פרס וולף באדריכלות מוענק השנה לאדריכל
משה ספדיה. מהאדריכלים המפורסמים בעולם, שפרץ בצעירותו בזכות הפרויקט החדשני "הביטאט 67" במונטריאול. מאז תחילת שנות ה-70 הצליח להותיר חותם משמעותי בכל העולם וגם בישראל בין היתר בזכות הפרויקטים: מוזאון יד ושם, טרמינל 3 בנתב"ג, העיר מודיעין, מרכז
יצחק רבין בתל אביב, מתחם ממילא עם מלון מצודת דוד בירושלים ועוד.
משה ספדיה זכה בפרסים רבים במהלך הקריירה הענפה שלו, בין השאר הוא זכה במדליית הזהב לשנת 2015 על מפעל חיים מטעם AIA - המכון האמריקני לאדריכלים. המדליה נחשבת לעיטור הגבוה ביותר והוענקה לאדריכלים הבולטים ביותר בעולם כיום בהם פרנק לויד רייט, תומס ג'פרסון ולה קורבוזיה רנצו פיאנו.
הקריירה המפוארת של ספדיה נפרשת על פני חמישה עשורים ואוצרת מגוון אדיר של פרויקטים אדריכליים, כל אלה אוגדו לכדי תערוכה מוזיקאלית בניצוחו של האוצר הידוע, דונלד אולברכט. תערוכת Global Citizen (אזרח גלובלי), והוצגה בקנדה, לאחר שהוצגה בבוסטון ובמוזאון ה-National Academy (האקדמיה הלאומית) הנחשב בניו-יורק. התערוכה כללה כ-175 אוביקטים בהם מודלים, סקיצות, תמונות, סרטי וידאו וחומרי ארכיון של ספדיה לאורך כל שנות עבודתו, המתעדים פרויקטים שתכנן בכל העולם, כמו גם תוכן חדש ומשמעותי. זאת, תוך סקירת הקריירה שלו, החל משנותיו הראשונות כאדריכל מסוף שנות ה-60 ובמהלך שנות ה-70, ועד לפרויקטים האחרונים שתכנן ברחבי העולם בשנים האחרונות.
בין הפרויקטים המרשימים הבינלאומיים אותם תכנן ומהווים אבני דרך בעולם האדריכלות, ניתן לכלול את הגלריה הלאומית של קנדה, מוזאון המדע בקנזס, ארה"ב ואת מרכז התרבות לסקירבול בלוס אנג'לס (על שם ג'ק ואודרי סקירבול), שהיה לפרויקט התרבותי הראשון של ספדיה בארה"ב. כיום משמש המרכז מוסד חינוכי המוקדש כולו לשמירה על המורשת היהודית ואידיאליים דמוקרטיים אמריקנים. הוא כולל בתוכו מוזאון עם תערוכות מתחלפות, סרטים, מופעים מוזיקליים, הצגות תיאטרון ואירועי תרבות נוספים. בנוסף קיימות כיתות לימוד, ספריות, אולמות לכנסים, גנים ובית קפה.
פרויקט משמעותי שרשום על שמו הוא מתחם ה"מרינה ביי סנדס" -Marina Bay Sands הבניין היקר בעולם (5.7. מיליארד דולר), בסינגפור, בבעלותו של
שלדון אדלסון, ובו בתי מלון מפוארים וסימן ההיכר הבולט היא הבריכה הממוקמת מעל שלושת המבנים. זהו הפרויקט הגדול הראשון שתכנן ספדיה ביבשת האסייתית והצלחתו הובילה לתכנון פרויקטים גדולים נוספים באסיה, ביניהם, פרויקט "Jewel", שדה התעופה של סינגפור, בעל כיפת הזכוכית עם מפל מים במרכזה, שמטרתה להמציא מחדש את המושג "שדה תעופה" ואת תפקידו, זאת על-ידי החדרת מרחב ציבורי משותף. מטרתו של ספדיה בפרויקט זה הייתה ליצור מקום מפגש מגוון ומשמעותי, המשמש כשער לעיר ולמדינה, המספקים שירותים של מסחר, אטרקציות לנוסעים, עובדי שדה התעופה והעיר בכללותה ולהפגיש את הדואליות של שוק תוסס מחד וחיבור עם הטבע מאידך.
לצד עבודות בינלאומיות, לספדיה פרויקטים חשובים רבים ומרשימים בישראל. החשוב והמוכר ביותר הוא מוזאון "יד ושם" בירושלים שתוכנן ועוצב על-ידי ספדיה עצמו. מבנה המוזאון "יד ושם" הינו מבנה משולש, עשוי מבטון אדריכלי מזוין, הנכנס אל תוך הר מצדו האחד ויוצא מצדו האחר ופורץ החוצה, אל האוויר הפתוח. אור יום נכנס דרך פס זכוכית, המאפשר לקרני השמש להוות ניגוד לאזורים חשוכים יותר. כך, נוצר רצף של חללים שונים, היוצרים את התחושה של ירידה עמוקה לתוך ההר. היציאה הדרמתית מהמוזאון מתפרצת אל נופה של ירושלים. במתחם המוזאון הוקם גם "יד לילד", המשמש כאתר הנצחה גל-עד נחצב כמערה תת-קרקעית. אורם של נרות הזיכרון להעלאת זכרם של הילדים שנספו בשואה משתקף בחלל החשוך ויוצר תחושה של רבבות כוכבים בשמיים. שמותיהם של הילדים הנרצחים, גילם וארצות מולדתם מושמעים ברקע בליווי מנגינה שהולחנה על-ידי המלחין פול הורן.
עוד בירושלים, תכנן ספדיה את מתחם "ממילא" היוקרתי המשלב שדרת חנויות, בתי קפה ומסעדות. רחוב ממילא שהינו הרחוב המסחרי הראשון שיצא מחומות העיר העתיקה בירושלים, מהווה מעין גשר בין העיר החדשה לעיר העתיקה, בפתחו של שער יפו. הדרך מובילה לביתו הפרטי של ספדיה, ברובע היהודי, שם התיישב עם משפחתו לאחר שחרור העיר בשנת 1967. בשנים אלה היה ספדיה בין מתכנני הבנייה ברובע היהודי. לצד מתחם ממילא נמצא מלון "מצודת דוד" בתכננו של ספדיה.
ספדיה אחראי על תכנון העיר מודיעין כולה משלבי הקמתה, בתוכנית אב שהוזמנה על-ידי שר השיכון דאז
דוד לוי, שעל ביצועה פיקח 25 שנים (עד לאחרונה). פרויקטים בולטים נוספים אותם עיצב, בין היתר, הם "מרכז יצחק רבין" לחקר ישראל וקברם של יצחק ולאה רבין.
בימים אלו נבחנת האפשרות להמשיך את פרויקט הדגל הישראלי "נתב"ג 2000" בטרמינל 3 - בו יוקם השרוול החמישי, ונמשך פרויקט "מוזאון רשות העתיקות" שיכלול את כל מבנה המטה, משרדיו, מעבדות, ספרייה ואולם תצוגה.