|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  

  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

דרמה במערכת הפוליטית

ליברמן מתפטר מתפקיד שר הביטחון; <br>"נתניהו פועל למניעת הבחירות"

הודעתו של השר ליברמן מגיעה בעקבות העימות בדרום ותמיכת הקבינט מדיני-ביטחוני בהפסקת אש, בניגוד לעמדתו של ליברמן בכיר בליכוד מאותת לבנט לא לפרק את הממשלה
14/11/2018  |   עידן יוסף, מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
ליברמן. שחיקה במעמדו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שר הביטחון, אביגדור ליברמן הודיע (יום ד', 14.11.18) על התפטרותו מהתפקיד. במסיבת עיתונאים שכינס, אמר: "אני מודיע על התפטרותי. הפסקת האש של אתמול, בשילוב תהליך ההסדרה מול חמאס זאת כניעה לטרור. מה שבפועל עושים כרגע זה לקנות שקט לטווח קצר במחיר פגיעה בביטחון הלאומי לטווח ארוך.

"הייתה מחלוקת גם בנושא חאן אל-אחמר. חשבתי שחובה לפנות ולצערי גם פה נתניהו מנע את הפינוי. גם בנושאים האחרים, ואני לא אפרט את כל הסוגיות, הייתה מחלוקת שלמרות חילוקי דעות לא חיפשתי סיבות לפרוש. שמרתי מחלוקות בפנים גם במחיר אלקטורלי ותדמיתי קשה".

ליברמן הודיע כי סיעת ישראל ביתנו תתפטר מיד מהממשלה. הוא קרא לכל המפלגות להתכנס יחדיו ולקבוע מועד מוקדם ככל האפשר לקיום בחירות.

קודם לכן כינס את סיעתו ישראל ביתנו, ומסר לחברי הסיעה על כך. הודעתו של השר ליברמן מגיעה בעקבות העימות בדרום ותמיכת הקבינט מדיני-ביטחוני בהפסקת אש, בניגוד לעמדתו של ליברמן ושל השרים נפתלי בנט, איילת שקד וזאב אלקין.

בכיר בליכוד אומר כי לא חייבים ללכת לבחירות, משום שלקואליציה עדיין יהיה רוב והיא תוכל לסיים את ימיה. עוד הוסיף כי תיק הביטחון יימסר לראש הממשלה בנימין נתניהו. בסופו של דבר מי שיכריע אם יוקדמו הבחירות יהיו השותפות הקואליציוניות. יו"ר כולנו משה כחלון מעוניין בבחירות, ואילו הבית לא ירצו אולי להצטייר כמי שהפילו את ממשלת הימין.

בעקבות התפטרותו של ליברמן יפוטר גם סגנו אלי בן-דהן מהבית היהודי.

בסיום ישיבת הקבינט נמסר מלשכת ראש הממשלה כי השרים הסכימו פה אחד על הפסקת האש, אולם בלשכת שר הביטחון מיהרו לפרסם הודעה בה הכחיש ליברמן את הדברים והבהיר: "התדרוכים על תמיכתו כביכול של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בעצירת התקיפות בעזה הן פייק ניוז. עמדתו של שר הביטחון עקבית ולא השתנתה".

גם לשכת שר החינוך נפתלי בנט פרסמה הודעה לפיה "הדיווחים האחרונים כאילו השר בנט תמך בהפסקת ההתקפות כנגד חמאס הם שקר מוחלט". להפסקת האש התנגדו גם השרים שקד ואלקין.

אתמול ספג ליברמן ביקורת מח"כ לשעבר שרון גל, שכינה אותו בתוכניתו ב"גלי ישראל" "אפס מאופס,רמבו צעצוע". "רה"מ חוזר מפריס ושותק. שר הביטחון, הרמבו צעצוע הזה שותק, אני הייתי חבר מפלגתו ואני מתבייש בזה הבוקר, אני מתבייש שהייתי ח"כ במפלגה הזאת. זה שר ביטחון שחוץ מדיבורים לא עושה כלום. אתה אפס מאופס".

מזכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר חיזק את החלטתו של ליברמן להתפטר ואמר כי "עם ישראל כולו עם תושבי הדרום כואב את הפסקת האש הוכתבה למדינת ישראל על-ידי החמאס. ההתנהלות הרופסת האחרונה היא חלק מהתנהלות ארוכה ופורסת של שר הביטחון ליברמן שפוגעת בביטחון ישראל".

דברי שר הביטחון, אביגדור ליברמן, במסיבת העיתונאים היום:

