|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות

דוח מבקר המדינה: האוניברסיטאות

תרגילי המיליונים של בכירי האוניברסיטאות

היועץ המשפטי של בר-אילן קיבל מיליוני שקלים על עבודות שביצע עבור גופים קשורים סמנכ"ל הכספים של הפתוחה קיבל מיליון שקל בניגוד למינהל תקין
08/05/2018  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   דוח שנתי 68ג (2018)   |   תגובות
היועץ המשפטי של בר-אילן השתמש במתקניה

שכר נוסף למנכ"לים
ועד ראשי האוניברסיטאות הוא גוף וולונטרי שהוקם לצרכים פנימיים של האוניברסיטאות וממומן על ידיהן. מנכ"לי האוניברסיטאות, שעיקר הכנסתן מכספי הציבור, מכהנים - כל אחד בתורו בסבב של שלוש שנים - כיו"ר פורום המנכ"לים בוועד. כל אחד מהם מקבל בעת כהונתו זו שכר נוסף מכספי הוועד. אף שכבר בשנת 2009 קבע מבקר המדינה שעל הממונה על השכר לבחון אם תוספת השכר שמקבל היו"ר היא בגדר חריגת שכר, הלה טרם בחן זאת.

בכירים בשלושה מוסדות אקדמיים קיבלו מיליוני שקלים תמורת עבודות נוספות שביצעו בניגוד לנהלים המסדירים עבודות אלו - מגלה (יום ג', 8.5.18) מבקר המדינה, יוסף שפירא.

פעולות הסוואה בבר-אילן

עו"ד דרור פרנקל משמש מאז מארס 1988 כיועץ המשפטי של בר-אילן, לצד עבודה בגופים נוספים - שלא ביקש היתר לבצע ולא נבדק האם אינן גורמות לניגוד עניינים. בשל חריגות בשכרו קבע ב-2016 הממונה על השכר, כי עליו להחזיר סכומים עודפים שקיבל ולהפסיק בתוך חודשיים את עבודותיו הנוספות. בעבודתו הנוספת של פרנקל עבור חברת-בת בבעלות מלאה של בר-אילן ובעבור מכללה שהייתה לה זיקה לבר-אילן עלו חריגות מהותיות. הגורמים הבכירים בבר-אילן ידעו עליהן ולא מנעו אותן. בכך הם חטאו לחובת נאמנותם למוסד שבו הם מועסקים, לסטודנטים הלומדים בו ולציבור כולו המשתתף בתקציב האוניברסיטה.

עבודתו הנוספת של פרנקל בוצעה במהלך שעות העבודה בבר-אילן, ללא דיווח שעות נפרד ואגב שימוש במתקניה. לפיכך, התשלומים הנוספים שקיבל פרנקל מהחברה ומהמכללה היו בעבור שעות עבודה, שבר-אילן כבר שילמה לו עבורן, ונעשו מתוך הפרה של הוראות הנוהל והפרת הוראות הממונה על השכר. מנהלי בר-אילן לא דרשו ממנו עמוד בהוראות אלו. עולה חשש שמדובר בדרך שאיפשרה למנהלי האוניברסיטה להגדיל את השתכרותו של פרנקל, תוך חריגה מגבולות השכר ומתנאי ההעסקה שקבע הממונה על השכר, במסווה של עבודה נוספת, שלא ניתן לה ביטוי בנתוני השכר של האוניברסיטה.

משנת 1990 סיפקו פרנקל ועובדי לשכתו שירותי ייעוץ משפטי גם לחברת-הבת. עד סוף שנת 1996 שילמה החברה לבר-אילן בעבור הייעוץ, אבל מאז שילמה החברה רק 30% ובר-אילן שילמה את היתרה ישירות לפרנקל כנגד חשבונית. בהחלטתה זו ויתרה בר-אילן על זכותה לקבל 70% מדמי הייעוץ, אף שבפועל היא זו שמימנה את משאבי עבודת הייעוץ - היא שנשאה בשכרם של פרנקל ועובדי לשכתו, והשירותים שהעניקו לחברה ניתנו במהלך עבודתם באוניברסיטה ותוך שימוש במתקניה. הסכום שעליו ויתרה בר-אילן לטובת חשבונו הפרטי של פרנקל היה 1.5 מיליון שקל.

