|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

שבוע שני לשימוע בוועדת החקירה

ראשי בנק לאומי התפתלו מול השאלות

יו"ר ועדת החקירה הפרלמנטרית: המסקנה הראשונה של הוועדה - הקמת ועדת משנה לאסדרה פיננסית עם סמכויות זהות לוועדת משנה של ועדת החוץ והביטחון - הסודיות לא שייכת לבנקים ח"כ קיש: אם לא נצליח לקבל חומרים נמליץ על הקמת ועדת חקירה ממלכתית ברודט ורוסק עמינח נשאלו שאלות קשות על העמדת אשראי לדנקנר ופישמן ללא ביטחונות, על הברחת כספים מחשבונו של פישמן ועל הדלת המסתובבת
28/10/2018  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
דוד ברודט ורקפת רוסק-עמינח [צילום: יצחק הררי/דוברות הכנסת]

חנן פרידמן [צילום: יצחק הררי/דוברות הכנסת]

יואב קיש ואיתן כבל [צילום: יצחק הררי/דוברות הכנסת]

יו"ר בנק לאומי, דוד ברודט, ומנכ"ל הבנק, רקפת רוסק עמינח, התייצבו (יום א', 28.10.18) לשימוע שמקיימת ועדת החקירה הפרלמנטרית להתנהלות המערכת הפיננסית בהסדרי אשראי ללווים עסקיים גדולים, במסגרת בחינת התנהלות הבנק בהסדרי אשראי ללווים גדולים. היו"ר איתן כבל פתח את הישיבה ואמר: "דמיינו לעצמכם מצב בו היו מגיעים אלינו אנשי מקצוע ובני סמכא מכל קצוות הארץ והעולם ואומרים לנו שיש סיכוי טוב שבעוד שנתיים עומדת לפרוץ מלחמה עם שכנותינו. האם כנסת ישראל הייתה יושבת בחיבוק ידיים? האם היינו אומרים: בסדר, יש לנו רמטכ"ל מצוין, נסמוך עליו והכל יהיה בסדר? ודאי שלא.

"היינו הופכים את כל העולם ומזמנים לוועדת חוץ וביטחון את כל צמרת צה"ל ומוודאים בדיוק מהי מידת המוכנות של צה"ל, מה נעשה, מה לא נעשה, כיצד ניתן למנוע - היינו עושים הכל, כל שלאל ידינו כדי להבטיח את ביטחונה של מדינת ישראל ותושביה. אז אתם מוכנים להסביר לי איך ייתכן, שכשמגיעים מומחים בכירים ואומרים שיש סיכוי טוב למשבר פיננסי גדול כתוצאה מההתנהלות הפיננסית של הבנקים שאמונים על הכסף של כולנו, כנסת ישראל אמורה לסמוך על המפקחת בעיניים עצומות? להקשיב כאן למנכ"לים של הבנקים שמסבירים שהכל בסדר וכל הליקויים תוקנו ולהאמין להם רק כי זה מה שהם אמרו? בעוד אנחנו רואים פעם אחר פעם שהפיקוח על הבנקים נרדם בשמירה ולא עושה את עבודתו נאמנה והציבור הוא זה שמשלם את המחיר.

"ההחלטה שנתן השופט אורנשטיין בתיק של פישמן בשבוע שעבר הזכירה לבנקים את מה שהם יודעים כבר מזמן והעדיפו לשכוח. הסודיות הבנקאית היא זכות של הלקוח ושלו בלבד. היא אינה שייכת לבנקים ולא נולדה כדי להגן עליהם מחשיפת מחדליהם לציבור הרחב. לכן, אני מודיע כבר כעת, שאחת המסקנות של ועדת פישמן היא הקמתה של ועדת משנה לוועדת הכלכלה שתיקרא ועדת משנה לאסדרה פיננסית, שתהא בעלת סמכויות זהות לוועדת המשנה של ועדת חוץ וביטחון העוסקת במידע מסווג. הכנסת היא הגוף שהציבור בחר כדי לייצגו למול האינטרסים של האנשים שחושבים שיש להם הכל ושאיש לא יכול להם, והגיע הזמן שהבנקים ייתנו לציבור דין וחשבון".

כבל העביר את ניהול הישיבה לידי ח"כ יואב קיש, שפתח גם הוא בעניין הסודיות וביקש לדעת האם המידע שביקשה הוועדה על קבוצות הלווים פישמן, תשובה, דנקנר ואפריקה ישראל כולו חוסה תחת הסודיות הבנקאית והמנכ"ל רוסק עמינח השיבה בחיוב. ח"כ קיש אמר בתגובה כי אם הוועדה תגלה שהיא לא יכולה לקבל חומרים ולבצע עבודתה כראוי יהיה עליה להמליץ להקים ועדת חקירה ממלכתית.