"קודם כל צהריים טובים לכולם, אני אפתח בכמה מילים ואני גם אשמח אם יהיו שאלות. אני מניח שכל אחד ניסה לנחש מה פשר המפגש הזה ואני מניח שניחשתם נכון. אכן אני כאן על-מנת להודיע על התפטרותי מתפקיד שר הביטחון של מדינת ישראל. השאלה הנשאלת היא 'למה דווקא עכשיו?', ומבחינתי מה שקרה אתמול, הפסקת האש אתמול בשילוב עם כל תהליך ההסדרה מול חמאס- זה כניעה לטרור. אין לזה שום הגדרה אחרת, אין לזה שום משמעות אחרת, אלא כניעה לטרור. מה שבפועל אנחנו עושים כרגע כמדינה, אנחנו קונים שקט לטווח קצר במחיר פגיעה קשה בביטחון הלאומי לטווח הארוך. זה לא סוד שהיו כבר בחודשים האחרונים חילוקי דעות בין ראש הממשלה לביני, ואני רק אזכיר את הנושא של הכנסת הדלק הקטארי, לא הסכמתי להכניס דלק קטארי, חשבתי שזו שגיאה, רק אחרי זה ראש הממשלה הוציא הוראה כתובה לפתוח את המעברים ולהכניס את הדלק. אותו דבר בנושא פינוי חאן אל-אחמר, אותה השתלטות על מיקום אסטרטגי, על כביש אחד בין מעלה אדומים לים המלח, חשבתי שאנחנו חייבים לפנות ולצערי גם במקרה הזה ראש הממשלה הוציא הוראה כתובה ומנע את הפינוי. גם בנושאים אחרים, ואני לא אפרט את כל הסוגיות, הייתה מחלוקת, וגם למרות חילוקי הדעות לא חיפשתי סיבות לפרוש. ניסיתי להישאר כחבר נאמן בממשלה, בקבינט, כמה שאפשר, ולשמור על כל חילוקי הדעות בפנים, גם במחיר אלקטוראלי ותדמיתי קשה. מבחינתי שתי נקודות המפנה הקריטיות שאמרתי עליהן 'אי-אפשר יותר', אחת זו הכנסת 15 מיליון דולר לתוך רצועת עזה לחמאס, 15 מיליון דולר במזומן שעברו במזוודות, וכל מי שאומר שיש על זה בקרה או פיקוח, מה יקרה עם הכסף אחרי שיחצה את גבול הרצועה, הוא פשוט לא מדייק בלשון המעטה. אגב מה שקרה, מי שעוקב, מי שקורא ערבית ועוקב אחרי רשתות חברתיות, צריך להבין לאן הלך הכסף הזה, 15 מיליון דולר לאן הם הלכו, הם קודם כל הלכו לאותן משפחות מחבלים שהתעמתו על הגדר עם חיילי צה"ל, ניסו לפגוע בהם, זרקו רימונים ומטענים, ונהרגו. הן היו הראשונות לקבל את הכסף מתוך 15 מיליון הדולר. אנחנו מעבירים פה מצד אחד בכנסת חוק קיזוז כספי טרור ומצד שני אנחנו נותנים לטרוריסטים כסף, מאפשרים להעביר מזומן לטרוריסטים ברצועת עזה. לכן הדבר הזה בלתי סביר, בלתי אפשרי. נקודת המפנה השנייה זו כמובן אותה הפסקת אש, ולהערכתי כל 500 הרקטות שנורו לדרומה של מדינת ישראל, המענה שנתנו, היה בלשון המעטה לא מספיק, לא הולם, ופשוט אי-אפשר לקבל את זה. אני מכיר את כל התירוצים, כל ההסברים, ואני מכיר היטב את כל הנסיבות, את כל המודיעין, ותמיד יש צפון ויש דרום ויש מזרח ויש מערב ויש מעגל קרוב, מעגל רחוק, למעלה, למטה- הכל תירוצים. מבחינת הסדר ההגיוני, מבחינת אינטרס ביטחוני, היינו חייבים קודם כל לסיים את הסיפור של הדרום, הוא קודם לכל. אותה רפיסות שגילינו היא כמובן מקרינה גם לזירות האחרות. לו הייתי ממשיך לכהן בתפקידי כשר הביטחון, לא הייתי יכול להסתכל בעיניים של תושבי הדרום, לא על משפחת שאול, לא על משפחת גולדין, לא על המשפחות של שני האזרחים שנמצאים בשבי של החמאס.



"אני חושב שהיינו חייבים להתנות את כל הנושא של ההתקדמות במצב ההומניטרי בעזה בשני דברים לפחות, גם לשיטתם של אלו שתומכים בהסדרה מול חמאס. דבר ראשון ההסדרה בכל הנושא של שבויים ונעדרים, וכמובן להתנות שחמאס מתחייבת לא להביא אף בן אדם לגבול הרצועה. אני רק רוצה להזכיר מה קרה בימים מחמישי עד ראשון: בין רביעי לחמישי הוכנסו 15 מיליון דולר לרצועת עזה, ביום שישי חמאס הביא בתשלום 13 אלף איש באוטובוסים לגבול הרצועה להתעמת עם חיילי צה"ל, 44 פצועים, אחד הרוג, מטענים שנזרקו לעבר חיילי צה"ל-זה למחרת היום אחרי שהם מקבלים 15 מיליון דולר. יום אח"כ פלשתיני נכנס לחממות של נתיב העשרה ושורף אותן, וכמובן כל מה שקרה בסבב הבחירות האחרון. אני רוצה להדגיש שמעולם לא נדבקתי לכסא ותמיד כשהייתה סתירה בין כסאות לעקרונות- תמיד בחרנו כמפלגה בעקרונות. אני יכול להזכיר את נושא ההינתקות, ישראל ביתנו הייתה המפלגה היחידה שכולה הצביעה נגד ההינתקות פה בכנסת, לא הייתה לנו שום בעיה להיות באופוזיציה, היינו חלק בקואליציה בתפקידים המשמעותיים, גם לפני תהליך אנאפוליס, ועזבנו. גם בנושא עסקת שליט זה היה לא נוח לשבת מול המשפחה ולהסביר שלא אתמוך בהצבעה בעסקת שליט, הצבעתי בממשלה נגד עם כל אי-הנוחות הזו והיום ברור בדיעבד שזו הייתה העמדה הנכונה. גם עם כניסתי לתפקיד שר הביטחון, גם בנושא התנצלות ופיוס עם טורקיה, עמדתי הייתה ברורה נגד אותה התנצלות, הצבעתי נגד וגם היום בדיעבד אנחנו רואים עד כמה העמדה הזו הייתה נכונה. ברור שמעכשיו גם אנחנו כישראל ביתנו, גם אני, צפויים למבול של השמצות ומתקפות של הדוברים 'מטעם', של התדרוכים, של הפרשנים 'מטעם', אבל התמודדנו כבר עם דברים קשים יותר, ואני בטוח שנתמודד גם עם כל ההתקפות וההשמצות שכבר התחילו לצוץ בכל אתרי האינטרנט ובכל הציוצים, הפייסבוק, הטוויטר וכך הלאה. מה שאני גם מבקש זה כמה שיותר מהר לסכם תאריך מוסכם לבחירות, הכי מוקדם שאפשר, וחייבים להפסיק באמת גם עם הכניעה לטרור, גם עם חוסר הבהירות, להחליט מה הוא הקו המדיני והביטחוני שלנו, וגם לא להכניס את המדינה לשיתוק ממושך. אני מאוד מקווה שעד יום ראשון, במגעים בין ראשי המפלגות, יגיעו לתאריך מוסכם לבחירות והציבור והבוחר כבר יחליטו מהו הקו הנכון."



