ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 5.2.18) את בקשת
משרד התחבורה לבצע תיקונים בתקנות התעבורה, הנוגעים לכללי ההתנהגות בדרך. בין היתר אושר לתקן את התקנה המתירה עקיפה מימין במקרים מסוימים, כדי להבהיר את הנסיבות המתירות עקיפה מימין, עוד אושר לבטל את האיסור הגורף על עקיפה במנהרה וכן אושר התיקון שמבהיר כי פניית פרסה מותרת רק במקום שבו מותרת פנייה שמאלה או שיש תמרור המתיר פיית פרסה, ובלבד שלא סומן בתמרור האוסר על פרסה או מחייב נסיעה בכיוון אחר שאינו שמאלה, והתיקונים ייכנסו לתוקף 30 יום לאחר פרסומם ברשומות.
עם זאת הוועדה סירבה לאשר תקנה שנועדה לאסור עצירה להורדת נוסעים בתחנת מוניות, וביוזמת היו"ר
איתן כבל אפילו הרחיבה את התקנה כך שניתן יהיה לא רק להוריד נוסעים, אלא גם לעצור לשם העלאת נוסעים בתחנת מוניות. כבל הבהיר כי לא יאשר תקנה שהציבור לא יכול לעמוד בה.
בדיון היום עסקה הוועדה בעיקר בתקנה שביקש משרד התחבורה לאשר על-מנת למנוע עצירה להורדת נוסעים בתחנת מוניות. ח"כ
יעקב פרי התנגד לתיקון ואמר כי אומנם הוא מבין את איסור החניה בתחנת מוניות, אבל לא מדובר בכך, אלא בבקשה לאסור עצירה רק לשם הורדת נוסעים. היו"ר הוסיף כי מדובר במקום הכי בטוח שבו ניתן לעצור לשם הורדת והעלאת נוסעים. הוא הודיע כי יסרב לאשר את האיסור על הורדת נוסעים ואף דרש להוסיף לתקנה היתר להעלות נוסעים - והצעתו אושרה. "זאת לא תקנה עם הפנים לציבור, אנחנו לא מדברים על עמידה ממושכת ושוטרים לא יתחילו לעשות עכשיו הסתוות ליד תחנות מוניות לראות מי מעלה ומוריד נוסעים. מדובר במקום הכי בטוח להורדת והעלאת נוסעים, ולא ייתכן שנגיד לנהגים שיעצרו מעכשיו באמצע כביש מהיר", אמר.
בוחן התנועה מופיד משלי, שהתארח בוועדה במסגרת יום השוטר, הצטרף לדעת חברי הכנסת ואמר כי עצירה ממושכת אומנם יכולה להפריע, אבל אם מדובר רק בהורדה או בהעלאה של נוסעים אז תחנת המוניות זה המקום הבטוח ביותר. מנהלת אגף הנדסת תנועה במשרד התחבורה, חן כהן, ציינה מנגד כי הכוונה הייתה שהרשויות המקומיות יצטרכו לאתר מקומות אחרים לטובת הורדת נוסעים והעלאתם.
בנוסף לכך אישרה הוועדה את תקנות התעבורה העוסקות בהובלת חומרים מסוכנים, וקבעה כי המשקל המרבי להובלת חומרים מסוכנים יעמוד על 44 טון, בהתאם לאמנה האירופית להובלת חומרים מסוכנים. התיקון נדרש לאחר שבמשרד התחבורה התברר כי התקנה העוסקת בכך בישראל לא מגבילה את המשקל המרבי המותר להובלת חומרים מסוכנים.
עוד נדונה בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות התעבורה העוסקות בהובלת חומרים מסוכנים וחניית מכליות במסוף דלקים. התיקון נועד לאפשר לבעלי רישיון להובלת דלק להשתמש גם במסופי הדלק הקיימים בישראל כחניונים למיכליות דלק, בנוסף לחניונים המותרים לפי התקנות כיום. עם זאת, במהלך הישיבה התגלתה מחלוקת בין נציגת המשטרה, ראש מדור רישוי באגף מבצעים סנ"צ מיה וינקלר, לבין נציגות משרד התחבורה. וינקלר טענה כי לא ברור מדוע נדרש התיקון והביעה חשש שאם יקומו בעתיד מסופי דלק חדשים המשטרה לא תוכל לפקח עליהם שכן הם לא מוגדרים בחוק או בתקנות. בעקבות זאת הודיע כבל כי הוא לא יעלה את התיקון להצבעה, וקרא לנציגי המשרדים להביא לוועדה נוסח מסודר ומוסכם.