|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים

דוח מבקר המדינה: המשרד לשירותי דת

תלונות נגד רבני ערים טויחו ונקברו

הרבנים הראשיים לאו ויוסף והשרים בנט ואזולאי לא טיפלו בתלונות חמורות נגד שורה של רבני ערים רבנים רבים נוסעים לחו"ל במימון גורמים פרטיים – ומסרבים לדווח
08/05/2018  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מבקר המדינה   |   תגובות
לא עשו דבר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

העסקים של הרב צוריאל
הרב הראשי של נס ציונה, הרב אברהם יחזקאל צוריאל, נוהג לנסוע רבות לחו"ל למטרת ייעוץ בענייני כשרות לגורמים עסקיים שלדבריו משלמים את כל ההוצאות בגין טיסה ולינה. בשנים 2017-2015 הוא נסע לחו"ל 16 פעמים, 13 מתוכן במימון חברות המייבאות מזון ומשקאות, ואשר פועלות במישור הארצי ולא בנס ציונה. פעם נוספת הוא נסע במימון חברה השייכת לילדיו. כל פעילותו בתחום הכשרות הייתה הפרה של הוראות מועצת הרבנות הראשית. שפירא דחה את הסבריו של הרב צוריאל, הורה לו לחדול מפעילות זו ולהגיש דין וחשבון מלא על נסיעותיו בעבר. הרב צוריאל הודיע שהפסיק את מתן הייעוץ, אך אינו מוכן שיהיו קביעות לגבי העבר. המשרד לשירותי דת רמז, שאם שרת המשפטים איילת שקד תנחה אותו – ישקול להעמיד את הרב צוריאל לדין משמעתי.

מבקר המדינה, יוסף שפירא, חושף (יום ג', 8.5.18), כי כמה רבני ערים ממשיכים לכהן למרות תלונות חוזרות ונשנות שהוגשו נגדם, חלקן בעלות אופי פלילי.

"במשך השנים התקבלו אצל הרבנים הראשיים לישראל, אצל השר לשירותי דת ואצל היועצים המשפטיים של הרבנות הראשית ושל המשרד תלונות חוזרות ונשנות על התנהלות לא תקינה של רבני ערים. בדיקה של הטיפול בתלונות בנוגע לשלושה מהם העלתה, כי רוב הפונים לא קיבלו מענה ממצה לתלונותיהם, וכי הרבנים הראשיים והשרים לשירותי דת לא טיפלו ברובן וגם לא העבירו אותן לבדיקת שרת המשפטים, הממונה על הדין המשמעתי לרבני ערים. אי-הטיפול בתלונות הופך את הליך הדין המשמעתי לאות מתה", אומר שפירא.

אלימות מילולית בקריית אתא

בשנים 2017-2014 העבירו ראש המועצה הדתית בקריית אתא, מזכירת המועצה הדתית ומזכירה במחלקת הכשרות לשרים לשירותי דת, לרבנים הראשיים וליועץ המשפטי למשרד כמה תלונות הקשורות להתנהלות הרב הספרדי של העיר, הרב אליהו מימון. מהתלונות עולה לכאורה התנהגות לא הולמת של הרב, לרבות אלימות מילולית ופעולות בוטות עד מאוד כלפי עובדי המועצה הדתית וכלפי הרב האשכנזי, הרב שלמה דיסקין.

באוקטובר 2014 הגיש הרב דיסקין למשטרה תלונה נגד הרב מימון בטענה לאיומים; האירועים המתוארים בתלונה מצביעים על התנהגות חמורה מאוד של הרב, אומר שפירא. אולם התחנה לא עשתה דבר וביולי 2016 סגרה את התיק בנימוק של "חוסר עניין לציבור". המשטרה טענה בצורה שקרית ש"התלונה נבדקה ונבחנה תוך ביצוע פעולות חקירה ובסיומן נסגר התיק מאחר שנסיבות העניין לא הצדיקו המשך חקירה". רק בעקבות פניית המבקר הודתה המשטרה, שעלו ליקויים מהותיים בטיפול בה.