ש: אנשי נתניהו אומרים שכאשר הפרוטוקולים ייחשפו יתברר שאתה לא באמת נלחמת עבור העמדות שאתה מציג היום, וגם אני תוהה איזה מסר עובר היום לחמאס כשהם מצליחים לגרום לשר הביטחון לעזוב את תפקידו אחרי סבב לחימה של 48 שעות. וגם על כך שאתה מעביר מסר שראש הממשלה נתניהו רופס מבחינה ביטחונית?

"אני לא מתייחס ואני לא מתכוון להתייחס לגופם של אנשים, אלא לגופם של הדברים, וכמובן דיונים ביטחוניים זה לא שיחת רעים, יש סטנוגרמות והקלטות ואני אשמח אם הכל ייחשף. אבל מעבר לכך אני חושב שהקו שנוקטים בחודשים האחרונים הוא שגוי לחלוטין, אני נכנסתי לממשלה, כולם ידעו מה עמדותיי, אני נלחמתי עליהן מבפנים, אבל אי-אפשר מצד אחד למנוע כל פעילות התקפית יזומה מול טרור ברצועת עזה ולמחרת היום לשאול 'מה פתאום עברו כבר 48 שעות והניה עוד חי?!' וזה פחות או יותר מה שהיה. אכן אין שום סיבה שאותם מחבלים וראשי טרור ברצועת עזה ירגישו בנוח שהם מתהלכים בחופשיות, באים להפגנות מול הגדר שלנו ומסיתים נגד מדינת ישראל. חמאס לא מדבר על דו-קיום, לא על הכרה במדינת ישראל, הם לא רוצים לדון איך לשפר את מצב התעסוקה ברצועת עזה, את התקציב של 250-270 מיליון דולר הם ממשיכים להשקיע בהתעצמות, אני חושב שהיה פה הרבה בלבול, דיברו על כך שהסיבה להכנסת הכסף היא שאבו מאזן קיצץ את המשכורות לפקידים, אכן הוא קיצץ משכורות לפקידי רש"פ, לא לפקידי חמאס, וזו קבוצה אחרת של אנשים. הם לא מקבלים גרוש אחד, מי שיקבלו את הכסף זה רק אנשים שמזוהים עם חמאס נטו ולא אנשי רש"פ."



ש: האם ראש הממשלה רופס מבחינה ביטחונית?

"גם במקרה הזה האחריות היא כולה של הקבינט, של הממשלה, ואני לא מתכוון לתקוף אף אחד ברמה אישית. עמדתי היא שונה, נלחמתי מבפנים כשנתיים וחצי, ומה שהגענו אליו זה לאותן שתי נקודות מפנה: הכנסת 15 מיליון דולר במזומן לאנשי חמאס ברצועה וגם הפסקת אש אחרי ירי של קרוב ל-500 רקטות על דרום הרצועה. זה דברים מעבר למה שאני יכול לסבול, ברור שבפוליטיקה אתה לא יכול לקבל 100% ומדי פעם צריך להתפשר, אבל צריך לקבוע באמת גבול ברור מה ניתן לתמרן, מה ניתן להתגמש, ועל מה אתה לא מוכן להתגמש. אחרי העברת הכסף והפסקת האש זה מעבר לגמישות שלי ושל מפלגתי."



ש: כיוון שלא סביר שהממשלה הבאה תהיה יותר לוחמנית מזו שאתה מנסה לפרק היום, מה התועלת בצעד הזה? והאם לאור כישלונך בתפקיד שמנית פה, לא תדרוש יותר את תיק הביטחון?

"אני לא חושב שאתה כעיתונאי אומר 'לאור כישלונך', זה לא עיתונאי, זה בן אדם שבא עם אג'נדה. אתה עיתונאי 'מטעם' ולא עיתונאי שבאמת שואל שאלה. אני כשר הביטחון יכול להצביע על שורת הישגים והדבר הראשון זה לנהל את הקריה בשקט, בממלכתיות, ללא זעזועים. בתקופתי התחלף כל המטכ"ל, אפשרתי למערכת הביטחון להתנהל ברוגע, בשקט, בניחותא, והיו לא מעט חילוקי דעות, גם ביני לבין הרמטכ"ל, ולמרות זאת המערכת התנהלה בצורה סדורה, שקטה ואתה יכול להשוות את זה לתקופות קודמות. גם תהליך מינוי הרמטכ"ל הובלתי בשקיפות, בצורה סדורה, בצורה הכי ממלכתית שרק אפשר. גם בנושאים אחרים שאני לא יכול להיכנס אליהם, זה לא מפגש תא כתבים צבאיים, גם אותו מהלך של הקמת מערך הטילים שזה נוסע, זה בדרך, ועד להקמת אותו אתר אינטרנט בערבית אל-מונסק, שדרכו מתקשרים עם אוכלוסייה ערבים ביהודה ושומרון ובעזה, זה חלק מאותם דברים. לכן אני חושב שמבחינתי בשנתיים וחצי יש לי הרבה דברים להראות, אבל זו לא השאלה כרגע. הציבור צריך אכן לדרוש שאותם נבחרים, אותם אנשים שנבחרים על תווית 'המחנה הלאומי של הימין', חייבים גם ליישם מה שהם מבטיחים ולא להסתפק בהצהרות, אלא גם ליישם, ואני מקווה שהציבור יגיד את דברו ויהיה ברור לאיזה קו מצפים מהממשלה הבאה ושנוכל ליישם אותו."



