בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
שווי מניות חברי אגד: 588 מיליון ש'
|
הבקשה חושפת נתונים כספיים חלקיים של אגד, כולל גרעון בהון החוזר והיקפי החובות לבנקים ● בין ההטבות לחברים: אוטובוסים חינם, נסיעות חינם והפחתת שעות העבודה לפי הגיל
|
תרד ל-15% ב-2030 [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
|
|
|
|
|
אגד מתניעה את הליך הפיכתה לחברה, לקראת הנפקה או מכירה של לפחות 50% ממניותיה. האגודה השיתופית מבקשת (יום ג', 5.3.19) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לאשר לה לכנס אסיפה של חבריה לצורך אישור השינוי. הבקשה מגלה, כי החברים הנוכחיים באגד יוכלו לפדות את מניותיהם ב-450,000 שקל, כך ששווי מניות 1,307 החברים הוא 588 מיליון שקל. הפיכת האגודה לחברה היא חלק מההסכם עליו חתמו אגד והמדינה בספטמבר שעבר, ואשר מסדיר את היחסים ביניהן לשנים 2029-2016, כולל הסובסידיה הממשלתית לאגד. לדברי אגד, המבנה הנוכחי אינו מתאים לאופי הסביבה העסקית והכלכלית בה היא פועלת, ולכן היא צריכה לשנותו. אגד גם מצהירה על המשך ביצוע תוכנית התייעלות, כולל צמצום המטה והתייעלות בכוח אדם (מה שיכול להוביל גם לפיטורי עובדים). הבקשה חושפת נתונים כספיים של אגד ופרטים על זכויות החברים והעסקת 5,000 העובדים השכירים, ובראשם הנהגים, אם כי את הסכם ההפעלה היא מגישה רק לעיונו של בית המשפט, והדוחות הכספיים אינם מופיעים בבקשה. אגד מצהירה, כי מצבה איתן וכי נושיה הסכימו לשינוי המבנה. בין הנתונים המופיעים בבקשה: - לאגד חברות אוטובוסים בהולנד ובפולין, המפעילות למעלה מ-600 קווים ב-1,200 אוטובוסים. בבעלותה גם 50 נכסי מקרקעין בפולין, בשווי 80 מיליון שקל.
- ההסכם הנוכחי עם המדינה יוריד את חלקה של אגד בתחבורה הציבורית מ-38% כיום ל-22% בשנת 2029 ול-15% בשנת 2030. עם זאת, אגד צופה שהכנסותיה לא ייפגעו משום שהשימוש בתחבורה הציבורית יגדל.
- אגד שילמה 314 מיליון שקל ליצרני אוטובוסים בשנת 2017 ו-163 מיליון שקל בשלושת הרבעונים הראשונים של 2018. בשנת 2017 היא רכשה חלקי חילוף ב-135 מיליון שקל ושירותי ניקיון ואבטחה ב-136 מיליון שקל.
- בשנת 2017 רכשה אגד סולר מחברת פז ב-333 מיליון שקל, ומחברת דלק - ב-307 מיליון שקל.
- אגד שילמה אשתקד 150 מיליון שקל כדמי שכירות ודמי ניהול תמורת חניונים ומוסכים.
- אגד היא החוכרת או הבעלים של מוסכים ותחנות נוספים, בשווי מאות מיליוני שקלים. הבולטים שבהם: התחנה המרכזית חוף הכרמל בחיפה (155 מיליון שקל), חניון בשכונת הר-נוף בירושלים (82 מיליון שקל), חניון חולון (63 מיליון שקל) וחניון אחיסמך (44 מיליון שקל).
- נכון ל-30.9.18, חייבת אגד 375 מיליון שקל לבנקים ו-277 מיליון שקל לתאגידים חוץ-בנקאיים. היא גם העמידה ערבויות בנקאיות בסך 127 מיליון שקל במסגרת פעילותה השוטפת.
- לאגד יש 1,000 ספקים, שהחוב כלפיהם באותו מועד היה 192 מיליון שקל.
- ב-30.9.18 היה לאגד גרעון של 312 מיליון שקל, עלייה של 10% לעומת סוף 2017. לדבריה, הגרעון הצטמצם משמעותית לאחר החתימה על הסכם ההפעלה.
בין תנאי ההעסקה הנחשפים בבקשה: - תאונת דרכים שתגרום לפיטורי חבר אגד היא רק כזו שבעקבותיה הורשע בהריגה. יצוין, כי נדירים מאוד המקרים בהם נהגים מואשמים בעבירות כאלה.
- כל פיטורים של חבר אגד - כולל אם הורשע בעבירה שיש עימה קלון - מצריכים רוב של 75% באסיפת החברים.
- ילדיהם של החברים עד גיל 30 נהנים מנסיעות חינם באגד. כך גם הוריהם והורי נשותיהם - שניים לכל היותר.
