|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

אושר לקריאה ראשונה

יוארך המועד שבו ניצולי שואה יוכלו לבקש להשבת שכר טירחה

הצעת החוק מאריכה את התקופה שבה ניצולי שואה יוכלו להגיש בקשה להשבת שכר הטרחה העודף שנגבה מהם על-ידי מי שטיפל בתביעתם, מעבר לשכר הטרחה המותר שנקבע בחוק, בשנתיים וחצי נוספות, עד ל-31 בדצמבר 2020
28/05/2018  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות

ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה (יום ב', 28.5.18) לקריאה ראשונה את הצעת חוק נכי רדיפות הנאצים (תיקון מס' 20) (תיקון - הארכת מועד להגשת בקשה להחזרת עודף שכר טירחה), התשע"ח-2018 - שיזמו הח"כים אלעזר שטרן, איציק שמולי, טלי פלוסקוב ונוספים.

הצעת החוק מאריכה את התקופה שבה ניצולי שואה יוכלו להגיש בקשה להשבת שכר הטרחה העודף שנגבה מהם על-ידי מי שטיפל בתביעתם, מעבר לשכר הטרחה המותר שנקבע בחוק, בשנתיים וחצי נוספות, עד ל-31 בדצמבר 2020. מדובר בגביית תשלום עבור טיפול בתביעות של ניצולים לקבלת גמלה מכוח החלטה מנהלית בעניין יהודי לוב, ועבור עזרה בבחירה בין אופציות תשלום שונות לניצולים שמקבלים גמלה מגרמניה בגין התקופה שבה עבדו בגטאות. במהלך הדיון נטען, כי רבים מניצולי השואה טרם מימשו את אפשרותם למצות את זכויותיהם להשבת עודף שכר הטרחה, ניצולי שואה מבוגרים המתקשים בניהול הליכים ביורוקרטיים, בייחוד כנגד גורמים אשר גבו מהם שכר טירחה ביתר.

בשל העובדה שהתקופה להגשת בקשה להחזרת עודף שכר הטרחה הסתיימה ב-31 בדצמבר 2016, מוצע לקבוע כי הארכת התקופה תהיה רטרואקטיבית, מ-1 בינואר 201. אולם 60 הימים שבמסגרתם נדרש המטפל בתביעה להחליט האם להשיב 25% מעודף שכר הטרחה או לא, ימנו מיום תחילתו של התיקון המוצע.

יו"ר הישיבה ח"כ יעל גרמן (יש עתיד): "ניצולי השואה הם הלב של כולנו ואנחנו נושאים באחריות לכך שלא טיפלנו בהם בזמן. התיקון הזה הוא עוד נדבך שבא לעשות צדק בעוול שנעשה להם לאורך השנים. נעביר את הצעת החוק בקריאה ראשונה ואז נשקול את מתווה הפשרה שמציעה לשכת עורכי הדין".

היועץ המשפטי לוועדה עו"ד אלעזר שטרן: "האפשרות לבקש החזר הוגבלה תחילה בחקיקה לשנה ולאחר שחלפה השנה, ביקשו הח"כים להאריך את המועד בטענה שרבים מהניצולים לא הספיקו. השנה הנוספת הסתיימה לפני כשנה וחצי וכעת מוצע להאריך את התקופה לשנתיים וחצי מהיום עד 2020. צריך לזכור שמדובר בחקיקה רטרואקטיבית ולכן יש לחשוב בצורה זהירה על אורך התקופה בין היתר בהתייחס לכמות הפוטנציאלית של ניצולי השואה שיכולים להגיש בקשות החזר".

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני): "חלק מעורכי הדין יצאו למסע ציד של ממש עם נוכלות הפחדות ולא נרתעים משום צעד על גבם של ניצולי השואה. הזמן משחק לרעתנו ועוה"ד גם לאחר שהכנסת אמרה את דברה וביהמ"ש אמר דברו ממשיכים להתייחס לסוגיה בצורה נבזית כאילו זו רק המלצה שולחים מכתבי איומים לכל הניצולים שהחוב ירדוף אותם עד יומם האחרון. מצפצפים על המחוקק ועל ביהמ"ש. הממשלה צריכה לעשות מאמץ להגיע לכמה שיותר ניצולים ויש להאריך כמה שיותר את הזמן של האפשרות להחזר. מתווה הפשרה הוא פרס לרמאים".

יעל גויסקי מלשכת עוה"ד: "לאחר שהובא לידיעת הלשכה שמדובר על קומץ אנשים הלשכה מציעה מתווה פשרה שיעלה לאישור הוועד המרכזי ב-5.6 והלשכה תהיה צד לו יחד עם משרד המשפטים".