על-פי תלונה שהגישה מזכירת המועצה הדתית קריית אתא לרבנים הראשיים ביולי 2017, הרב מימון התנהג בצורה אלימה, בוטה ומעליבה כלפי ראש המועצה וכלפיה, ובכלל זה השמיע אלימות מילולית ואיומים. בהמשך לכך הגישה מזכירת המועצה, ביולי 2017, תלונה במשטרה.

הרב דיסקין ממונה על תחום הכשרות. כמה בתי עסק שהרב דיסקין נאלץ לשלול מהם את ההכשר עקב אי-עמידה בתנאי הכשרות פנו לרב מימון, והוא הנפיק להם תעודות כשרות אף שתחום זה אינו באחריותו. לשכתו של הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, הבטיחה ב-2015 לרב דיסקין לבחון את אחד המקרים - ולא עשתה דבר. הרבנים הראשיים, הרב לאו והרב יצחק יוסף, והשר דוד אזולאי לא דנו באופן מסודר בתלונות ובמידע שקיבלו על ההתנהגות הבעייתית לכאורה של הרב מימון, לא נקטו כל פעולה וגם לא העבירו את המידע לשרת המשפטים, איילת שקד, לשם בחינת האפשרות להגיש קובלנה על התנהגותו.

תלונות רבות בקריית מוצקין

הרב דוד דרוקמן נבחר ב-1987 לרב העיר קריית מוצקין. בשנים 2017-2014 הוגשו תלונות רבות מצד ראש עיריית קריית מוצקין וחברי מועצת העיר על התנהלותו של הרב דרוקמן. התלונות הועברו לרבנים הראשיים, למועצת הרבנות הראשית, לשרים נפתלי בנט ודוד אזולאי ולשרת המשפטים דאז, ציפי לבני. הן נגעו להתנהלות הרב בתחומים שונים: העדר נוכחות במועצה הדתית ואי-קביעת שעות קבלה, נישואין, מערך הכשרות בקריית מוצקין (הפעלת כשרות פרטית מחוץ לעיר), מקוואות ואי-השתתפות באירועים פומביים בעיר.

בין היתר התברר, שהרב דרוקמן מסרב לחתום על תעודות כשרות בכשרות רגילה, והללו נחתמות בניגוד לחוק בידי מנהל מחלקת הכשרות במועצה הדתית. רק בעקבות הביקורת הודיע הרב דרוקמן שיתחיל לחתום על התעודות. לעומת זאת, הוא חתם בניגוד לחוק על תעודות הכשר לעסקים בחיפה ובקרית ביאליק, מטעם כשרות פרטית שלו ושל חב"ד. גם כאן, הוא חדל מלעשות זאת רק בעקבות הביקורת.

ראש עיריית קריית מוצקין, חיים צורי, התלונן על הרב דרוקמן בפני הרבנים הראשיים והשרים, בשל סירובו להגיע למשרדי המועצה הדתית ולקבל קהל בהם, סירובו לדווח על היעדרות בשל נסיעות לחו"ל, החרמת אירועי יום הזיכרון ושמחת תורה, התבטאויות בנושאים שונים ועוד. על-אף חומרת התלונות, אף לא אחד מהגורמים שהתלונות הופנו אליהם נקט פעולה מעשית. הרבנים הראשיים (לאו ויוסף) והשרים לשירותי דת (בנט ונפתלי) אף לא השיבו בכתב לפניות המרובות של צורי.

הרב סיני פרנקל נבחר ב-1974 לרב המועצה המקומית יבנאל. משנת 1978 קיבל הרכב המועצה הדתית פעם אחר פעם החלטות לפטרו מתפקידו, לרבות בשנים 2012 ו-2013. במשך השנים הוגשו תלונות על התנהלות הרב ועל עניינים כמו פתיחת הלשכה בביתו וסירובו לקבל קהל במועצה הדתית, ואלה נדונו לא פעם במועצת הרבנות הראשית ובוועדות משנה ייעודיות שהקימו הרבנים הראשיים. הסכסוך המתמשך כולל גם פניות הדדיות לבתי משפט.