- מכסת שעות העבודה תוקטן בהגיע החבר לגיל 45 ושוב בהגיעו לגיל 50.
- חברים ותיקים (בני 56 ומעלה עם 30 שנות ותק לפחות) זכאים לקבל פנסיה תקציבית. בגיל 51 ועם 30 שנות ותק ניתן יהיה לבקש פרישה מוקדמת לפנסיה תקציבית. יצוין, כי פנסיה זו בוטלה בשירות הציבורי.
- שיבוץ העבודה ייעשה תוך התחשבות בוותק של החברים, כאשר ההתחשבות תגדל יחד עם הוותק.
- בנסיעות מיוחדות יחושב זמן הנסיעה לפי 50 קמ"ש (דהיינו: השכר יהיה כפול אם המהירות בפועל הייתה 100 קמ"ש). לינה מחוץ לבית בשל נסיעות מיוחדות, מזכה את החברים בתשלום כאילו נהגו עוד מספר שעות.
- החברים זכאים לקבל אוטובוסים בחינם לטיולי בר-מצוה של ילדיהם בשבתות (לשומרי מצוות, אשר יקבלו אישור ממנהליהם: בימי חול, אך לא ראשון וחמישי), למסיבת נישואין שלהם ושל ילדיהם ולמסיבת לידה לילדיהם. כמו-כן, יועמדו אוטובוסים בחינם להלוויות ובימי אזכרה בשנת האבל הראשונה.
- הנהגים מקבלים 2.5% מתמורת הכרטיסים שמכרו, כאשר אגד משלמת את המיסים על 60% מסכום זה. הקופאים מקבלים 0.5% מסכום המכירות.
- אגד משתתפת ברכישת משקפי ראייה לבעלי רשיון נהיגה, גם אם אינם נוהגים בפועל. היא גם מממנת בדיקות רפואיות לנהגים מעל גיל 50.
|
תאריך:
|
05/03/2019
|
|
|
עודכן:
|
05/03/2019
|
|
איתמר לוין, יצחק דנון
|
שווי מניות חברי אגד: 588 מיליון ש'
|
|
במהלך חודש מרס תשיק מטרופולין בהדרגה פעילות חדשה באשכול עבר הירקון - אזור תל אביב, חולון, ראשול לציון ובת-ים. במסגרת כניסתה לאשכול, תפעיל החברה שני קווי שירות חדשים, לרווחתם של התושבים, במטרה להרחיב את מפת התחבורה הציבורית באזור ולתת מענה לביקוש מצד הנוסעים.
|
|
|
שמונה נהגי רכבת ישראל הודיעו (יום א', 3.3.19) על מחלה, מה שאילץ את הנהלת הרכבת להתגמש תוך מאמץ שלא לבטל רכבות ולשמור על לוח הזמנים הסדיר. קיים חשש לשיבושים בסבב הנסיעות המתוכנן גם לשעות הבוקר מחר. הרכבת הודיעה כי תודיע אם תיאלץ לשנות את הלו"ז בשל ההתחלויות.
|
|
|
רכבת ישראל הופכת לאחת מחברות הרכבות השקופות ביותר בעולם, ומציגה מדד דיוק מורחב ומעודכן. אולם באופן אירוני, המדד לא יהיה זמין לנוסעי הרכבת, הגולשים מהטלפונים הניידים ובאמצעות היישומונים הסלולריים ובישומון הרכבת.
|
|
|
נפתר המשבר ברכבת ישראל בעקבות התערבותו (יום ד', 20.2.19) של יו"ר ההסתדרות. העובדים ישובו לעבודתם הסדירה כבר בשעות הקרובות. בסדרת פגישות שתתקיים בהסתדרות בשבוע הבא ייפתר נושא השיבוצים והמחלוקות בין הצדדים. תנועת הרכבות תשוב בהדרגה לסדרה. הבוקר התחלו 37 נהגי קטרים, שהם כ-10% מכלל נהגי רכבת ישראל, ולא הגיעו לעבודה וגרמו לשיבושים קשים בתנועת הרכבות.
|
|
|
אנחנו חיים במדינה סבבה עם כלכלה מצוינת, אבל יש גם אנשים חרוצים. אסור לחזור על הטעות שהייתה במודיעין, שתחנת הרכבת נפתחה בה עשר שנים אחרי אכלוס העיר". כך הזהיר מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און. הוא דיבר בכינוס שערכה (יום ד', 17.2.19) חברת נת"ע לקראת קדומו של מיזם-העל לפריסת רשת קווי מטרו במרכז הארץ. "אסור לחזור על הטעויות הללו לקראת האכלוס בתעש רמת השרון, בצריפין ובסירקין", המשיך בר-און.
|
|
|
|