|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

כתב החשדות המלא: פרשת בזק

אלוביץ התערב מאות פעמים בתכני וואלה לטובת נתניהו

בני הזוג נתניהו ביקשו וקיבלו סיקור אוהד לאורך מספר שנים, לצד התקפות על יריבים כמו בנט וריבלין אלוביץ הבהיר במפורש לאנשי וואלה שהסיקור חשוב כדי לקדם את האינטרסים של בזק נתניהו פעל בעסקת בזק-yes בניגוד לעמדת הדרג המקצועי במשרד התקשורת שווי ההטבות שקיבל אלוביץ: 1.8 מיליארד שקל
28/02/2019  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פרשת נתניהו-בזק   |   תגובות
"חבורת אפסים" [צילום: קובי גדעון, פלאש 90]

אתר וואלה ביצע מאות שינויים בתכניו בשנים 2017-2013 לפי דרישות שהעבירו בנימין נתניהו ושרה נתניהו לשאול אלוביץ. בתמורה, ביצע נתניהו מהלכים שהזרימו לקופתו של אלוביץ 1.8 מיליארד שקל, וזאת בניגוד לעמדת הדרג המקצועי במשרד התקשורת. כך נטען (יום ה', 28.2.19) בכתב החשדות בפרשת בזק.

בני הזוג נתניהו ייחסו חשיבות מכרעת לסיקור התקשורתי בעניינם, ושיפורו היה בעל ערך רב בעיני ראש הממשלה. הקשר בין נתניהו לאלוביץ נוצר לאחר בחירות 1999 באמצעותו של זאב רובינשטיין, שעבד ביורוקום. בינואר 2013 נפגשו שני הזוגות לארוחת ערב במעון ראש הממשלה, וסוכם שנתניהו יוכלו להפנות לאלוביץ פניות בנוגע לסיקור עליהם באתר וואלה שבבעלות בזק. בנקודת זמן זו, היו לשני הצדדים אינטרסים שעניינו את הצד האחר: החלטות רגולטוריות בנוגע לבזק ואופן הסיקור בוואלה. כך הפכה מערכת היחסים ביניהם "קח ותן".

לאחר ארוחת הערב החל קשר חריג ואינטנסיבי בין שני הזוגות, כאשר נתניהו מפנים לאלוביץ דרישות בנוגע לסיקור בוואלה. מדובר היה במאות דרישות, לעיתים יום-יומיות ובשעות יוצאות דופן, לסיקור או למניעתו. במקרים רבים, אכן התערבו אלוביץ בסיקור - כולל בנוגע ליריביו הפוליטיים של נתניהו - והתערבותם הובילה לשינויים המבוקשים בתוכן או במיקום, תוך פגיעה בשיקול הדעת המקצועי של עורכי האתר. אנשיו של נתניהו סברו בעקבות זאת, כי אפשר להשפיע על וואלה בצורה חריגה ביחס ליתר אמצעי התקשורת.

קשר זה נמשך עד תחילת 2017, והיה אינטנסיבי במיוחד סביב הבחירות ב-2013 וב-2013 וסביב פרשות שונות שנגעו למשפחת נתניהו. הדרישות הועלו מתוך ידיעה שההיענות להן תהיה בשל תפקידיו הציבוריים של נתניהו, וכי אלוביץ יבקש ממנו להיטיב עימו - כפי שאכן אירע. התמורה שנתן נתניהו לא הסתכמה באישור עסקת בזק-yes, אלא גם במתן אישור לשעבד את מניות השליטה בבזק לצורך הנפקת אג"ח של חברת בי-קום (באמצעותה שלט אלוביץ בבזק), אישור מכירת אתר יד 2 ועוד. כל אלו הניבו, כאמור, לאלוביץ 1.8 מיליארד שקל במישרין ובעקיפין.