יו"ר לאומי ברודט פתח והציג את הצעדים שעשה הבנק לתיקון הליקויים, ואמר כי הבנק נפרד מלווים בעייתיים גדולים ובלי העבודה הזו הוא לא היה מגיע לוועדת החקירה לענות על שאלות באשר ל-4 קבוצות לווים, אלא על הרבה יותר קבוצות. הוא הוסיף כי נדרשת זהירות בביקורת על העבר וכי כל דור עושה את הטוב ביותר שהוא יודע.

קיש ביקש למסור לוועדה את החריגות בפעולות הבנק מול הלווים הגולים, וברודט השיב כי לבנק יש דנ"א של שמרנות. על כך השיב קיש כי הבנק נדרש לשלם מאות מיליונים לרשויות המס בארה"ב ולכן אין מה לדבר על דנ"א. ח"כ קיש הוסיף ושאל האם היו עובדים שנענשו בהפקת לקחים מול רשויות המס בארה"ב ורוסק עמינח השיבה כי צריך לנתח את הנושא הזה בנפרד, ברודט אמר כי חלק גדול מהעובדים שהיו בבנק באותם שנים לא נמצאים בו מסיבות כאלה ואחרות. ח"כ קיש התייחס גם ליחסים בין עובדי הבנק הבכירים ללווים הגדולים, ושאל האם היו מקרים בהם המנכ"ל נאלצה שלא להשתתף בדיון על לווה ספציפי, רוסק עמינח השיבה: "אני מקיימת את ההוראות קלה כחמורה", אך אמרה כי כנראה שלא היו מקרים בהם לא השתתפה בדיון ספציפי.

ח"כ יצחק וקנין שאל על הדלת המסתובבת ואמר כי בבנק לאומי יש דוגמאות רבות לעובדים שעבדו קודם לכן במשרד האוצר או בבנק ישראל. על כך השיב ברודט כי היה בשירות הציבורי 30 שנה והוא רואה עצמו משרת ציבור גם היום. וקנין אף שאל אם בבנק יש כל כך הרבה אנשים מנוסים איך זה שבכל זאת הבנק כשל בארה"ב והיו"ר כבל שאל על העיצומים שהפעיל בנק ישראל. ברודט השיב כי הקנס בארה"ב עמד על 400 מיליון דולר והמאסדר בישראל עודכן ולא היה מקום להפעיל עיצומים.

ח"כ חיים ילין שאל על מערכת היחסים של הבנק עם נוחי דנקנר ועל מתן הלוואה של 180 מיליון שקל ללא ביטחונות. רוסק עמינח השיבה בכלליות כי שהבנק נותן הלוואה הוא מסתמך קודם כל על תזרים מזומנים ומקור שני זה ביטחונות. ח"כ ילין אמר כי לא היה גם תזרים מזומנים ורוסק עמניח אמרה ילין שאל האם מדובר ב"אפקט ההילה" עליו דיבר בנק ישראל ורוסק עמניח השיבה: "לא".

ח"כ איילת נחמיאס ורבין אמרה כי במקרה של פישמן מאז 2006 הוא ממחזר חובות ועדיין הבנק המשיך לגלגל אשראי. היא מקדה את השאלות במקרה של גלגול החובות של פישמן ואמרה כי הוא קיבל אורך נשימה שאף לווה אחר לא קיבל והצליח להבריח נכסים. רוסק עמינח שוב השיבה באופן כללי כי הלווים הגדולים של הבנק נעלמו כי הכסף נגבה מהם.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' התמקד בהברחת נכסים של פישמן למרות שמשנת 2009 הוא לא עומד בהסדר החוב. לדבריו, פישמן הבריח למעלה ממיליארד שקל לחשבונות אחרים והבנק לא עשה דבר. סמנכ"ל האסטרטגיה והרגולציה של לאומי, חנן פרידמן, אמר כי "שנים שאנחנו עומדים ועניינו כלות מול בנקים שיכולים לעשות מימוש עצמי של מניות. בישראל אין לנו את הלוקסוס הזה בלי להיכנס להליך כינוס שפוגע בחברה". על כך הוסיפה רוסק עמינח כי אם יהיה שינוי בזה הדבר יכול לתת לבנק עזרה מול לווים גדולים.

ח"כ קיש סיכם וביקש כי הבנק יפנה ללקוחות ויבחן שוב האם הוא יכול להעביר חומרים לוועדה. הוא הוסיף כי הרגולטור האמריקני הצליח לשים את הרגל שלו על 400 מיליארד דולר בעוד הרגולטור הישראלי לא הטיל על הבנק קנסות, בשים לב לדלת המסתובבת. היו"ר כבל הוסיף ושאל: "הייתי שמח לדעת כמה זמן לוקח להפעיל הוצאה לפועל נגד טייקון שלא עומד בהחזר מול לווה מהשורה שלא עומד בלוח הסילוקין שלו". הוא הוסיף כי ישמח אם יועברו לוועדה תשובות יותר מלאות על השאלות והזכיר כי בכירי הפועלים יזומנו שוב לוועדה להשלמת ההליך.
ועדת החקירה הפרלמנטרית להתנהלות המערכת הפיננסית בהסדרי אשראי ללווים עסקיים גדולים / מצגת
הוצגה בדיון ב-28.10.18