שפירא מצא, כי הרב פרנקל פועל מביתו במקום מלשכתו (למרות שהתחייב להימנע מכך) ואף מנפיק מביתו תעודות רווקות - התנהלות ששפירא רואה כחמורה במיוחד, שכן בפועל הרב פרנקל אינו בודק את הפרטים הנחוצים לפני הנפקתן. הרבנים לאו ויוסף ואזולאי יושבים בחיבוק ידיים, ובכך הופכים את החלטותיהם ואת הנהלים לאות מתה.

מאות ימים בחו"ל

פרק נוסף בדוח עוסק בנסיעות פרטיות של רבני ערים לחו"ל, בין השאר למטרות אלה: הקמת ישיבה וטיפול בתחזוקתה; גיוס תרומות למוסדות חינוך ומוסדות דת שהם מעורבים בהנהלתם ובקידומם - בין אם אלה פועלים לרווחת בני עירם אם לאו; הפצת תורה; השתתפות באירועים משפחתיים וקהילתיים ובכנסי רבנים; עבודה במסגרת תפקידים אחרים שלהם; טיפוח הקשר עם "שלוחים" של חסידות חב"ד; לשמש בדין בבית דין של חב"ד; תפילות באומן שבאוקראינה; העברת קורסים בחופה וקידושין לשלוחי חב"ד; וייעוץ בענייני כשרות.

שפירא מסכם: רבני ערים נוסעים לחו"ל למטרות שונות, לרבות נסיעות שקשה להגדירן נסיעה בתפקיד ואין הן חלק מעבודתם וממשימותיהם. הבעיה היא שאין כללים המסדירים את נסיעות הרבנים לחו"ל במסגרת תפקידם, לרבות מטרותיהן המאושרות, מתכונת הדיווח עליהן ומימונן. רבים מהם טוענים שאינם צריכים לדווח כלל על נסיעותיהם.

22 מכלל 95 רבני הערים נמצאו מרבים בנסיעות לחו"ל בתקופה שנסקרה (2017-2013). חלקם שהו בחו"ל תקופות ארוכות מאוד, עד כדי מאות ימים, בנסיעות שלרבות מהן לא הייתה זיקה לצורכי תושבי העיר. שמונה מ-22 הרבנים מרבי הנסיעות נסעו בתדירות גבוהה במיוחד - ב-4.5 השנים האחרונות נסעו עשרות פעמים לחו"ל (אחד מהם נסע 87 פעם); ותשעה מהם שהו בתקופה זו בחו"ל יותר מ-26 יום בשנה בממוצע - המכסה השנתית של ימי החופשה המוקצים לרבנים.

14 מ-22 הרבנים מרבי הנסיעות דיווחו למועצה הדתית על פחות מ-80% מימי היעדרותם לצורך נסיעות לחו"ל, וממילא ימי ההיעדרות - כאשר נעדרו שלא במסגרת התפקיד - לא נספרו במניין ימי החופשה שניצלו. שלושה רבנים לא דיווחו על נסיעותיהם כלל. תופעה זו מנוגדת לסדרי המינהל התקין ולהנחיות מפורשות של המשרד לשירות דת, ומשמעה קבלת שכר מלא עבור ימי היעדרות מהעבודה ופדיון ימי חופשה שלמעשה נוצלו - מדגיש שפירא.