ש: אתה קורא לתאריך מוסכם לבחירות, האם שוחחת עם השותפים הקואליציוניים, האם אתה יודע אם מסכימים איתך חלק מהם ועם מי דיברת בכלל בקואליציה לפני שהודעת על זה, ואם דיברת עם רה"מ לפני מסיבת העיתונאים?

"אני לא מתכוון לדבר עם ראשי הקואליציה לפני שאני מגיש מכתב התפטרות ואני התחלתי את סבב השיחות הזה כמו תמיד מאשתי, אחר כך עם חברי הסיעה ועכשיו איתכם. אחרי שהתפטרותי תיכנס לתוקף בהחלט נדבר גם עם ראשי הקואליציה ואני מניח, כך או אחרת, שהמגעים יתחילו כבר היום."



ש: בליכוד אומרים שאפשר להמשיך בממשלה עם מתכונת של 61 מנדטים, אתה חושב שזה אבוד מראש?

"זכותם וזכותו של כל אחד להחזיק בדעה כזו או אחרת, אין לי מונופול על החוכמה ועל הצדק, אני סבור שחייבים במצב שנוצר לקבוע תאריך מוקדם ככל האפשר, תאריך מוסכם."



ש: האם ישראל ביתנו פורשת מיידית, כל הסיעה?

"כמובן, התשובה היא חיובית."

ש: האם אתה מתואם עם שר האוצר בנוגע למועד הבחירות, והאם אתה יכול להבין אנשים שאומרים שהמהלך שאתה נוקט בו עכשיו הוא ציני ופוליטי? ואם היית מחפש הזדמנות להתפטר בהזדמנות ראויה היית עושה את זה למשל אתמול בתום ישיבת הקבינט או בכל הזדמנות אחרת?

"לגבי משה כחלון לא שוחחתי איתו ולא דיברתי איתו, אין שום תיאום. לגבי המהלך או כל ההשמצות, אמרתי במבוא למפגש איתכם, מה אתה מצפה שאנשים מהמערכת הפוליטית יברכו אותי ויחלקו לי קומפלימנטים? אני לא מצפה לזה. ישיבת הקבינט הסתיימה אתמול אחר-הצהריים ואני לא חושב שמשכתי הרבה זמן, כבר אתמול בערב הודעתי שאני מכנס ישיבת סיעה מיוחדת, כינסנו, סיימנו אותה ומיד באתי להודיע על כך. לא עברו 24 שעות מסיום ישיבת הקבינט".



ש: זה לא הסבב ההסלמה הראשון שנגמר בכניעה ישראלית, מדוע לא התפטרת בעימותים הקודמים?

"לא חיפשתי סיבות להתפטר, כוונתי הייתה למשוך כמה שאפשר, ברור לי שאף פעם לא תוכל להשיג 100%, כל עוד יכולתי לנסות להשפיע מבפנים, אני חושב שהצלחתי להשפיע לא מעט גם בתגובות היותר חריפות שראינו בסבב האחרון. היו נקודות מפנה שביחד לא מאפשרות לי למלא את התפקיד ולהישאר חבר קבינט בממשלה. באות מפלגות שונות ואנשים שונים עם גישות שונות, ואתה תמיד מנסה להגיע לקו סביר של השכל הישר, עד כמה אתה מסוגל להתגמש ואיפה לא. מה שקרה אתמול בקבינט זה מעבר לגמישות שלי."



ש: אם ההחלטה כפי שאתה אמרת עכשיו היא כל כך חמורה במאבק בטרור, איך אתה מסביר את העובדה שכל ראשי מערכת הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המוסד תמכו בעמדת הממשל קבינט שהתכנס אתמול. ואם כל העניין שאתה מדבר עליו הוא כל כך חמור בעיניך, למה לא דרשתם אתמול לקיים הצבעה?

"קודם כל האחריות על המדיניות היא לא של מערכת הביטחון ואני מאוד מעריך ומכבד את כל ראשי מערכת הביטחון, אבל מערכת הביטחון כולה, על כל מרכיביה, במדינת ישראל כפופה לדרג המדיני ומי שקובע את המדיניות זה הדרג המדיני. לכן אין לי שום טענות למערכת הביטחון אבל אני חושב שהדרג המדיני כשל ולא קיבל החלטות נכונות. אני חושב שדעתי הובאה עשרות פעמים גם בקבינט, גם בהתייעצות ביטחונית שהייתה לפני ובפורומים מצומצמים אחרים, וגם בפומבי. אני לא חושב שמישהו לא שמע אותי בחודשים האחרונים אומר את עמדתי, מה אני דורש ומה אני חושב שהמדיניות הנכונה. כל מה שאמרתי בפורומים הפנימיים אמרתי גם בפומביים, מעולם לא היה דיסוננס בין מה שאני אומר בפורום סגור ובפורום פתוח. לא צריך להיכנס, ואני לא יודע מאין אתה לוקח מה עמדת ראשי מערכת הביטחון, דומני אף מהם לא התראיין, מה היה או לא היה בקבינט. עצם העובדה שאנשים משתמשים במה שהיה בקבינט ומדליפים את זה החוצה- זה מעשה חמור. אנחנו הגשנו הצעת חוק ואני אומר גם לגבי קרנו של הקבינט, מעמדו של הקבינט, לצערי זה נשחק לחלוטין. אם הקבינט רוצה שיתייחסו אליו ברצינות, אני מקווה שכולם יתמכו בהצעת החוק שלנו שאומרת שכל חבר קבינט מחויב פעם אחת בשנה, בלי קשר לשום דבר, לעבור בדיקת פוליגרף עם שאלה אחת ויחידה 'האם הדלפת מישיבות קבינט או לא הדלפת?', ואני חושב שקריטי שהתוצאות יפורסמו גם בפומבי. כל עוד זה לא קיים, אז אנשים משתמשים בישיבות קבינט ובחומרים משם לצרכים פוליטיים."