תאריך:  28/10/2018   |   עודכן:  28/10/2018
עידן יוסף
+מחבלים לא יזכו לריווח בתאי הכליאה
19:44 28/10/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הפנים אישרה תיקון להצעת חוק שחרור מנהלי של אסירים, לפיו החוק לא יכלול אסירים ביטחוניים  ▪  יו"ר הוועדה יואב קיש: הצורך לרווח את בתי הסוהר בדחיפות, לאור פסיקת בג"ץ אינו יכול בשום אופן לכלול שחרור מחבלים
([צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+הקשישים יסבלו, כי אין תקנים בביטוח הלאומי
19:35 28/10/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רפורמת הסיעוד הממלכתית לא תצא לדרך ב-1 בנובמבר כמובטח  ▪  פלוסקוב למשרדי הממשלה: "זאת עבירה על החוק. אתם מצפצפים על הכנסת ועל ציבור הקשישים בישראל"
(קארין אלהרר וטלי פלוסקוב)
+הנגשת מערת המכפלה: עוד 11 חודשים למיצוי המו"מ
17:19 28/10/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עוזר שר הביטחון לוועדת החוץ והביטחון: הקצבנו עד סוף השנה העברית זמן לדיאלוג מול עיריית חברון והוואקף על הנגשת מערכת המכפלה - אך נדע גם לפעול עצמאית אם ייכשל  ▪  נציגו של ח"כ מרגי: "המצב משפיל ומביך וחייבת לצאת מכאן קריאה לפעולה, גם אם מדובר בהפקעה"
(מערת המכפלה)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפריקה ישראל להשקעות בע"מ / Africa Israel Investments Ltd   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בנק לאומי לישראל בע"מ / Leumi Bank LTD   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דוד ברודט   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נוחי דנקנר / Nohi Dankner   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ראשי בנק לאומי התפתלו מול השאלות
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמ
28/10/18 20:11
 
״הועדה״
29/10/18 07:26
2
ארץ איגום
29/10/18 06:23
3
ארי כספי
29/10/18 07:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת החוץ והביטחון קיימה (יום א', 28.10.18) דיון מהיר בנושא "חוסר נגישות לנכים וקירוי מערת המכפלה", אשר יזמו ח"כ יהודה גליק (הליכוד) וח"כ יעקב מרגי (ש"ס).
28/10/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
33.073 (5.8%) ממקבלי תארים ממוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל, בשנים 1980-1981 עד 2010-2011, שהו בחו"ל שלוש שנים ויותר נכון לשנת 2017 - כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שנחשפו (יום א', 28.10.18) בוועדת העלייה והקליטה שדנה ב"בריחת מוחות", ובדרכים להשבת אקדמאים ישראלים מחו"ל. בתחומי המדעים המדויקים וההנדסה, אחוז השוהים גבוה יותר מאשר ממקבלי תארים בתחומי מדעי הרוח והחברה. מקבלי תואר שני ברפואה אחוז השוהים בחו"ל עומד על 9.2%, הנחשב לאחוז גבוה במיוחד.
28/10/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, תקף (שבת, 27.10.18) את התנהלות הממשלה בעקבות ירי הרקטות לעבר ישראל: "עוד לילה של אזעקות ופחד עבר על תושבי עוטף עזה. ארבע שנים הממשלה הזאת לא הצליחה להחליט מה היא עושה. זה מה שקורה כשאין מדיניות. החמאס והג'יהאד האיסלאמי צריכים לשלם מחיר כבד על הלילה הזה. אם ילדי שדרות לא ישנים, למה יחיא סינוואר ישן בשלווה במיטתו? מחזק את התושבים, החיילים וכוחות הביטחון".
27/10/2018  |  עומר כרמון  |   חדשות
ועדת הכספים קיימה (יום ד', 24.10.18) דיון בתקנות מס הכנסה שהינן נגזרת מהסכם בין למעלה ממאה מדינות - הסכם ה- CRS (קומון ריפורטינג סטנדרט) עליו חתומה גם מדינת ישראל, הסכם המחייב חילופי מידע בין רשויות המס השונות. על-פי ההסכם על בנקים במדינות השונות לרכז את המידע על-אודות תושבי מדינות זרות המתגוררים במדינות בהן יש להם חשבונות בנקים והפוך.
25/10/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
בכינוס ראשון מסוגו של מרכז המחקר והמידע בכנסת והייעוץ המשפטי לכנסת - תחום חקיקה ומחקר משפטי השתתפו (יום ד', 24.10.18) יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, חברי כנסת ומאות חוקרים, מומחי אקדמיה ובכירים במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי.
25/10/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il