|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

מרתון ההצבעות על חוק הלאום

המילה "דתית" תיכלל בסעיף עקרונות היסוד

משנה ליועמ"ש לממשלה עו"ד נזרי: הנוסח הנוכחי לא מאפשר את מה שח"כ סמוטריץ' רצה אך הוא גם לא מאשש את חששות האופוזיציה ח"כ סמוטריץ': לפרשנות שלו אין שום משמעות. אני המחוקק. הוא לא פרשן מוסמך, הוא כלום היו"ר ח"כ אוחנה על סעיף השפה: אילו הערבים היו כותבים את זה הם היו קובעים שתי שפות רשמיות?
16/07/2018  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
ויכוחים סוערים [צילום: דוברות הכנסת]

הוועדה המשותפת לוועדת הכנסת ולוועדת החוקה, חוק ומשפט לדיון בהצעת חוק יסוד: ישראל - מדינת הלאום של העם היהודי, המשיכה (יום ב', 16.7.18) להכין את הצעת החוק לקריאות שנייה ושלישית.

בתום דיון על סעיף "ההתיישבות היהודית" החדש, החלה הוועדה להצביע על כ-200 בקשות לדיון מחדש (רביזיות) לסעיפי החוק למעט סעיף התיישבות החדש ולמעט סעיף השפה שממנו מסתייגת סיעת יהדות התורה. במהלך ההצבעות קיבלה הוועדה את הסתייגותו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) שביקש להוסיף את המילה "דתית" בסעיף עקרונות היסוד לפיו "מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי בה הוא מממש את זכותו הטבעית, התרבותית וההיסטורית להגדרה עצמית". אתמול הצביעה הוועדה על הסתייגותו אך בשל טענות להצבעה לא תקינה נערכה הצבעה חוזרת.

היו"ר ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) פתח את מרתון הדיונים על החוק: "בשעה טובה יש לנו נוסח חדש" והקריא את סעיף "התיישבות יהודית": "המדינה רואה בפיתוח התיישבות יהודית ערך לאומי ותפעל על-מנת לעודד ולקדם הקמה וביסוס שלה". בהתייחסו לסעיף השפה ציטט מדברי ז'בוטינסקי: "כשמעמידים את תביעת הערבים לעומת תביעת היהודים להינצל כאילו משווים את תביעתו של בעל תאבון לגווע ברעב". האבות המייסדים של ישראל באו לכונן את המדינה היחידה שלא הייתה לעם היהודי, המדינה היהודית. אילו הערבים היו כותבים את זה הם היו קובעים שתי שפות רשמיות?"

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "הסבים שלי עלו לפני 130 שנה לארץ ודווקא עברית שלא הייתה שפת הקודש הייתה לצנינים בעיניהם. סבי וסבתי דיברו ערבית שוטפת והם לא ראו סתירה בין יישוב ארץ ישראל לבין השפה הערבית. הם חיו דלת ליד דלת בשלום וללא שפיכות דמים וזו השאיפה שלנו. הם לא ראו צורך להדגיש את עליונותנו דרך השפה. לא על זה צריכה להתבסס המדינה אלא על ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת): "הסעיף המעשי ביותר בהצעת החוק הוא ביטול מעמד השפה הערבית. זה סעיף עוין. מה מפריע ליוזמי החוק שמעמדה יישאר כפי שהוא. הרי למרות שיש שתי שפות רשמיות היום ידוע שמעמד השפה העברית הוא המוביל. מה מניע אתכם להכניס שתי אצבעות בין לציבור הערבי ולחלק מהציבור היהודי שרואה בזה פרובוקציה לשמה. העברתי מסר חד-משמעי לחברי הוועדה מקלב ובן-צור שהצבעתם בנושא ביטול מעמד השפה הערבית הוא מעשה חמור ביותר ואני לא יכול להבין למה ח"כים חרדים יצטרפו למעשה עוין כזה. ביקשתי מהם שיצביעו אתנו נגד ביטול הסעיף".

סעיף 7 החדש: "תפיסה שאומרת בצורה גלויה העדפה גזעית"

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד): "החוק הזה הוא גלולת רעל בדמוקרטיה הישראלית. משך 70 שנה היה לנו העמוד שלפני המחנה- מגילת העצמאות והיום אנחנו מפנים לה עורף. זה שלא מוסיפים את ה"דמוקרטית" ואת ערכי השוויון ברור שניתן לפעול בניגוד להם".

