|   15:07:40
דלג
  עומר כרמון  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה מעריכה:

גירוש המסתננים לא ייצא לפועל

ח"כ שלי יחימוביץ': "אני חשה מכיוון משרדי הממשלה, שכמות המידע החדש שהצטבר וכמות סימני השאלה גורמים גם להם לבחון מחדש את הסיטואציה, הערכה שלי, שהגירוש יתעכב מאוד, ובאופן אישי אני מקווה ואף מעריכה שלא יצא לפועל כלל" ח"כ דב חנין: "לאורך שנים הממשלות מוכרות סיסמאות ללא תוכן. קברו בכלא חולות 1.3 מיליארד שקלים במקום לייצר פתרונות. הגירוש הוא עוד אחד מפתרונות השווא"
19/02/2018  |   עומר כרמון   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
ח"כ שלי יחימוביץ' [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ועדת הכנסת לביקורת המדינה דנה (יום ב', 19.2.18) בכוונה לגרש אזרחי סודן ואריתריאה. יו"ר הוועדה, ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), העריכה כי לאור המידע החדש שהצטבר לאחרונה על המתרחש באוגנדה וברואנדה, הגירוש יתעכב מאוד ואלי אף יבוטל.

"הטענות הנשמעות כאילו בכוונת הממשלה לגרש "מסתנני עבודה" ולא "פליטים" איננה נכונה, מהסיבה הפשוטה שהממשלה לא טרחה להבחין בין אלה לאלה, וחסמה בפועל, משך שנים, את האפשרות להגיש בקשות מקלט. גם כשכבר אפשרה זאת, הערימה קשיים פיזיים וביורוקרטיים על אלפי בני אדם", אמרה ח"כ יחימוביץ'. "אני בת לניצולי שואה, וחלק מהציווי הערכי שאני פועלת לאורו הוא דאגה לגר, לפליט, ולנמלט מרצח עם, אך אני משוכנעת שגם מי שהאתוס לו שונה - מבין שהמתווה הנוכחי אינו בר ביצוע, לא יעמוד במבחנים בינלאומיים, ולא במבחן עתירות מחודשות לבג"ץ. בניגוד למה ששמענו מנציגי הממשלה, אנחנו כן מגרשים אנשים רבים אל הלא נודע. רק מתי מעט ממי שכבר עזבו נשאר במדינות אליהן גורש - שבעה ברואנדה ו-11 באוגנדה. היתר ממשיכים לדרום סודן, לסודן, ללוב, ומשם לסירות רעועות שלוקחות אותן לעיתים לחופי אירופה ולעיתים אל מותם. יש אי-בהירות מוחלטת לגבי השאלה האם בידי בממשלה לפקח על יישום של ההסכם בהתאם לנורמות הבינ"ל והמשפט הבינ"ל הנוהג. אין שם אף לא נציג אחד שדואג לעניין. אני חשה מכיוון משרדי הממשלה, שכמות המידע החדש שהצטבר וכמות סימני השאלה גורמים גם להם לבחון מחדש את הסיטואציה, הערכה שלי, שהגירוש יתעכב מאוד, ובאופן אישי אני מקווה ואף מעריכה שלא יצא לפועל כלל. צר לי שחלק גדול מהדיון בנושא חסוי, אך אם לא נקיים אותו בוועדת המשנה לענייני ביטחון, לא נקבל תשובות. יש לנו עוד שאלות רבות שלא קיבלנו עליהן תשובה, או שקיבלנו עליהן תשובה מגומגמת: איך תיושם החלטת בית הדין לעררים בנושא העריקים? מי מפקח על ההסכמים במדינות היעד? כיצד יתייחסו לבקשות שנסגרו בעילת "שיהוי" ונפתחות עכשיו מחדש? מה המצב של מערך המקלט וכיצד המערכת מתפקדת".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ), ששבה לאחרונה מביקור באוגנדה וברואנדה שמומן בידי ממשלת גרמניה, אמרה בדיון: "אי-אפשר שמדינת ישראל תקבע קריטריונים במנותק ממה שקורה בעולם. למה ההסכם הזה סודי, זה המקרה היחיד בעולם? מדוע המדינות הללו מכחישות את קיום ההסדר? פגשנו בסיור תמונה מאוד ברורה - אנשים מוברחים למדינות, נוחתים מישראל, אוספים אותם לרכב, מביאים למלון ליומיים, מקבלים תעודות מזויפות או כלום ומשלחים אותם, הם אנשים חסרי מעמד שאינם רשומים בשום מקום. הם נתפסים, מורחקים ולא מוכרים כפליטים. הם שקופים ולא יכולים לחיות חיים נורמליים. האם זה עומד בתנאי ההסכם".

