|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

תקצוב 1.3 מיליארד שקל למיזמי תחבורה <br> הוקפא מחשש לפגיעה בתעשיה הישראלית

סערה סביב הפגיעה ברכש הגומלין במכרזי משרד התחבורה, בהם מכרז הרק"ל בי-ם משרד הכלכלה: "התעשיה הישראלית תאבד מיליארדים רבים" החשכ"ל מקדם מכרזי PPP המאפשרים מסמוס של רכש הגומלין הנדרש בחוק כדי לחסוך בעלויות הכוללות דרך ספקי חוץ
05/12/2018  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
מרכבים. חברה בקשיים [צילום: חברת מרכבים]

עדת הכספים קיימה (יום ד', 5.12.18) דיון בנושא 'תקצוב משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ומיזמים תחבורתיים', עם מיקוד ברכש הגומלין במיזמי משרד התחבורה. במהלך הדיון עלה כי מכרזים רבים בהיקפים של מיליארדים רבים הנוגעים למשרד התחבורה יוצאים ויצאו לדרך בשנים הקרובות וכי עתיד מפעלים רבים נקשר בהם ובדרך בה יתקיים לגביהם רכש הגומלין.

מהדיון עלה כי בניגוד לעולה מהחוק כפשוטו, במסגרת מכרזי PPP (במסגרתם הממשלה מעבירה לחברה פרטית את האחריות לקיום המכרז ומשלמת לפי אמות מידה שנקבעות מראש), בוחרת הממשלה שלא לחייב את חברות הספקים ברכש גומלין על כל מרכיביו, אלא עושה את החישוב לפי סך כל העלויות, וכך מתמסמס רכש הגומלין.

כך במכרז על הרכבת הקלה בירושלים בו מאות מרכיבים, צופים במשרד הכלכלה כי כל רכש הגומלין "ייצבע" דרך רכיב עבודות התחזוקה שמוגדרות לאורך שנים ארוכות, ובפועל תאבד התעשיה את רכש הגומלין שכולל רק במיזם זה, רכישת ידע בהיקף של 1.1 מיליארד שקל, 2,500 משרות וכן תרומה לתוצר בגובה 460 מיליון שקל. חברי כנסת מכל הקשת הפוליטית תקפו את התנהלות משרד האוצר ומשרד התחבורה, וטענו כי הדבר אולי יביא לחסכון מידי, אך יהיה בכייה לדורות ויביא לאובדן הכנסות, ידע ופגיעה קשה בתעשיה הישראלית.

לאור הדברים הביעו חברי הכנסת התנגדות נחרצת להעברת תקציב של 1.3 מיליארד שקל למשרד התחבורה בדיון שנערך מיד לאחר דיון זה, ונקבע כי ההעברה תידון במסגרת דיון נוסף ורחב יותר לעניין רכש הגומלין בימים הקרובים.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, פתח את הדיון: "הנושא של רכש הגומלין במשרד התחבורה עלה בדיון כללי לעניין רכש זה שקיימנו, אנחנו לא רוצים לחזור על טעויות עבר, אחרי שמפעל הטונה 'סטארקיסט' נסגר מהסיבה שטענתם שאם נוריד את המכסים על ייבוא המחירים ירדו, שאישרנו צעדים כאלה שאמרו לנו שיורידו עלויות ובפועל זה לא קרה, ורק כמאה עובדים הלכו הביתה. יש הרבה מפעלים מסורתיים שייסגרו אם רכש הגומלין יפגע. אנחנו מבקשים לדעת מה זה המיזמים האלה, האם אתם מבצעים גם רכש גומלין, איפה זה עומד. יש חוק שמיושם בכל העולם שדואגים לתעסוקה במדינה שלהם, אנחנו משקיעים הרבה מאוד כסף במיזמים תחבורתיים ובצדק, במציאות הזו שעל-פי חוק נדרשים לרכש גומלין, ואז מתברר שבפועל אין רכש גומלין וזה הרבה מאוד כסף שנגרע מהתעשיה הישראלית".

אסף וסרצוג, אגף תקציבים, משרד האוצר: "יש במשרד התחבורה את עולם הכבישים ועולם הסעת ההמונים שם יש את רכבת ישראל, מיזמי רכבת קלה ועוד, חלק מהפנייה שמובאת פה היא פנייה הנוגעת לתשלומים. כל המיזמים שמתוקצבים פה - רכבת ישראל והקו האדום - חל בהם רכש גומלין. חוק חובת מכרזים לא חל על מיזמי תחבורה, בפנייה התקציבית שמובאת לפניכם בהמשך יש רכש גומלין".