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) שאלה את המשנה ליועמ"ש: "במידה וחלילה יחוקק חוק היסוד הזה שמעמדו הנורמטיבי גבוה יותר, מה יהיה מעמדה של מגילת העצמאות בבואו של בית המשפט העליון לפרש חוק שיבוא אליו, במיוחד נוכח האמירה שפיתוח הארץ הוא פיתוח יהודי בלבד. אל לנו להתעלם מכך ש-20% מהאזרחים אינם כאלה".

ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני): "פורסם שמגייסים מילואים לעבות את ההגנה של ישראל. איך אתם מצליחים להביא שוב ושוב חוקים שביום מחלקים את העם ובלילה מחלקים צווי 8. אתם לוקחים חוקים במחלוקת ושותלים בהם סעיפים שהם בהסכמה וגורמים לנו להצביע נגדם בגלל המכלול של החוק ואני מוצא עצמי מצביע נגד סעיף שאני יכול להיות שותף לו".

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת): "נוסח הסעיף החדש יותר מסוכן מקודמו. סעיף 7 המקורי הועתק מדרום אפריקה והוא חוק של הפרדה גזעית ביישנית - נפרדים אך שווים. במקומה עכשיו הובאה תפיסה שאומרת בצורה גלויה העדפה גזעית. יש אזרחים סוג א' ומעכשיו באופן פורמלי חוקתי אזרחים סוג ב'".

ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני): "ח"כ דיכטר מתגאה כל הזמן שחתמתי על החוק המקורי. מה שהוא לא מספר זה שכשהצעתו הוצגה בסיעת קדימה שהיה שייך אליה, ציפי לבני הטילה עליו וטו והוא לא קודם. מה שמדהים אותי זה שדיכטר שאני מעריך אותו מאוד מוכן להיות כלי שרת בידי מי שרוצים לקדם מדינה הלכה שאין לה שום רוב. כמה חודשים אחרי שעשית את החוק הזה עברת לנתניהו, היית סוס טרויאני והחוק הזה סלל לך את הדרך לליכוד. זה היה כרטיס הכניסה שלך".

ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) השיב לו: ה"זיקית מתקנאה בך". לאחר מכן הוסיף- "מה צריך לקרות כדי שהאופוזיציה תקבל את המשפט "ישראל מדינת הלאום של העם היהודי". מה צריך עוד להוריד ולכופף כדי שתקבלו את זה? כדי להעביר חוק ב-61 צריך לעשות פשרות כדי להעביר בקונצנזוס רחב. אנחנו לא אטומים לביקורת וכשנשיא המדינה אומר מה שאומר, כשהיועמ"ש אומר את דברו ועולים רחשים שונים, מתוך אחריות לאומית ומתוך רצון להרחיב את בסיס התמיכה עשינו את התיקון שהוא נכון וראוי".

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס): "כדאי להביא לביטוי את האפשרות להקים קהילות נפרדות והיה ראוי להשאיר את הנוסח הקודם".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ): "תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה" כך נכתב במגילת העצמאות. למה צריך לשנות את זה. האם המצב מקום המדינה אינו פיתוח התיישבות יהודית? לא התיישבנו והפרחנו את השממה? אתם מתנהגים כמו מיעוט נרדף שלא בונה ערים ויישובים וצריך להגן על עצמו בחוק יסוד".

ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת): "הרוב מתנהג בעריצות שלא ראינו כמותה. נוסח סעיף ההתיישבות הבהיל אותי, כי אם עד עכשיו זה לא היה ערך, לאן נגיע? עוד יוציאו אותנו מהבתים שלנו בשם הערך העליון הזה. אפילו אלו שהתיישבו לפני קום המדינה בכפרים שלהם לא הכירו בהם, אז את מי מסבנים?"

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המושתפת): "אני מקווה שהיועמ"ש לממשלה לא יגן על הסעיף החדש. הנוסח הקודם אמר נפרדים אבל שווים ועכשיו אמרתם את הדברים בלי בושה ובלי לעטוף. מה זה התיישבות יהודית במדינה ש-20% מאזרחיה הם ערבים? זה אומר התיישבות בלי ערבים. תקראו את הגדרת האפרטהייד סעיף 7 עונה עליה".