ח"כ מוסי רז (מרצ), ששב גם הוא מביקור ברואנדה ובאוגנדה שמומן בידי ממשלת גרמניה: "הממשלה חתמה הסכם האם יש מישהו שבודק האם הוא מתקיים - התשובה היא לא. הייתי באוגנדה ורואנדה איש מהם לא שמע על נציג ישראל שעשה ביקורת. ההסכמים הופרו לחלוטין. הפליטים אינם שם וסילקו אותם עם מדינה המתפקדת כמלון ליומיים".

טקליט פשאייה, מסתנן מאריתריאה, סיפר לחברי הוועדה: "הגעתי ארצה לפני 10 שנים, בסוף שנת 2007. הייתי אתלט באריתריאה, גויסתי לצבא וחייתי שנה בתנאי עבדות, נמלטתי מהשירות הצבאי ולאחר שנה בכלא ברחתי מאריתריאה. אני מתנגד למשטר באריתריאה ופעיל בקהילה פה בארץ. עד שנת 2014 לא הגשתי בקשת מקלט כי לא אפשרו לנו להגיש, בגלל מדיניות ההגנה הקבוצתית, ב2014 הגשתי בקשה ולא קיבלתי מענה עד היום. יש המון אנשים שלא מצליחים להגיש בקשות מקלט בגלל המתקן בסלמה. מה יקרה לי עכשיו ברואנדה? אני לא יודע, אני לא יכול לחזור לארצי כי אני מתנגד המשטר.

מייקל אפווארקי, מסתנן מאריתריאה: "אני בן 28. הגעתי בגיל 19 לארץ לאחר שברחתי מארצי. הגעתי למחנה סהרונים לאחר שעברתי את הגבול ושם הייתי עצור לתקופה. לאחר מכן שוחררתי, העלו אותי על אוטובוס לתחנה המרכזית בתל אביב. כשירדתי מהאוטובוס שאלתי את הנהג - לאן אני הולך מכאן, לא הייתה לו תשובה. משנת 2013 אני מנסה להגיש בקשת מקלט ועד עכשיו לא הצלחתי. ידוע שבסלמה אתה ממתין כל הלילה כדי להצליח להכנס לתור, בבוקר מגיעים הסדרנים, אחרי שכל הלילה חיכית בגשם, ומתחילים לדחוף את האנשים אחורה. בתוך 10 דקות מכניסים 20 אנשים ואז סוגרים את המתקן לכל היום, וכל המאות שחיכו כל הלילה צריכים לחזור ביום אחר".

ח"כ ציפי חוטובלי, סגנית שר החוץ (הליכוד): "נקודת המוצא היא הרחקת מבקשי עבודה שהגיעו בשנת 2008. כל מדינה ריבונית רשאית להחליט מי יבוא בפתחה ולהרחיק מהגרים לא חוקיים. מדינת ישראל חתומה על אמנת הפליטים וכל מי שרוצה, מוזמן להגיש בקשת מקלט. כל מי שכאן משנת 2008 היה יכול להגיש בקשת מקלט ולא עשה את זה. יש פה סיפור נורא של תושבי דרום תל אביב שחיים במציאות קשה ביותר. האחריות של הממשלה היא קודם כל לתושביה החוקיים. אנו פועלים כמו כל מדינות העולם שעורכות הסכמים בילטרליים להרחקת מהגרים. בג"ץ אישר את הרעיון של הרחקה למדינה שלישית ונתן קריטריונים שאנו עומדים בהם ועורכים לפיהם בקרה עיתית. בג"ץ גם הכריע שניתן להרחיק את המהגרים בכפייה - אם ההסכם עם המדינות השלישיות יאפשר זאת. אציין שאנשים לא מורחקים אל מותם, אם הם בחרו לאחר שהגיעו למדינה השלישית להגר בחזרה לארצם או למדינה אחרת זה עניין שלהם. משרד החוץ לא אחראי על הפיקוח, הגורם האחראי הוא המל"ל ומשרד הפנים והם עושים את עבודתם נאמנה".