נחמיה קינד, סגן החשב הכללי: "בקו האדום בת"א יש כרגע רכש גומלין. בירושלים יש כרגע מכרז PPP ויש מחלוקת כיצד מפרשים את הנושא של רכש גומלין. השאלה האם מחלקים את זה לרכיב-רכיב במכרז ומחייבים כל חלק בנפרד ברכש גומלין או שמסתכלים על הסך הכל, כמה רכש גומלין בסך כל הרכיבים, העמדה שלנו שאפשר להסתכל בכללות על המיזם ועל סך כל מרכיביו ואז להחליט אם הוא עומד בדרישות רכש הגומלין". ח"כ גפני: "זה תחכום לא רע להתפטר מרכש גומלין".

זיוה איגר, ממונה השקעות זרות, משרד הכלכלה: "אם אנחנו מחילים את רכש הגומלין על המכלול, לא יהיה באמת רכש גומלין. כי בשנייה שייצא המכרז כל רכש הגומלין ייצבע תחת סעיף התחזוקה, כי ממילא מעסיקים ישראלים וכל שאר הסעיפים לא יהיה בהם רכש גומלין. מהות המחוקק הייתה להעביר ידע לתעשיות בארץ דרך חברות בינ"ל במכרזים כאלה ואת זה אנחנו מאבדים. בעבודה שעשינו ספציפית על הרכבת הקלה, עולה שיש פה פוטנציאל להעביר ידע לתעשיה הישראלית בגובה של 1.1 מיליארד שקל אם ייאכף רכש הגומלין, תרומה לתעסוקה של 2,500 משרות, תרומה לתוצר 460 מיליון שקל, ותרומה להכנסות המדינה 170 מיליון שקל, יש פה אובדן מאוד גדול. היום המכרזים הולכים יותר ויותר ל-PPP, במיוחד מכרזי התשתיות. יש תוכניות לעניין כל התשתיות בישראל, יש הרבה מאוד מיליארדים שאם נלך לפי המהות ולא לפי הטכניקה נאבד אותם. הרכבת בירושלים מתחילה תקדים וחייב לעמוד על רכש גומלין כאן".

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים: "משתמע מתשובות המשרדים שהנושא הוא איך לא מקדמים את התעשיה הישראלית, כל אחד מוצא איך לא לקיים זאת מתוך אידיאולוגיה שזה יהיה זול יותר למדינה ובמסגרת זו הכל מותר".

ח"כ איילת נחמאיס ורבין: "הרבה מאוד מהעובדות לא נאמרות כאן סביב השולחן, הבעיה שלי עם החשב הכללי שמנסים לעקוף את רכש הגומלין, אנחנו לא סביבונים, צריך להגיע לכאן החשב העצמי עצמו. שיסביר מה מדיניות הממשלה לעניין רכש גומלין, צריך להביא גם את שר האוצר וגם את שר הכלכלה, מכרזי ה-PPP שמגלמים 106 מיליארד שקל עכשיו לפתחנו".

ח"כ מיקי רוזנטל: "הפער שרוצים לחסוך במכרזים האלה לא מכיל את המחיר שהחברה הישראלית משלמת, יש שאלה של למידה של התעשיה בישראל שאחרת לא נדע לייצר אותם. עד היום זה נעשה ברכבת הקלה בת"א ועוד מקומות, זה שינוי תמוה".

ח"כ רועי פולקמן: "בשורה התחתונה יש דרך נכונה לעשות מכרזי PPP וגם לראות שהדברים זורמים לתעשיה הישראלית. צריך לקחת את הסך הכל ולראות במסגרת המכרזים האלה כמה באמת מגיע לתעשיה הישראלית ואז לייעל במידת הצורך את המנגנון, עם זאת צריך שהדבר לא ייקר את העלויות בצורה אדירה. השורה התחתונה היא שיש תחושה שיש גם מטרה למסמס את רכש הגומלין, אם אתם לא מאמינים ברכש הגומלין אז צריך לומר את זה ולקיים את הדיון פה, אם המטרה היא למצוא דרך נכונה לעשות את זה אז מצוין".

ח"כ מיקי לוי: "אסור לוותר על רכש הגומלין, אולי נרוויח סכום נקודתי אבל נפסיד הרבה יותר, זו תהיה בכייה לדורות. החשב הכללי באוצר צריך להפקיד כאן התחייבות בכתב שכל המכרזים של החשב, למרות שזה כתוב בחוק, שיהיו במתכונת הppp- יכילו רכש גומלין לפי רכיבים ולפי החוק. אם ניתן אישור חד-פעמי הסדר ייפרץ, התרגיל לתת לזוכה חיצוני להעביר את זה לגורם חוץ לא יצלח, לא ניתן לזה לעבור".