ח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת): "אם היה חופש הצבעה נראה שהחוק לא היה עובר. לא ראיתי מישהו שמתלהב ממנו. "המדינה"- על איזו מדינה מדובר? על איזה גבולות? המשמעות היחידה היא שמדובר על התנחלות. זה אומר שאתם תנועה קולוניאליסטית. זו פעולה בניגוד לחוק הבינ"ל. אתם דורסים אותנו בברוטליות. זה סעיף גזעני כאילו אין ערבים ופלשתינים בארץ אלא רק יהודים".

ח"כ פנינה תמנו שטה (יש עתיד): "אני חיה בשלום עם סעיף 7 החדש אבל אני לא רוצה שערבים יחיו בצריפים או אחד על השני. כעם ומדינה אנחנו לא יכולים שלא לחוקק שנדאג לאחרים לחיים בכבוד. יש לנו אינטרס פוליטי שזה לא יתפוצץ עלינו. אתם מתהדרים בדמוקרטיה הנאורה במזה"ת אז מה נלמד את ילדנו בשיעורי אזרחות".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): הודיע כי הוא מסיר את כל ההסתייגויות לחוק לאור הנוסח החדש אך ביקש להוסיף הסתייגות לסעיף 7- את המילים "בארץ ישראל".

ח"כ רועי פולקמן (כולנו): "לא סתם דרשנו מהרגע הראשון את האיזון בין יהודית לדמוקרטית והחוק הזה הוא חלק ממכלול חוקתי. אחת הדרישות היו שהיהודית לא תגבר על הדמוקרטית אלא תעמוד לצידה. בנוסף, עידוד עלייה והתיישבות יהודית אינם אפליה כל עוד אינן פוגעות בזכויות הפרט. סעיף השפה הוא אצבע בעין לציבור הערבי. זה סעיף פוליטי פופוליסטי אבל הוא לא יפגע בכלום בשפה הערבית. תמכנו בו כחלק מההסכמות הקואליציוניות כי אין לו שום משמעות. מדינת היהודים תקיים שוויון מלא לכל האזרחים החוק הזה לא משנה את זה".

"לפרשנות שלו אין שום משמעות. אני המחוקק".

במהלך הדיון נרשמו חילופי דברים קשים בין המשנה ליועמ"ש הממשלה לח"כ סמוטריץ'. המשנה ליועמ"ש הממשלה עו"ד רז נזרי: "סעיף 1 לחוק היסוד מדבר על הזכות להגדרה עצמית לעם היהודי. כשטענתם ש"התיישבות יהודית" משמעה אין ערבים זה אינו נכון. יש הבחנה בין זכויות קולקטיב לאומיות לבין זכויות פרט. זכות לאומית בארץ הזו היא זכות ייחודית רק לעם היהודי. לעומת זאת, בפן של זכויות פרט אין ואסור שיהיה הבדל. חייב להיות שוויון. זה גוזר את ההתנגדות התקיפה לסעיף 7ב בנוסחו הקודם שאמר שאין שוויון ברמת הפרט כי יכול היה להיות יישוב יהודי שערבי לא יכול להיכנס אליו. גם בנוסח החדש יש מורכבויות. הנוסח הנוכחי לא מאפשר את מה שח"כ סמוטריץ' רצה אך הוא גם לא מאשש את חששות האופוזיציה. יש פה הצהרה של התיישבות יהודית כערך לאומי. זה לא מאפשר לצורך העניין להגיד שיהודי שיעבור לצפון יקבל תמריץ וערבי שיעשה זאת לא יקבל. זה לא יאפשר שרק יהודי יוכל לגור באותה התיישבות יהודית אך זה כן נותן משמעות שלהתיישבות יהודית יש ערך. אם עושים מבני ציבור של בתי כנסת ולא מסגדים ברור שזה מיועד לציבור היהודי. אך עדיין זה לא אומר שיהיה אסור לאזרח ערבי לקנות דירה בעיר שתוקם. זה כן נותן אפשרות של עידוד ערים שמאוכלסות בהתיישבות יהודית. עיקרון השוויון שמונע בעינינו את האבחנה בין הלאום הערבי ליהודי בפרט יישמר, אך החוק הזה כן נותן משקל לזכויות הקולקטיביות היהודיות. לו אני מחוקק הייתי מכניס את זכות השוויון אך בכל מקרה אנחנו חייבים לפרש את הדברים שכן קיימים לפי זכות השוויון".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' התפרץ לדבריו: "מה נפקא מינה? זה אומר כלום ושום דבר. לפרשנות שלו אין שום משמעות. אני המחוקק. הוא לא פרשן מוסמך, הוא כלום. זה לא מה שהקואליציה התכוונה".

