|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

עד מדינה שישי בפרשת ישראל ביתנו

לבקשת "גלובס" הותר לפרסום כי אמנון ליברמן, לשעבר יועץ התקשורת של השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב, גויס על-ידי הפרקליטות והמשטרה להעיד בפרשת השחיתות במפלגה ליברמן הודה כי השתמש יחד עם מיסז'ניקוב בקוקאין מאחר שעם מיסז'ניקוב נחתם הסדר טיעון, צפוי ליברמן להעיד רק נגד יועץ התקשורת רונן משה ונגד יועצת השר לשעבר, טלי קידר
17/07/2018  |   globes globes   |   חדשות   |   פרשת ישראל ביתנו   |   תגובות
מאת: חן מענית  |    |  גלובס  |  תגובות    פרשת ישראל ביתנו
סטס מיסז'ניקוב [צילום: סיון פרג']

נחשף עד מדינה נוסף, שישי במספר, בתיקי פרשת השחיתות המכונה "פרשת ישראל ביתנו": לבקשת "גלובס", הותר היום (ג') לפרסום כי אמנון ליברמן - שהיה יועץ התקשורת של שר התיירות לשעבר, סטס מיסז'ניקוב, והודה כי השתמש ביחד איתו בסם מסוג קוקאין - משמש כעד מדינה בתיק השוחד שבו מואשמים יועץ התקשורת רונן משה, וטלי קידר, לשעבר יועצת של מסז'ניקוב ושל שר החקלאות לשעבר, יאיר שמיר. המדובר בתיק שהוא ספיח לפרשת "ישראל ביתנו" (תיק 242), שבו מואשם משה כי נתן שוחד לליברמן ולקידר.

ליברמן הוא אחד מעדי המדינה שגייסו הפרקליטות והמשטרה במסגרת המאמץ להביא להרשעת חשודים בתיק המרכזי בפרשת "ישראל ביתנו", בעיקר כדי לסייע להביא להרשעתו של מיסז'ניקוב, שהיה חשוד בקבלת שוחד ובעבירות סמים. באוקטובר 2017 חתמה הפרקליטות היום על הסדר טיעון עם מיסז'ניקוב, שבמסגרתו הודה הפוליטיקאי הבכיר לשעבר בביצוע עבירה של מרמה והפרת אמונים והוא נשלח ל-15 חודשי מאסר. לאור הסדר הטיעון וההחלטה של המדינה שלא להאשים את מסז'ניקוב בעבירות סמים, לא נדרשת עוד עדותו של ליברמן נגדו. בשל כך, כיום, ליברמן משמש, כאמור, עד מדינה "רק" נגד קידר ונגד משה, המואשמים בפרשייה שהיא אחד מהפרשיות שהתפצלו מהתיק המרכזי.

בדומה למקרים קודמים של הסכמי עד מדינה שנחשפו ב"גלובס" - בהם של עדי המדינה גרשון מסיקה, איגור ריז, ונלי דינוביצקי - גם במקרה של ליברמן עולות טענות כי מדובר בהסכם בעייתי שנותן הטבות מפליגות למעורב בכיר יחסית בשחיתות..

המדינה התנגדה לחשיפה

עובדת היותו של ליברמן עד מדינה בפרשה הייתה חסויה מאז שנחתם הסדר עד המדינה עמו לפני כשלוש שנים וחצי ועד היום. המדינה התנגדה בתוקף לביטול איסור הפרסום מטעמים של פגיעה בביטחונו ובפרטיותו של ליברמן. בנוסף, הפרקליטות לא רצתה שליברמן ייחשף כעד מדינה טרם עדותו בביהמ"ש נגד משה ונגד קידר.