תאריך:  28/05/2018   |   עודכן:  28/05/2018
מירב ארד
+בקריאה ראשונה: קביעת תנאים שיעודדו נאמנות של עובדים זרים סיעודיים לבעליהם
00:43 29/05/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הכניסה לישראל (תיקון מס' 33) (הארכת רישיון לעובד זר בענף הסיעוד), התשע"ח-2018 של חבר הכנסת יואב קיש. מוצע בה לקבוע כי סמכות שר הפנים להתיר הארכת שהות של עובד זר לסיעוד אצל מטופל סיעודי חדש, לאחר שהעובד הזר סיים את תקופת העבודה המרבית המותרת בישראל, במקרים הומניטריים מיוחדים, תחול רק לגבי עובדים זרים העומדים בתנאים שנועדו לעודד נאמנות למטופל סיעודי ולמנוע השתקעות בישראל.
+בקריאה ראשונה: הגבלות על חזרתו של עבריין מין לסביבת הנפגע יחולו מי שהיה קטין בעת ביצוע העבירה, והשתחרר לאחר גיל 19
00:41 29/05/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק מגבלות על חזרתו של עבריין מין לסביבת נפגע העבירה (תיקון מס' 8) (הרחבת תחולה על מי שביצע עבירת מין בהיותו קטין), התשע"ח-2018 של חברות הכנסת אורלי לוי אבקסיס, קארין אלהרר, מיכל רוזין וקבוצת חברי כנסת. מוצע בה להרחיב את ההגדרה של עבריין מין בחוק זה, כך שבית המשפט יוכל להטיל מגבלות מכוח החוק גם על מי שביצע את העבירה בהיותו קטין, אך נדון למאסר או נשלח למעון נעול או לאשפוז, והשתחרר מהם לאחר גיל 19. כל זאת בתנאי שבמגבלות שיטיל, יימנע בית המשפט, ככל האפשר, מפגיעה בשיקומו.
+בקריאה ראשונה: הוזלת הביטוח לאופנועים
00:40 29/05/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לתיקון פקודת רכב מנועי (מס' 23) (העלאת מרכיב ההעמסה בתעריף הביטוח), התשע"ח-2018 של חברי הכנסת מכלוף מיקי זוהר, איתן כבל ויצחק וקנין. מוצע בה לאפשר להעלות את מרכיב ההעמסה בתעריף הביטוח למימון העלות לביטוח אופנועים במסגרת הפול (המאגר הישראלי לביטוח רכב שליד איגוד חברות הביטוח בישראל) לשיעור של עד 8.5% במקום 6.5% מעלות הסיכון הטהור. מרכיב ההעמסה הוא הסכום שעל מבוטח שאינו מבוטח בפול לשלם על מנת לסבסד את עלויות ההשתתפות של מבטח במסגרת הפול.
+בקריאה ראשונה: נקודות זכות לסטודנטים על פעילות חברתית וקהילתית
00:40 29/05/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק עידוד מעורבות סטודנטים בפעילות חברתית וקהילתית, התשע"ח-2018 של חברי הכנסת מירב בן ארי, אורן אסף חזן וקבוצת חברי כנסת. מוצע בה לקבוע כי מוסד להשכלה גבוהה יקבע, לאחר התייעצות עם ארגוני סטודנטים, תכנית לשילוב סטודנטים הלומדים בו בפעילות חברתית וקהילתית בהתנדבות ולהכרה בפעילות זו כפעילות המזכה בנקודות זכות, וכן להכרה בשירות מילואים כמזכה בנקודות כאמור. עוד מוצע לקבוע כי מוסד כאמור רשאי להכיר בהשתתפות בקורס מתוך רשימת קורסים בשיתוף גופים וארגונים חברתיים שאינם פוליטיים כפעילות חברתית וקהילתית שתזכה את הסטודנט בשתי נקודות זכות.
+בקריאה ראשונה: העברת הסמכות לדון בעתירות בענייני יהודה ושומרון, מבג"ץ לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים
00:38 29/05/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק בתי משפט לעניינים מנהליים (תיקון מס' 117) (הסמכת בית משפט לעניינים מנהליים לדון בהחלטות מנהליות של רשויות ישראליות הפועלות באזור), התשע"ח-2018. מוצע בה להעביר מבג"ץ לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים את הסמכות לדון בעתירות על החלטות של רשויות ישראליות הפועלות ביהודה ושומרון מכוח תחיקת הביטחון, בייחוד בתחומי חופש המידע, תכנון ובנייה, כניסה ויציאה לאזור וממנו וצווי הגבלה ופיקוח.
+מדינת ישראל תציין יום הוקרה לעדה הדרוזית
00:17 29/05/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק יום ציון לאומי לתרומתה ולפועלה של העדה הדרוזית, התשע"ח-2018 של ח"כ חמד עמאר. מדי שנה ביום 1 במרס יקוים יום לאומי לציון פועלה ותרומתה של העדה הדרוזית למדינת ישראל. היום יצוין במחנות צה"ל, בכנסת, בבית הנשיא, ובטקס מרכזי שעליו יהיה מופקד משרד הביטחון.