לאחר שחברי ועדה דרשו את התנצלותו על הביטוי "כלום" התנצל מעומק ליבו והמשנה נזרי קיבל התנצלותו. ח"כ פולקמן: "לסמוטריץ' אין סמכות לדבר בשם הקואליציה".

המשנה ליועמ"ש נזרי התייחס לשאלות של ח"כ פורר ושל ח"כ רחל עזריה (כולנו) לגבי הסתייגותו של ח"כ סמוטריץ' שאושרה והוסיפה את המילה "דתית": " הסעיף הזה דתי במובן של לאום אנחנו לא מפרשים את זה כדין דתי עברי אלא במובן שאתה בן דת כזו. לא משנה אם אתה יהודי חילוני רפורמי או קונסרבטיבי. אני לא יכול להגיד שאין שום חשש. יכולים להיות שופטים שיתנו פרשנות כזו או אחרת אך לא נכון לראות את זה כדין דתי. זה דבר המופיע במגילת העצמאות בסעיף הראשון".

בהתייחסו להסתייגות של ח"כ פורר שביקש להוסיף את "בארץ ישראל" לעידוד ההתיישבות היהודית אמר נזרי: "אנחנו מתנגדים להוספת "בארץ ישראל" בין השאר בגלל ההשלכות הבינלאומיות שיש לכך שהובאו בפני הדרג המדיני".

לבקשת הח"כים בן-צור ומקלב תוקן נוסח סעיף ימי השבתון והמנוחה.

    ח"כ יואב בן צור (ש"ס): ביקש להוסיף בסעיף 10 על מועדי המנוחה "שבת ומועדי ישראל הם ימי המנוחה הקבועים במדינה" כי "בהם תוקנה זכות ל'יום ימי מנוחה" ואמר כי
  • "אם לא תאושר תוספת זו נשקול את הצבעתנו".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הוסיף לדבריו: "ברגע שהפכתם את הסעיף השפה כך שהשפה הערבית תהיה בחוק או על פיו, הפירוש הוא שזה פוגע בסעיף 10 שחייב להיות מנוסח אותו דבר, כלומר שאפשר יהיה לפגוע בחקיקת עזר. מעבר לכך, אם הזכות למי שאינם יהודים לקיים ימי מנוחה, הזכות צריכה להיות גם למי שהוא יהודי. אם זה לא יתוקן לא נוכל להצביע".

היועמ"ש לוועדה עו"ד גור בליי אמר כי אכן נוצרה דיס הרמוניה בחקיקה וכי הנוסח יתוקן.

