הוועדה לפניות הציבור קיימה (יום ב', 9.7.18) דיון מעקב בסוגיית אי-זמינות חלקים באתר ממשל זמין (gov.il) לבעלי טלפונים שאינם תומכים בקבלת מסרונים ("טלפונים כשרים"). יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר אמר בפתח הדיון כי הוועדה מקבלת פניות רבות של אזרחים שמחזיקים בידיהם מכשירים כשרים שטוענים לקיפוח ולאפליה מכך שאינם יכולים ליהנות מהשירותים והמידע שניתן לבעלי הניידים האחרים. "השירות הממשלתי, המידע הממשלתי צריך להיות שוויוני לכל האזרחים", אמר. "חייבת להתבצע חשיבה מחוץ לקופסה, למציאת פתרונות טכנולוגיים למענה קולי ברור קליט לאור העובדה שכ-200 אלף טלפונים 'לא חכמים' נמכרים בארץ בשנה דבר שמשפיע על כ-100 אלף משפחות בישראל". לדברי היו"ר, מטרת הדיון היא לחייב גופים שלא חייבים לתת שירות למכשירים ה"כשרים", להמליץ וכן לתת שירות ללקוחות אלה וזאת לא הוצאה גדולה משום שזה עניין טכנולוגי פתיר.