פרנקל סייע בייסוד המכללה והעניק לה, בסיוע צוות לשכתו, שירותים משפטיים במשך 22 שנה, מתחילת פעילותה ועד לסוף מרס 2016. הדבר נעשה בניגוד להחלטת המועצה להשכלה גבוהה מ-1999, ולפיה לא יעניק יועץ משפטי של מוסד אקדמי שירותים למוסד שהוקם מהמוסד האחר. פרנקל קיבל בתקופה זו 1.4 מיליון שקל.

על אף קביעותיהם של מבקר המדינה ושל הממונה על השכר, ולפיהן הפרשת כספים לקרן השתלמות ייחודית מהווה חריגת שכר, המשיכה בר-אילן להעמיד את הקרן לזכות פרנקל, שניצל מתוכה 100,000 דולר ולא נדרש להחזירם. בינואר 2016 קבע הממונה, בהסכמה כי על בר-אילן למחוק את הסכומים אשר נצברו בקרן ולבטלה, ובר-אילן הודיעה למשרד מבקר המדינה שעשתה כן. ואולם בפועל לא נמחקו הסכומים במועד זה, אלא רק בנובמבר 2016 - לאחר בקשתו של משרד מבקר המדינה לקבל את פירוט הקרן.

התעלול של שומר הסף

אבינועם לזרוב הועסק כעובד שכיר באוניברסיטה הפתוחה במשך 19 שנה, עד לסוף אוגוסט 2016, והתקדם בתפקידיו עד לתפקיד סמנכ"ל כספים ומשנה למנכ"ל. נוסף על תפקידו המינהלי, הוא שימש גם בתפקיד אקדמי. עד מארס 2006 שולמה לו משכורת בעבור ביצוע שני התפקידים. במועד זה פיצלה האוניברסיטה הפתוחה את התשלומים שקיבל והחלה לשלם לו, נוסף על משכורתו, גם תשלום חודשי שלא נכלל במערכת השכר - כנגד חשבוניות שהגיש כנותן שירותים בעבור תפקידו האקדמי.

פיצול התשלום איפשר לאוניברסיטה הפתוחה שלא לדווח לוות"ת ולממונה על השכר על תשלומיה ללזרוב, שלא היו כלולים במערכת השכר שלה, ולהסתפק בדיווח על שכר עבודתו המינהלית בלבד. האוניברסיטה הפתוחה אף לא המציאה מסמכים המתעדים את ההחלטה לבצע את הפיצול, ולפיכך אין לדעת מיהו הגורם שאישר זאת. מדובר בתשלומים של מיליון שקל שניתנו בניגוד לכללי מינהל תקין; לזרוב החזיר 130,000 שקל בלבד בהתאם להסדר עם הממונה על השכר. זהו מצב חמור במיוחד, מעיר שפירא, שכן סמנכ"ל הכספים הוא אחד משומרי הסף.

מנכ"ל אוניברסיטת ת"א, מוטי כהן, וסמנכ"ל משאבי אנוש שלה אישרו ושבו ואישרו לסמנכ"ל המחשוב דאז של האוניברסיטה, אשר רוטקופ, לעבוד עבודה נוספת כמנכ"ל של עמותה המשותפת לאוניברסיטאות, בניגוד להוראות הממונה. רוטקופ עשה את עבודתו הנוספת במקביל לעבודתו כסמנכ"ל באוניברסיטה, בלא שהאוניברסיטה קבעה הפרדה כלשהי בין שתי משרותיו. מאחר שרוטקופ קיבל גמול כספי המפצה על "זמינות 24/7", הרי לכאורה הוא מחויב להיות זמין בכל שעות היממה לטובת תפקידו באוניברסיטה, ולכן לא נותר לו כלל זמן עבור עבודה נוספת. לפיכך, לא זו בלבד שבעבודתו הנוספת הייתה פגיעה בזמינותו לעבודתו באוניברסיטת ת"א, אלא שהוא קיבל כפל שכר בגין אותן שעות עבודה משני גופים שונים.