תאריך:  16/07/2018   |   עודכן:  16/07/2018
מירב ארד
+גבאי מציע לנתניהו: תמוך בהסתייגות לחוק הפונדקאות ונצביע בעד
23:02 16/07/18  |  
‏יו״ר העבודה ‎קרא לנתניהו לתמוך בהסתייגות לחוק הפונדקאות, אם ייכללו בו אבות יחידניים. ״אצבעות המחנה הציוני מובטחות לך״, כתב.
+סופית: פטור מארנונה על מצללה
22:45 16/07/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב) (תיקון מס' 17), התשע"ח-2018. מוצע בה לקבוע כי אם רשות מקומית לא כללה בחישוב השטח של נכס המשמש למגורים שטח מצללה (פרגולה) לשם הטלת ארנונה לפי צו הארנונה שלה ערב תחילתו של התיקון המוצע, היא לא תהיה רשאית לכלול אותו רק משום שהמצללה כוסתה בכיסוי שקוף העשוי מחומר פלסטי, ובלבד ששטח המצללה יוגבל לשימושים שניתן לעשותם בחצר, בגג או במרפסת של בית המגורים, למעט שימוש לצורכי חניה או אחסנה. תחילתו של חוק זה ביום 1 בינואר 2019.
+סופית: חברות יחויבו למענה אנושי בתוך שש דקות
22:44 16/07/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון מס' 57), התשע"ח-2018, של ח"כ איתן כבל וקבוצת חברי כנסת. מוצע בה לקבוע כי עוסק המנוי בתוספת השנייה לחוק ומספק שירות טלפוני הכולל מערכת אוטומטית לניתוב שיחות ייתן מענה אנושי מקצועי לצרכן בתוך שש דקות מתחילת השיחה, בשלושה סוגי שירותים לפחות: 1. טיפול בתקלה; 2. בירור חשבון; 3. סיום התקשרות. את המענה האנושי הוא יחויב לתת לאחר האפשרות, אם קיימת, לבחור את השפה ואת האזור הגאוגרפי שבהם יינתן השירות הטלפוני. והצרכן לא יופנה לשירות השארת הודעה, אלא אם כן, בחר בכך. כמו כן, מוצע להרחיב את ההוראה כאמור, כך שהיא תחול גם על תאגידים בנקאיים, מבטחים, חברות מנהלות קופות גמל ובעלי רישיון הנפקה. בנוסף, מוצע לקבוע הוראה לפיה אם נקבעו בחקיקה אחרת או ברישיון הוראות לעניין משך המתנה לקבלת מענה אנושי מקצועי, הרגולטור יהיה רשאי להורות כי עוסק רשאי לחרוג ממשך ההמתנה הקבוע של שש דקות בשיעור מכלל הפניות לתקופה שקבע או בפרק זמן שקבע. את ההחרגה יוכל הרגולטור לקבוע מראש או בדיעבד והוא ידווח לוועדת הכלכלה של הכנסת על החריגים שקבע.
+סופית: הכשרה מקצועית ודמי מחיה למבוטח שילדו הנכה נפטר
22:43 16/07/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון מס' 208), התשע"ח-2018. מוצע בה לקבוע כי הוריו של ילד נכה שנפטר יהיו זכאים להכשרה מקצועית, לרבות דמי מחיה והוצאות אבחון, ובלבד שהשתלמה בעד הילד ערב פטירתו גמלת ילד נכה.
+סופית: הכרה בצעירים בעלי מוגבלות כחניכי מכינות
22:42 16/07/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק המכינות הקדם-צבאיות (תיקון), התשע"ח-2018, של חבר הכנסת עמר בר-לב וקבוצת חברי כנסת. מוצע בה לתקן את הגדרת "מכינה קדם צבאית" כך שבין תלמידי המכינות יוכלו להיכלל גם צעירים עם מוגבלות המיועדים להתנדבות לשירות ביטחון ופטורים משירות סדיר מסיבות רפואיות. עוד מוצע להגדיר את המיועדים להתנדבות כאמור כחניכי המכינות הקדם צבאיות לכל דבר ועניין, וכך למנות אותם במספר החניכים הקובע לעניין השתתפות אוצר המדינה בתקצוב המכינות.
+הוגבלו הפעילויות המותרות בשירות אזרחי
22:42 16/07/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כדי למנוע מעורבות בפעילויות פוליטיות ושנויות במחלוקת רק גופים העוסקים בתחומים שפורטו בתקנות יורשו להפעיל מתנדבי שירות אזרחי
(בצלם. לא ניתן להתנדב)
+סערה במליאה בעקבות הערה לח"כית על קוד הלבוש
21:51 16/07/18  |  
ויכוח קולני התקיים במליאת הכנסת לאחר שסגנית יו"ר הכנסת, ח"כ נאוה בוקר, שניהלה את ישיבת המליאה, העירה לח"כ יעל כהן פארן על הלבוש שלה כששאלה אותה כשהאחרונה עלתה לדוכן "מה עם קוד הלבוש?". כהן פארן, שהגיעה בשמלה חשופת שרוולים ללא ז'קט, הגיבה ואמרה: "זו פעם ראשונה שאני מקבלת הערה על קוד לבוש, בטח מח"כ אחר, לדעתי זה לא במקום ואני מבקשת ממך לחזור בך. כנראה התבלבלת בתפקידך. יש דברים שלא עושים כמו הלבנת פנים". הדברים עוררו זעם בקרב חברי הכנסת חיליק בר, איילת נחמיאס ורבין, רויטל סויד ואחרים שיצאו נגד דבריה של בוקר. מאוחר יותר אמרה ח"כ בוקר לח"כ כהן פארן: "אני מצטערת, לא התכוונתי לפגוע, חשבתי שקוד הלבוש תקף גם לגבי חברי כנסת". בדיון התברר כי קוד לבוש מחייב תקף רק לגבי אורחים במליאה.
+הח"כית התווכחה בכנסת עם אחיה
21:39 16/07/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אושר סופית: העוזרים המשפטיים והעובדים בנציגויות ישראל בחו"ל יהיו עובדי מדינה  ▪  עימות התגלע בין חברת הכנסת מיכל בירן לאחיה שי
