בתשובה לשאלה מה הציון שהוא מעניק לעיתונות הישראלית אמר (יום ב', 9.4.18) שר התקשורת, ח"כ
איוב קרא, כי "בחודשים האחרונים אני מזהה ירידה חדה - הייתי נותן לה 5 ולא 10 כמו פעם. התקשורת הישראלית מתגייסת בכדי להפליל ראש ממשלה והציבור בכל זאת מגיב ההפך: נותן אמון בראש הממשלה למרות דיווחי התקשורת, הכי גבוה אי-פעם, וזו בעיה".
השר קרא אמר את הדברים במסגרת ראיון שקיים עמו העיתונאי רועי כ"ץ, על במת כינוס DIGIT לתקשורת דיגיטלית, בבית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי.
בתשובה לשאלת המראיין, האם הוא מוטרד מהתקרית שבה נהרג צלם פלשתיני ברצועת עזה בשעה שלבש אפוד עם הכיתוב "עיתונות", ענה השר: "במלחמה אין מנצחים, צריך לקחת בחשבון. שני אחיי נהרגו בלבנון וזו טראומה שלקחה גם את הורי. אני שונא מלחמות ולא רוצה אותן, אבל במלחמות גם אנשים תמימים וחפים מפשע נהרגים. תראה מה קורה בסוריה שיום-יום שעה-שעה נרצח עם שלם והעולם אדיש. זאת מלחמה ובמלחמה כמו במלחמה - יש נפגעים".
בהתייחס לפיצול ערוץ 2 לקשת ורשת אמר קרא כי מדובר בהצלחה: "ניתן לראות יותר תכנים שהציבור יותר אוהב, וגם הרייטינג עולה, בניגוד לציפייה המוקדמת שאולי זה לא יקרה. יש יותר צפייה בערוצים המסחריים וזה בעצם הצלחה. יכול להיות שיש סוג של בעיה לחלק מהערוצים, אולי חלק מהערוצים".
בתשובה לשאלה האם הוא לא חושש שבסופו של דבר רשת ו
ערוץ 10 יבקשו להתאחד, ענה קרא: "בתקופה שלי לא יהיה איחוד כי אני מאמין בתחרות. אני אעשה הכל, אדאג שלא יקרסו, אני רוצה שכולם יצליחו - אני עושה הרבה בשביל זה". בהמשך הדגיש: "בתקופתי שלי לא יכבו אף ערוץ".
קרא התייחס גם למלאת שנה לתחילת שידורי התאגיד הציבורי באמרו: "לתאגיד הציבורי יש הוצאות כאלה ואחרות שמגיעות לכדי מיליארד שקל. מדובר בכסף גדול מאוד. איש לא רוצה לפגוע בשידור הציבורי, שזה דבר שחשוב במדינה דמוקרטית, אבל מאידך-גיסא, יש מידתיות וסבירות שצריך לקחת בחשבון. כשרואים תוכניות של חצי אחוז, שני אחוז, שלוש אחוז - אין מידתיות. אם ערוץ 20 שיצא אתמול לאוויר מצליח לעבור את התאגיד שכבר יצא לדרך לפני שנה צריך לשאול האם צריך להשקיע כל כך הרבה הכסף או לקיים את החלטת הכנסת ולפצל את זה - לחברת חדשות ולחברת תוכניות. כרגע, אנחנו משלמים הון עתק מבלי לקבל תמורה ראויה".
בכינוס דיבר גם דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, שסקר את השימוש שצה"ל עושה בפלטפורמות דיגיטליות. מנליס אמר: "אנחנו מתייחסים לפלטפורמות הדיגיטליות של צה"ל ככלי מבצעי וכנכס אסטרטגי של מדינת ישראל, שמאפשר לנו להגיע למיליונים ברחבי העולם, ביום. תמונה אחת אולי שווה אלף מילים, אבל תמונה אחת לא תקבע את גורל המערכה ואנחנו צריכים להביא הרבה מאוד תמונות וסיפורים - שאין להם מקום בתקשורת המסורתית.