ש: היית חבר בממשלת נתניהו כשה"ח, גם כשהב"ט, האם תכהן כשר גם בממשלת נתניהו הבאה אם ייבחר, והאם אתה רואה את עצמך כמועמד לראשות הממשלה אחרי שהבעת כל כך הרבה פעמים אי-אמון בנתניהו?

"אני מביע אי-אמון לא באנשים אלא במדיניות. זה לא ריב פרסונאלי וזה לא מחלוקת אישית, אלא יש פה מחלוקת על הדרך, על הגישה, על התפיסה המדינית והביטחונית. לכן כל עוד התפיסה המדינית והביטחונית, קווי היסוד למדיניות יהיו לרוחנו ואנחנו נוכל גם ליישם את זה, לא רק לרשום את זה, אז אנחנו כמובן נשמח להיות חברים בממשלה. אני לא פוסל אף אחד."



ש: באיזה תפקיד?

"צריך לראות כמה מנדטים יהיו, אני בטוח שאם תצביע לישראל ביתנו זה יהיה 20 מנדטים אז נוכל לקבל הרבה תפקידים. אני לא מוכן לסיטואציה שאנחנו בכניסה לממשלה חתמנו על הסכם קואליציוני שהונח על דוכן הכנסת, וכל הקואליציה הצביעה בעד, ואח"כ בוועדת השרים מצביעים בעד, ומעבירים את חוק עונש מוות למחבלים בקריאה טרומית פה בכנסת, ואח"כ פשוט מקפיאים ועושים הכל כדי לטרפד כדי שלישראל ביתנו לא יהיה הישג. זו מציאות שאני לא מוכן לה. אנחנו לא הסתרנו, כולם ידעו מי אנחנו, ההסכם הונח, כולם ראו וכולם הצביעו ואח"כ עשו הכל כדי לטרפד אותו. אני לא מוכן עוד פעם להיות בסרטים האלה. ברגע שחתמנו וכולם התחייבו הייתי מצפה שאחרי שנתיים וחצי זה יהיה רחוק מאחורינו. לגבי תפקיד ראש הממשלה- במדינת ישראל אין בחירה ישירה, אני חושב שכמו שהזכרת הייתי כבר מנכ"ל משרד רה"מ, שר התשתיות, שר התחבורה, יו"ר ועחו"ב, שה"ח, שהב"ט עדיין לעוד 48 שעות, לו היו בחירות ישירות כן הייתי מציג את המועמדות שלי. כרגע זה לא רלוונטי, אנחנו מצביעים בפתק אחד למפלגה ומעכשיו ואילך המאמץ שלי הוא להביא מקסימום מנדטים. אני לא רוצה לחלק את עור הדוב שעוד לא צדנו, ונעשה הכל על-מנת להצליח במערכת הבחירות הקרובה ואח"כ נדבר על התפקידים."



ש: מה היה מאחורי הקלעים בנושא מינוי הרמטכ"ל? ובנוגע לחוק הגיוס, בעצם העיתוי של ההתפטרות שלך נותן מתנה מאוד גדולה לאנשים שרצו לעשות שינויים בחוק הגיוס, ועכשיו אין שר ביטחון שיקפיד לשמור על החוק של הוועדה ואפשר יהיה להכניס בו כמה שינויים שרוצים.

"אני חושב שעשינו תהליך מאוד מסודר למינוי רמטכ"ל, ב-20 לחודש הוועדה למינוי הבכירים אמורה לדון ולאשר את מינויו של אלוף אביב כוכבי ואני מקווה שבזה נסיים את כל התהליך שקצת התארך ממה שהייתי רוצה לראות. לגבי חוק הגיוס עמדתנו הייתה ברורה כשהיינו בקואליציה, וגם כשאנחנו לא בקואליציה כולם הצביעו עליו בקריאה ראשונה, חוק מצוין ואין שום סיבה לשנות שם אפילו פסיק. לא נסכים לשינוי פסיק אחד בחוק, אמרתי את זה לאורך כל הדרך ואני גם מסופק שניתן להעביר את זה בלעדינו. אני רוצה להזכיר שעל חוק הגיוס הצביעה לא רק הקואליציה, אלא גם סיעת יש עתיד. אני מניח שגם היא לא תסכים לשום שינוי בחוק הגיוס. יש חוק גיוס מצוין, כל שינוי זה כמו להוציא בורג מקונסטרוקציה מאוד מורכבת שתפיל את כולה. הוא חייב לעבור כמו שהוא מנוסח היום."



ש: האם שוחחת עם ראש הממשלה ואמרת לו את זה ב-4 עיניים, אם כן מה הייתה תגובתו?
"אני לא שוחחתי עם רה"מ ואחרי שאתפטר מתפקידי וההתפטרות תיכנס לתוקף אתפנה לשוחח עם כולם עם ראשי הקואליציה וגם עם רה"מ וכל אחד שירצה."

ש: החמאס מגיב ואומרים שזו הודאה בחולשה אל מול גופי ההתנגדות, הם מציגים את זה כניצחון מדיני של עזה
"לגבי נושא החמאס אני שמח שאתה כל כך מתלהב מהודעות חמאס."



ש: במהלך השנה האחרונה אפילו יותר, שרים בקבינט תקפו אותך כל הזמן, גם בנט, כץ, גלנט, רה"מ לא נתן לך גיבוי, כמה זה פגע בך?

