|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

בתי המחבלים ממשיכים לעמוד

45 הריסות בתי מחבלים בארבעה השנים האחרונות, כחודשיים בממוצע לאחר הפיגוע - כך נחשף היום בוועדת החוץ והביטחון עוד חשף יועמ"ש איו"ש כי לא ידועה לו מדיניות בנושא גירוש מחבלים ונציגת היועץ המשפטי לממשלה חשפה כי תוצאת הפיגוע משפיעה על ההחלטה האם להרוס את בית המחבל
31/10/2018  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
הריסת בית מחבל [צילום: סולימאן חאדר, פלאש 90]

ועדת החוץ והביטחון קיימה (יום ד', 31.10.18) דיון בנושא הריסת בתי מחבלים וגירוש מחבלים לצורך יצירת הרתעה.

ראש מחלקת מבצעים בצה"ל, אל"ם ערן אוליאל, התבקש להציג את נתוני מערכת הביטחון, את תהליך קבלת ההחלטות ואת ההשפעה של הדברים על ההרתעה, והשיב: "מתחילת 2015 ועד היום, כלומר כמעט ארבע שנים, נהרסו 45 בתים - כאשר 40 מהם ביהודה והשומרון וחמישה בירושלים באזורים באחריות ביטחון הפנים. כמו-כן, ישנם עוד ארבעה בתים אשר נמצאים בתהליך האישורים של ההריסה. אני יכול לפרט על התהליך מהצד של צה"ל, שהוא הגורם המבצע, אבל ההחלטה איזה מדרג הריסה לבצע - מאטימת חדר ועד הריסת בניין - איננה החלטה בצה"ל וגם סוגיית ההרתעה נבדקת ונחקרת ע"י שב"כ. אנחנו, מיד לאחר הפיגוע, מבצעים את המיפוי של המבנה, מבצעים את ההריסה לאחר ההחלטה, וכן אמונים על האכיפה לאחר מכן - כלומר לוודא כי בית שנהרס נשאר הרוס ואדם שהורחק לא חזר למקום".

אל"ם אייל טולדנו, יועמ"ש איו"ש: "ביום הפיגוע מתחילה עבודה משולבת של מספר גורמים, שכותבים את חוות דעתם המקצועית, ובמקביל נעשית בדיקה הנדסית של המבנה ומי מתגורר בו. לאחר הבדיקות הללו מתחילה בדיקה משפטית בהתאם למדיניות ולאמות המדינה שנקבעו בפסיקת בג"ץ. התהליך נעשה בפיקוח של משרד המשפטים עד לדרגים הגבוהים ביותר, בשל העובדה שמתוך 45 הריסות, ב-43 הוגשו בג"צים. זו אומנם החלטה של המפקד הצבאי באזור, באופן רשמי, אבל זו מערכת מורכבת של גורמים ושיקולים שהצבא הוא לא שחקן יחד בה".

לשאלת יו"ר הוועדה על פרקי הזמן מהפיגוע ועד ביצוע ההריסה, השיב אל"ם טולדנו: "בקצה אחד ישנו מקרה כמו הפיגוע בחלמיש, שההריסה שהוחלט עליה בוצעה בתוך 3 שבועות, ובקצה אחר יש מקרים שההריסה התרחשה ארבעה חודשים ואף חצי שנה לאחר הפיגוע. הממוצע הוא ביצוע ההריסה כחודשיים לאחר הפיגוע".

לשאלת יו"ר הוועדה על נתונים והשפעה של גירוש או הרחקה ממקום מגורים, השיב טולדנו: "לא היה בשנים האחרונות גירוש מאיו"ש לעזה, וגם אין החלטת מדיניות בנושא, ככל שאני מבין".