תמונות והתיאור של השרצים

אלוביץ הפעיל את הלחצים על עורך וואלה, אילן ישועה, שחדל להיעתר לו בתחילת 2017, כאשר בני הזוג ביקשו ממנו לתאם עדויות ולשבש ראיות לקראת החקירה. נתניהו תפס את וואלה כמשקל נגד ל-ynet, בו ראה אתר העוין אותו. הדרישות הרבות הובילו לצנזורה עצמית באתר, כך שפרסומים ביקורתיים על נתניהו כלל לא נכתבו. הדרישות הועברו לאלוביץ הן במישרין - כולל במסמך שהכין נתניהו ובו טענותיו על הסיקור בוואלה - והן באמצעות רובינשטיין, ניר חפץ ושלמה פילבר (שהיה אז מנכ"ל משרד התקשורת ורגולטור המפקח על בזק).

לפני בחירות 2013 ביקשו נתניהו לפרסם ידיעות שליליות על נפתלי בנט, כגון על כך שאשתו עבדה בעבר במסעדה לא-כשרה ושאלדד יניב קרא להצביע בעדו. אלוביץ שלח הודעה לישועה: "החומר שהעברתי לך אחה"צ חשוב ביותר, בעיקר מה שמצאו שאשתו של בנט עבדה כשפית במסעדה לא-כשרה (העברתי את התמונה שלה שם ותיאור המסעדה והתפריט של השרצים) והיא אישה דתייה". בהמשך ביקש רובינשטיין מאלוביץ וישועה, בשמו של נתניהו, לפרסם ידיעה שלילית על אביו של בנט.

בדצמבר 2013 נענה אלוביץ לדרישת נתניהו, להוריד את המיקום של ידיעות שעסקו בהוצאות מעון ראש הממשלה. אלוביץ כתב לישועה: "אלו הפציינטים. חשוב מאוד שיזדקקו לנו". לאחר שמערכת החדשות התנגדה לדרישה, הגיב אלוביץ: "הם איתי על הקו. הוא רותח!!! עובדים עלי!!!... הם באטרף, לא הורידו את הווידאו, לא הורידו את הטוקבקים". באותו חודש גם פורסמו בוואלה, לדרישת נתניהו, תמונות על מצבו הרעוע של מעון ראש הממשלה - אך הוא לא היה מרוצה. רובינשטיין פנה לישועה: "למה רה"מ בתמונה מחייך? שוב חושב שמכניסים לו!!! למה לא שתי התמונות שהעברתי... כל מה שאני כותב, אתה מקבל כמו לשמוע טייפ".

בעת הלוויתו של אריאל שרון, בינואר 2014, דרשו נתניהו לפרסם תמונות בהן ייראו. אלוביץ כתב: "אני חוטף צעקות". התמונה הועלתה, אבל לא לשביעות רצונם של נתניהו ורובינשטיין כתב: "אני מנתק מגע, הצעקות עד לב השמים". ביוני 2014, ערב הבחירות לנשיאות המדינה, פורסמה בוואלה על-פי דרישתו של נתניהו ידיעה בדבר התחזקות סיכוייה של השופטת בדימוס דליה דורנר.

"מי מתווכח? הוא מתווכח?"

במארס 2015, ערב הבחירות, הפסיק וואלה לפי דרישת נתניהו את השידור החי של עצרת נגדו, ולעומת זאת הוא דרש וקיבל שידור חי מלא של עצרת הימין. נתניהו העניק לאחר מספר ימים ראיון נדיר לדב גילהר, אך יצא ממנו בזעם, התקשר לאלוביץ, העלה את טענותיו ודרש להתחיל מחדש את הראיון. לבסוף הוסכם שהראיון לא ישודר בלא אישורו של נתניהו, והוא שודר רק לאחר שהחלו להתפרסם ראיונות שנתן לאמצעי תקשורת אחרים. היה זה לאחר שנתניהו וחפץ קבעו אלו קטעים יש להוריד ממנו. על-פי דרישתו של נתניהו, שודר בוואלה ראיון "מפנק" עימו ביום הבחירות, והסרטון בו טען ש"הערבים נוהרים לקלפיות" שודר באתר במשך שעות ארוכות.

