|   15:07:40
דלג
  אפרים הלפרין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

הצנטרום של הפיילה של השקשוקה

קל יחסית לקחת פלפלים, בצל, תבלינים, עגבניות וביצים, לערבב ולקבל שקשוקה. אך כאשר היא מוגשת והיא דוחה כמו השקשוקה שלנו, קשה מאוד לרדת למרכיביה ולאתר את מקור הסירחון, ובכל זאת אנסה
04/08/2009  |   אפרים הלפרין   |   מאמרים   |   תגובות

יפה עשו מיקי רוזנטל ואילן עבודי כאשר ציירו לנו את התמונה העגומה של שקשוקתנו המסריחה והדוחה. משנפרשו העובדות יש ודאי מקום לפרשנויות, ואני אנסה להתמקד בשורש הבעיה, ובדרכים לתיקונה. ונתחיל בדרך השלילה.

  • מוקד הבעיה אינו ביהודי הגלותי המתחמן את הרשויות עוד כאשר הוא ברחם אמו.
  • מוקד הבעיה אינו בעובדה שאנחנו בשלבי המעבר מ-STARTUP לחברה, מצב ממנו נצא או מפורקים או מחוזקים.
  • מוקד הבעיה אינו בעובדה שאנחנו ראש של גאון בן 35 על גוף של תינוק בן 3.
  • המוקד הוא בעובדה שכאשר הפוליטיקאי  ו/או העיתונאי מגיע לשיא חייו בשקשוקתנו, הוא כבר קשור ומסובך בהתחייבויות, מהן לגיטימיות ומהן לא, כלפי אלה שהביאוהו עד הלום, ושלוש הסיבות הראשונות הן רק עוד שמן הנשפך למדורה.

והפתרון: שחרור העיתונות והפוליטיקה מכבלי ההתחייבויות המסרטנים לבעלי ההון, וצמצום היווצרותן של התחייבויות חדשות. חלק מהשחרור הזה לא יתבצע על-ידי שבירתו בפועל אלא על-ידי החלת חובת דיווח עליו, לכלל הציבור.

מבט קצר על משפחת עופר מראה לנו שאבן דרך בעברם הנדל"ני באזור המרכז הייתה תרומות בלתי-חוקיות לבחירת אלי לנדאו וצבי בר, שני בולדוזרים, אשר מעצם בחירתם נהיו אוטומטית יושבי-ראש ועדות מקומיות, ואחרי כן פעלו גם באינטנסיביות במסגרת הוועדה המחוזית - תוך שהם שולטים בפועל באדמות אשר ברצותם הן חול, וברצותם הן זהב, ודווקא בעניין האחים עופר הם הפכו חול לזהב, באופן בלתי-חוקי בעליל, ובית המשפט המחוזי בתל אביב הפך את החלטתם.

כך נולד ומת מיתת נשיקה פרויקט מרינלי (חוף הנכים), כך נולד ונותר נכה פרויקט המרינה, כך נולד ומת פרויקט המגורים ברחוב הירקון בתל אביב [קישור], כך נבנה אלי לנדאו כפוליטיקאי במדינת ישראל, וכך הוא המשיך, כאשר הוא משאיר מאחריו שובל ענק של תהיות, תמיהות וסימני שאלה - אשר ברובם תמצאו מישהו ממשפחת עופר בסביבה.

יש עוד פוליטיקאים שנבנו מתרומות - תרומות אשר מלוות אותם עם סימן שאלה גדול לגבי שיקול דעתם בכל הקשור להחלטותיהם בעניין התורמים, והדוגמה המובהקת, אהוד אולמרט ובנק לאומי. נכון, היועץ המשפטי לא הגיש כתב אישום, אך די בפרטים שפורסמו ולא הוכחשו על-מנת לאשר ב-100% את הרעיון הבסיסי: מרבית הפוליטיקאים בישראל, מגיעים לשלטון עם ידיים קשורות מאחורי הגב, ועם מחויבות בלתי אפשרית וסמויה לסקטורים מובילים במשק - ומכאן הדרך לגיהנם מובטחת.

או למשל מדברי השופט במשפטו הפלילי של אולמרט (יצא זכאי) - [קישור]: "...אינני מוכן לקבל כעובדה מובנת מאליה שאנשי העסקים הנכבדים (סטימצקי, בכרי, תדמור, ברקוביץ, דייקסל, המבורגר ואחרים) גמרו, כל אחד לעצמו, אומר לשקר בבית משפט, רק משום אהדתם (ועתים, כנראה, יותר מאהדה) את הליכוד או מחמת יראה מיוחדת מאולמרט שעוצמתו הפוליטית עלולה להכרית את עסקיהם. בל יובנו דברַי שלא כהלכתם. ברור שגם אנשים נשואי פנים ועתירי ממון, ככל האדם, עשויים להילכד ברגשותיהם או באינטרסים אחרים ולהעיד שקר...".