ח"כ אחמד טיבי: יכול להיות שהמטרה היא יותר הכנסות למדינה אך יהיו פחות עובדים בשוק המקומי. צריך ללכת לפי החוק וכולנו אמורים לעמוד לפי המשוואה, כן יותר הכנסות אך הרבה יותר לשמור על מקומות העבודה שלהם".

במהלך הדיון עלה גם נושא חברת האוטובוסים הישראלית 'מרכבים', אשר נפגעה לאחרונה מהחלטה של ועדה בין משרדית בה חברים בין היתר משרד האוצר ומשרד התחבורה שלא לחייב רכש גומלין ברכישות לתחבורה הציבורית בישראל, מה שהביא לפגיעה קשה במפעל.

ח"כ איתן ברושי: "נדרשת פה קודם כל קביעה עקרונית, תקנו קודם את האוטובוסים ממרכבים, יש תוצרת הארץ, מפעל שעובדים בו ערבים וישראלים ומעדיפים תוצרת זרה. אם ממול זה סגירת מפעל של 500 עובדים אז החשבון שלכם הוא פסול. אתם עושים שיעורים בחשבונאות על חשבון גב העובדים. נדרשת פה הכרעה לאומית, בלי משבר ואיום לא יהיה שינוי, למשל לא להעביר שקל למשרד התחבורה עד שלא ירכשו אוטובוסים בארץ".

ח"כ דוד אמסלם: "המדינה לא תתעשר, היא תיסגר, זה לא יעבוד פה".

דימיטרי קומנצ'נקו, יו"ר ועד עובדי חברת מרכבים: "בשנה האחרונה פיטרנו יותר מ-200 עובדים, עכשיו אנחנו עם 530, רק בחודש האחרון ירדנו ב-50 ואני צריך להסתכל בעיניים שלהם שאני יושב לצדם בשימועים, אנשים בני 45 פלוס".

יו"ר הוועדה גפני סיכם את הדיון: "אני נמצא במצב של חשבון נפש, אם עשיתי דברים נכונים בעבר, אישרתי את הבקשה שלכם על סטארקיסט, אמרתם שזה יוזיל ומה שרק קרה זה שהמפעל נסגר והעובדים פוטרו. אני מבין את הממשלה, היא רוצה לחסוך כסף, כך גם החשב הכללי אם לא יהיה רכש גומלין בגלל כל מיני פלפולים התוצאה היא שנחסוך כסף אבל בסוף יסתובבו פה מובטלים שנצטרך לשלם להם, על זה צריך לקיים דיון אמיתי. האם אנחנו כמו ארה"ב או כמו מדינה שלא אכפת לה מהעובדים שלה ואזרחיה, אלא העיקר שהשליטים ירוויחו כסף? אני מבקש מהממשלה והחשכ"ל לקבל את כל הנתונים וההכנסות וההתפלגות לעניין רכש גומלין במכרזי PPP, בימים הקרובים נקיים דיון בנושא".

בדיון שהתקיים מיד לאחר דיון זה, לעניין העברות התקציביות הביעו חברי כנסת מהאופוזיציה והקואליציה התנגדות להעברה תקציבית בסך 1.3 מיליארד שקל עד לבירור סוגיית רכש הגומלין והוחלט על דחיית קיומה עד לקיום הדיון לעניין רכש הגומלין. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני כי נוכח כובד משקל הדברים ודרישת חברי הכנסת, תדחה ההצבעה, אך ביקש כי לצד כך יתמכו חברי הכנסת במספר העברות תקציביות הכרחיות.

כך אושרו ההעברות התקציביות הבאות:

פירוט ההעברות התקציביות והשינויים בתקציבי המשרדים לשנת 2018:
  • כ-97 מיליון שקל, (כ-40 מיליון מתוכם ממשרדי רה"מ, האוצר, הגנת הסביבה, החקלאות, האנרגיה) לרשויות הפיקוח - התקציב נועד בין היתר לתגבור תקציב רשות הטבע והגנים, לשיקום בתי גידול לחים, להשלמת תקציב הרשות בהתאם לתוכנית העסקית שלה, ליצירת קווי חיץ להתמודדות עם שריפות, לשיקום אקולוגי בשומרות טבע שנפגעו בטרור העפיפונים ולבניית מיגון לעובדי האתרים.
  • כ-26 מיליון שקל ממשרדי רה"מ, החוץ, האוצר, הגנת הסביבה, למשרד האנרגיה והמים -התקציב נועד לממן שינויים פנימיים בתקציב המשרד, שעיקרם תקצוב מינהל חקר הימים והאגמים דרך משרד האנרגיה ולא דרך המכון הגאולוגי.