"גלובס" - באמצעות עוה"ד יורם מושקט ואוריין אשכולי - טען מנגד כי האינטרס הציבורי מחייב את חשיפת הפרטים. זאת, בין היתר, לאור טענת אחד הנאשמים שמדובר במקרה ייחודי של תיק שחיתות שלטונית שבו נחתם הסכם עד מדינה עם עובד ציבור שהוא עבריין, המעניק לו חסינות מלאה, בתמורה להפללתו של אדם פרטי - רונן משה, שלפי הנטען שיחד, בין היתר, גם את עד המדינה. הפרקליטות טענה מנגד כי ליברמן, כעד מדינה, הביא מידע בעניינן של מספר פרשיות, שרלוונטיות למספר חשודים שונים בתיק.

בתום כמה דיונים בבקשה נענתה שופטת ביהמ"ש המחוזי בת"א, שרית זמיר, לבקשת "גלובס" והתירה לפרסם חלק מהמידע על ליברמן ואת עצם היותו עד מדינה. "להשקפתי, קיים במקרה דנן עניין ציבורי מוגבר בפרסום כל פרט אפשרי העולה מן ההליך הפלילי, לרבות שמו וזהותו של עד המדינה", פסקה זמיר. "מדובר בפרשה פלילית רבת חשיבות והיקף, אשר עומדת במוקד העניין הציבורי ומעורבים בה שרים, חברי כנסת ואנשי ציבור בעבר ובהווה.. אין ספק כי לא בכל יום מקבל עובד ציבור מעמד של עד מדינה ומוסר מידע מפליל כנגד אחרים במסגרת פרשה רחבת היקף הנוגעת הן לפוליטיקאים, הן לעובדי ציבור והן לאנשים מהסקטור הפרטי, באופן המעורר עניין ציבורי רב". עוד ציינה השופטת כי ליברמן מתגורר מזה חודשים ארוכים בלונדון. פרטים נוספים על-אודות ליברמן נותרו חסויים.

הסכם עד מדינה

ליברמן שחי כיום בלונדון ולומד בקינגס קולג' ויחזור לארץ רק כדי למסור עדות במשפטם של משה ושל קידר, הודה בחקירתו במשטרה כי הוא סיפק קוקאין לשר לשעבר, סטס מיסז'ניקוב והשתמש ביחד עמו בקוקאין. כך, למשל, סיפר ליברמן לחוקרי המשטרה על נסיעה שלו עם מיסז'ניקוב ועם זוגתו באותה תקופה, קרן כהן, לכנס התיירות היהודי במדריד. ליברמן תיאר את הבילויים של מיסז'ניקוב בעיר והעיד שאחרי הערב הראשון שבו הייתה "רק" ארוחה ויציאה לבר קרוב, אמר לו השר שיוודא שבערב השני תהיה "יציאה ארוכה ושתכלול ביקור במועדוני לילה".

ליברמן אמר לחוקריו כי זוגתו של מיסז'ניקוב ביקשה ממנו להביא לאותו הערב קוקאין. ליברמן, שהיו לו מכרים במדריד, רכש באמצעותם דרכם שני גרם קוקאין ונתן לכהן. לפי עדות ליברמן במשטרה, בין היתר, אחרי הארוחה במסעדה הוא נסע עם מיסז'ניקוב וזוגתו למועדון לילה שהיה בבעלות מכר של ליברמן, ובשלב מסוים כהן הזמינה אותו להצטרף לתא שירותים יחד אתה ועם מיסז'ניקוב. "זו הייתה הפעם הראשונה שראיתי את סטס מסניף בשירותים", סיפר ליברמן לחוקריו.

בהמשך החקירה אמר ליברמן: "היינו שתויים. סטס אמר לי שאני מבין שעל הסיטואציה הזאת אני לא יכול לספר לאיש. אני בטוח שזה היה קוקאין, כי גם אני השתמשתי, וגם יותר מאוחר ראיתי את קרן וסטס נכנסים לחדר של הבגדים במועדון, וכשהם יצאו, הם משכו באף, שזו תגובה טיפוסית של צרכני קוקאין".