(בירן. לא הכל נשאר במשפחה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+"גברים הביטו בנו במקלחת וחטפנו מכות"
20:59 16/07/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
"היינו חמש בנות בחדר, בלי מזגן, עם מקלחות בחלל פתוח" - כך סיפרה היום בוועדה לביקורת המדינה דליה וירצברג רופא, מטופלת בבריאות הנפש  ▪  ליצמן: "הורדנו את הקשירות ב-60%, הצלחנו להילחם בסטיגמה, הגדלנו את התקנים ואת מספר המיטות, אבל מה שקיבלנו מהאוצר ממש לא מספק"  ▪  מנהל בי"ח גהה: "בתי החולים המוזנחים ביותר בדרום הודו נראים טוב מבתי החולים לברה"נ בישראל"
([צילום אילוסטרציה: AP])
+רשות הגנת הצרכן תפרסם שמות תאגידים שנקנסו
20:35 16/07/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה אישרה תקנות שיאפשרו לעשות זאת  ▪  היו"ר כבל: התקנות יאפשרו שקיפות וחשיפת המידע לציבור, לצד שמירה על זכויות בעלי העסקים באמצעות פרסום אחראי של הרשות להגנת הצרכן
(שקיפות)
+יורחב הפורום להכרזה על מלחמה
20:18 16/07/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אושר לקריאות שנייה ושלישית: תימחק הדרישה למספר חברים מינימלי בקבינט בעת הכרזה על מלחמה או החלטה על נקיטת פעולה צבאית משמעותית  ▪  מש' המשפטים: הניסוח עצמו והנושא בכללותו השאירו שאלות פתוחות, שלאורן הוחלט שעדיף לחזור להצעה הממשלתית המקורית, ללא הסעיף המדובר"
(איזנקוט, נתניהו וליברמן [צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון])
+בקריאה ראשונה: תשלום לחברי ועדת קלפי בבחירות לרשויות המקומיות
20:10 16/07/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הרשויות המקומיות (בחירות) (תיקון מס' 51) (תשלום לחברי ועדת קלפי), התשע"ח-2018 של חבר הכנסת דוד ביטן. מוצע בה לקבוע כי חברי ועדות הקלפי בבחירות לרשויות המקומיות יקבלו שכר מאוצר המדינה, בדומה לחברי ועדות הקלפי בבחירות לכנסת.
+מחיר החרם: נציג היועמ"ש לא ידבר בוועדת הפנים
18:55 16/07/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה: זה יימשך כל עוד היועמ"ש מחרים את הוועדה ומזלזל בה  ▪  ועדת הפנים אישרה את הצעת חוק הגבלת השעיית עובד עקב הליך פלילי  ▪  קיש: "אני לא בובה של ועדת השרים לחקיקה"
(קיש. לא אישי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+תוספת הטבת מס לישובים סמוכי גדר בצפון
15:16 16/07/18  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יכללו ישובים זכאים בהם עד 85,000 תושבים תחת 75 אלף כיום  ▪  תתווסף הטבת מס גם לישובים צמודי גדר בצפון
(ועדת הכספים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+המילה "דתית" תיכלל בסעיף עקרונות היסוד של חוק הלאום
14:15 16/07/18  |  
הוועדה המשותפת לחוק הלאום אישרה את הסתייגותו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' והמילה "דתית" תיכלל בסעיף עקרונות היסוד. ההצבעות על החוק יימשכו מחר (יום ג', 17.7.18). סמוטריץ' ביקש בהסתייגותו להוסיף את המילה "דתית" בסעיף עקרונות היסוד לפיו "מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי בה הוא מממש את זכותו הטבעית, התרבותית וההיסטורית להגדרה עצמית".
+ימכרו יתרת מניות לאומי המחוזקות בידי המדינה
13:19 16/07/18  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
המהלך יכלול מכירה של למעלה מ-88 מיליון מניות בנק לאומי המהוות 5.83% מהון המניות של הבנק  ▪  לבקשת יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני קוצר משך ההליך משנה ל-10 חודשים. צפי ההכנסה מהליך המכירה: כ-2 מיליארד ש"ח
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+משתלת המח-שבת
12:52 16/07/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
איתן ברושי מהלך אימים כאילו אכיפת החוק המחייב סגירת משתלות בשבת תמיט כליה על הענף ותביא לפיטורי עובדים. עשרות משתלות הסגורות כבר היום בשבת מוכיחות כי בעליהן יכולים גם לנוח יום בשבוע וגם להרוויח
משתלת פסיפלורה. סגורה בשבת וממשיכה ללבלב
+לקריאה שנייה ושלישית: פיצויים ליתום שהתייתם מהוריו באירוע טרור גם לאחר שמלאו לו 37
12:37 16/07/18  |  מירב ארד
ועדת הכספים אישרה (ב') לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני לפיה יתומים שהתייתמו משני הוריהם בפיגועים גם לאחר גיל 37 יזכו לפיצוי ולקצבה מצד המדינה, זאת כתיקון לחוק לעניין גיל הזכאים. כרגע ידוע על יתומים בודדים שאיבדו את שני הוריהם לאחר גיל 37, ואלה יהיו זכאים לקצבה חודשית מהמדינה בסכום של כ-10,000 ש"ח לצד סכום ראשוני של חצי מיליון ש"ח בגין תשלומי עבר.