פירוט ההעברות של עודפי תקציב 2017 לשנת 2018 בתקציבי המשרדים:
  • כ-61 מיליון שקל עודפי משרד התעסוקה - העודפים בעיקרם נוצרו עקב מכרזים שיצאו לפעול בשנה שעברה אך לא הסתיימו ובגין התחייבויות חוצות שנות תקציב.
  • כ-30 מיליון שקל עודפי משרד החינוך - העודפים נוצרו עקב קולות קוראים שיצאו בסוף שנת התקציב 2017, ולכן טרם מומשו. בין היתר לימודי יהדות, שעות תגבור לבגרות ושעות בלתי פורמליות.

תאריך:  05/12/2018   |   עודכן:  05/12/2018
עידן יוסף
+יחידה משטרתית חדשה נגד הקטל בענף הבנייה
23:16 05/12/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רפ"ק ליאת לב הודיעה בכנסת כי 11 חוקרים הוכשרו בשבועות האחרונים לנושא והיחידה תתחיל לפעול בצורה מסודרת בתחילת 2019  ▪  יחימוביץ': "ההסכם הקיבוצי בין התאחדות בוני הארץ ובין ההסתדרות הוא מצמרר; אם מישהו יעז להטיל על עובד קנס אני אתגייס לצדו ואשיג לו סיוע משפטי"
([צילום: גילי יערי/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אגד   אגד תעבורה   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אמיר אסרף / Amir Asraf   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דן / Dan   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מטרופולין /  Metropoline   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   רכבת ישראל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרגא ברוש / Shraga Brosh   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תקצוב 1.3 מיליארד שקל למיזמי תחבורה הוקפא מחשש לפגיעה בתעשיה הישראלית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעה לתיקון חוק יסוד: הכנסת שביקשה לקבוע כי שר או חבר כנסת לא יוכלו לשוב ולהיבחר לכנסת אם יורשעו בעבירה שיש עמה קלון שבוצעה תוך כהונתם כנבחרי ציבור.
05/12/2018  |  איציק וולף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית (יום ד', 5.12.18) את הצעת חוק העסקת עובדים על-ידי קבלני כוח אדם (תיקון - הסדרת מתן שירותי כוח אדם של מפעילי עגורן ואתתים) המבקשת לקבוע כי העסקת מפעילי עגורנים או אתתים באמצעות קבלן כוח אדם תהיה מותנית בכך שקבלן כוח האדם קיבל היתר מיוחד לכך, שזה עיסוקו הבלעדי ושהעובדים המוצבים על ידו הם עגורנאי מסומך או אתת מוסמך.
05/12/2018  |  איציק וולף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית (יום ד', 5.12.18) את הצעת חוק המקרקעין המבקשת לקבוע כי התקנת מעלית על-פי בקשת אדם בעל מוגבלות או שמלאו לו 67 שנים תדרוש הסכמה של רוב בעלי הדירות, ולא של שני שלישים כפי שנדרש כיום. עוד מוצע לקבוע כי המתנגדים להתקנת המעלית לא יצטרכו לשאת בעלויות התקנתה והעלויות השוטפות אך גם לא יוכלו להשתמש בה.
05/12/2018  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ד', 5.12.18) את בקשת משרד התחבורה העוסקת בתקנות תעבורה העוסקות בהובלת חומרים מסוכנים וחניית מכליות במסוף דלקים. התיקון נועד לאפשר לבעלי רישיון להובלת דלק להשתמש גם במסופי הדלק הקיימים בישראל כחניונים למכליות דלק, בנוסף לחניונים המותרים לפי התקנות כיום.
05/12/2018  |  איציק וולף  |   חדשות
נתונים קשים ביציבות התא המשפחתי אצל העולים נחשפו (יום ג', 4.12.18) בוועדת העלייה והקליטה.
04/12/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
משרד התחבורה מסכים למדרג קנסות יחסי  /  עידן יוסף
אל על: לא היה ניתן להוריד נוסעים בלי הכבודה  /  עידן יוסף
"אומרים נתקן, נשפר, בינתיים ילדים מתים"  /  עידן יוסף
מורכבות היא אנושיות  /  ראובן ריבלין
למצוא את הדרך לחיות יחד  /  יואל (יולי) אדלשטיין
רוצים בית משפט אחרי אילוף  /  איילת שקד
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il