|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

דוח זנדברג ממליץ:

הסדרה חוקית לאלפי בתים ביו"ש

יותר מ־7,000 בתים ביישובים ברחבי יו"ש נמצאים בסכנת פינוי או הריסה ועדת משפטנים שהקימה הממשלה חיברה דוח הממליץ להסדירם בין האמצעים: הכרזה על יישובים חדשים ו"התחשבות במדיניות הממשלה"
04/05/2018  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
זנדברג. בקנה אחד עם פסיקות בג"ץ

צוות משפטנים בין-משרדי להסדרת הבנייה ביו"ש ממליץ על שורה של מתווים משפטיים להסדרת מעמדם החוקי של אלפי בתים בעשרות שכונות ומאחזים המאוימים כיום בפינוי או בהריסה. כך מפרסם (יום ו', 4.5.18) נדב שרגאי בישראל היום.

על-פי החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני מלפני שנה, צוות משימה ייעודי אמור ליישם עתה את המתווים הללו ובכך להסיר את איום הפינוי או ההריסה מכ־7,000 מבנים מעוכבי הסדרה.

הצוות, בראשות עו"ד ד"ר חיה זנדברג, כיום שופטת מחוזית מוערכת ובעבר מנהלת המחלקה האזרחית בפרקליטות המדינה, הוקם על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו על-פי דרישת יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, בהתאם להסכם הקואליציוני של מפלגתו עם הליכוד.

המלצותיו המפורטות משתרעות על פני 200 עמודים, והן הוגשו עתה לשרת המשפטים איילת שקד, ליועמ"ש אביחי מנדלבליט, לשר הביטחון אביגדור ליברמן ולשר החקלאות אורי אריאל. שלושת השרים ליוו את עבודת הוועדה בשנתיים האחרונות.

עוד מדווח שרגאי כי חלק מהמבנים שבהם מדובר הוקמו ביישובים ותיקים על קרקעות שהוכרזו לפני 20 שנה ויותר כאדמות מדינה והוגדרו ככאלה באמצעות מה שמכונה "קו כחול", אלא שבדיקה מחודשת של המינהל האזרחי בשנים האחרונות העלתה שחלק מהאדמות הללו אינן אדמות מדינה. בעקבות זאת גילו לפתע שכונות שלמות ביו"ש, שהפכו ל"בלתי חוקיות".

הצוות המקצועי ממליץ עתה להסדיר ולהכשיר מחדש את המבנים שנגרעו על-ידי צוות ה"קו הכחול" של המינהל האזרחי. היועמ"ש מנדלבליט כבר הודיע לבג"ץ שהוא מאמץ דרך פעולה זו.

עוד ממליץ הצוות לחדול מכאן ולהבא מבדיקת "קו כחול" באזורים שבהם הוקמו מבנים על-פי תוכניות מאושרות. הוא אף מציין שכך המליץ בשעתו מי שכיהן כמשנה ליועמ"ש עו"ד מייק בלאס, ובמרומז מותח ביקורת על המינהל האזרחי שיזם את הבדיקה המחודשת.

באשר לעשרות מאחזים ו"יישובי בת" שהוקמו על אדמות מדינה, אך הם נעדרים רצף קרקעי ליישוב מוסדר, מציע הצוות להגמיש את העיקרון התכנוני של "צמוד דופן". עיקרון זה חייב קרבה והצמדה ליישוב מוכר קיים.

בעניין זה, מדווח ישראל היום, הצוות מסתמך על חוות דעתה של חברת הוועדה בינת שוורץ, לשעבר ראש מינהל התכנון במשרד הפנים. שוורץ מציינת שגם כאשר לא נשמר העיקרון של "צמוד דופן", אפשר להביא בחשבון שיקולים נוספים, כגון מבנה טופוגרפי, אפשרות לקיים קשר תפקודי בין יישוב האם לשכונת ההרחבה, ואף את עקרונות מדיניות הממשלה.

הצוות המקצועי מציין שדרך אחרת לפתרון קושי זה היא באמצעות הכרזה על יישוב חדש, כפי שנעשה לאחרונה לגבי חוות גלעד. הצוות גם ממליץ לשקול כריית מנהרות או בניית גשרים ליישובים שהוקמו על אדמות מדינה אך מוקפים באדמות פרטיות. חברי הצוות מציינים שאפילו הפקעת קרקע לצורך סלילת דרך גישה ליישוב באה בחשבון. עמדה זו אומצה גם על-ידי היועמ"ש.