"חסינות מלאה לעבריין מרכזי"

הנאשם, רונן משה, מעלה טענות חריפות נגד חתימת הסכם עד המדינה עם ליברמן, והוא מתעתד לפנות לבג"ץ ולבקש את ביטול ההסכם. לטענתו - באמצעות עו"ד רוית צמח - מדובר במצב בלתי-תקין בעליל שבו עבריין מרכזי שהוא עובד ציבור לשעבר שקיבל שוחד (ליברמן), משמש כעד מדינה ומקבל חסינות מלאה מהעמדה לדין, אף שהוא מעיד נגד אדם פרטי שמיוחס לו מתן השוחד (משה).

עוד טוען משה כי המאפיין המרכזי של התיק נגדו הוא הזיהום, השיבוש, וגם היפוך היוצרות בדמות הופעתו של אמנון ליברמן שהוא העבריין העיקרי, עובד ציבור בעל אישיות בעייתית החשוד בשיבוש מהלכי משפט - כעד מדינה נגד משה שהוא אדם פרטי. "כך מצא את עצמו הדג הקטן שנלכד ברשת שהיקפה ועוצמתה חריגות, ואילו אחד מלוכדיו, אמנון ליברמן, לשעבר עובד ציבור שהיה אחד מטווי הרשת וממקימיה, הוא עבריין עיקרי ששיבש חקירה זו וזיהם אותה ללא תקנה", טוען משה.

בהקשר לטענת היותו של ליברמן עובד ציבור לשעבר המעיד נגד אדם פרטי (משה), יש לציין כי ליברמן גויס במקור כדי לשמש עד מדינה כגד מיסז'ניקוב שהיה נבחר ציבור. בנוסף, הנאשמת השנייה שנגדה מעיד ליברמן, טלי קידר, הייתה עובדת ציבור.

הטענות של משה נגד הסכם עד המדינה עם ליברמן לא מסתיימות כאן. יש לו טענות קשות הנוגעות גם למידת אמינותו של ליברמן. לדבריו, הנסיבות שהובילו לחתימת הסכם עד המדינה, שהן עדיין אסורות בפרסום, מצביעות על כך שאסור היה לחתום עמו על הסכם כזה. בנוסף, עוסקות הטענות הללו במעורבות של ליברמן בשימוש בסמים.

הרקע לפרשת השחיתות בישראל ביתנו

פרשת השחיתות ב"ישראל ביתנו" נחשפה לציבור בדצמבר 2014. ממצאי החקירה חשפו תבנית שיטתית ומתוכננת, שנוהלה לפי החשד על-ידי סגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום, מ"ישראל ביתנו" וגורמים נוספים שפעלו עמה, להקצאת תקציבי מדינה לגופים ממומנים שונים. זאת, לפי החשד, בתמורה לקבלת רווח מתוך התמורה, בין בצורת קבלת טובת הנאה אישית, בין באופן של העברת טובות הנאה למפלגת ישראל ביתנו, לרבות העסקת פעילי מפלגה, ובין בצורת הנחייה לתשלומי "דמי ייעוץ" למקורבים. בין הנאשמים הבולטים מלבד קירשנבאום: דוד גודובסקי, מנהל אגף הארגון של מפלגת ישראל ביתנו שהורשע בשוחד ונגזרו עליו 7 שנות מאסר, ושר התיירות לשעבר, סטס מיסז'ניקוב, שהורשע בתיק נפרד בהפרת אמונים ונשלח ל15 חודשי מאסר

תגובות: "ליברמן מסר מידע מפליל לגבי מספר חשודים"