השווי הכספי של ימי ההיעדרות ש-12 רבני הערים מרבי הנסיעות לא דיווחו עליהם כנדרש בתקופה עומד על קרוב ל-1.3 מיליון שקל. בעקבות הביקורת הודיעו תשעה רבני ערים ויושבי ראש מועצות דתיות, כי הם נערכים להשבת ימי חופשה שלא דווחו או שנרשמו ביתר, בהיקף של 535 אלף שקל. בשל כך, אומר שפירא, החליט שלא לפרסם בשלב זה את שמותיהם של כל הרבנים בהם מדובר; הוא רומז שיפרסם את השמות אם הליקויים לא יתוקנו.

כ-56% מנסיעות 15 רבני הערים שהשיבו לשאלון משרד מבקר המדינה על מטרות נסיעותיהם בשנים 2017-2015 היו במימון גורמים חיצוניים, לרבות קהילות בחו"ל, מוסדות ועמותות שהם עומדים בראשם, וגורמים עסקיים פרטיים (יבואני מזון). המשרד לשירותי דת לא קבע שנסיעת רבנים לחו"ל במימון שאינו ממשלתי תותנה בפנייה ליועץ משפטי ומסירת כל המידע על הנסיעה המתוכננת - כנהוג לגבי שרים בממשלה, ראשי רשויות, עובדי מדינה ועובדי רשויות מקומיות - כדי למנוע ניגוד עניינים וקבלת טובות הנאה.


נפוטיזם במועצות דתיות

לחמישה רבני ערים היה לפחות קרוב משפחה שהועסק במועצה הדתית של אותה רשות מקומית או הוצב מטעמה כמשגיח כשרות בבתי עסק (בסך-הכל שמונה קרובי משפחה); זאת בניגוד להנחיות המשרד והרבנות הראשית, וכללי המינהל התקין למניעת ניגוד עניינים.

הרב הספרדי של אילת, הרב משה הדאיה, מכהן בתפקידו
מאז 1957. בנו מועסק במועצה הדתית אילת מ-2004 ועיקר עבודתו הוא הכנת תיקי נישואין המוגשים לחתימת רב העיר - אביו. שמו לא נכלל ברשימת עובדי המועצות הדתיות של המשרד לשירותי דת, למרות שעובדה זו ידועה למשרד.

הרב יחיאל אבוחצירא הוא מאז 1976 הרב היחיד של רמלה. שני בניו מועסקים כמשגיחי כשרות מטעם המועצה הדתית וזאת למרות בעיית ניגוד העניינים ולמרות שאינם עומדים בתנאי הסף שנקבעו למשרה זו. הרב אבוחצירא הודיע, כי הם יסיימו את עבודתם בסוף 2017.

הרב אליהו מימון משמש מינואר 2011 רבה הספרדי של קריית אתא. משנת 2010 מועסק בנו כמשגיח כשרות מטעם המועצה הדתית. הוא החל בתפקידו בשנת תשע"א, אף שבאותו מועד לא הייתה בידיו תעודת הסמכה כמשגיח כשרות מטעם הרבנות הראשית; זו ניתנה לו רק בדצמבר 2014.

הרב מיכאל ועקנין הוא הרב היחיד של יקנעם עילית מ-1981. שלושת חתניו מועסקים כמשגיחי כשרות מטעם המועצה הדתית. ניגוד העניינים במקרה זה חריף במיוחד, משום שהרב ועקנין הוא גם ממונה על הכשרות בעיר וגם מפקח הכשרות מטעם המועצה הדתית.

הרב אברהם רוזנטל מכהן מ-1975 כרב עיר במועצה המקומית אזור, ומ-2016 כרב עיר יחיד בה. אשתו, שהחלה בעבודתה במועצה הדתית ב-1989, מועסקת כמדריכת כלות. מצב זה מעלה חשש לניגוד עניינים. הרב רוזנטל מסר, כי היא פורשת לגמלאות בקרוב.