מתווה משפטי נוסף מתייחס ליישובים שההרחבות שלהם פלשו לקרקע פרטית, לרוב בסיוע או באישור זרועות הממשלה ולרוב בתום לב.

זנדברג וצוותה מציינים שמצב זה אינו ייחודי ליו"ש, ומביאים דוגמאות להסדרת מקרים דומים בתחום ישראל הריבונית ומציעים הסדרה דומה גם ביו"ש. חברי הצוות מתייחסים גם למצוקתן של עשרות נקודות יישוב לא מוכרות ביו"ש, שמסיבה זו אינן נהנות משירותים מוניציפליים בסיסיים. הם מציעים להרחיב צו אלוף קיים, שמאפשר כבר כיום למועצות מקומיות להעניק שירותים למי שלא גר בתחומי המועצה, ולאפשר זאת גם למועצות אזוריות.

בראש הצוות עמדה עו"ד ד"ר זנדברג, שמונתה לתפקיד על-ידי השרה שקד. החברים הנוספים בו היו היועמ"ש לשעבר של מערכת הביטחון אחז בן-ארי, עו"ד רונן פרץ ממזכירות הממשלה, בינת שורץ והמשפטן ד"ר חגי ויניצקי, מומחה לדיני קניין ביו"ש. היו"ר הראשון של הצוות, מזכיר הממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט, פרש ממנו עם כניסתו לתפקיד היועמ"ש לממשלה.

חברי הצוות מציינים שהפתרונות שלהם עולים בקנה אחד עם פסיקות בג"ץ ומבהירים שנצמדו לשלושה עקרונות: הקפדה מרבית על זכויות התושבים הפלשתינים בהתאם לכללי המשפט הבינ"ל; ניסיון להביא להסדרת התיישבות ביו"ש שהוקמה בתמיכת המדינה; ודבקות בחוק הקיים ביו"ש כיום.

במבוא לדוח מזכירה הוועדה את עמדתה הרשמית של הממשלה שלפיה, "למדינת ישראל כמדינת העם היהודי יש זכות ותביעה לאזורים שמעמדם שנוי במחלוקת בארץ ישראל". הוועדה גם מפנה למסמך המשפטי שפרסם לאחרונה משרד החוץ, שעל פיו להתנחלויות יש בסיס חוקי.

ראשי שדולת א"י בכנסת, חברי הכנסת יואב קיש ובצלאל סמוטריץ', מסרו בתגובה לדוח ועדת ההסדרה: ״אנו מברכים על פרסום הדוח, המציג ארגז כלים משפטי להסדרת ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. הממשלה תיבחן ביישום ההסדרה, ביחס לעשרות ישובים צעירים ולאלפי מבנים בישובים הוותיקים. כבר בימים הקרובים נבחן את יעילות פעילות הממשלה להסדרה, בדיון מיוחד שיזמנו לצורך כך בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת״.

