איגוד נהגי התחבורה בכוח לעובדים הודיע כי ישבית את התחבורה הציבורית ביום הראשון של שנת הלימודים בבתי הספר (יום א', 2.9.18), בחברות האוטובוס
סופרבוס ו
אגד תעבורה. בין הישובים בהם תושבת תנועת האוטובוסים העירונית: נתניה, עפולה, בית שמש, טבריה, בית שאן, מגדל העמק גוש-עציון וחלק מן הקווים הפנימיים בירושלים. בכוח לעובדים מוחים על הפרת הסכם מצד שתי החברות לפיו יעלה שכר הנהגים ל-43 שקלים החל בחודש אוגוסט. לדבריהם, משרד האוצר נמנע מהעברת תוספת התקציב הנדרש, בניגוד לסיכום המוקדם.
גם במועצות האזוריות הנהגים שובתים במחאה על כך ששכרם שאינו משתווה לזה של נהגי אגד.
מחברת סופרבוס נמסר בתגובה: "ההחלטה תמוהה, בלתי אחראית וראויה לכל גינוי.
החברות הפרטיות ניהלו כבר לפני מספר חודשים מו״מ עם הממשלה, סיכמו על השתתפות הממשלה בהעלאת שכר הנהגים, ואנו ממתינים לחתימה ויישום ההסכם בזמן הקרוב. ארגון העובדים והוועד מעודכנים בפרטי הסיכומים עם המדינה ואף התחייבנו בפניהם כי השכר יעלה בהתאם, החל ממשכורת אוגוסט במידה וההסכם ייחתם. על-אף כל אלה החליט ארגון כוח לעובדים על השבתה פרועה ופגיעה בציבור הנוסעים ובילדי ישראל ואנו מצפים ממנו לגלות אחריות, לעמוד בסיכומים בין הצדדים ולבטל את ההשבתה המתוכננת. בהתאם להסכם הקיבוצי, החברה אף פנתה למשרד הכלכלה במטרה להתערב ולמנוע את השביתה".
חברת אגד תעבורה הגישה לבית הדין האיזורי לעבודה בירושלים בקשה לצו מניעה נגד השביתה. לדבריה, השביתה עומדת בניגוד הסכם אליו הגיעו הצדדים ואשר הוגש לבית הדין לפני חודשיים על-רקע סכסוך עבודה באותו עניין. בהסכם זה נקבע, כי תוספת השכר תוענק שלום בתנאי שהמדינה תממן אותה, דבר שטרם קרה. לטענת אגד תעבורה היא פועלת כדי לקבל את מימון המדינה להעלאת שכרם השעתי של נהגיה כבר בימים הקרובים, עוד לפני תשלום המשכורת הקרובה.
"המדינה אומרת היום חד-משמעית - עובדי התחבורה הציבורית בחברות הפרטיות שווים פחות מנהגי אגד", תקף הארון שובש יו"ר וועד העובדים בסופרבוס. "לפני כחודשיים, הסכימה המדינה לממן תוספת שכר ל-43 שקל לשעה לנהגי אגד בלבד. זוהי התעלמות מוחלטת מכך שלמעלה ממחצית מנהגי האוטובוס בישראלים מועסקים בחברות פרטיות. נלחמנו על השוואת התנאים הזו ועתה שבה המדינה ומתנערת מאיתנו. הסרבנות הזאת לא ברורה - כבר עכשיו חסרים 3,500 נהגים בענף. הענף בקריסה - איזו תקווה נותנת המדינה לנהגים? מי יבוא לעבוד בתנאים האלה? זו פגיעה ישירה בנוסעים בתחבורה הציבורית בפריפריה. בריחת הנהגים שכבר קיימת יוצרת עומסים בלתי נסבלים".
"אנחנו עובדי הקבלן של התחבורה הציבורית". כך אמר
ראיד משעל, יו"ר וועד העובדים באגד תעבורה. "נהג בחברה הפרטית חי ממרכז למכרז. כשמסתיים מכרז אין שום ביטחון שהזוכה במכרז ימשיך להעסיק את הנהגים . אין גם שום משמעות לוותק שצבר הנהג - נהג עם ותק של 20 שנה ונהג עם ותק של שנה הם שווי ערך. איזה אופק יש לנהגי האוטובוס? הדרישות שלנו הן הלחם והחמאה של העבודה הזו".