|
הדמיית הקו הירוק של הרכבת הקלה
|
|
|
|
|
חברת נת"ע, המקימה את מערכת הסעת ההמונים בגוש-דן, מפרסמת (יום ב', 10.12.18) את המכרז לביצוע עבודות המינהור בתוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה, במקטע שבין רחוב לוינסקי לרחוב נורדאו בתל אביב.
הקו הירוק יקשר בין חולון וראשון לציון לבין מרכז תל אביב, אוניברסיטת תל אביב, אזור העסקים בקריית עתידים ואזור התעשיה והעסקים במערב הרצליה. במרכז תל אביב יסע הקו במנהרה באורך של כארבעה ק"מ, דרך ארבע תחנות תת-קרקעיות: קרליבך, קפלן, רבין וארלוזורוב מערב. העבודות מתוכננות להתחיל במהלך 2020.
המכרז כולל תכנון מפורט וביצוע של המנהרה והתחנות התת-קרקעיות לרבות הסדרי התנועה הדרושים. במסגרת תנאי הסף של המכרז החברות המשתתפות נדרשות להציג ניסיון בכריית מנהרות ובהקמת מבנים תת-קרקעיים בקרקע רכה ובתוך מי תהום, בסביבה עירונית ובסמיכות למבני מגורים. תנאי הסף מגדירים את רמת האיכות הנדרשת, והתחרות בין המציעים שיעברו אותם תהיה על המחיר.
בעקבות הפקת לקחים מביצוע הקו האדום, החליטה נת"ע על דעת משרדי התחבורה והאוצר, כי יורשו להשתתף במכרז תאגידים אורגניים, ולא שותפויות אד הוק. מאחר שלחברות ישראליות אין ניסיון בעבודות מינהור בתנאים מורכבים של קרקע רכה ובסביבה עירונית צפופה, המכרז פונה לחברות זרות - שיחויבו ברכש גומלין על-פי החוק. חברות ישראליות יוכלו להשתתף כקבלניות משנה לצורך הקמת התחנות. בנת"ע אומרים כי במסגרת המיזם מוצעות שפע של הזדמנויות לקבלנים ישראלים, בהיקף של מיליארדי שקלים.
במקביל למכרז זה, מנהלת נת"ע את התהליך המכרזי לבחירת קבלני המערכות הרכבתיות, הקרונות והתחזוקה של הקו הירוק והקו הסגול. בסוף החודש יחלו עבודות תשתית להקמת הקו הסגול ברחוב ארלוזורוב בתל אביב.
מנכ"ל נת"ע, יהודה בר-און, אמר כי "המכרז החשוב הזה מקדם אותנו עוד צעד בדרך לרשת הקווים שתושבי גוש-דן מצפים לה. הקמת הקו האדום ממשיכה להתקדם לפי לוחות הזמנים לקראת הפעלתו בעוד פחות משלוש שנים, ובמקביל אנחנו מוציאים לדרך את הקו הירוק והקו הסגול, שישרתו בעוד שנים ספורות למעלה מחצי מיליון תושבים במטרופולין תל אביב".