נציגי אירן, רוסיה והודו ייפגשו בעוד שלושה שבועות כדי לדון בפתיחת נתיב הסחר בין הודו לאירופה ("המסדרון הצפוני דרומי"). נתיב סחר זה שאורכו 7,200 ק"מ צפוי לשמש עבור הודו תחליף משופר לתעלת סואץ. הוא יקצר בכ-40 אחוזים את עלות ומשך הובלת הסחורות ממומבאי למוסקבה.
אירן מסרה כי נתיב הסחר החדש הוא תגובה הולמת לסנקציות שהטיל עליה ממשלו של הנשיא האמריקני,
דונלד טראמפ. שר המסחר ההודי הכריז כי יש לפתח את הנתיב החדש מוקדם ככל האפשר.
נתיב הסחר החדש ישמש להעברת סחורות דרך הים מנמלי הודו לנמל בנדר עבאס בדרום אירן (שהיה בעבר בשליטת סולטנות עומאן). הסחורה תשונע משם באמצעות רכבת לנמל האירני הגדול בים הכספי - בנדר-אנזלי, או לנמל ראשת השוכן לחופי הים הכספי (שימוש בנתיב זה מותנה בהשלמת בניית מסילת הרכבת בין ראשת לעיר קזבין הממוקמת 150 מצפון-מערב לטהרן). מהים הכספי ישונעו הסחורות לנמל אסטרחן ברוסיה (בדלתא של נהר הוולגה) ומשם ברכבת לאירופה.
הודו משקיעה לאחרונה סכומי כסף גדולים בפיתוח נתיבי הסחר שלה לאירן. בין השאר השקיעה 500 מיליון דולרים בפיתוח נמל הסחר החופשי צ'בהאר במפרץ עומאן ובקו הרכבת שמחבר את הנמל לאפגניסטן. קו רכבת זה מאפשר להודו לייצא סחורות למרכז אסיה, מבלי שתצטרף להעבירן דרך אויבתה - פקיסטן.