חברת הכשרה-ביטוח מתחילה לשווק ביטוח רכב דיגיטלי, שאפשר לרוכשו תוך שתי דקות באמצעות טלפון סלולרי - הודיע (יום ב', 26.2.18) מנכ"ל החברה,
שמעון מירון, בפגישה עם כתבי הביטוח, במשרדי הנהלת החברה בחולון.
מירון: "אפשר יהיה לרכוש את הפוליסה תוך שתי דקות, באמצעות טלפון סלולרי. במקרה של תאונת דרכים, יעשה הטיפול בלחיצת כפתור: בעל הרכב ישלח את פרטיו בסלולר, וכל היתר יעשה על-ידי החברה במהירות, וללא המתנה של שעות רבות כמקובל במקרים רבים. משאית תגיע כדי לפנות את הרכב שנפגע, בעל הרכב יקבל מיד רכב חילופי, התיקון יעשה באחד המוסכים הקשורים עם החברה במהירות, ובתעריף מפוקח על ידינו".
המנכ"ל הסביר, שהכשרה ביטוח יכולה לפתח שיטה זו, מאחר שהיא חולשת על חברות הנותנות את השירותים הנלווים. בבעלות הקבוצה, בין היתר, חברת אלבר שתספק רכב חילופי במקרה של תאונה, וחברת מ.מ.ס.י. שתדאג לגרירת הרכב שנפגע. אלבר גם קשורה עם עשרות מוסכים.
המנכ"ל אמר, כי זו שיטת השיווק החדישה ביותר בענף הביטוח בארץ. לדבריו "שיטת השיווק שלנו היא פריצת דרך. עולם הביטוח עובר שינויים בתחום הדיגיטלי, והופך להרבה יותר נגיש ומעשי למבוטחים. אנחנו מביאים בשורה למבוטחים ולציבור.
לדברי מירון, הפרמיה תהיה זולה בכ-30 אחוז מהפרמיה המקובל בחברות הביטוח הישיר. הסיבה - חסכון בעובדים ויעול התהליך. עוד אמר, כי בעל רכב שיצלם את רכבו בעת רכישת הפוליסה, יקבל הנחה של 200 שקל בהשתתפות עצמית במקרה של תאונה.
300 פוליסות בחודש בהרצה
בעליה של הכשרה,
אלי אלעזרא, והמנכ"ל מירון, סיפרו כי התוכנית הורצה בארבעת החודשים האחרונים אצל לקוחות חברת הרכב אלבר, בבעלות אלעזרא. לדבריהם, התוצאות היו טובות מאוד וכל הלקוחות היו מרוצים. בשלב הרצה זה מכרה החברה 300 פוליסות בשיטה החדשה.
מירון: "אנחנו מעריכים שבחודשים הקרובים נשווק בשיטה החדשה 1000 פוליסות בחודש, חלקם ללקוחות אלבר. לאחר שלוש שנים, 50 אחוז מפוליסות הרכב שלנו ישווקו דיגיטלית. נמשיך למכור ביטוחים גם בשיטה הקיימת, וכן נפעיל מוקד 24 שעות ביממה,שיסייע למבוטחים המתקשים לרכוש פוליסה דרך הסלולרי".
החברה אומרת כי היא מוכרת פוליסות ביטוח ב-1.1 מיליארד שקל לשנה, 60 אחוז מזה ביטוחי רכב. היא מעריכה כי לאחר שלוש שנים, פוליסות ב-400 עד 500 מיליון שקל לשנה ישווקו בשיטה החדשה.
הסכם עם מיטב-דש וגם ביטוח דירות
המנכ"ל אמר כי בדעת החברה להתקשר עם חברות שונות כדי לשווק באמצעותן את הפוליסות בשיטה החדשה. בשבוע הבא יתחיל לפעול הסכם ראשון, עם בית ההשקעות מיטב-דש, שיציע ללקוחותיו לרכוש פוליסות של הכשרה בשיטה דיגיטלית.
עוד אמר, מירון כי החברה תשווק בשיטה החדשה גם הדיגיטלי ביטוחי דירות, ביטוחי נסיעות לחו"ל, עסקים קטנים עם פרמיה של עד 5000 שקל לשנה. כן תעמיק החברה פעילותה בשיווק פוליסות לעסקים גדולים.
מירון אמר עוד, כי המבוטחים יקבלו את פוליסות הביטוח לטלפון הסלולרי, וכן לאי-מייל, כך שיוכלו להדפיסן. הביטוח יכלול גם מכירת ביטוחי חובה.
להערכתו, עד סוף 2018 יעברו רוב חברות הביטוח, ובכללן הפניקס וכלל, לשיווק דיגיטלי. הוא מעריך שהכשרה-ביטוח תמשיך להוביל.