"בכל המתקפות של חבריי לקבינט אני מאוד גאה, כי אם תוקפים אותך סימן שהצלחת, שאתה קיים, אם אתה נכשל אז כולם רק מרחמים עליך. תמיד למדתי שכל עוד תוקפים אותך- מצבך טוב. לגבי כל הדברים האחרים, אני לא רגיש, כן לקבל גיבוי או לא לקבל גיבוי, זה פחות קריטי. כל אחד שיתנהל כפי שהוא מבין."



ש: אם אתה כל כך מתנגד למאמצי ההסדרה כפי שתיארת כעת, גם בישיבות הקבינט האחרונות, מדוע נפגשת עם שה"ח הקטארי ומדוע לא פרשת בחודש אוגוסט?

"אני נפגש עם הרבה נציגים מהעולם הערבי ואני חייב לציין שבמיוחד מצידם לא ראיתי אף פעם שמתעניינים בסוגיה הפלשתינית, וזה הנושא האחרון שאם בכלל עולה בשיחות האלו. יש הרבה סוגיות בילטראליות, אזוריות ובינלאומיות שבד"כ עולות בכל המפגשים עם כל הנציגים של העולם הערבי. לא ראיתי שמישהו שם מיוזמתו מתלהב לדון בסוגיות הנוגעות לנושא הפלשתיני."