תאריך:  04/05/2018   |   עודכן:  04/05/2018
עידן יוסף
+צפו: הפלשתינים הפסיקו לחשוש מצה"ל
21:25 04/05/18  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה
סרטון שצולם ביום שישי ממחיש כיצד איבד צה"ל את ההרתעה מול רצועת עזה  ▪  צעירים פלשתינים מסרבים להתרחק מגדר הגבול ופורצים בצחוק כשכרוז צה"לי מאיים לפגוע בהם
(לא חוששים. הפלשתינים על הגדר)
+רחפנים של צה"ל נפלו; הגדר נפרצה
19:32 04/05/18  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה
מתפרעים פלשתינים חדרו למעבר כרם שלום והציתו מצבורי גז ודלק המיועדים לרצועת עזה  ▪  צה"ל: על הרחפנים שהופלו אין ציוד מסווג  ▪  הפלשתינים מדווחים על מספר פצועים מירי אש חיה ועל מאות נפגעים משאיפת גז
שמחה פלשתינית על הפלת הרחפן
פלשתינים מחבלים בגדר המערכת
+ישראל תמסור ארבע שכונות במזרח ירושלים
09:00 04/05/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מעריב: חלקים מתוכנית השלום הוצגו לליברמן  ▪  ישראל תידרש להעביר את שועפאט, ג'בל מוכבר, עיסאוויה ואבו דיס לרשות, ומזרח ירושלים תהפוך לבירת פלשתין  ▪  לשכת שר הביטחון: "לא מתייחסים לתוכן פגישותיו"
(אבו דיס [צילום: לימור מזרחי/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit   אהוד יערי / Ehud Yaari   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   איילת שקד / Ayelet Shaked   איסמעיל הנייה   אלי כהן / Eli Cohen   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בינת שורץ / Binat Shortz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון לוי / Gideon Levi   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   דוד אזולאי / David Azulai    דוד אמסלם / David Amsalem   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   חאלד משעל   חאלד משעל / Khaled  Mashal   חיה זנדברג   חיים כץ / Haim Katz   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   ישראל היום   מוחמד דף   מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook   מייק בלאס   מיקי לוי / Mickey  Levy   ממשלת ישראל / Israel Government   משה כחלון / Moshe Kahlon   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עודד גרנות   צבי יחזקאלי   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah   תום לב 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסדרה חוקית לאלפי בתים ביו"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צפוי להציג את תוכנית השלום שלו למזרח התיכון. כתב מעריב, יניר קוזין, חושף (יום ו', 4.5.18) כי במהלך ביקורו של שר הביטחון אביגדור ליברמן בוושינגטון בשבוע שעבר הוצג לפניו חלק מעקרונות המתווה של טראמפ, הכולל בין היתר ויתורים נרחבים ומשמעותיים מצד ישראל. נוסף על כך הוצג המתווה החדש לבכירים בהנהגה הישראלית. עוד דווח כי ארה"ב מצפה מישראל לקבל את המתווה ולהשלים עם הוויתורים הכואבים מבחינתה.
04/05/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - הכנות לפלישה, אש קוצים, לקחים, ללכת שולל וטרור חקלאי שבת שלום
03/05/2018  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
איך ניתן לעצור את ניסיון הפלישה ההמונית של השבאב החמאסי מרצועת עזה לישראל - זו הדילמה המעסיקה כיום את ההנהגה הביטחונית, ונראה כי הפתרונות של ירי באש חיה לבלימת נהר ההמונים אינם הולמים את המציאות, בעיקר נוכח העתירה לבג"ץ של "הצדיקים" הישראלים המנסים בכל מאודם לייצר פתרון משפטי לבעיה. תנא דמסייע הצליחו אלה לגייס לטובתם את ירון לונדון בתוכניתו הטלוויזיונית.
03/05/2018  |  עמי דור-און  |   מאמרים
"בשיא של בורות וחוצפה, הוא טען שיהודי אירופה נרדפו ונרצחו לא בשל היותם יהודים, אלא מפני שעסקו בהלוואות בריבית. הוא שוב מדקלם את הסיסמאות האנטישמיות הבזויות ביותר. כנראה שמכחיש שואה נשאר מכחיש שואה. אני קורא לקהילה הבינלאומית לגנות את האנטישמיות החמורה של אבו מאזן, שהגיע זמנה לחלוף מן העולם" - תגובת ראש הממשלה, בנימין נתניהו לנאומו האנטישמי של יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן ברמאללה שלשום, בפני המועצה הלאומית הפלשתינית. אב-מאזן טען בנאומו כי השואה נגרמה בשל התנהגותם החברתית של היהודים. "באשר לסוגיית הקהילה היהודית שהייתה פזורה בכל מדינות אירופה - הם פנו נגד היהודים לא בשל דתם, כי אם בשל פעילותם החברתית הקשורה להלוואות בריבית, בבנקים וכו'", אמר יו"ר הרש"פ.
02/05/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
שר האוצר, משה כחלון, פנה (יום ג', 1.5.18) למנהל רשות המיסים, ערן יעקב, והשניים החליטו להכיר בחקלאים שמתמודדים עם טרור העפיפונים בעוטף עזה כנפגעי פעולות איבה שזכאים לפיצוי לפי חוק מס רכוש. כך דווח לראשונה בחברת החדשות.
01/05/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ממשלה 34  /  מי ומי  
צה"ל סיכל 3 פיגועים וחיסל 3 מחבלים  /  עידן יוסף
המדינה: הירי בעזה - חוקי  /  איתמר לוין
לא מוטרד מנוכחות הצבא הרוסי בסוריה  /  עומר כרמון
אחת אפס לטובת מחמוד עבאס  /  יוני בן-מנחם
יש כוח אין שכל  /  אסתר שניאורסון גרי
שינוי כללי המשחק ברצועה  /  יוני בן-מנחם
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il