ואיך יוצאים מהדרעק הזה, כי הרי מדובר בסרטן ממאיר, אשר ללא פעולות דרסטיות יכלה אותנו לגמרי. אציע מספר הצעות:
 
מחילה פלילית מוגבלת בזמן על עבירות שחיתות

כל אדם אשר ידו נגעה במעל, היה ויבוא מיוזמתו וידווח על מעשי שחיתות שעשה, יקבל מחילה פלילית, לא יתקבלו הלשנות אלא רק הודאות אישיות, המפרטות את חטאת אותו אדם וכל רשת השחיתות שמסביב לאותו אדם.

חקיקה מראש של חוקים למתן עונש מינימלי המחויב בחוק של 10 שנות מאסר ושלושה וחצי מיליון שקל קנס על מעשי שחיתות משרוך נעל ועד לשמים, שלא דווחו, לאחר תקופת המחילה.

(מי שייתפס לאחר תקופת המחילה, גמר בפועל עם החיים עלי אדמות)

ויהיו ודאי מספר מועט של אנשים אשר ידברו, אך כאשר יזמרו הראשונים, ידברו גם הרבה אחרים...

יש קצת ריח של מקארתיזם בהצעה, אך לדעתי אין לנו ברירה מחד-גיסא, ומאידך-גיסא ניתן ללמוד את השיטה ההיא, לתקן את פגמיה כך שהנזקים יהיו מזעריים.

חובת גילוי נאות של עיתונאים על קשרים חברתיים עם בעלי ההון או אנשי שלטון

יחוקק חוק מדינה המחייב את מועצת העיתונות להקים אתר אינטרנט שיגלה לציבור הקוראים את הסביבה החברתית של העיתונאי.

עיתונאים יחויבו בחוק לדווח על כל אירוע שנכחו בו, בין אם הם יזמו אותו, ובין אם אחרים, בארץ או בחו"ל, והכולל יותר מ-10 נוכחים, ואשר אינו אירוע משפחתי (משפחה ממדרגה ראשונה), הם יפרטו את התאריך והשעה, את סיבת הארוע, מקום הארוע, ואת סיבת הזמנתם לארוע, האם הביאו מתנה ומה ערכה הכספי.

הדיווח לא יהיה חייב להיות מראש, הוא יהיה אישי בתוך 24 שעות מקיומו של הארוע, ויחול על העיתונאי - אישית.

כמו-כן ידווח כל עיתונאי על קשר חברתי/משפחתי/אחר עם כל אדם שהיה נשוא פעולתו העיתונאית. (והזמנה של גורם לאירוע של העיתונאי היא ודאי קשר, בייחוד אם הגיע ובודאי אם הביא גם מתנה אשר גובהה ייחשף על-ידי העיתונאי)  

לדוגמא:

  • אם דן מרגלית עסק בערוץ 10, בענייני בתו שירה מרגלית (שנפגעה על-פי החשד על-ידי דודו טופז) יהיה למחרת באותו אתר דיווח מקוצר של דן מרגלית על הנושא;

  • או אם ארי שביט פגש (כולל פגישה טלפונית) את עידן עופר, מספר ימים לפני שהופיע בערוץ הראשון בפאנל של שיטת השקשוקה, יהיה למחרת דיווח מקוצר של ארי שביט על הנושא.

עיתונאים לא יצטרכו לזרוק את חבריהם, חלילה, אך חובת הגילוי הנאות תהפוך לחובה חוקית, המחויבת להתמלא תוך 24 שעות מהארוע או מהפעולה העיתונאית.

החובה תחול גם 20 שנה לאחור (עם הקלה בנוגע לתאריכים מדויקים של האירועים).

עיתונאי שייתפס על אי-דיווח היסטורי יוקע על-ידי הציבור, על כל מקרה של אי-דיווח מכאן ולהבא, העיתונאי יועמד לדין וקרוב לודאי שיאבד את פרנסתו.
 
הסרת מרבית המגבלות על סכום תרומות למפלגות

חוקי המימון של מפלגות הם בלתי-אפשריים, ומורידים למחתרת את מרבית סכומי התרומות, בהופכם את הפוליטיקאים לשותפים סמויים של בעלי ההון, ולעבדיהם הנרצעים. יש להסיר את המגבלות על הסכומים.

חיוב בגילוי נאות ומפורט בנוגע לתרומות

יש לחייב את נותני התרומות לדווח עליהן באתר אינטרנט שיוקם, תוך 24 שעות ממתן התרומה, יתקבלו תרומות רק מתאגידים ישראלים המוחזקים 100% על-ידי בעלים ישראלים שאינם תאגידים או שותפיות (כך ששמות הבעלים ברורים ומובהקים ומזוהים חד-משמעית) או על-ידי תורמים מזוהים באופן מלא, בין אם אזרחים ובין אם שאינם אזרחי המדינה.

תורם יוכל לתרום רק למפלגה אחת בכל מערכת בחירות לכנסת, או רק לסיעה אחת בעד שלוש רשויות מקומיות בכל מערכת בחירות לרשויות המקומיות.