תאריך:  14/11/2018   |   עודכן:  14/11/2018
מירב ארד, עידן יוסף
+"ההכשלה במבחני עורכי הדין - מכוונת"
02:50 15/11/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
88% מהניגשים לבחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין נכשלו במבחן המקורי (בטרם התאמות ופסילת שאלות)  ▪  האם יש הכשלה מכוונת והערמת קשיים בלתי סבירה?  ▪  יחימוביץ': "לא מאמינה ללשכת עורכי הדין. למה לוקח שלושה שבועות לפרסם תשובות? למה בחינות הלשכה צריכות לכלול מרכיבים פסיכומטריים?"
([צילום: יוסי זמיר/פלאש 90])
+בטרומית: איסור משלוחים חיים לשחיטה
15:55 14/11/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) (תיקון - איסור משלוחים חיים לשחיטה), התשע"ח-2018 של חבר הכנסת מכלוף מיקי זוהר וקבוצת חברי כנסת. להצעה זו הוצמדו הצעות דומות של חברי הכנסת תמר זנדברג, נורית קורן, מרב מיכאלי ויעל גרמן. מוצע בה לקבוע איסור על ייבוא בעלי חיים לשחיטה בישראל. על אף האיסור, מוצע כי שר החקלאות ופיתוח הכפר יקבע, באישור ועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת, בתקופת הביניים (שלוש שנים מיום פרסום החוק), מכסה שנתית לייבוא בעלי-חיים לשחיטה.
+הבית היהודי יכנס הערב ישיבת סיעה
15:40 14/11/18  |  
סיעת הבית היהודי תכונס הערב ב-18:30 לישיבת סיעה שלא מן המניין.
+בטרומית: פטור לאגרה לעולה חדש המעוניין לעסוק במקצועות הבריאות
15:25 14/11/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות (תיקון - פטור מאגרה לעולה חדש), התשע"ח-2018 של חבר הכנסת אברהם נגוסה וקבוצת חברי כנסת. מוצע בה לקבוע כי עולה חדש שטרם עברו 12 שנים מיום עלייתו, יהיה פטור מאגרות שנקבעו לפי חוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות. בכלל זה, אגרות בעד בקשה לקבלת תעודה במקצוע בריאות, בעד בחינות שקבע המנהל ובעד תכניות הכשרה והשתלמויות מקצועיות.
+קסניה סבטלובה: להנייה נדרשו 48 שעות לחסל את ליברמן
15:06 14/11/18  |  
ח״כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) הגיבה "ככל הנראה, שנתיים תמימות לא הספיקו לאביגדור ליברמן ⁦‪‬ כדי לחסל את הנייה תוך 48 שעות - כפי שהבטיח, אבל לעומת זאת, להנייה הספיקו 48 שעות כדי לחסל את כהונת שר הביטחון של ליברמן".
+חוק מוסר התשלומים: "המדינה היא העבריינית הכי גדולה"
15:04 14/11/18  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
דברי יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כבל בדיון המעקב אחר יישום חוק מוסר תשלומים לספקים  ▪  מנהלת אגף הבינוי במשרד החינוך, אילנית שושני: האוצר עצר תקציבים למשרד
(לא עומדים בתשלומים [צילום: נתי שוחט, פלאש 90])
+בטרומית: בתהליך אימוץ של ילד, יתנו גורמי הרווחה עדיפות לאימוץ על ידי קרוב משפחה
15:00 14/11/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק אימוץ ילדים (תיקון - מיצוי אפשרויות האימוץ אצל קרוב משפחה), התשע"ח-2018 של חברת הכנסת פנינה תמנו וקבוצת חברי כנסת. להצעה זו הוצמדה הצעה דומה של ח"כ יואל חסון. מוצע בה לקבוע כי בתהליך אימוץ של ילד, יתנו גורמי הרווחה עדיפות לאימוץ על-ידי קרוב משפחה של הילד.
+ח"כ מיקי זוהר: ליברמן הפקיר את ביטחון ישראל כי חשש מהחמאס
14:53 14/11/18  |  
ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) לפני זמן קצר במליאה: "גם אני, נציג הנגב בליכוד, התאכזבתי שלא תקפנו את חמאס אבל הבנתי שיש שיקולים מקצועיים ביטחוניים של הצבא ושל רה"מ. אני לא פופוליסט כמו האופוזיציה, אני לא משתמש בדם חיילים כדי להפיל שלטון. אתם לא הייתם שניה אחת בדיון בקבינט. הדמגוגיה כאן בלתי נסבלת. שר הביטחון ליברמן בישר לנו היום בשורה אחת טובה ואחת רעה. הרעה: הוא הפקיר את ביטחון אזרחי ישראל משום שחשש מהחמאס. הבשורה הטובה היא שרה"מ נהיה שר הביטחון החדש והוא יטפל בחמאס. יש לנו ממשלה ימנית ואחראית שפועלת למען תושבי הדרום על אפה ועל חמתה של האופוזיציה".
+אחמד טיבי: 48 השעות של ליברמן
14:42 14/11/18  |  
ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת): "‏48 השעות היחידות שנכנסו לתוקף אצל ליברמן הן של הודעת ההתפטרות שלו".
+יחימוביץ': לפזר את הכנסת
14:39 14/11/18  |  
ח"כ שלי יחימוביץ: "יש לפזר את הכנסת וללכת לבחירות מיד. אך טבעי שממשלה שחבריה התחרו מי יעמוד בראש מצעד הלאומנות, הגזענות, ההסתה וסתימת הפיות - תאתגר את עצמה ימינה למקומות כה קיצוניים עד שתיפול מהסולם הגבוה של עצמה. מטרתנו להחליף את השלטון, אך כל ממשלה שתהיה לא תוכל להיות גרועה ומופקרת מהממשלה הזאת״.
+יואל חסון: לתאם תאריך בהול לבחירות
14:27 14/11/18  |  
יו״ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון: ״המחנה הציוני קורא לליכוד לתאם איתו מיד תאריך בהול לבחירות - לאזרחי ישראל מגיע הנהגה אחרת. נתניהו שמכנה את עצמו מר ביטחון הסתבר כמר כסף, שמעביר מיליוני דולרים לחמאס בבוקר אבל סופג רקטות בלילה".
+איציק שמולי: התפטרות ליברמן - מעשה טבעי ומתבקש
14:26 14/11/18  |  
ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני): "התפטרות ליברמן היא מעשה טבעי ומתבקש לנוכח הכישלון המחפיר וכך צריכים לעשות גם נתניהו, בנט ושאר שרי הקבינט הכושלים שהביאו להפקרת הדרום ולאובדן ההרתעה. לא רק שהניה נותר בחיים אלא שהוא וחבריו הטרוריסטים הביאו להתעצמות החמאס, שהפך לבעל הבית בשטח, מול ממשלת ימין כנועה ורופסת. התנהלות הקבינט בחודשים האחרונים עם הדלפות מסוכנות ומריבות מיותרות שערורייתית וחסרת תקדים בחומרתה".
+דב חנין: כשממשלת הכשלון מתפרקת צריך לקדם שלטון אחר
14:24 14/11/18  |  
ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת): "במרוץ מי הכי ימני, מי הכי חזק מול הערבים, מי הכי מושחת, מי הכי סוחט את הקופה הציבורית - אזרחי ישראל מפסידים. כשממשלת הכשלון מתפרקת צריך לקדם שלטון אחר, לטובת העתיד של כולנו".
+סתיו ‏שפיר: ‏ליברמן היה שר ביטחון כושל
14:23 14/11/18  |  
ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני): "ליברמן היה שר ביטחון כושל בתוך ממשלה שנכשלה בתפקידה העיקרי- לשמור על ביטחון אזרחי ישראל. מעבר לשחיתות הפושעת, לגלי השנאה שהם שטפו אותנו בהם, להפקרת כל מי שחלש ומוחלש - בתפקיד הזה, שמירה על ביטחון אזרחי ישראל - הם כשלו את הכישלון הנורא ביותר. ממשלה שצריכה לסיים את ימיה, ולא לחזור".