היעדרויות לא מדווחות של רבני ערים לצורכי נסיעות לחו"ל וליקויים נוספים בהתנהלותם האישית / דוח מבקר המדינה
תלונות חמורות נגד רבני ערים לא טופלו. רבני ערים נוסעים לחו"ל שלא במסגרת תפקידם ומסרבים לדווח על הנסיעות

תאריך:  08/05/2018   |   עודכן:  09/07/2021
איתמר לוין
+המשטרה מדליפה ומעבירה לתקשורת ראיות;
כשלים של השרים ליצמן, בנט, אזולאי וכחלון
16:19 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כתבי אישום מוגשים בלי שבידי התביעה נמצאות כל הראיות  ▪  אלשיך וארדן מסכמים בעל-פה על מינוי קצינים  ▪  ליצמן העניק הקלות לחברות סיגריות  ▪  רבני ערים מכהנים למרות תלונות קשות נגדם  ▪  עוזי דיין חרג מסמכותו במפעל הפיס  ▪  בכירי עמידר חרגו מסדרי מינהל תקין  ▪  קק"ל התיישבה בצורה בלתי חוקית בפארק שרון  ▪  חובות של עשרות מיליארדים למדינה אינם נגבים  ▪  ייבוא בלתי חוקי של אופניים חשמליים  ▪  הממשלה אינה מדווחת לכנסת
אלשיך. החלטות לא מנומקות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
שפירא. ליקויים קשים בניהול [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+העובדות מלמדות: המשטרה מדליפה מחקירות
16:17 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המקרים עליהם עומד שפירא מלמדים על הדלפות חמורות ומשמעותיות בידי המשטרה  ▪  דוברות המשטרה מעבירה לתקשורת ראיות - בניגוד להנחיית היועץ המשפטי לממשלה
(לפידות. לא בהתאם לפקודות [צילום: הדס פרוש, פלאש 90])
+לשכת אזולאי התערבה בבחירת רבני ערים
16:16 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שפירא: ההתערבות הייתה פסולה  ▪  הן אזולאי והן בנט הזניחו את מינוי המועצות הדתיות ורבני הערים  ▪  דרעי ניסה לקדם את מועמדות השר לשעבר דהן לראשות המועצה בחיפה
(אזולאי. לא מילא את חובתו [צילום: מיכאל בארי])
+ארדן ואלשיך סוגרים מינויים ללא תיעוד
16:16 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אין הבנייה מסודרת של שיקול דעת בעת מינוי קצינים  ▪  חלק ניכר מן ההחלטות אינן מנומקות  ▪  שפירא מזהיר מפני פגיעה באמון הציבור והשוטרים
(הליך בלתי סדור [צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90])
+הממשלה מסתירה מהכנסת מידע
16:15 08/05/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרדי ממשלה ויחידות סמך אף מפרים את חוק חופש המידע  ▪  המשרדים הבולטים בהסתרת מידע מן הציבור: משרד ראש הממשלה, הגנת הסביבה, האוצר והתחבורה
(העדר שקיפות ממשלתית [צילום: פלאש 90])
+דיין והמזכיר עושים בפיס כבתוך שלהם
16:14 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
היו"ר מתערב בניהול השוטף ומסתיר מידע על עצמו ועל חבריו  ▪  המזכיר ירון לוסקי עסק בנושאים החורגים מסמכותו  ▪  הסכמים עם הבכירים הוסתרו מהאוצר ושכרם הועלה רטרואקטיבית
(דיין. עקף את המנכ"ל [צילום: פלאש 90])
+חברים, פרסומת וקידום אישי בצמרת עמידר
16:13 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
היו"ר לשעבר יצחק לקס והמנכ"ל ראובן קפלן דחפו מינויים בלתי תקינים  ▪  התקשרויות במאות שקלים עם אמצעי תקשורת לקבלת חשיפה  ▪  התקשרויות נדל"ן במיליונים בלי האישורים הנדרשים
(קפלן. חבר מביא חבר [צילום: עמידר])
+תרגילי המיליונים של בכירי האוניברסיטאות
16:12 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