פרקליטות המדינה נמסר בתגובה: “בניגוד לנטען, הסכם עד המדינה עם אמנון ליברמן לא נחתם רק בעניינו של איש הפרסום, רונן משה. ההסכם נחתם, כיוון שהעד מסר מידע בעניינן של מספר פרשות, אשר רלוונטיות למספר חשודים שונים. מידע זה הוביל לחקירת אותם חשודים ואף להגשת כתבי אישום נגד חלקם. “בין היתר, העד מסר מידע מפליל בעניינו של שר התיירות לשעבר, סטס מיסז’ניקוב; בעניינה של יוליה רוט, מקורבתו של מיסז’ניקוב; בעניינה של היועצת הבכירה של שר החקלאות לשעבר, טלי קידר (עובדת מדינה בתפקיד בכיר); בעניינו של איש הפרסום רונן משה וחשודים נוספים. “על בסיס מידע זה, החליט ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה (יאח”ה), באישור הפרקליטות, לחתום עם העד על הסכם עד מדינה. העד צפוי להעיד בבית המשפט במהלך שנת המשפט הקרובה”. בא-כוחו של אמנון ליברמן, עו”ד עודד סבוראי, מסר בתגובה: “ליברמן חתם על הסכם עד מדינה והוא עשה כן משיקוליו. את שיקולי הפרקליטות יש לברר עמה. בכוונת ליברמן לעמוד בהתחייבותו בהסכם, להתייצב לעדות בבית המשפט לכשיזומן, ולהעיד את האמת, את כל האמת ורק את האמת”. באת-כוחו של רונן משה, עו”ד רוית צמח, מסרה בתגובה: “זכות הציבור לדעת, אבל תיקים יש לנהל בבית המשפט המתאים - לא בתקשורת”.

תאריך:  17/07/2018   |   עודכן:  17/07/2018
חן מענית
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עד מדינה שישי בפרשת ישראל ביתנו
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בוריקיטוס
18/07/18 08:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת ישראל ביתנו
משה קליסקי, העוסק בפרסום ובדפוס בתחום הספורט, הודה והורשע (יום א', 15.7.18) בעבירות של תיווך לשוחד וסיוע לזיוף מסמך בפרשת ישראל ביתנו.
15/07/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש אגף הארגון לשעבר בישראל ביתנו, דוד גודובסקי, יחל לרצות ב-19.8.18 את העונש שנגזר עליו - שבע שנות מאסר. כך קבע (יום ו', 13.7.18) שופט בית המשפט העליון, עופר גרוסקופף.
13/07/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, דחה (יום ב', 2.7.18) את בקשתו של שר התיירות לשעבר, סטס מיסז'ניקוב, להקל בעונשו בפרשת ישראל ביתנו - 15 חודשי מאסר. מיסז'ניקוב ביקש להיכלל בחנינות המיוחדות לרגל שנת ה-70 למדינה, אך ריבלין קבע שאופי מעשיו - עבירות שחיתות של איש ציבור - מונע זאת.
02/07/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
לגבאי והרצוג יש כסף, אז הם יכלו לפגוע בהליך הדמוקרטי שומרי הסף לא השגיחו על ההוצאות של בני הזוג נתניהו כסף יכול לעוות גם את ערכי היסוד של הספורט
29/06/2018  |  איתמר לוין  |   כתבות
כתריסר נאשמים הועמדו לדין בפרשת ישראל ביתנו. משפטם של שניים בלבד ממשיך להתנהל: פאינה קירשנבאום, לשעבר סגנית שר הפנים שבמרכז הפרשה, ורמי כהן, לשעבר מנכ"ל משרד החקלאות. כל יתר הנאשמים (למעט אחד שהאישום נגדו נמחק) הודו במסגרת הסדרי טיעון וספגו עונשים הנעים בין עבודות שירות לבין שבע שנות מאסר - העונש שהוטל היום (27.6.18) על דוד גודובסקי, שהיה יד ימינה של קירשנבאום.
27/06/2018  |  איתמר לוין  |   כתבות
רשימות נוספות   /   פרשת ישראל ביתנו  /  מי ומי  
דוד גודובסקי נדון לשבע שנות מאסר  /  איתמר לוין
עבודות שירות בפרשת קירשנבאום  /  איתמר לוין
הפרקליטות דורשת 7-11 שנות מאסר לגודובסקי  /  ברקת שמאי
הטור של פריצי  /  אברהם פריד (פריצי)
המתעתעים  /  אריה אבנרי
שוחד על חשבוננו  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il