+מוסי רז: הימין הקיצוני הביא ניצחון לחמאס
14:06 14/11/18  |  
ח״כ מוסי רז (מרצ): ״כבר שנים שנתניהו מוביל את הציבור לעבר הימין הקיצוני. היום הימין הקיצוני פוצץ לו את הקואליציה והביא ניצחון לחמאס. יש סיבות מבצעיות, מדיניות וטקטיות שלא נכנסנו לעימות בעזה שבוע, אבל הימין הקיצוני שנתניהו מטפח כבר עשרות שנים קם על יוצרו היום. התוצאה המצערת של התפטרותו של ליברמן היא שרה״מ מחזיק - בנוסף לתפקידו - לא רק בתיק החוץ והבריאות, אלא כעת גם בתיק הביטחון. זה הזמן להחזיר את המנדט לבוחרים״.
+רוזין: ליברמן העדיף שיקולים פוליטיים
14:04 14/11/18  |  
ח"כ מיכל רוזין (מרצ): "טוב שפטרנו משר ביטחון שמעדיף לפעול על פי אינטרסים זרים ופוליטיים מאשר שיקולים ענייניים ומקצועיים. ליברמן מסיים עוד קדנציה כשר בממשלת ישראל ללא הישגים ועם שורת נזקים ציבוריים וארגוניים מאחוריו. האדם שרץ על זה שמילה שלו היא מילה, הוכיח פעם אחר פעם שהבטחותיו ריקות, טיעוניו נלוזים והישגיו דלים. הגיע הזמן להחזיר את המנדט לציבור הישראלי ולשנות את הכיוון הפופוליסטי, המשיחי והאנטי-דמוקרטי שהובילה ממשלת נתניהו הרביעית".
+מרצ תעלה הצעת חוק לפיזור הכנסת
14:03 14/11/18  |  
יושב-ראש מרצ, ח"כ תמר זנדברג: "ברוך שפטרנו מליברמן, שר גזען מושחת שדרדר את הפוליטיקה הישראלית. שאר שרי הממשלה צריכים ללכת אחריו, להתפטר גם הם ולפטור אותנו ממשלה רעה, חולה בשחיתות, גזענות וחוקי נאמנות".
+בטרומית: פטור מארנונה לחייל בודד בדירת שותפים
14:02 14/11/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הרשויות המקומיות (פטור חיילים, נפגעי מלחמה ושוטרים מארנונה) (תיקון - פטור לחייל בודד בדירת שותפים), התשע"ח-2018 של חברי הכנסת רועי פולקמן ומירב בן ארי, אליה הוצמדה הצעה דומה של ח"כ פנינה תמנו. מוצע בה לקבוע כי ביחס לחיילים בודדים השוכרים דירה עם דיירים נוספים, הפטור יחושב לפי היחס בין שטח הדירה לבין מספר הדיירים, באופן שיזכה חיילים בודדים השוכרים דירת שותפים בפטור מלא על חלקם היחסי בארנונה.
+הבית היהודי: תיק הביטחון - או שנפרוש
13:43 14/11/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בנט דורש לקבל את תפקיד שר הביטחון  ▪  ח"כ מוטי יוגב: התפטרות ליברמן - בריחה מאחריות  ▪  ח"כ קיש: אם בנט רוצה בחירות - שיגיד
(בנט. דרישה לתיק הביטחון [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+"חוק עונש מוות למחבלים - אסון ללחימה בטרור"
13:20 14/11/18  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
דבריו יצחק אילן סגן ראש השב"כ לשעבר בדיון ראשון שקיימה ועדת חוקה, חוק ומשפט בנושא חוק העונש מוות למחבלים  ▪  הבהיר: עלול להיות מנוצל לצרכי פיגועי מיקוח ופיגועי נקמה קשים
([צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+ח"כ חזן הורחק לשישה שבועות מדיוני מליאת הכנסת
12:34 14/11/18  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ועדת האתיקה של הכנסת החליטה להטיל על חזן סנקציה של הרחקה בגין תלונה שהוגשה בשל התבטאויות פוגעניות  ▪  ח"כ חזן בתגובה: "איש לא יסתום לי את הפה מלשמור על חיילי צה"ל
(ח"כ חזן. מורחק פעם שנייה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+ועדת הכספים אישרה: הקמת הוועדה ליציבות פיננסית
11:21 14/11/18  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוועדה תייעץ לכל הרגולטורים הכלכליים וכן לראש הממשלה ולשר האוצר, הן בשגרה והן במצב של משבר
(גפני. שר האוצר יעדכן את יו"ר הוועדה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דוד אזולאי / David Azulai    דוד אמסלם / David Amsalem   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ליברמן מתפטר מתפקיד שר הביטחון; "נתניהו פועל למניעת הבחירות"
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
כוכי
14/11/18 13:50
2
מייק
14/11/18 14:39
3
יוסי מ.
14/11/18 14:43
4
ארי כספי
14/11/18 17:23
5
מייק
14/11/18 17:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
עדת האתיקה של הכנסת החליטה להרחיק את ח"כ אורן חזן לשישה שבועות מדיוני מליאת הכנסת והוועדות, למעט הצבעות, בעקבות תלונה של מנכ"ל משרד הביטחון אודות התבטאויות פוגעניות שלו כלפי סמנכ"ל המשרד וראש אגף שיקום נכים במשרד, חזי משיטה בדיון בוועדת העבודה הרווחה והבריאות.
14/11/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני אישרה (יום ד', 14.11.18) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק בנק ישראל - הוועדה ליציבות פיננסית. הוועדה שמטרתה מניעת משברים פיננסים דוגמת המשבר העולמי ב-2008, תייעץ לכל הרגולטורים הכלכליים וכן לראש הממשלה ולשר האוצר, הן בשגרה והן במצב של משבר.
14/11/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכלכלה, בראשות ח"כ איתן כבל, ציינה (יום ג', 13.11.18) את יום הסוכרת הבינלאומי בכנסת בדיון שיוחד להוזלת מחירו של סל מוצרי מזון בריא. היו"ר כבל, שיזם את הדיון, אמר כי "מדובר באחד האבסורדים הכי גדולים בכלכלה הישראלית שבו מצד אחד המדינה מפקחת על מוצרי היסוד הלא בריאים ולמעשה מעניקה להם סוג של סבסוד שמעודד את הצרכנים לרכוש אותם, ומצד שני משקיעה מיליארדים כדי להתמודד עם הבעיות הבריאותיות שנובעות מצריכת מוצרי מזון לא בריאים. חלם זה כאן". הוא הוסיף כי בכוונתו לטפל בנושא ולא להרפות עד שתימצא הדרך להוזיל את סל מוצרי המזון הבריא ומתח ביקורת על הממשלה ומשרדי האוצר והכלכלה, שלא עשו דבר בעניין.
14/11/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה (יום ג', 13.11.18) את תקנות מס הכנסה (תקנות לעניין חלפני כספים) (הוראת שעה), התשע"ז-2016.
13/11/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים המשיכה (ג', 13.11.18) בהקראת ואישור סעיפי חוק הגמ"חים, שנועד להסדיר לראשונה את פעילות הגמ"חים כמוסד פיננסי שמקבל רישיון פעילות מצד המדינה ונתון לפיקוחה.
13/11/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ממשלה 34  /  מי ומי  
ה"עסקים" החדשים של משרד הפנים  /  עידן יוסף
אושר הסעיף האוסר פרסום מוצרי עישון  /  מירב ארד
אחראי לתחום הבטיחות בכל אתר בנייה גדול  /  מירב ארד
מורכבות היא אנושיות  /  ראובן ריבלין
למצוא את הדרך לחיות יחד  /  יואל (יולי) אדלשטיין
רוצים בית משפט אחרי אילוף  /  איילת שקד
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il