עבודות נוספות ללא דיווח

עוד עוסק שפירא בעבודות נוספות של חברי הסגל האקדמי הבכיר. הוא מצא, כי לאוניברסיטאות שנבדקו - העברית, תל אביב ובר-אילן (שהן הגדולות בארץ) אין מידע מלא על מספר חברי הסגל הבכיר העוסקים בעבודה נוספת ועל הזמן שהם מקדישים לה. משרד מבקר המדינה סבור, כי מדובר ב-40% מכלל חברי הסגל וכי 52% מתוכם לא מדווחים על עבודות אלו.

בשלוש האוניברסיטאות נמצא שבכל אחת מהשנים תשע"ג-תשע"ה, כ-300 חברי סגל לא ביקשו אישור לעבודה נוספת, אך גם לא ביקשו לקבל מענק זמן מלא - הניתן לחבר סגל שהקדיש את מלוא זמנו למוסד. מכך עולה חשש, כי חברי סגל אלו ויתרו על המענק משום שעסקו בעבודה נוספת בלא אישור. בדיקה אקראית בנוגע למקצתם העלתה, כי אכן כך הדבר. כמה מחברי הסגל הללו הם חברי סגל בכירים וידועים באקדמיה ובמשק. הנהלות האוניברסיטאות לא פעלו לאתר את מי שעובדים בעבודה נוספת בלא אישור וממילא לא טיפלו בהם באמצעים משמעתיים.

הנהלותיהם של הטכניון ושל אוניברסיטת ת"א קבעו כללים למתן מענק זמן מלא. כללים אלו חורגים מהנחיות ות"ת (הוועדה לתכנון ותקצוב), והם נקבעו בלא ידיעתה ובלא אישורה. במשך שנים רבות הנחו אוניברסיטאות אלו את הסגל האקדמי שלהן לנהוג לפיהם. תשלום המענק לחברי הסגל העלה את הוצאות השכר שלהן, הממומנות מכספי הציבור, וכן גרם אי-שוויון בין חברי הסגל באוניברסיטאות. בתוך אוניברסיטת ת"א נוצר אי-שוויון חמור עוד יותר, מפני שהיא קבעה תקרת הכנסה גבוהה ומיוחדת לחברי סגל מהפקולטה להנדסה.

האוניברסיטאות מסתפקות בהצהרת חבר הסגל שהוא זכאי למענק ואינן דורשות פירוט בנוגע לעומס ההוראה שלו ובנוגע לכל עיסוקיו באוניברסיטה ומחוצה לה. בבדיקה נמצא, שכמה חברי סגל הצהירו על זכאות למענק אף שהשתכרו סכומים גבוהים מהתקרה המזכה במענק. חברי סגל אחרים לא ביקשו אישור על מלוא עיסוקיהם הנוספים.

כמה מחברי הסגל, ובכלל זה בכירים, לא עמדו בעומס ההוראה וניתנו להם הקלות, בין השאר משום שהחזיקו בתפקידים באוניברסיטאות, ואף על-פי כן הם קיבלו אישור לעבודה נוספת, לרבות מחוץ לאוניברסיטה. אישור זה מנוגד למטרת ההקלה בהוראה - לאפשר לבעל התפקיד להקדיש את הזמן הדרוש לתפקיד שהוא מונה לו, ולא לפנות לו זמן לביצוע עבודה נוספת. יש בכך פגם עקרוני.

