בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
ניסים פרץ, ישראל כ"ץ ושחר איילון. כרמיאל תרוויח, נהריה ועכו יסבלו? [צילום: ששון תירם]
|
|
|
קו מהיר לי-ם? לא על-חשבון כרמיאל
|
בהנחיית שר התחבורה לא ינותק קו הרכבת הישיר בין כרמיאל לבאר שבע ● הקו הישיר מנהריה יבוטל כמתוכנן ● לרכבת ישראל אין מושג האם החלופה של רכבת ישראל תאריך את משך הנסיעה מהגליל לנגב
|
|
כאשר פנו חברי הכנסת החרדיים לשר התחבורה בבקשה שימנע עבודות רכבת בשבת, הצטייד השר כ"ץ בחוות דעת משפטית שאסרה עליו להתערב בהחלטתה המקצועית של חברת רכבת ישראל, שהשיקולים המנחים אותה חייבים להיות כדאיות עסקית. ההתערבות הנוכחית של השר, תוך מתן הנחיה לרכבת, היא התערבות פוליטית מובהקת בהחלטה מקצועית. יכול היה השר לפנות לרכבת ולבקש ממנה שתבחן שוב את החלטתה לביטול הקווים הישירים מכרמיאל ומעכו-נהריה, ולהניח לה לבצע בחינה מקצועית, שבסופה אולי יוחלט להפוך את ההחלטה ואולי לא. כלומר, כל עוד השר ממליץ זה בסדר, אבל להנחית הנחיה מלמעלה בלי להיות אחראי להשלכות ההחלטה - זו בעיה. אין זו הפעם הראשונה בה מתערב השר כ"ץ בהחלטה מקצועית. הוא נהג כך גם כאשר הוחלט כי חיילים השבים לבסיסיהם בשעות השיא של בוקר יום ראשון ברכבת במקום בהסעות שהעמיד לרשותם הצבא יידרשו לשלם עבור נסיעה ברכבת. כתוצאה מביטול ההחלטה גדשו חיילים את הרכבות והצפיפות בהן נעשתה בלתי נסבלת וגרמה לעיכובים קשים בתנועת הרכבות.
▪ עידן יוסף
|
|
|
|
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, הנחה (יום ג', 31.7.18) את יו"ר רכבת ישראל, דן הראל, שלא לבטל או לצמצם את שירות הרכבות לכרמיאל, ולהציג בפניו חלופה אחרת במסגרת ההיערכות לפתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים. הנחיית השר תמוהה, שכן בהודעת רכבת ישראל לא דובר על ביטול נסיעות מכרמיאל או אליה, אלא על כך שהנסיעות לבאר שבע, מנהריה ומכרמיאל (ובחזרה) יתחילו/יסתיימו בהרצליה, ולא יהיה יותר קו ישיר בין צפון הארץ לדרומה. הודעת רכבת ישראל התייחסה גם לניתוק הקשר של קו הרכבת מנהריה לבאר שבע, אך בהנחיית השר לא הוזכרה הפגיעה בנוסעי תחנות אלה. בהמשך הבהירו במשרד התחבורה שהפגיעה בקו מנהריה תישאר בעינה. במשרד התחבורה אומרים כי השינוי שתוכנן בקו מכרמיאל אכן בוטל, אך לא נמסר מה יהיה בפועל וגם ברכבת ישראל לא יודעים לומר עדיין מה החלופה שתוצע, והאם במסגרתה משך הנסיעה הארוך ממילא בין הגליל לבאר שבע צפוי להתארך. "הרכבת לירושלים היא מיזם לאומי בעל חשיבות עליונה לחיזוק ירושלים, בירת ישראל, ויש לעשות הכל כדי להוציאו לדרך. עם זאת, חיבור הפריפריה בגליל ובנגב, כולל קו הרכבת לכרמיאל, הוא יעד חשוב אותו קידמתי, ואני ממשיך לקדם מול התנגדויות רבות ואין לפגוע בו", אמר השר כ"ץ. היום תקף ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר את ההחלטה המקורית של רכבת ישראל, ואמר כי ממשלת ישראל זנחה את הפריפריה וכי במשרד התחבורה החליטו להפוך את הקו לגליל לרכבת פרברית".
|
תאריך:
|
31/07/2018
|
|
|
עודכן:
|
31/07/2018
|
|
עידן יוסף
|
קו מהיר לי-ם? לא על-חשבון כרמיאל
|
|
במסגרת אירועי "בתים מבפנים" בחיפה, נערכו (בימים ה' ו' 19-20.7.18) סיורים פתוחים לקהל הרחב במתחם תחנת רכבת חיפה מזרח ובמוזאון הרכבת שבו, וכמו-כן נערך סיור שימור במתחם, בהדרכת אדריכליות השימור רות ליברטי-שלו ועדי הר-נוי, העוסקות בתיעוד ושימור המתחם. השתתפתי בסיור השימור שהיה מרתק ומעשיר. בנוסף נשלח אלי ממשרד האדריכליות תיק תיעוד שהכינו שתי אדריכלות אלו והותר לי לפרסם את תכנו. על סמך תיק תיעוד זה וצילומיו ועל סמך דברי שתי האדריכליות בסיור השימור וממידע אישי, מבקש אני להביא את סיפורה של תחנת הרכבת חיפה מזרח. חלק מהתרחשויות ההיסטוריות והנתונים המופיעים בכתבה הם פרי מחקר ותיעוד מעמיק של האדריכליות ליברטי והר-נוי ומגיע להן מלא הקרדיט על כך.
|
|
|
בלעדי: 11,617 חריגות נמצאו בקרונות חברת רכבת ישראל במהלך החציון השני של שנת 2017. כ-2,860 מהן היו בתקינות הציוד בקרון (כגון מושבים קרועים, מדפים שבורים, ומים כלואים בחלון), 800 במפות הקווים ו-356 ברמת הניקיון הירודה, אך רוב החריגות (7,343) היו באינטרנט האלחוטי (WiFi). אם נדמה היה לכם שאתם היחידים שמתקשים בגלישה, מתברר שבשליש מהקרונות (33%) קיים קושי בגלישה.
|
|
|
קרונועים עם מערכת אוטומטית לספירת נוסעים באמצעות מצלמה, המאפשרת תמונה בזמן אמת של מספר הנוסעים ברכבת, בדיוק של 95%, יהיו חלק ממערך הרכבות החשמליות החדשות מסוג Double Deck Electric Multiple Unit (DDEMU) מתוצרת סימנס שזכתה במכרז רכבת ישראל. המערך יפעל בקו המהיר לירושלים, וכן בקווים הפעילים שיעברו הסבה לחשמל בשנים הקרובות.
|
|
|
בשל הקמת תשתית החישמול לקו המהיר לירושלים, תופסק זמנית תנועת רכבות הנוסעים במקטע שבין לוד לתל אביב, החל ביום שישי ה-20.7.18 בחצות (הלילה שבין חמישי לשישי), ועד יום ראשון ה-22.7.18 בשעה 05:00 בבוקר.
|
|
|
מלחמת הסבר של רכבת ישראל. בימים האחרונים זכתה חברת "רפאל מערכות לחימה בע"מ" במרכז להקמת מרכז ניטור קיברנטי (CSOC) אשר יספק לרכבת ישראל יכולות ניטור ובקרה, לצד יכולות איתור והגנה מתקדמות, מפני ניסיונות חדירה ותקיפה של מערכות החברה, בדגש על מערכות המחשוב והתפעול, ובכלל זה גם המערכות המתקדמות אשר ברכבות עצמן.
|
|
|
|