רני פלד, ראש אגף מודיעין במטה לביטחון לאומי: "הנתונים מוכיחים כי בשלוש השנים האחרונות יש חזרה להריסת הבתים. זו מדיניות ברורה ומובלת ע"י ראש הממשלה והקבינט, כולל הנחיה ברורה לכל הגופים שיושבים פה, וכולם תחת האלונקה ליישם את המדיניות הזו במהירות האפשרית ובמאמץ משותף ומכוון. יש נוהל סדור וסגור שחתם עליו היועמ"ש לממשלה ומגדיר מקטעי זמן לכל שלב. דיברו על שבועיים שזה מינימום שקשה לעמוד בו, והמקסימום תלוי מאוד בבג"ץ, אבל גם בג"ץ בעניין הזה מודע לחשיבות של הטיפול בנושא הזה, ובהינתן אילוציו הוא מטפל בסך-הכל מהר בעתירות האלה, ללא קשר להחלטתו".

עו"ד ענת אסיף, מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים: הסמכות להריסת בתים נהנית מבחינה רכה יותר של מגבלות חוקתיות, בשל עיגונה בתקנה מנדטורית, אך אין חולק שהיא סמכות מנהלית חריגה עם השלכות דרמטיות על פרטים, שרובם אין להם קשר, מלבד קרבה משפחתית, לפיגועים הרצחניים שנעשו. המסגרת המשפטית נשענת על שני אדנים - התכלית ההרתעתית, כאשר ביהמ"ש עמד על הצגת חוות דעת מקצועית בעניין, וההפעלה המידתית של הסמכות, המחייבת לשקול את כל נסיבות המקרה הפרטניות, למשל זיקת מגורי המחבל לבית או לחלקו, אפשרות הפעלת הכלי על חלק ממוקד בבית, תוצאות הפיגוע ועוד שיקולים. אותה הסמכות קיימת גם לגבי תיחום מגורים בתוך איו"ש, אבל לפי הפסיקה כאן כבר נדרשת מסוכנות פרטנית מאותו אדם, ולא מספיקה תכלית הרתעתית. המערכת המשפטית אינה מסרסת את התהליך, אלא, לשמחתנו, אנו מדינה שפועלת על-פי אמות מידה חוקתיות ודמוקרטיות, והמדינה מחויבת בבחינת הדברים לפני שחותמים על צו חריג".

ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) שאל: "מי קיבל את ההחלטה לא להרוס בתים של מי שכמעט הצליח לרצוח? יש ניסיונות שחיטה שבנס לא צלחו -זה לא מספיק להצדיק הריסה לצורך הרתעה?" ועו"ד אסיף השיבה "מדובר בסמכות מאוד חריגה, והמבחן הוא לא התוצאה בלבד, אבל היא חלק משיקולי בחינת מידתיות הפעלת הסמכות".

רשות הדיבור ניתנה בשלב זה לנציגי המשפחות השכולות הרבות שהגיעו לדיון, ובהם גם אריק לוברסקי, אחיו של לוחם דובדבן רונן ז"ל שנרצח ברמאללה בחודש יוני, שאמר: "יש חמישה רוצחים מורשעים במשפחה הזו ועוד אחד נמצא בבית המשפט. הבניין כבר נהרס בשנת 90' ונבנה מחדש בשנת 96' באופן לא חוקי. למרות כל זה, גם עכשיו שהצבא בא להרוס, הם רצו להרוס שתי קומות בלבד".

בת אל קולמן, שגיסה עדיאל ז"ל נרצח בפיגוע בעיר העתיקה, אמרה: "צה"ל מגדיר את המחבל לא שפוי, והנה, לאחרונה גילינו שהוא כותב שירים שאוגדו לספר, שירים קוהרנטיים בהם הורים מאחלים שילדיהם יהיו לוחמי ג'יהאד. זה אדם שצה"ל נתן לו אישור עבודה, ניצל אותו לרתוח ואח"כ מקלים איתו בגלל חוות דעת שהוא לא שפוי, ובזמן הזה הוא כותב שירים. פיגוע אחר פיגוע נענה בשתיקה וחוסר הרתעה - וזה מחלחל בציבור".

רפי לבנגרונד, אביה של קים ז"ל שנרצחה באזור התעשיה ברקן: "שלושה שבועות מרצח קים, ובית המחבל עדיין עומד. אתם עושים מאיתנו צחוק. אותי לא שאלו אם אני רוצה להיות אב שכול, או אפשרו לי להגיש בג"ץ נגד זה. אל תאפשרו להרוס את הטיח או איזה דלת בבית מסוים - אתם מחוקקים, אז תחוקקו, כי שמענו מספיק דיבורים".