היועץ המשפטי של בר-אילן קיבל מיליוני שקלים על עבודות שביצע עבור גופים קשורים  ▪  סמנכ"ל הכספים של הפתוחה קיבל מיליון שקל בניגוד למינהל תקין
(היועץ המשפטי של בר-אילן השתמש במתקניה)
+עשרות מיליארדי שקלים לא נגבים
16:11 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הדוחות הכספיים של המדינה מדברים על חובות של 55 מיליארד שקל בסוף 2016 - אך הסכום האמיתי גבוה עוד יותר  ▪  בשנת 2013 החליטה הממשלה להעמיק את הגבייה; מאז כמעט ולא נעשה דבר
(14.7 מיליארד שקל [צילום: פלאש 90])
+הליקויים בטיפול במסתננים תוקנו רק חלקית
16:10 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אין מדיניות ממשלתית כוללת וגם אין כוונה לגבש כזאת  ▪  כשלים רבים נותרו בעינם, תוך הפרת חוק כבוד האדם והחוק הבינלאומי  ▪  התוצאה: פגיעה הן במסתננים והן בשכניהם הישראלים
(פגיעה באזרחי המדינה [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
+טיפול מערכתי לקוי בסוגיית האופניים החשמליים
16:09 08/05/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עבודה ממשלתית לא מקצועית, גלגול אחריות בין משרדי ממשלה ומידע חלקי הביאו לאלפי נפגעי תאונות בכלי רכב דו-גלגליים  ▪  וגם: מיזם רשת האופניים בגוש-דן שהבטיח משרד התחבורה - תקוע
שביל אופניים פגום ברחוב בן צבי באשקלון [צילום: צוות הביקורת]
+סכנה לזיהום ראיות דנ"א בידי המשטרה
16:09 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המחלקה לזיהוי פלילי במטה הארצי אינה עומדת בקצב המשימות  ▪  ציוד במאות אלפי שקלים לא סופק וציוד אחר עדיין נמצא באריזה
(פגיעה בסיכוי לגילוי העבריין)
+רשת הגנים של אגו"י הפרה הסכם
16:08 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הרשת קיבלה מהמדינה מאות מיליוני שקלים - והפרה את הסכם ההבראה  ▪  התקשרויות בעייתיות עם מקורבים וקרובי משפחה של עובדים ברשת
(חשש שהבעיות יתחדשו)
+מיליונים נשפכו על לשכות בכירי קק"ל
16:07 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מאיר שפיגלר הוביל מהלך של העברת הלשכות מתל אביב לפארק אריאל שרון - בלי הליך מסודר, בלי אישורים, תוך הוצאת מיליוני שקלים ושימוש בלתי חוקי במבנה שניתן לקק"ל
(שפיגלר. חרג מסמכותו [צילום: מלכה ברקאי])
+ליצמן הלך לקראת חברות הסיגריות
16:06 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נפגש בחשאי עם נציגי החברות והעניק הקלות לפיליפ מוריס - בניגוד למדיניות הממשלה ולאמנה הבינלאומית עליה חתומה ישראל  ▪  אכיפה חלקית של איסור העישון דווקא בבתי החולים
(בלי המילים "העישון הורג")
+סחבת ותנאים פיזיים קשים בבקשות המקלט
16:05 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
משך הטיפול הממוצע - 8.5 חודשים  ▪  הרשות אינה עומדת בהתחייבותה לבג"ץ בנוגע למסתננים מאריתריאה וסודן  ▪  פליטים מדארפור אינם מקבלים מענה
(אלפי בקשות לא טופלו [צילום: הדס פרוש, פלאש 90])
+כתבי אישום - בלי כל חומרי החקירה
16:04 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בעיה קשה ומתמשכת בהעברת חומרי חקירה מהמשטרה לפרקליטות  ▪  שני הגופים מתעלמים מפסיקות העליון בנוגע לביעור מוצגים  ▪  עיכובים קשים בדוחות של המז"פ והמכון הפתולוגי
(אין פתרון מערכתי לבעיה)
+קבלנים בלתי מורשים פועלים ללא מפריע
