ועדת המכרזים הבין-משרדית למיזם כביש מס' 16 ע"ש הרב
עובדיה יוסף, כביש הכניסה החדש לירושלים, הכריזה (יום ה', 16.8.18) על הצעתה של החברה בבעלות משותפת של החברות שפיר (50%) ו-PIZZAROTI (50%) כהצעה זוכה במכרז.
במכרז השתתפו שש קבוצות, כאשר התחרות נשואת המכרז הייתה על גובה מענק ההקמה שתשלם המדינה למציע הזוכה. הצעתה של חברת שפיר-פיצרוטי למענק הקמה עמדה על כ-50 מיליון ש"ח. הכביש יבוצע בשיטת PPP - Public Private Partnership, במסגרתה הזכיין יתכנן, יממן, יקים, יתפעל ויתחזק את הכביש למשך תקופת הזיכיון, שאורכה יהיה 25 שנה. עלות המיזם נאמדת בכמיליארד ש"ח. חברת שפיר-פיצרוטי צפויה להתחיל בבניית הכביש בשנת 2019 ולפתחו לתנועה בשנת 2023.
הכביש החדש יהווה כניסה מרכזית נוספת לבירה ויחבר את כביש ארצי מס' 1 לשכונות המערביות והדרומיות של ירושלים. אורכו כחמישה קילומטרים, והוא יכלול שתי מנהרות - תחת השכונות יפה נוף והר נוף, וכן, שלושה מחלפים: באזור מוצא (כביש 1), נחל רבידה (גבעת שאול) ורחוב בייט בירושלים (סמוך לביה"ח שערי צדק), וצפוי לשפר באופן משמעותי את הנגישות לירושלים, אשר תקל על עומסי התנועה ולצמצם את זמני הנסיעה.
בראש ועדת המכרזים המשותפת למשרדי האוצר והתחבורה, חברת נתיבי ישראל, עיריית ירושלים והחברה הממשלתית ענבל עמד סגן בכיר לחשב הכללי, נחמיה קינד.
החשב הכללי,
רוני חזקיהו, אמר כי הכביש מצטרף לשורת מיזמי PPP מוצלחים בתחום התחבורה בהובלת אגף החשב הכללי. לדבריו, במסגרת תוכנית 2030 לפיתוח תשתיות, צפויים לצאת לפועל בשנים הקרובות מיזמי תשתית נוספים בתחומי התחבורה, האנרגיה, המים ואיכות הסביבה.
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, אמר כי הכביש בעל חשיבות לאומית, וצפוי להפחית את עומסי התנועה בכניסה לירושלים באופן משמעותי, יאפשר לנהגים לחסוך שעות נהיגה רבות ויצמצם את זיהום האוויר. עוד התחייב להשלים את המיזם במהירות האפשרית.