רכבת ישראל הופכת לאחת מחברות הרכבות השקופות ביותר בעולם, ומציגה מדד דיוק מורחב ומעודכן. אולם באופן אירוני, המדד לא יהיה זמין לנוסעי הרכבת, הגולשים מהטלפונים הניידים ובאמצעות היישומונים הסלולריים ובישומון הרכבת.
המדד אומנם יושק רק בעוד כמה שבועות, אך ברכבת הזדרזו לפרסם על אודותיו רגע לפני פרישתו המאולצת של המנכ"ל
שחר איילון, יוזם מדד השקיפות, שיסיים את תפקידו בסוף חודש מרס וככל הנראה לא ישמש בתפקידו במועד בו יחל המדד לפעול.
מדד הדיוק יכלול לצד נתון ההגעה אל תחנת היעד, כפי שהיה עד היום, גם את הפרטים הבאים:
- מדד דיוק בהגעה לתחנות ביניים;
- נתון של רכבות שאיחרו ושבוטלו מסיבות תפעוליות ואחרות - שלא יפורסם בזמן אמת אלא על-בסיס יומי.
שיטת מדידת הדיוק בישראל זהה לאמת המידה האירופית של האיגוד הבינלאומי לרכבות (Worldwide railway organization), ולפיו איחור לתחנת היעד של פחות מ-5 דקות אינו מחושב כאיחור.
רכבת ישראל היא בין היחידות במדינות ה-
OECD המפרסמת את נתון הדיוק בכל רבעון, ובכל שעה באתר האינטרנט של החברה. הנתון, המתעדכן במערכות הרכבת מדי 15 דקות, מציג שקלול של הדיוק מחצות ועד לרגע הפרסום. בעבר נהגה הרכבת בשקיפות גדולה יותר כאשר פרסמה באתר שלה לא רק את מדד הדיוק היומי אלא גם את המדד בחלוקתו לפי שעות שיא ושפל בשירות.
במהלך זה, תהפוך רכבת ישראל לאחת מחברות הרכבות השקופות ביותר בעולם, ואחת היחידות שמציגה את הנתונים הללו באופן ציבורי, ונגיש לכל.
מרכבת ישראל נמסר: "לצד ההתפתחות האדירה של הרכבת בשנים האחרונות, בקווים, בתחנות, במסילות ובטכנולוגיות, אנו מתמודדים בעת זו עם אתגרים משמעותיים דוגמת הצפיפות, המחסור ברכבות, אורך מסילה מצומצם וזמן מסילה שהגיע לרוויה. רכבת ישראל רואה חשיבות רבה בשקיפות המצב ללקוחות, ובקידום שיח אמיתי עם הנוסעים, שהם שותפינו המלאים לדרך. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ, ונעשה כל שניתן כדי לתת את השירות הטוב ביותר לנוסעינו באילוצים הקיימים. מדד הדיוק המעודכן, לצד ההרצה של הפיצוי האוטומטי, הם צעדים ראשונים בכיוון זה, ובעתיד נקדם צעדים נוספים לרווחת נוסעינו".