עו"ד מוריס הירש, לשעבר פרקליט איו"ש: "הסמכות הצבאית היא החרמת הקרקע, וברגע שהקרקע שלך, מה תעשה עם הבית זה משני. אני מלווה את משפחת לוברסקי, שם לקח לצבא ארבעה חודשים לקבל החלטה, וגם היא שגויה. הפיגוע בוצע מתוך הבית עצמו, בית שמלכתחילה לא חוקי, ועדיין באים להרוס רק שתי קומות. גם תיחום מגורים זה אפשר, אפילו לעזה, לפי החוק הקיים. "צריך לשאול כמה פיגועים היו וכמה אנשים נהרגו ולא כמה בתים נהרסו כשבאים לבחון הרתעה".

איריס חג'בי: "בני זיו ז"ל נרצח בברקן יחד עם קים לפני שלושה שבועות. אנחנו שומעים בתקשורת שרוצים להרוס רק חלק מהבית של הרוצח. הוא לא הגיע כדי להפוך את זיו לנכה, או להוריד לו יד, הוא בא לרצוח, אז אין סיבה שנהרוס רק חלק מהבית. גם כך שונאים אותנו, אז שימשיכו לשנוא ונעשה את מה שטוב לנו".

ח"כ שולי מועלם (הבית היהודי): "הדיון פה הוא לא על הריסת בתים אלא על שאלת הקיום שלנו כאן. על השאלה האם אנו מרתיעים או לא, ולא על כללים ושאלו משפטיות. אני מתרשמת שלא כל הגופים המעורבים בתהליך מבינים את זה, אחרת איך נסביר שיש גוף משמעותי שאומר שהרס בתים הוא גורם מרתיע מוכח, וזה מתמסמס?!"

ח"כ אורן חזן (הליכוד): "לתחושתי, הממשלה והקבינט לא מרגישים שהנרצחים הם בשר מבשרם. אם צריך לבחור בין הרס הדמוקרטיה להרס העם היהודי, אני בוחר בהרס הדמוקרטיה. בושה וחרפה איך שאנחנו נראים, שהקבינט מנהל מדיניות בחירות במקום ביטחונית ואנו כחברי כנסת צריכים להוביל חוק שיתקן את הדבר הזה".

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי): "יותר שמורתעים המחבלים מהריסת בתים, מורתע יועמ"ש איוש מבג"ץ שיהפוך את החלטתו. אין ספק שהריסת בית משפחת מחבלים וגירוש משפחת מחבלים הם כלים מרתיעים, שמצמצמים טרור ומצילים חיים. זו מטרתם ולא לפגוע בחפים מפשע. המערכת המשפטית מסרסרת את יכולתנו להציל חיים".

יו"ר הוועדה, ח"כ דיכטר, סיכם: "בחרנו לעסוק בהריסת הבתים ובהרחקת מחבלים כשני אמצעי הרתעה. היה כאן בדיון מטען קשה, אישי, רגשי, של משפחות נפגעי הטרור, שבצדק תהו האם היו יושבים כאן אם ההרתעה הייתה גדולה יותר. אני עוסק בלחימה בטרור לא מעט שנים, ומעולם לא ידעתי שהריסת בתים קשורה לתוצאת הפיגוע - שרק ב'הצלחת' הרצח יש עילה להריסה. בנושא ההרתעה, שלשמו נתכנסו, זה בוודאי ובוודאי לא שיקול רלוונטי, ואנו, כוועדה, נצטרך לחשוב איך להעלים את ההפרדה הזו מהז'רגון שלנו".

