|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
המפעילים יצאו נשכרים ממחדלי משרד התחבורה [אילוסטרציה]
פניות על תחבורה ציבורית התאיידו

לאן נעלמו תלונות הנוסעים

עשרות אלפי תלונות מגיעות מדי שנה לרשות הארצית לתחבורה ציבורית דוח חדש של משרד התחבורה חושף: תלונות רבות של נוסעים נעלמו באורח מסתורי הסיבה הרשמית: טעות אנוש או תקלה טכנית
14/10/2018  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
מאיר חן. ראש הרשות בתקופת הבדיקה [צילום: ניר שאנני]

תודעת שירות לקויה במשרד התחבורה
עידן יוסף
משרד התחבורה נמצא מאחור בכל הקשור לממשקי עבודה עם ארגוני המגזר השלישי לעומת משרדים דוגמת הגנת הסביבה, הבריאות או החינוך * גם מסמנכ"ל בכיר שירות לקוחות - שלפני כשנה מונה לתפקידו לא נראה שתצמח ישועה לנוסעי התחבורה הציבורית
לרשימה המלאה

בשנת 2017, כמו בשנים הקודמות, מרבית התלונות שטופלו באגף הביקורת של משרד התחבורה היו בנושאים שבתחום אחריות אגף בכיר רישוי ובתחום אחריות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית. מבין התלונות שטופלו לגופן באגף הביקורת היו 85% בתחום הרישוי ובתחום תחבורה ציבורית - עלייה של 6.2% לעומת שנת 2016 בה 79% מהתלונות שטופלו לגופן עסקו בתחומים אלה. כך עולה מדוח תלונות הציבור השנתי.

612 מהתלונות לאגף הביקורת עסקו בנושאים שבאחריות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית - 490 תלונות הועברו לטיפול ישיר של הרשות מול המתלונן (שמצידה מטפלת בכ-35,600 פניות וזאת באמצעות מערכת ממוחשבת ייעודית לטיפול בפניות אלה) ואילו באגף הביקורת טופלו 122 תלונות.

72% מהתלונות נגד הרשות, שבראשה עמד באותה עת מאיר חן, נמצאו כמוצדקות, לעומת 17% בלבד שהתבררו כלא מוצדקות. ב-11% מהתלונות טרם התקבלה הכרעה.

כמחצית מהתלונות על חוסר מענה לפניות

בירור התלונות נגד הרשות הארצית לתחבורה ציבורית העלה בעיה רוחבית חמורה - 61.6% מהתלונות נגעו לעניינים מנהליים ובפרט לעניין שירות הרשות לציבור - אי-מענה למכתבי אזרחים (48%) וטיפול לקוי בתלונה (13.5%). גם מדיניות הרשות ותכנון התחבורה הציבורית היוו נתח נכבד מתלונות הציבור (28%).

מן הדוח עולה כי מתלוננים רבים, לא נמסר מספרם, פנו לרשות הארצית לתחבורה ציבורית באמצעות טופס מקוון, קיבלו לתיבת הדואר האלקטרוני אישור אוטומטי, בצירוף מספר אסמכתה, כי תלונתם נקלטה, אך בחלוף מספר חודשים לא קיבלו תשובה עניינית לתלונתם.

בבדיקה של אגף הביקורת לא אותרו תיקי טיפול ולא נמצא כל תיעוד לפניות ולתלונות במערכת. הגורם המקצועי האמון על ניהול שירותי המחשוב במשרד ותחזוקתם אישר שהתלונות התקבלו בתיבת הדואר האלקטרוני של הרשות, אך מסיבה שאינה ברורה - שעשויה להיות תקלה טכנית במערכת או לחלופין, טעות אנוש - לא נקלטו במערכת. אגף הביקורת הורה לרשות לפתור את הבעיה באופן שימנע הישנות מקרים דומים בעתיד. בעקבות זאת, בוצע עידכון טכנולוגי למערכת הממוחשבת והועלתה גרסה חדשה המאפשרת שחזור של תלונות שנשלחו למערכת אך נמחקו מסיבה כלשהי, ושל נסיבות האירוע.

אגף הביקורת אף ביקש מהגורמים האמונים על הטיפול בתלונות ציבור ברשות הארצית לתחבורה ציבורית לשוב ולטפל בתלונות שנמחקו, ובמקרים בהם מסגרת הזמן שחלפה מיום הגשת התלונה המקורית אפשרה זאת, נבדקו התלונות וטופלו על-ידי הרשות.
דוח תלונות הציבור 21 לשנת 2017 / דוח שנתי
דוח של של אגף בכיר ביקורת פנימית, הסוקר את פעילות האגף בתחום הטיפול בתלונות מאת הציבור בשנת 2017. בשנת 2017, כמו בשנים הקודמות, מרבית התלונות שטופלו באגף הביקורת היו בנושאים שבתחום אחריות אגף בכיר רישוי ובתחום אחריות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית. בשנת 2017 מבין התלונות שטופלו לגופן באגף הביקורת היו 85.1% בתחום הרישוי ובתחום תחבורה ציבורית. עליה של 6.2% לעומת שנת 2016 בה 78.9% מהתלונות שטופלו לגופן עסקו בתחומים אלה. (60 עמ)