כתב החשדות כולל שיחה בין נתניהו לבין חפץ במאי 2015, בעקבות ידיעה שנגעה ליאיר נתניהו. חפץ: "הם מתווכחים". נתניהו: "מי מתווכח? הוא מתווכח? איך אתה לא חוזר אלי?... איך אתה משאיר דבר כזה... הייתי בטוח שהורדת את זה". ביולי 2015 הנחה אלוביץ את ישועה לפרסם ידיעה ותמונות על אירוע בהשתתפותה של שרה נתניהו, באומרו: "תן לגברת כל מה שניתן. ההוא מתאבד בשבילי". היה זה זמן קצר מאוד לאחר שנתניהו אישר את עסקת בזק-yes.

באותו חודש הסביר אלוביץ לישועה, כי יש להיעתר לדרישותיו של נתניהו וזאת למען בזק, שעתרה לבג"ץ נגד רפורמת השוק הסיטונאי (שחייבה אותה להעמיד את תשתיותיה לטובת מתחרותיה): "אתה לא מבין שיש דברים יותר, יש גרם מול מאה טון. האי-נוחיות שלהם [עורכי וואלה] מול הבג"ץ".

באוגוסט 2015 הכתיב חפץ לישועה ידיעה נגד הנשיא ראובן ריבלין, בעקבות דבריו על תמונות שהציגו אותו ואת נתניהו במדי ס"ס: "בכיר בליכוד אמר הערב: קשה להבין על מה רובי ריבלין מתבכיין" וכך הלאה. באותו חודש ביקש אלוביץ מישועה, לבקשת נתניהו, לפרסם שתי ידיעות - כולל על שיחה בין שרה נתניהו לבין הזמרת מריה קארי. אלוביץ אמר לו: "אתה מבין את החשיבות העצומה להשאיר אותם מרוצים בעת הזאת? יש לנו בקשות רבות לתיקון חלק מהעוול שנעשה, מה שעוד שיש דיון בבג"ץ ב-14.9... יש פגישה חשובה מאוד שדנה במרבית הדברים ביום ראשון".

"הגברת ביקשה שיופיע בגדול"

בפברואר 2016 הורה אלוביץ לישועה, בעקבות פנייתו של נתניהו, לדרדר באתר את מיקום הידיעה על פסק הדין לטובתו של מני נפתלי, ובהמשך היא הוסרה לחלוטין. לעומת זאת, על תגובתה של שרה נתניהו לפסק הדין כתב חפץ לישועה: "הגברת ביקשה שיופיע בגדול. אתה לא מתאר לעצמך את מחול השדים". למחרת הייתה הכותרת הראשית באתר: "משפחת נתניהו: היחס במעון חם מצוין ואנושי".

במארס 2016 הנחה אלוביץ את ישועה לוודא, שוואלה יעביר בשידור חי את נאומו של נתניהו בוועידת איפאק. איריס אלוביץ כתבה לו: "תשגיח אישית, כולנו במלחמה". כאשר פורסם דוח מבקר המדינה בפרשת ביביטורס, הופיעה בוואלה הכותרת: "נתניהו על דוח המבקר: גורמים בתקשורת מנסים לפגוע בליכוד". ביולי 2016 תקף וואלה את אסף הראל לבקשתו של נתניהו, בשל התייחסותו ליוני נתניהו במערכון שהעלה.

כתב החשדות מפרט את התמורה שהעניק נתניהו לאלוביץ. במאי 2014 חתם נתניהו על היתר לבזק למכור את אתר יד2 לתאגיד תקשורת גרמני תמורת 800 מיליון שקל. האישור המואץ של העסקה היה חשוב במיוחד לבזק, כדי שהרוכש לא יסוג ממנה. עוד נטען, כי החלטתו של נתניהו למנות את גלעד ארדן לשר הפנים וליטול לעצמו את תיק התקשורת בנובמבר 2014, באה לאחר שאלוביץ הביע את התנגדותו להמשך כהונתו של ארדן במשרד התקשורת ולכך שהוא יישאר בתפקידו עוד שלושה חודשים - כפי שביקש ארדן - לצורך השלמת רפורמת השוק הסיטונאי, שפגעה בבזק.