"בחודשים האחרונים מתגבשת בדו"ץ ההבנה שאנחנו עושים מבצעי תקשורת. ואני בכוונה משתמש במושג מעולם הפעלת הכוח. לכל פעולה של צה"ל בכל זירה יש כיום תהליך של הכנת מבצע תקשורתי: הגדרת קהלי היעד וההישגים הנדרשים, גיבוש אסטרטגיה, מודיעין תקשורתי, שיטת הפעולה, הכנה מקדימה למבצע תקשורת והפצה של המסרים באופן ממוקד לקהלים מוגדרים. זה משהו שנעשה כל הזמן בחברות מסחריות אבל בצבא זה לא נעשה עד כה. אנחנו הולכים ומבססים בפלטפורמות שלנו את תפיסת המיקוד הקהלי: מועמדים לשירות, משרתים צה"ל ושאר האוכלוסייה. אנחנו משקיעים הרבה מאוד מחשבה במסרים הנכונים, אלה שמשרתים את אמון הציבור בצה"ל ואת תפישת שירות החובה שאליה אנו מחויבים על-פי חוק. למשל, גייסנו חמישה לוחמים ולוחמת להיות ה'יוטיוברים' של היחידות שלהם. נדרש אומץ גדול מצד צה"ל לקחת בן אדם עם מצלמה שהוא לוחם ולהגיד לו צלם את מה שאתה חווה - ירי מבצעי בטנק, הקפצות מבצעיות וכו'. וככה זה הולך להיראות באמת! לא יח"צ ופרסומת, אנשים שלוחמים. והעובדה שמצד אחד הפלטפורמות של דובר צה"ל הן הבסיס הדיגיטלי של מדינת ישראל שבו מנוהלת מלחמת תודעה בזירה הערבית והבינלאומית ומצד שני באותן פלטפורמות אנחנו פונים למלש"בים היא הישג שאינו מובן מאליו".
פול סולומון, סמנכ"ל תקשורת Google ישראל, מזרח תיכון, טורקיה, אפריקה ורוסיה אמר בכנס: "בשנים האחרונות אנחנו עדים לדמוקרטיזציה של העיתונות - זו כמובן בשורה נפלאה אך היא מביאה איתה לא מעט דילמות ואתגרים. אנו חיים בעולם שבו אפילו בודדים יכולים להשפיע באופן דרמטי על סדר היום. בעידן כזה, של ריבוי ערוצים והפצת מידע, מוטלת אחריות כבדה על העוסקים בעיתונות בכלל ובעיתונות הדיגיטלית בפרט לפעול במקצועיות ואמינות ולא להתפשר על מציאת וחקר האמת. העידן החדש מציב אתגרים חדשים ואינסוף מהפכות במודל העיתונות המסורתי בין אם במטרות, תוכן שוק ומודלים עסקיים. גם אנחנו בגוגל לומדים וחוקרים יום יום את השינויים בעולם העיתונות והתקשורת בשאיפה לסייע לגופי המדיה בישראל ובעולם להבין טוב יותר את העולם החדש תוך אספקת תובנות וכלים טכנולוגיים חדשים להתמודדות עם המציאות המשתנה".
רועי כץ, יו"ר סדרת כנסי דיגיט, העניק את פרס DIGIT מטעם בית הספר לתקשורת סמי עופר במרכז הבינתחומי הרצליה ו-Google לעיתונאית
שרון שפורר ואמר: "שרון היא עיתונאית חוקרת חדשנית, ערכית ואמיצה. שפורר לוקחת על עצמה לחקור נושאים שהעיתונות הממוסדת נמנעת מלעסוק בהן, בפלטפורמות חדשות. היא מתמודדת עם סיכונים מקצועיים שנובעים בין היתר, מהעבודה בעולם הדיגיטלי". שפורר עצמה נעדרה מהטקס בשל דיון בבית משפט שעסק בתביעת דיבה שהוגשה נגדה, אותה הגדיר כ"ץ "אולי הסמל אולי הכי גדול למה שעיתונאים מסוגה של שרון נאלצים להתמודד עמו".