עבודה נוספת של מנהלים בכירים באוניברסיטאות / דוח מבקר המדינה
בכירים באוניברסיטאות בר-אילן, תל אביב והפתוחה קיבלו מיליוני שקלים תמורת עבודות נוספות בניגוד לנהלים
עבודה נוספת של חברי הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות / דוח מבקר המדינה
חלק ניכר מחברי הסגל האקדמי הבכיר עובדים בעבודות נוספות בלא לקבל אישורים כנדרש

תאריך:  08/05/2018   |   עודכן:  08/05/2018
איתמר לוין
+המשטרה מדליפה ומעבירה לתקשורת ראיות;
כשלים של השרים ליצמן, בנט, אזולאי וכחלון
16:19 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כתבי אישום מוגשים בלי שבידי התביעה נמצאות כל הראיות  ▪  אלשיך וארדן מסכמים בעל-פה על מינוי קצינים  ▪  ליצמן העניק הקלות לחברות סיגריות  ▪  רבני ערים מכהנים למרות תלונות קשות נגדם  ▪  עוזי דיין חרג מסמכותו במפעל הפיס  ▪  בכירי עמידר חרגו מסדרי מינהל תקין  ▪  קק"ל התיישבה בצורה בלתי חוקית בפארק שרון  ▪  חובות של עשרות מיליארדים למדינה אינם נגבים  ▪  ייבוא בלתי חוקי של אופניים חשמליים  ▪  הממשלה אינה מדווחת לכנסת
אלשיך. החלטות לא מנומקות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
שפירא. ליקויים קשים בניהול [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+העובדות מלמדות: המשטרה מדליפה מחקירות
16:17 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המקרים עליהם עומד שפירא מלמדים על הדלפות חמורות ומשמעותיות בידי המשטרה  ▪  דוברות המשטרה מעבירה לתקשורת ראיות - בניגוד להנחיית היועץ המשפטי לממשלה
(לפידות. לא בהתאם לפקודות [צילום: הדס פרוש, פלאש 90])
+לשכת אזולאי התערבה בבחירת רבני ערים
16:16 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שפירא: ההתערבות הייתה פסולה  ▪  הן אזולאי והן בנט הזניחו את מינוי המועצות הדתיות ורבני הערים  ▪  דרעי ניסה לקדם את מועמדות השר לשעבר דהן לראשות המועצה בחיפה
(אזולאי. לא מילא את חובתו [צילום: מיכאל בארי])
+ארדן ואלשיך סוגרים מינויים ללא תיעוד
16:16 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אין הבנייה מסודרת של שיקול דעת בעת מינוי קצינים  ▪  חלק ניכר מן ההחלטות אינן מנומקות  ▪  שפירא מזהיר מפני פגיעה באמון הציבור והשוטרים
(הליך בלתי סדור [צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90])
+הממשלה מסתירה מהכנסת מידע
16:15 08/05/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרדי ממשלה ויחידות סמך אף מפרים את חוק חופש המידע  ▪  המשרדים הבולטים בהסתרת מידע מן הציבור: משרד ראש הממשלה, הגנת הסביבה, האוצר והתחבורה
(העדר שקיפות ממשלתית [צילום: פלאש 90])
+דיין והמזכיר עושים בפיס כבתוך שלהם
16:14 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
היו"ר מתערב בניהול השוטף ומסתיר מידע על עצמו ועל חבריו  ▪  המזכיר ירון לוסקי עסק בנושאים החורגים מסמכותו  ▪  הסכמים עם הבכירים הוסתרו מהאוצר ושכרם הועלה רטרואקטיבית
(דיין. עקף את המנכ"ל [צילום: פלאש 90])
+חברים, פרסומת וקידום אישי בצמרת עמידר
16:13 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
היו"ר לשעבר יצחק לקס והמנכ"ל ראובן קפלן דחפו מינויים בלתי תקינים  ▪  התקשרויות במאות שקלים עם אמצעי תקשורת לקבלת חשיפה  ▪  התקשרויות נדל"ן במיליונים בלי האישורים הנדרשים
