבית המשפט המחוזי בעיר לקבוע, כי
רכבת ישראל חייבת להשיב את עמק הארזים למצבו כפי שהיה לפני סלילת הקו המהיר בין תל אביב לירושלים.
לדברי העירייה, התוכנית קבעה שתוואי המסילה יכלול מנהרות וגשרים, אך לא הובהרו בה נושא אתרי התארגנות, דרכי גישה ושיקומם. כדי לאפשר את ביצוע העבודות בעמק הארזים - המיועד לשמש כפארק עירוני - פורסמה תוכנית משלימה, לפיה העבודות הדרושות יתבצעו תוך מזעור השפעותיהן על העמק. כחלק מאותה תוכנית, חויבה הרכבת בביצוע עבודות שיקום נופי ומזעור מפגעים סביבתיים.
ואולם, בשנת 2015 חזרה בה הרכבת מהתחייבויותיה והחלה במתן פרשנות חדשה להוראות התוכנית המשלימה ולפיה עליה בצע תיקונים קלים ושטחיים, ולא בהתאם למצב הסטטוטורי החל על עמק הארזים.
לדברי העירייה, באמצעות עוה"ד
אביתר קנולר ויניב בירנבאום, לאחרונה פרסמה הרכבת מכרז לביצוע השלמות פיתוח הנדסי, פיתוח ושיקום נופי בקו המהיר, לרבות שיקום דרכי גישה בעמק הארזים, באופן שלא יביא לשיקומו לפי התוכנית - ולכן מתבקש מבית המשפט לחייב אותה לעמוד בתנאים המקוריים. טרם הוגשה תגובת הרכבת.