תאריך:  31/10/2018   |   עודכן:  31/10/2018
עידן יוסף
+מחריף המשבר במערכת המשפטית
18:55 31/10/18  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה
מתעצם המאבק בין הנשיאה אסתר חיות לשרת המשפטים איילת שקד  ▪  המחלוקת ביניהן תאפיין את חיינו הציבוריים במהלך השנים הקרובות
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אהוד יערי / Ehud Yaari   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איסמעיל הנייה   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון לוי / Gideon Levi   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חאלד משעל / Khaled  Mashal   חאלד משעל   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד דף   מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד גרנות   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צבי יחזקאלי   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בתי המחבלים ממשיכים לעמוד
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
אחד הוויכוחים העולים לפרקים הוא הוויכוח בין מצדדיי פתרון "שתי מדינות לשני העמים" ובין מצדדי רעיון המדינה האחת, שבא לידי ביטוי במספר צורות כמו: "דמוקרטיה חילונית דמוקרטית בארץ אחת", או הפתרון המורכב הנקרא "שתי מדינות מולדת אחת", שנקרא כיום "ארץ לכולנו".
31/10/2018  |  יוסי ברנע  |   מאמרים
הפרקליטות הצבאית הורתה על פתיחת חקירת מצ"ח לבדיקת נסיבות הריגת הפראמדיקית הפלשתינית רזאן נג'אר ברצועת עזה בחודש יוני האחרון. זאת, למרות שתחקיר מטכ"לי ותחקיר של פיקוד הדרום שנערכו בעקבות התקרית ציינו שלא ניתן לקבוע מה גרם למותה.
29/10/2018  |  איציק וולף  |   חדשות
שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס (יום ב', 29.10.18) להסלמה בדרום וטען כי ללא "מכה קשה", לא תושג רגיעה. הוא תלה את היד הרכה שהוא מגלה בכך שהקבינט כובל את ידיו: "חלק מחברי הקבינט שבויים בקונספציה שגויה. כל מי שבונה על הסדרה עם חמאס - טועה בגדול", אמר במהלך ישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת. "מחאת התושבים צודקת, זה כבר נמשך שבעה חודשים. מיצינו כל אפשרות, ועובדה שביום שישי האחרון תושבי הדרום ספגו עשרות רקטות. אי-אפשר להמשיך ככה, אי-אפשר לקבל הטבות כלכליות ואלימות בו זמנית. חייבים לפעול אחרת ואין שום צורך במבצע קרקעי לצורך כך".
29/10/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
נדרשת חשיבה חדשה על מרכיבי הביטחון הלאומי הישראלי יש לצאת ממצב תודעתי קפוא (סטגנטי) שעשוי להביא להיתקלות בקרחון נסיבות ההיסטוריה בהקשרים מגוונים מפתיעים ובלתי צפויים כפי שכבר קרה ב-1973 על כל המשתמע ממנה
29/10/2018  |  עו"ד דויד סנדובסקי  |   מאמרים
ממשלת המנדט פעלה להקמת בית לאומי לערבים - לא ליהודים. זוהי המסקנה ממאמר שפירסם ב-12 לספטמבר 1946 נ.ישראלי בעיתון "דבר" שכותרתו: "על להטי הסטטיסטיקה" של ממשלת המנדט. המאמר דן בשני נושאים עיקריים: ההגזמה לגבי נתוני הריבוי הטבעי המוסלמי וההתעלמות מההגירה הבלתי חוקית מארצות ערב.
28/10/2018  |  ד"ר רבקה שפק ליסק  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
תנאי החמאס לרגיעה - 15 מיליון דולר בחודש  /  עידן יוסף
הג'יהאד האיסלאמי שיגר טילים והכריז על הפסקת אש  /  עומר כרמון
מדוע סינוואר ישן בשלווה במיטתו  /  עומר כרמון
אירן דוחפת להסלמה ברצועה  /  יוני בן-מנחם
זועק חמאס  /  ציפי לידר
אנחנו הורסים את חזונו של הרצל   /  איתן קלינסקי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אל מול המרור הרב והבלתי נתפס ניצבת החרוסת, החרוסת של אבא, מתוקה, טעימה, מנחמת    החרוסת של הרוח היהודית-ישראלית שניעורה, הרוח המדהימה של הערבות ההדדית
תאורה נכונה [צילום: אנטולי מיכאלי]
מיטל רובין
שולחן מעוצב נכונה יהפוך את הארוחה לחוויה מיוחדת ובלתי נשכחת עבורכם ועבור האורחים ויקח את אווירת החג צעד אחד קדימה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il