הוועדה לקידום מתחמים מועדפים בדיור (ותמ"ל) אישרה (יום ב', 7.5.18) תוכנית לבניית 5,000 דירות על מתחם בצפון החדש של תל אביב. על חלקו של המתחם עומד זה שנים רבות שדה התעופה שדה דב. משמעות אישור התוכנית היא למעשה החלטה סופית לפנות את השדה.
על-פי החלטות קודמות, אמור החלק האזרחי של שדה דב להתפנות בעוד שמונה חודשים, בינואר 2019. גם שדה התעופה הצבאי הצמוד אמור להתפנות, אך לא נמסר תאריך מדויק.
הדיון מתקיים לאור לחץ משולב של רשות מקרקעי ישראל מצד אחד, ובעלי הקרקעות הפרטיות מצד שני, לפנות את שדה דב, הבנוי בחלקו לפחות על קרקע פרטית. הפינוי יאפשר לבנות דירות, ובעלי הקרקע יוכלו, לאחר המתנה של עשרות שנים, לממש את ההמגרשים במחירי שוק.
מצד שני, יש התנגדות מכיוונים שונים לעצם סגירת השדה. בין המתנגדים - עיריות תל אביב ואילת. השמאי הבכיר
ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי מקרקעין, הביע היום התנגדות לתוכנית. הוא אמר כי העתקת התעופה האזרחית מתל אביב לנתב"ג (כמתוכנן) מצד אחד, והעתקת השדה הדרומי לממרכז אילת לשדה רמון מצד שני, יקשו מאוד על התיירות ועלולים לגרום פגיעה קשה בכלכלת אילת.
לגבי שדה רמון יש להבהיר: המדובר בשדה תעופה שנבנה 19 קילומטר מצפון לאילת, והפעלתו צפויה בעוד מספר חודשים. הנסיעה מהשדה למרכז אילת, וחזרה לשדה, תהיה, לפחות בחלקה, במוניות, במחירים שייקרו במידה ניכרת, את הטיסה לאילת. הזזת שני שדות התעופה תאריך את הדרך ותייקר את הנסיעה. . מכאן החשש לפגיעה בתיירות לאילת.