(קפלן. חבר מביא חבר [צילום: עמידר])
+עשרות מיליארדי שקלים לא נגבים
16:11 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הדוחות הכספיים של המדינה מדברים על חובות של 55 מיליארד שקל בסוף 2016 - אך הסכום האמיתי גבוה עוד יותר  ▪  בשנת 2013 החליטה הממשלה להעמיק את הגבייה; מאז כמעט ולא נעשה דבר
(14.7 מיליארד שקל [צילום: פלאש 90])
+הליקויים בטיפול במסתננים תוקנו רק חלקית
16:10 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אין מדיניות ממשלתית כוללת וגם אין כוונה לגבש כזאת  ▪  כשלים רבים נותרו בעינם, תוך הפרת חוק כבוד האדם והחוק הבינלאומי  ▪  התוצאה: פגיעה הן במסתננים והן בשכניהם הישראלים
(פגיעה באזרחי המדינה [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
+טיפול מערכתי לקוי בסוגיית האופניים החשמליים
16:09 08/05/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עבודה ממשלתית לא מקצועית, גלגול אחריות בין משרדי ממשלה ומידע חלקי הביאו לאלפי נפגעי תאונות בכלי רכב דו-גלגליים  ▪  וגם: מיזם רשת האופניים בגוש-דן שהבטיח משרד התחבורה - תקוע
שביל אופניים פגום ברחוב בן צבי באשקלון [צילום: צוות הביקורת]
+סכנה לזיהום ראיות דנ"א בידי המשטרה
16:09 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המחלקה לזיהוי פלילי במטה הארצי אינה עומדת בקצב המשימות  ▪  ציוד במאות אלפי שקלים לא סופק וציוד אחר עדיין נמצא באריזה
(פגיעה בסיכוי לגילוי העבריין)
+רשת הגנים של אגו"י הפרה הסכם
16:08 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הרשת קיבלה מהמדינה מאות מיליוני שקלים - והפרה את הסכם ההבראה  ▪  התקשרויות בעייתיות עם מקורבים וקרובי משפחה של עובדים ברשת
(חשש שהבעיות יתחדשו)
+מיליונים נשפכו על לשכות בכירי קק"ל
16:07 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מאיר שפיגלר הוביל מהלך של העברת הלשכות מתל אביב לפארק אריאל שרון - בלי הליך מסודר, בלי אישורים, תוך הוצאת מיליוני שקלים ושימוש בלתי חוקי במבנה שניתן לקק"ל
(שפיגלר. חרג מסמכותו [צילום: מלכה ברקאי])
+ליצמן הלך לקראת חברות הסיגריות
16:06 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נפגש בחשאי עם נציגי החברות והעניק הקלות לפיליפ מוריס - בניגוד למדיניות הממשלה ולאמנה הבינלאומית עליה חתומה ישראל  ▪  אכיפה חלקית של איסור העישון דווקא בבתי החולים
(בלי המילים "העישון הורג")
+סחבת ותנאים פיזיים קשים בבקשות המקלט
16:05 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
משך הטיפול הממוצע - 8.5 חודשים  ▪  הרשות אינה עומדת בהתחייבותה לבג"ץ בנוגע למסתננים מאריתריאה וסודן  ▪  פליטים מדארפור אינם מקבלים מענה
(אלפי בקשות לא טופלו [צילום: הדס פרוש, פלאש 90])
+כתבי אישום - בלי כל חומרי החקירה
16:04 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בעיה קשה ומתמשכת בהעברת חומרי חקירה מהמשטרה לפרקליטות  ▪  שני הגופים מתעלמים מפסיקות העליון בנוגע לביעור מוצגים  ▪  עיכובים קשים בדוחות של המז"פ והמכון הפתולוגי
(אין פתרון מערכתי לבעיה)
+קבלנים בלתי מורשים פועלים ללא מפריע