בנוגע לעסקת בזק-yes נאמר בכתב החשדות, כי בנובמבר 2014 הסביר אלוביץ לנתניהו מדוע יש לאשר אותה במהירות. ראש מטה משרד התקשורת, איתן צפריר, פעל לאישור העסקה בניגוד לדעתו של מנכ"ל המשרד דאז, אבי ברגר, שדרש להתנות אותה בהסכמתה של בזק לרפורמת השוק הסיטונאי. צפריר וראש לשכתו של נתניהו, דוד שרן, פעלו לקבלת אישור מועצת הכבלים והלווין, לאחר שנתניהו פנה אליה בכתב.

"הגדול מפתיע אותי לטובה כל יום"

במאי 2015 פיטר נתניהו את ברגר ומינה את שלמה פילבר, שהיה חסר ניסיון בתחום התקשורת, ולאחר זמן קצר הנחה אותו לפעול לשביעות רצונו של אלוביץ. נתניהו הורה לפילבר לקדם את עסקת בזק-yes ולמתן את ירידת המחירים בעקבות רפורמת השוק הסיטונאי, כך שבזק תוכל לגבות מחירים גבוהים יותר ממתחרותיה. בשל עמדתו של פילבר, הסירו גורמי המקצוע במשרד את התנגדותם לאישור העסקה ללא תנאי.

נתניהו אישר אותה ביוני 2015, בניגוד מוחלט לעמדתו של הדרג המקצועי, וזאת בתמורה לסיקור החיובי שקיבלו הוא ורעייתו בוואלה. אלוביץ מצידו ידע שקידום העסקה קשור לסיקור החיובי. במארס 2015, אחד הצמתים הקריטיים לעסקה, הוא הורה לישועה להוריד פרסום שלא מצא חן בעיני נתניהו, באומרו: "תוריד מיד, זה ימנע את אישור yes".

פילבר סייע לאלוביץ גם בנושאים נוספים. שיטת התמחור ברפורמת השוק הסיטונאי שונתה כך שתתאים לדרישות בזק, ומאוחר יותר נדחתה הרפורמה בשנה ובזק המשיכה להיות מונופול. הוא גם פעל לעכב את הרפורמה שנועדה לחייב את בזק והוט לאפשר שימוש הדדי בתשתיות שלהן. פילבר גם פעל לבטל את ההפרדה המבנית בבזק, וזאת בחשאי ומבלי לערב את גורמי המקצוע והיועץ המשפטי של משרד התקשורת.

ביולי 2015 הביע אלוביץ בפני ישועה את תסכולו מכך שהתנגדויות בוואלה מונעות ממנו לגמול לנתניהו: "מה שמרגיז אותי הוא שהגדול יוצא מעורו כדי לעזור, ואנחנו לא יכולים לגמול לו בגלל חבורת אפסים. הגדול מפתיע אותי לטובה כל יום בדברים הכי חשובים. חייבים למצוא דרך כדי לגמול לו. אני לא אוהב להיות חייב. הוא באמת בסדר ומשנה את המורשת הישנה".
כתב חשדות ביחס למר בנימין נתניהו / כתב חשדות
כתב החשדות נגד בנימין נתניהו בפרשות המתנות, מוזס ובזק
תמצית כתבי החשדות / נספח
תמצית כתבי החשדות נגד כל המעורבים בפרשות 1000, 2000 ו-4000