יוסי אדלשטיין, מנהל מינהל אכיפה וזרים, רשות האוכלוסין וההגירה: "בשנתיים האחרונות הייתה עליה גדולה בקצב הגשת בקשות המקלט ובכל שנה הוגשו כמעט 15 אלף בקשות לעומת הקצב של השנים הקודמות. אחוזי ההכרה הגבוהים במדינות אירופה מבוססים על הכרה קבוצתית שניתנת לאזרחי סודן ואריתריאה. כל מדינה יכולה לקבוע לאור האמנה את הפרשנות שלה ואיך לעבוד לפיה. הטענות לפיהן אזרחי מדינות אלה לא יכולו להגיש בקשות מקלט עד לשנת 2012 נכונות. לאחר מכן מי שרצה הגיש. מי שהגיש את בקשתו עד 1.1.18 יבחן לפי המדיניות הקיימת ומי שלא הגיש, תתקיים בחינה מה לעשות עם בקשות אלו ובכל מקרה עצם הגשת הבקשה לא תהווה עיכוב של תהליך ההוצאה מישראל. הוא סיים ואמר כי גם היום כל אחד יכול להגיש בקשה בבני ברק. אנו לומדים את החלטת בית הדין לעררים בנושא עילת המקלט של עריקים, ונבחן גם את ההחלטה לאור המצב בעולם".

ד"ר רועי שיינדורף, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני משפט בינלאומי פומבי: "אנו חתומים על אמנת הפליטים ורואים עצמנו מחויבים אליה. התנאים שנקבעו בהסדר עם המדינה השלישית נקבעו על סמך מסמך העקרונות של נציבות האו"ם לפליטים. גם בית המשפט העליון קיבל את ההסכמים האלה ואישר אותם תוך קביעה שהמדינה השלישית היא מדינה בטוחה. בית המשפט העליון בחן גם את יישום ההסכמים, מאז התקבלו אצלנו דיווחים רבים מארגוני חברה אזרחית בנוגע ליישום ההסכמים, אנו לוקחים אותם ברצינות, גם בית המשפט העליון קבע שחלה עלינו אחריות לוודא שההסכמים מיושמים ולא נותרים על הנייר. לאור זאת, בימים אלה אנו שוקלים הרחבה של הפיקוח הקיים כיום. אנו לומדים את החלטת בית הדין לעררים ונשקול אם להגיש עליה ערעור ומסתייגים ממנה. בהתייחס לאי הפרסום של ההסכמים, אמר כי הדברים הוסברו בפרטים בוועדת המשנה החסויה ובפני בג"צ".

ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני): "מדובר בדיון פרקטי ומוסרי על 35 אלף אנשים. למדינה אין את האפשרות להגיד שאנשים אלו הינם מהגרי עבודה ולא פליטים. אין למדינה נתונים אמתיים למי מגיעה זכות פליט היות שהמדינה לא בדקה. מבקש לוודא שיש בקרה אמתית במדינה השלישית ועל-פי הנתונים שלנו היא לא קיימת. יש מוחרגים ביניהם הדארפורים 10 עד 15 אלף, תנו להם את הזכויות של פליט".

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת): "מציע שהמבקר יכין דוח על כל התנהלות המדינה בנושא. לאורך שנים הממשלות מוכרות סיסמאות ללא תוכן. קברו בחולות 1.3 מיליארד שקלים במקום לייצר פתרונות. זה עוד אחד מפתרונות השווא. פסד הדין של בית הדין לערעורים ניתן ב 4 לספטמבר, חבל שרק עכשיו אתם בוחנים. וגם בדבריו של רשות האוכלוסין נאמר כי 8,000 אנשים לא נבדקו".

פרופ' יובל שני סגן נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה: "אין חולק על כך שישראל צריכה לקיים בחינה. יש מס' עילות לקבלת מקלט לפי אמנת הפליטים ויש לבחון מה היא העילה המצביעה על פליטות. המבחנים בישראל מאוד צרים ולא עומדים במבחנים שנציבות האו"ם לפליטים ממליצה עליהם. ישראל נוקטת בפרשנות סופר מצמצמת וזה ההסבר באחוזי הזכאות. הוויכוח הוא על היישום של הפרמטרים. כאשר יש הסכמים חשאים תהיה בעיה קשה לאכוף את קיומם כאשר המדינה השלישית מתכחשת לקיומם".

