הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ב
משרד התחבורה מקשיחה את התנאים על אזרחים ותיקים שיעשו שימוש בתחבורה הציבורית. החל ב-1 בינואר, לא יוכלו זקנים לטעון אצל הנהג חוזה חופשי-יומי גם בקווים בירושלים.
מאז הונהגה הרפורמה בקווים מרכזיים של אגד בירושלים בחודש אוגוסט, יכלו אזרחים ותיקים לשלם לנהג עבור נסיעה בודדת ולטעון בכרטיסם מינוי חופשי-יומי, אך לא יכלו לטעון ערך צבור.
לעמיתיהם בגוש-דן לא מתאפשרת תקופת הסתגלות, וכבר מיומה הראשון של הרפורמה בקווי דן, ביום שישי האחרון, לא מאפשר להם משרד התחבורה לרכוש מינוי חופשי-יומי.
מדיניות זו גורמת לאזרחים ותיקים שאין להם נגישות או שמתקשים בנגישות לנקודות טעינה או שאין להם כרטיס אשראי, לשלם יותר עבור נסיעתם, וזאת בהעדר יכולת לקבל את הנחות הערך הצבור והחופשי-יומי.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "כדי להקל על האזרחים הוותיקים, ביטול התשלום אצל הנהג התבצע בירושלים באופן הדרגתי. החל מהשבוע הבא (1 בינואר 2019), יוכלו האזרחים הוותיקים באזורים בהם יושמה הרפורמה, לרכוש אצל הנהג רק נסיעה בודדת עם הנחת גמלאי (50% הנחה). ביטול התשלום אצל הנהג נועד לאפשר לנהגים להתרכז בנהיגה בלבד ולהפוך את הנסיעה לבטוחה ומהירה יותר, בדומה לנהוג במדינות אירופה המתקדמות. משרד התחבורה העמיד לרשות הנוסעים אלפי עמדות טעינה במזומן ובאשראי בכל רחבי המטרופולין".
נציגים במשרד התחבורה מקפידים להדגיש שהאפשרות הניתנת כיום לגמלאים לשלם לנהג עבור נסיעה בודדת לא עתידה להימשך לנצח, אך אינם נוקבים במועד בו גם לאוכלוסייה זו לא יתאפשר לשלם לנהגים, ויהיה עליהם להתמודד עם המכונות בעצמם.
יו"ר שדולת האזרחים הוותיקים, ח"כ
נחמן שי: "משרד התחבורה נוהג בחוצפה ומנצל את התפר שבין הכנסת ה-20 לבין הכנסת ה-21 כדי לקבוע עובדות. המשרד יודע היטב כי רפורמת הרב-קו פוגעת פגיעה חמורה באזרחים ותיקים, ואף על-פי כן קידם אותה כדי 'להתברך' בעוד רפורמה. אני מציע להם להתמקד ברכבת ה'מהירה' לירושלים ולהניח לרב-קו. במיוחד כשמדובר באזרחים ותיקים".