|
נשיא פרוטרום, אורי יהודאי [צילום: עדי לם]
|
|
|
|
|
הרווח הנקי של חברת פרוטרום, אחת מעשר החברות הגדולות בעולם בתחום הטעמים וחומרי הגלם הייחודיים, ברבעון השני של שנת 2018 צמח בכ-42.3% והגיע לשיא של כ-52.9 מיליון דולר (רווחיות נקיה של 13.2%) לעומת 37.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (רווחיות נקיה של 10.8%). הרווח הנקי בנטרול השפעת ההוצאות החד-פעמיות, צמח ברבעון השני של שנת 2018 בכ-40.2% והגיע לכ-53.5 מיליון דולר (רווחיות נקיה של 13.3%) לעומת 38.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (רווחיות נקיה של 11.1%).
הרווח הנקי במחצית הראשונה של שנת 2018 צמח בכ-39% והגיע לכ-98.6 מיליון דולר (רווחיות נקיה של 12.5%) לעומת כ-70.9 מיליון דולר (רווחיות נקיה של כ-11.0%) במחצית המקבילה אשתקד. הרווח הנקי בנטרול השפעת ההוצאות החד-פעמיות צמח במחצית הראשונה של שנת 2018 בכ-37.8% והגיע לכ-99.9 מיליון דולר (רווחיות נקיה של כ-12.7%) לעומת כ-72.5 מיליון דולר (רווחיות נקיה של 11.2%) במחצית המקבילה אשתקד.
מכירות פרוטרום ברבעון השני של שנת 2018 עלו ב-16.8% והגיעו לשיא של 401.3 מיליון דולר לעומת 343.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה, ומשקפות צמיחה מנוטרלת מטבעות על בסיס פרופורמה של 4.5% לעומת התקופה המקבילה.
המכירות של פעילויות הליבה של פרוטרום (פעילות הטעמים ופעילות חומרי הגלם היחודיים) ברבעון השני של שנת 2018 עלו ב-19.5% והגיעו לשיא של כ-380.4 מיליון דולר לעומת כ-318.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומשקפות צמיחה מנוטרלת מטבעות במונחי פרופורמה של כ-% 6.1 לעומת התקופה המקבילה. השפעת המטבעות תרמה לתוצאות במונחי פרופורמה כ-% 3.0.
המכירות בתחום הטעמים עלו ב-16.4% והגיעו לכ-296 מיליון דולר לעומת כ-254.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומשקפות צמיחה מנוטרלת מטבעות במונחי פרופורמה של כ-6.1% לעומת התקופה המקבילה. השפעת המטבעות תרמה לתוצאות במונחי פרופורמה כ-3.1%.
המכירות בתחום חומרי הגלם היחודיים צמחו ב-33.7% והגיעו ברבעון השני של 2018 לכ-88.8 מיליון דולר לעומת 66.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ומשקפות צמיחה מנוטרלת מטבעות במונחי פרופורמה של כ-8.9% לעומת התקופה המקבילה. השפעת המטבעות תרמה לתוצאות במונחי פרופורמה כ-2.3%.
המכירות בתחום הסחר והשיווק (שאינו חלק מפעילות הליבה של פרוטרום) ירדו ברבעון השני של 2018 ב-17.1% והגיעו לכ-20.9 מיליון דולר לעומת כ-25.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. במונחי פרופורמה ובנטרול מטבעות מכירות פעילות הסחר והשיווק ירדו בכ-18.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. השפעת המטבעות תרמה לתוצאות במונחי פרופורמה כ-1.0%.
מכירות פרוטרום במחצית הראשונה של שנת 2018 עלו ב-21.7% והגיעו לשיא למחצית של 786.1 מיליון דולר לעומת 646.1 מיליון דולר במחצית המקבילה אשתקד, ומשקפות צמיחה של 6.0% על בסיס פרופורמה ובניטרול מטבעות לעומת התקופה המקבילה. שינויים בשערי החליפין של המטבעות בהן פועלת החברה אל מול הדולר תרמו לצמיחה במכירות במונחי פרופורמה כ-5.1% בהשוואה למחצית המקבילה אשתקד.
מן החברה נמסר כי הגידול המואץ בהכנסות ברבעון נובע משילוב הצמיחה הפנימית המהירה בפעילויות הליבה של פרוטרום - חטיבת הטעמים וחטיבת חומרי הגלם היחודיים, ומהרכישות שביצעה.