גלעד הלחמי תושב דרום תל אביב: "לא הוגן להטיל את כל האחריות על מדינת ישראל. בעקבות הקמפיין תושבי השכונות מוצאים את עצמם מואשמים כאילו הם גזענים כי רוצים בגירוש. זה משפיע על החיים שלנו. האלימות מופנה כלפינו. הופכים אותנו לאנשים ללא חמלה. אי-אפשר להתנגד להוצאת מהגרי העבודה ולא להציע חלופות".

שולה קשת, מנכ"לית ארגון אחותי ותושבת נווה שאנן: "הקמנו את ועד הפעולה נפגעי התחנה המרכזית החדשה. יש טרור של ממשלת ישראל כנגד תושבי דרום תל אביב. זה מקומם שלוקחים את המצוקה ואומרים שבגלל המצוקה צריכים לגרש. זה שימוש ציני בסבל שלנו. לא רק מבקשי המקלט מגורשים גם המשפחות המזרחיות מגורשות. עשירי עירך קודמים לשניהם, כל הקרקע ניתנת לטייקוני נדל"ן".

תאריך:  19/02/2018   |   עודכן:  19/02/2018
עומר כרמון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גירוש המסתננים לא ייצא לפועל
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אפ
19/02/18 23:41
2
ירון ברנע
19/02/18 23:49
3
קורןנאוה טבריה
20/02/18 05:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
מליאת הכנסת דחתה (יום ב', 19.2.18) את כל הצעות סיעות המחנה הציוני, הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"מ, בל"ד, תע"ל), יש עתיד ומרצ להביע אי-אמון בממשלה.
19/02/2018  |  עומר כרמון  |   חדשות
יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, אמר בישיבת סיעתו (יום ב', 19.2.18) כי בסקרים שערכה המפלגה נמצא כי אם ח"כ ציפי לבני, תתמודד לבדה בבחירות לכנסת, היא לא תצליח לעבור את אחוז החסימה. אם לא די בזה, אם לבני תעזוב את העבודה, המפלגה תקבל עוד מנדט מהליכוד.
19/02/2018  |  עומר כרמון  |   חדשות
חברי הכנסת של סיעות כולנו וישראל ביתנו מחרימים את ישיבות ועדות הכנסת, על-רקע אישורה של ועדת הכספים את הצעת החוק של חברת הכנסת עליזה לפיד (יש עתיד), לפיה לא ניתן יהיה לכפות על עובדים חילוניים לעבוד בשבת.
19/02/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
וועדת הבריאות של הכנסת קיימה (יום ב', 19.2.18) דיון ראשון על סעיפי תוכנית הסיעוד הלאומית שבחוק ההסדרים. בדיון סקרו נציגי משרדי האוצר והבריאות את עיקרי הרפורמה שעלותה 1.76 מיליארד שקלים בשנה.
19/02/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הרפורמות של הכנסת החלה את דיוניה בהצעת חוק הקובעת הוראות שיאפשרו ללקוחות הבנקים להעביר בקלות וללא עלות לבנק אחר את הפעילות הפיננסית המתנהלת בחשבונם.
18/02/2018  |  עומר כרמון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מהגרים  /  מי ומי  
לא קיבלתי ממילצ'ן אגורה שחוקה  /  עומר כרמון
"תקציב 2019, החברתי מאי-פעם"  /  מירב ארד
השבוע: הכינוס הגדול בתולדות הכנסת  /  עידן יוסף
חובה לשמש דוגמה לשיח מכבד  /  יצחק הרצוג
שלטון הרוב בצד כיבוד זכויות הפרט  /  בנימין נתניהו
האחות הרוסייה של ש"ס  /  עידן יוסף
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
איש העסקים ליאור רייטבלט השיק את ספרו "קראוס" בגן העיר בתל אביב    בלילה לא ישנתי כי לא הצלחתי להינתק ממנו
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
אלי אלון
אלי אלון
כבר בתחילת שנות ה-20 הגתה עדה פישמן רעיון להקמת "משק פועלות גדול "- חווה להכשרה חקלאית, למאתיים פועלות אשר יוכשרו מדי שנתיים במקום    ב-1929 נחרשה האדמה לראשונה והוחל במרץ בעבודות ת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il