16:03 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אין כתבי אישום ואכיפה נגד קבלנים מפרי חוק  ▪  עיכוב של 11 שנים בהשלמת תקנות קוד הבנייה  ▪  מערך הבקרה לא תוקן למרות אסון ורסאי
(30 צווים בשנה [צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90])
+המועצה אינה מפקחת כראוי על רמ"י
16:01 08/05/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מועצת מקרקעי ישראל מסתפקת במידע חלקי שמציגה רמ"י, אינה עוקבת אחרי ביצוע החלטותיה וועדת הביקורת שלה למעשה אינה מתפקדת
(כחלון. הפגנת חולשה [צילום: הדס פרוש, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תרגילי המיליונים של בכירי האוניברסיטאות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבקר המדינה
בדוחות הכספיים של הממשלה לשנת 2016 מופיעה יתרת "חייבים ויתרות חובה" בסך 55 מיליארד שקל - אך זהו רק חלק מן החובות למדינה, שלא נעשו פעולות של ממש לגבייתם. כך מגלה (יום ג', 8.5.18) מבקר המדינה, יוסף שפירא.
08/05/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
"אי יישום המלצות מבקר המדינה בתחום הטיפול בזרים שאינם בני הרחקה השוהים במדינת ישראל זה זמן רב מאוד ואי סיפוק צורכיהם הבסיסיים, אינה פוגעת רק בחובה הבסיסית של המדינה לספק את צורכיהם הבסיסים של הזרים עצמם, אלא אף באזרחי המדינה, ובייחוד באזורים שבהם מתגוררים זרים רבים". כך אומר (יום ג', 8.5.18) מבקר המדינה, יוסף שפירא.
08/05/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
תמונה מדאיגה המעידה על טיפול לקוי של משרדי הממשלה והרשויות המקומיות בנושא האופניים והכלים הדו-גלגליים החשמליים בפרט. כך מסכם מבקר המדינה את דוח הביקורת על האופניים החשמליים.
08/05/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
מערכי הבדיקה העיקריים שמפעילה המחלקה לזיהוי פלילי במטה הארצי - דנ"א, טביעות אצבעות ובדיקת הסמים והחומרים המסוכנים - אינם נותנים מענה מהיר ומספק לצורכי החקירה המשטרתיים. אף שהמענה הטכנולוגי קיים במעבדות - מוצגים, דגימות דנ"א וטביעות אצבע שנאספו בזירות עבירה למיניהן זוכים לטיפול במעבדות זמן ממושך לאחר שהגיעו אליהן, דבר הפוגע במאמצי החקירה ובסיכויים לגילוי העבריינים. על המשטרה לתת מענה למצב זה כדי שהטיפול במוצגים יהיה מיטבי. כך קובע (יום ג', 8.5.18) מבקר המדינה, יוסף שפירא.
08/05/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
המדינה העבירה מאות מיליוני שקלים לרשת גני הילדים של אגודת ישראל כחלק מהסכם ההבראה שלה, בעוד הרשת הפרה תנאים בסיסיים בהסכם, לא סגרה גנים גרעוניים והעלתה את שכר המנכ"ל ובכירים אחרים. כך מגלה (יום ג', 8.5.18) מבקר המדינה, יוסף שפירא.
08/05/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
רון בריימן
רון בריימן
תמלול של קטע מרתק ומאלף מתוך ראיון של דובר צה"ל לשעבר, המותח ביקורת נוקבת על התרבות הארגונית של צה"ל    לא מיותר לציין שתרבות זו היא של צה"ל בפרט, אבל של החברה הישראלית בכלל, לפחות ...
יואב יצחק
יואב יצחק
חברת אלביט מערכות, שמניותיה רשומות למסחר בבורסה בתל אביב ובוול סטריט, היא אחת החברות הגדולות בישראל    שוויה על-פי מחירי הבורסה מגיע ל-32.7 מיליארד ש"ח    מידע שהגיע ל-News1 מלמד על ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il