16:03 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אין כתבי אישום ואכיפה נגד קבלנים מפרי חוק  ▪  עיכוב של 11 שנים בהשלמת תקנות קוד הבנייה  ▪  מערך הבקרה לא תוקן למרות אסון ורסאי
(30 צווים בשנה [צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90])
+המועצה אינה מפקחת כראוי על רמ"י
16:01 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מועצת מקרקעי ישראל מסתפקת במידע חלקי שמציגה רמ"י, אינה עוקבת אחרי ביצוע החלטותיה וועדת הביקורת שלה למעשה אינה מתפקדת
(כחלון. הפגנת חולשה [צילום: הדס פרוש, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תלונות נגד רבני ערים טויחו ונקברו
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבקר המדינה
מועצת מקרקעי ישראל, בראשותו של השר משה כחלון, הפגינה חולשה בתפקידה כקובעת מדיניות וכמפקחת על פעולות רשות מקרקעי ישראל - קובע (יום ג', 8.5.18) מבקר המדינה, יוסף שפירא.
08/05/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
מבקר המדינה, יוסף שפירא, הנחה את משרדו (יום א', 29.4.18) להיערך לביקורת מערכתית בעקבות האסון בו נספו עשרה בני נוער, תלמידי המכינה הקדם-צבאית "בני ציון", בשיטפון בנחל צפית.
29/04/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשות החברות הממשלתיות, בתקופה בה נוהלה בידי אורי יוגב, מסרה מידע חלקי ואף מטעה לוועדה למינוי רואי חשבון לחברות הממשלתיות - קובע (יום ב', 9.4.18) מבקר המדינה, יוסף שפירא.
09/04/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשות החברות, בתקופה בה ניהל אותה אורי יוגב, שלטה למעשה במינוי רואי החשבון לחברות הממשלתיות. הוועדה למינוי רואי החשבון ראתה את עצמה כגוף מייעץ בלבד, ובכך לא מילאה את התפקיד שנועד לה. כך קובע (יום ב', 9.4.18) מבקר המדינה, יוסף שפירא, בדוח מיוחד על הנושא. "בדיקת עבודת הרשות העלתה ליקויים חמורים בנוגע לכמה סוגיות וכמה מינויים של רואי חשבון, תוך הצגה חלקית ולא מדויקת של המידע בפני הוועדה", אומר שפירא.
09/04/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
שלושה מחברי הוועדה למינוי רואי חשבון בחברות הממשלתיות פעלו בצורה העלולה להוות ניגוד עניינים. שניים מהם אף הגיעו בפועל לניגוד עניינים - קובע (יום ב', 9.4.18) מבקר המדינה, יוסף שפירא, בדוח שלו על מינוי רואי החשבון בחברות אלו.
09/04/2018  |  יואב יצחק  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מבקר המדינה  /  מי ומי  
משרד הביטחון היה ארבע שנים ללא דובר  /  איתמר לוין
לא יושמו כל הלקחים מחטיפת הנערים  /  איתמר לוין
ספק אם הרכבת הקלה תושלם בזמן ובתקציב  /  איתמר לוין
שתי הערות למצבינו  /  גרשון אקשטיין
האיומים שמעל לראשינו וליד בתינו   /  יהודה קונפורטס
לקרוא ולא להאמין  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
יואב יצחק
יואב יצחק
אורנשטיין חשוף עתה לבדיקה/חקירה פלילית בשל שיחותיו עם אפי נוה בהן ביקש מנוה לפעול למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב    מידע שהובא ל-News1 מלמד, כי המעשים של גרטלר-גרטנר באפריק...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
הסבר אפשרי למחדל המבצעי של ה-7 באוקטובר; הניצחון האמריקני במלחמת העצמאות בקרב יורקטאון שבווירג'יניה בשנת 1781; כיבוש גשר הדנובה ליד וינה בשנת 1805; כשלון נפוליאון ברוסיה בשנת 1812;...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il