תאריך:  28/02/2019   |   עודכן:  28/02/2019
איתמר לוין
+זה לא "שתיים וחצי ידיעות חיוביות"
08:51 01/03/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כתב החשדות סותר חזיתית כמה מטענות ההגנה העיקריות של נתניהו, וגם מצייר בצורה מאוד מסוימת את נוני מוזס  ▪  נתניהו טוען לרדיפה פוליטית משום שזה מה שידבר לבוחריו  ▪  סניגוריו יצטרכו לעמול קשות כדי לשכנע שלא היה שוחד בפרשת בזק  ▪  אין לזלזל בעבירת המרמה והפרת האמונים
אלוביץ. מאות התערבויות [צילום: פלאש 90]
נתניהו. כמו אובססיה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+שימוע לנתניהו: שוחד בפרשת בזק;
הפרת אמונים בתיקי המתנות ומוזס
18:15 28/02/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה חשוד בקבלת שוחד משאול אלוביץ, בדמות סיקור חיובי באתר וואלה שבשליטת בזק, בתמורה להקלות רגולטוריות לבזק  ▪  חשוד במרמה והפרת אמונים בשל קבלת מתנות במאות אלפי שקלים מארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, ובשל שיחותיו עם מוזס בהן הוצע לו שוחד  ▪  אלוביץ ומוזס זומנו לשימוע על מתן שוחד  ▪  נסגרו התיקים נגד מילצ'ן ושרה נתניהו  ▪  הליכוד: רדיפה פוליטית שמטרתה להפיל את ממשלת הימין
נתניהו. שלושה תיקים [צילום: רונן זבולון/AP]
מילצ'ן. מתנות סדרתיות [צילום: פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אלוביץ התערב מאות פעמים בתכני וואלה לטובת נתניהו
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יאיר ל
28/02/19 21:03
2
באום
28/02/19 22:05
3
ע_הראל
1/03/19 08:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת נתניהו-בזק
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט לזמן את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשימוע בעבירה אחת של קבלת שוחד ובשלוש עבירות של מרמה והפרת אמונים. מנדלבליט העביר את החלטתו לפרקליטיו של נתניהו ועומד לפרסם אותה בקרוב.
28/02/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
חילוקי דעות בין היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, ובין בכירי הפרקליטות ובראשם פרקליט המדינה שי ניצן ופרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) עו"ד ליאת בן-ארי, הם שעיכבו בשבועות האחרונים את ההכרעה הסופית של היועמ"ש בתיק 4000 (עסקת בזק-יס). כך נודע ל-News1. עיקרם: האם יש מקום להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בגין עבירת שוחד (כהצעת ניצן ובן-ארי), וכן נגד החשודים העיקריים האחרים ובראשם שאול אלוביץ', או להסתפק באישום בגין מרמה והפרת אמונים נגד נתניהו (כעמדתו של מנדלבליט).
16/02/2019  |  יואב יצחק  |   תחקירים
בסדרת 15 הכתבות עד כה, (הרשימה מפורטת בתחתית הכתבה), שפרסמתי על "תיק 4000" בהקשר של פרשת "מיזוג בזק-yes" ("העברת אמצעי שליטה"', בהמשך הכתבה תבינו למה יש חשיבות כל כך גדולה למינוח הזה), ובמיוחד ב-6 הכתבות האחרונות, שנוגעות לפרוטוקול ישיבת מועצת הכבלים והלווין (בתוספת מסמכים רבים נוספים ומשלימים), הראתי "תפירת תיק".
15/02/2019  |  אבי וייס  |   כתבות
פרקליטי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פנו (יום ד', 23.1.19) אל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה שיורה לפתוח בחקירה של ההדלפות מחקירת ראש הממשלה.
23/01/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
מפלגת הליכוד פרסמה תגובה, בשמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולפיה הפרסום הערב (יום ב', 21.1.19) בחדשות 12 אודות התכתובות שבין שאול אלוביץ' לאילן ישועה שכללו עדויות על האופן שבו ביקש נתניהו להשפיע על הסיקור באתר וואלה לא מעיד על יחסי שוחד אלא דווקא מגן על נתניהו מפני טענות אלה.
21/01/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il