+עד יולי תוגש לממשלה תוכנית להפסקת השימוש בדלקים מזהמים
14:39 28/05/18  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במסגרת התוכנית ייסעו בישראל משנת 2030 רק רכבים פרטים חשמליים והתחבורה הציבורית תונע בגז טבעי  ▪  יבואנים: בהעדר מדיניות מיסוי לגבי רכבים חשמליים ב-2020 יופחתו מכסות הייבוא
([צילום: נתי שוחט])
+ועדת החוקה אישרה את תקנות העבירות המנהליות לקנסות על דיג
14:20 28/05/18  |  
ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה (יום ב') את תקנות העבירות המנהליות (קנס מנהלי - דיג), התשע"ח-2017. תקנות הדיג נועדו למנוע פגיעה בהתחדשות אוכלוסיית דגים בתחומי המים של מדינת ישראל ולהבטיח את המשך קיומה של אוכלוסיית הדגים. בין הקנסות על האיסורים שנכנסו לתוקף ב-2016: על דיג בעונת הרבייה- 1,500 ש"ח, על דיג עם עיניות רשת קטנות- 1000 ש"ח, על שימוש בספינות דגה של מכמורת ללא רישיון - 3000 ש"ח; יו"ר הישיבה חה"כ מקלב: לשפות את הדייגים עבור תקופות השבתת הדייג.
+מתנדבי איחוד הצלה יהיו זכאים להגנה
11:43 28/05/18  |  גלית יצחק-אוגנוב   |   לרשימה המלאה
ועדת שרים לחקיקה אישרה הצעת חוק הדורשת הרחבת ההגדרה של עובד מערכת הבריאות ותכלול את כל עובדי הרפואה  ▪  בן-ארי: "הגיעה העת לגלות אפס סובלנות ולגנות בכל תוקף אלימות"
(ממגרים את האלימות [צילום אילוסטרציה: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יוארך המועד שבו ניצולי שואה יוכלו לבקש להשבת שכר טירחה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה (א', 27.5.18) את הצעת החוק אותה יזמה ח"כ מירב בן ארי (כולנו), יו"ר השדולה למניעת אלימות נגד צוותים רפואיים, לפיה תורחב ההגדרה של עובד מערכת הבריאות ותכלול את כל עובדי הרפואה.
28/05/2018  |  גלית יצחק-אוגנוב  |   חדשות
בית המשפט העליון דחה (יום א', 27.5.18) פה אחד שתי עתירות נגד חוק ההדחה, המאפשר להדיח חבר כנסת בהליך מיוחד אם נקבע שיש במעשיו משום הסתה לגזענות או תמיכה במאבק מזוין נגד מדינת ישראל. פסק הדין ניתן בידי הנשיאה אסתר חיות, המשנה לנשיאה חנן מלצר והשופטים יורם דנציגר, ניל הנדל, עוזי פוגלמן, יצחק עמית, נעם סולברג, אורי שהם ומני מזוז.
27/05/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
"כמעט הלכנו לבחירות על פסקת ההתגברות, אבל לא הבנתי איך זה ישנה את המצב". כך אומר (יום א', 27.5.18) יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בכנס לשכת עורכי הדין באילת. "יש לנו רק דרך אחת. היא ארוכה, היא משעממת, אבל היא היחידה: דרך ההידברות בין שלוש הרשויות".
27/05/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה (יום א', 27.5.18) את הצעת החוק של ח"כ יעקב מרגי יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט שמטרתה סביבה בטוחה ונקייה מאלרגנים במוסדות חינוך.
27/05/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
הגוף המארגן את הפגנות החמאס סמוך לגבול ישראל ברצועת עזה, הודיע (יום ו', 25.5.18) שההפגנות שיתקיימו ביום שישי הבא (1.6.18) סמוך לגבול ישראל, יוקדשו להזדהות עם ערביי ישראל ובמיוחד עם ערביי חיפה, בעקבות הפגנות התמיכה בעזה שהתקיימו בחיפה לפני שבוע. ההפגנות ייערכו תחת הסיסמא: "מעזה לחיפה - אחדות הדם והגורל המשותף".
25/05/2018  |  עומר כרמון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
אל תכירו כעת ברצח העם  /  עומר כרמון
"האם הממשלה לא סופרת את הכנסת?"  /  עידן יוסף
השר אריאל: "אנחנו בשנה חמישית של בצורת"  /  מירב ארד
מצעד ההפחדות  /  איתמר לוין
השאלה איננה "התגברות"  /  עו"ד אביעד ויסולי
"חוק המרכולים" של אלעזר שטרן  /  עידן יוסף
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il