בכל תרומה יפורט גובה התרומה, המניע לתרומה; במקרה של תאגיד, פירוט השם של יוזם התרומה בתאגיד.

היה והפוליטיקאי הנתרם זכה בבחירות, תחול עליו ועל התורם חובה לדווח בכל תקופת שהותו של הפוליטיקאי בפוליטיקה, על כל שמץ של שיתוף פעולה עם התורם, אישי, ציבורי, אחר - במסגרת אותו אתר אינטרנט.
 
ולסיכום, אין לנו סיכוי למגר את השחיתות כאשר היא כל-כך מקובלת וכל-כך מושרשת, אלא אם ננקוט בשורה של פעולות דרסטיות, במסגרתן נפוצץ את מורסת העבר, ומכאן ולהבא נשחרר את הלחץ השלטוני המדומה המגביל סכומי תרומות, ובפועל מפיח עוד ועוד רוח בשריפת השחתות, יש לסמוך על העיתונאים ועל הפוליטיקאים, יש לתת להם יד חופשית לפעול, תוך הטלת חובה לדווח על פעולותיהם לציבור באופן ברור וגלוי - ומי שיפשל ישלם ביוקר.

  • גילוי נאות: במהלך ההכנה של רשימה זו, ולאחר שמרביתה הייתה כבר כתובה, נתקלתי בחומר אשר כתב דרור עזרא ממפלגת הירוקים, ויש במה שאני כותב כאן, מכנה משותף רחב עם תשתית הניתוח של דרור עזרא [קישור]>

תאריך:  04/08/2009   |   עודכן:  04/08/2009
אפרי הלפרין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הצנטרום של הפיילה של השקשוקה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רוני ג
4/08/09 17:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הבוטוקס ידוע לכולנו בתור חומר המשפר ומונע קמטי הבעה, אך כיום ניתן להשתמש בו גם לעיצוב הפנים ותיקון אסימטריה. מראה הפנים שלנו מושפע מאוד מעשרות שרירי מימיקה אשר באמצעותם הפנים שלנו משדרות מסרים תת-הכרתיים אל העולם על תחושתנו, אופיינו והרגשתנו: עצבות, שמחה, ביטחון עצמי או חסרונו, עייפות, מרירות, כעס ודאגה. כל אלה ועוד ניתן לקרוא מהבעת הפנים בלבד.
04/08/2009  |  ד"ר נמרוד פרידמן  |   מאמרים
הפרעת קשב וריכוז במבוגרים שכיחה בהרבה ממה שמקובל לחשוב, כ-4% מכלל המבוגרים מעל גיל 18 לוקים בהפרעה זו. ילדים רבים עם הפרעת קשב וריכוז, אינם נרפאים ממנה וגוררים אותה לבגרותם.
04/08/2009  |  ד"ר ורד טל  |   מאמרים
את הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל יזם ראש הממשלה נתניהו שמשתמש, כהרגלו, בדוגמה פשטנית על האזרח המבקש לסגור מרפסת ועובר שבעה מדורי גיהינום בדרכו לקבל את האישורים הנדרשים. בפועל, מדובר בערעור של אחד מעמודי התווך של הציונות, המדינה וההתיישבות בארץ ישראל.
04/08/2009  |  עו"ד אביעד ויסולי  |   מאמרים
פרשת שכטר את דה סילבה, שני כוכבי הפועל תל אביב, התחילה, כמצופה, בקול תרועה רמה אבל הסתיימה בקול ענות חלושה, לאחר שהתברר כי לא כצעקתה. וכך היה יאה שתיגמר. אבל לא כך סבר אלי גוטמן, שנתן למעריב (מדור ספורט, 2.08.09) תגובה חינוכית תחת הכותרת "הם מעלו באמון שנתתי בהם".
04/08/2009  |  עמוס שריג  |   מאמרים
ה-3 באוגוסט 2009 ייזכר כיום כואב ומדאיג. שתי אמיתות נחשפו ביום הזה. האחת: עם ישראל לא ראוי לארץ ישראל. הארץ הזו, שבמשך אלפי שנים נחשבה ארצו של עם ישראל, עלולה עם הרפורמה, לא להיראות יותר ככזו. במקום זאת היא תיעשה, סתם, לארצם של אנשים - יהודים, דרוזים, נוצרים, מוסלמים ואחרים. לא עוד ארצו של "העם היהודי". השינוי הזה יקשה עלינו מאוד במאבק על שימור הלגיטימיות של ישראל בעיני העולם. הלגיטימיות הזו מבוססת על הטיעון כי ל"עם ישראל" זכות היסטורית מיוחדת על ארץ ישראל. המאבק על הלגיטימיות עדיין לא מוכר כאן לרבים, אבל הוא הופך ונעשה איום ממשי ולא פשוט על המדינה.
04/08/2009  |  בני לוי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il