תאריך:  14/10/2018   |   עודכן:  14/10/2018
עידן יוסף
+4.3% עלייה במספר הסטודנטים ברכבת
12:31 14/10/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בשנתיים האחרונות עברו בתחנות רכבת ישראל מעל 13 מיליון סטודנטים (13,182,740) אשר ביצעו מעל 6.5 מיליון נסיעות  ▪  בשנה"ל האקדמית האחרונה (תשע"ח) עלה מספר נסיעות הסטודנטים הנוסעים ברכבת ב-4.3 אחוזים ביחס לשנה שלפניה (תשע"ז)
(תחנת הרכבת באר שבע אוניברסיטה [צילום: פלאש 90])
+תנועת הרכבות בקו המהיר לירושלים הופסקה זמנית
11:26 14/10/18  |  עידן יוסף
החל בשעה 11:00, תנועת הרכבות בין ירושלים יצחק נבון ונתב"ג, הופסקה לזמן מה, בשני הכיוונים, בשל תקלה טכנית. כך נמסר מרכבת ישראל. ההפסקה היא בשל תקלות במערכת קריאת הרב-קו והמדרגות הנעות. בוטלו גם רכבות בשעות הבוקר המוקדמות יותר.
+תודעת שירות לקויה במשרד התחבורה
00:59 14/10/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד התחבורה נמצא מאחור בכל הקשור לממשקי עבודה עם ארגוני המגזר השלישי לעומת משרדים דוגמת הגנת הסביבה, הבריאות או החינוך  ▪  גם מסמנכ"ל בכיר שירות לקוחות - שלפני כשנה מונה לתפקידו לא נראה שתצמח ישועה לנוסעי התחבורה הציבורית
(הרשות לתחבורה ציבורית. אין ממשק נכון עם הלקוח)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לאן נעלמו תלונות הנוסעים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סאל מונלה
14/10/18 08:50
2
בני דוד
14/10/18 09:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
צו עליו חתם שר התחבורה ישראל כ"ץ הביא לביטולן של אלפי תלונות שהוגשו ומוגשות בימים אלה נגד החברות המפעילות את התחבורה הציבורית בישראל. מדובר במחדל ענק, ש-News1 חושף כאן לראשונה את ממדיו.
31/10/2012  |  עידן יוסף  |  חדשות
הותר לפרסום (יום ה', 11.10.18) כי דרור גנון הוא הבכיר במשרד התחבורה שנעצר בחשד לעבירת קבלת שוחד ועבירות אחרות. גנון משמש כמנהל אגף בכיר תחבורה ציבורית ברשות הארצית לתחבורה ציבורית.
11/10/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
פערי מחירים קשים בקווי עפולה-כפר תבור-טבריה. ארגון תחבורה בדרך שלנו מבקש ממשרד התחבורה להשוות את תעריפי הנסיעה בין עפולה לכפר תבור ולטבריה, פער של עד פי שניים(!) במחיר הנסיעה בקווי אגד לעומת יתר המפעילים.
09/10/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה עוברת בימים אלה טלטלה. פרשה 1267, חקירת חשדות לשחיתות מצד בכיר ברשות לפיהם קיבל שוחד מבכירים בחברת אפיקים ואולי גם בקבוצת עפיפי, גורמת לשיתוק ברשות, שמשפיע על התנהלות התחבורה הציבורית ברחבי הארץ, שאת השלכותיה אנו צפויים לראות בקרוב.
08/10/2018  |  עידן יוסף  |   כתבות
נעצר (יום א', 7.10.18) חשוד נוסף במתן שוחד לבכיר במשרד התחבורה שנעצר בשבוע שעבר, בעלים של חברה בקבוצת עפיפי. החשוד, סעיד עפיפי, איש עסקים מוכר בחברה הערבית, חשוד במתן טובות הנאה לבכיר תמורת הטבות במכרזים הנוגעים לשירותי תחבורה ציבורית.
07/10/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
אסון נמנע כאשר נהג משאית התפרץ (יום ה', 4.10.18), שלא כחוק, למפגש כביש מסילה בעת הפעלת רמזורי האזהרה האדומים, הפעמונים וירידת המחסום, לקראת מעבר רכבת. אמצעי ההתרעה הטכנולוגיים המותקנים במפגש התריעו בזמן אמת למוקד הבטיחות הארצי ולנהג הרכבת שהתקדמה במהירות אל המפגש, וזה בלם את הרכבת והתקדם במהירות איטית, עד חילוץ המשאית מהמפגש, בהכוונת התצפיתן שהוצב בו.
04/10/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il