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   ברק בן-צור / Barak  Ben-Zur   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהדות התורה והשבת   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   כבוד האדם וחירותו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רז נזרי / Raz Nazri   רחל עזריה / Rachel  Azaria   ש"ס   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המילה "דתית" תיכלל בסעיף עקרונות היסוד
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה (יום א', 15.7.18) לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק להסרת תוכן שפרסומו מהווה עבירה מרשת האינטרנט, התשע"ז-2016, אליה מוזגה הצעת החוק הפרטית בנושא שיזמה ח"כ רויטל סויד.
15/07/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
ביקורת חריפה באופוזיציה על מדיניותו מול החמאס של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.
14/07/2018  |  עומר כרמון  |   חדשות
הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה ולוועדת הכנסת לדיון בתיקון לחוק משק החשמל אישרה (יום ה', 12.7.18) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את החוק להוציא לדרך את הרפורמה במשק החשמל, לאחר שלושה ימי דיונים מרתוניים. היו"ר איתן כבל אמר לאחר אישור הרפורמה כי אם זה לא היה קורה, היינו יכולים להתעורר בוקר אחד למצב של חברת חשמל חדלת פירעון ולמדינה בצרה צרורה. "למרות לחץ הזמנים לא ויתרנו על אף סעיף ולא השארנו שום בעיה לדורות הבאים, לא השארנו אבן אחת לא הפוכה. זה לא היה קורה ללא יו"ר ועד העובדים צרפתי וללא עובדי חברת חשמל שעשו מעשה לאומי", אמר. עוד הוסיףכי מדובר באחד החוקים הדרמטיים ביותר שהונחו על שולחן הכנסת מזה עשרות שנים, ולמרות כל הלחצים החוק יונח ללא הסתייגויות.
12/07/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה להכנת חוק הלאום תצביע בשבוע הבא (יום א', 15.7.18) על הנוסח לקריאה שנייה ושלישית ועל 250 ההסתייגויות שהוגשו לו. כך קבע (יום ה', 12.7.18) היו"ר אמיר אוחנה בתום הדיון האחרון על החוק.
12/07/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
דיון סוער התקיים (יום ה', 11.7.18) בוועדה המשותפת לוועדות הכנסת ולחוק חוקה ומשפט, בראשות של ח"כ אמיר אוחנה אשר דנה בסתייגויות שהוגשו לחוק הלאום. במהלך הדיון אמרה חברת הכנסת יעל גרמן כי "כשעמדנו מול מיידאנק בפולין לא יכולנו שלא לחשוב על הפולנים ששתקו מול העוול. הלקח שלנו כיהודים הוא לא לשתוק מול העוול".
12/07/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il