|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

חוות דעת לוועדת הבחירות

מנדלבליט: לפסול את מיכאל בן-ארי

טוען שהתבטאויות מועמד איחוד מפלגות הימין מלמדות בצורה מובהקת על ליבוי יצרים שיטתי נגד האוכלוסייה הערבית סבור שאין לפסול את בן-גביר, למרות שגם דבריו חמורים
05/03/2019  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   בחירות 2019 (א)   |   תגובות
בן-ארי. למרות שכיהן בעבר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה, שי ניצן, סבורים, כי אין לאפשר למיכאל בן-ארי להתמודד לכנסת ה-21 ברשימת איחוד מפלגות הימין. כך מסרה המדינה (יום ג', 5.3.19) לוועדת הבחירות המרכזית, שההכרעה מסורה בידיה. מנדלבליט סבור שיש לאפשר את התמודדותו של איתמר בן-גביר, למרות שלדעתו מדובר במועמד הקרוב מאוד לנקודת הפסילה.

בן-ארי ובן-גביר שולבו ברשימת איחוד מפלגות הימין, המבוססת על הבית היהודי, כנציגי מפלגת עוצמה יהודית. בן-ארי תופס את המקום החמישי, ובן-גביר - את השמיני. השניים נחשבים לממשיכי דרכו הרעיונית של מאיר כהנא, שבזמנו נפסל גם הוא מהתמודדות לכנסת. לאחר הכרעה של ועדת הבחירות המרכזית, ניתן לעתור לבג"ץ - אשר בבחירות הקודמות דחה עתירה נגד התמודדותו של ברוך מרזל (הצפוי לבוא במקום בן-ארי אם ייפסל).

באותו פסק דין העיר השופט חנן מלצר - כיום יו"ר ועדת הבחירות המרכזית - כי מן הראוי שהמחוקק ישים קץ למה שהוא מכנה "נשף המסכות" המתחולל בפני ועדת הבחירות ובית המשפט העליון, כך שהתבטאויות של מועמדים לכנסת ייחשבו כ"מעשים" לצורך קיום עילת הפסילה. מחוות דעתו של מנדלבליט עולה, כי הוא סבור שכבר כעת ניתן לפסול מועמד על סמך התבטאויות.

לדברי הפרקליטות, עיקר המשקל בעניינו של בן-ארי ניתן לדברים שאמר בעצמו לאחרונה בסרטונים שחלקם אף הועלו לעמוד הפייסבוק של עוצמה יהודית. מנדלבליט סבור, כי ציטוטים אלו מלמדים באופן מובהק, כי בן-ארי מסית לליבוי יצרים שיטתי על יסוד לאומי-אתני נגד האוכלוסייה הערבית, באופן המביא איבה ומדנים ומעמיק תהום, ולא רק נגד מי שמעורבים בטרור.

מנדלבליט טוען, כי בן-ארי קורא לשלילה אלימה של זכויות האוכלוסייה הערבית ולביזוי שיטתי ומכוון שלה, כאשר היא מאובחנת לפי יסוד לאומי-אתני כ"אומה רצחנית", "בעלי אופי בוגדני ורצחני", אנשים שמבינים "רק כוח" וכדומה. מכלול מתמשך וחמור זה, מלמד כי יש הצדקה לפסילת בן-ארי, הכל על-פי ההגדרות המדויקות שקבעה הפסיקה - אומרת המדינה.

לדעת מנדלבליט וניצן, ראיות אלו חמורות וקיצוניות מבחינת עוצמתן; מדובר ביעד מרכזי ושליט של בן-ארי, ולא בנושא טפל ושולי, אלא מדובר במטרה שהיא השתקפות סגולית של זהותו; הוא פועל למען מימוש מטרות אלו לשם הפיכתם מרעיון להגשמתו, וההתמודדות בבחירות נועדה למימוש המטרה או להגברת המעשה - המבחנים שקבע בג"ץ לפסילת מועמד.

עוד נאמר בעמדת הפרקליטות, כי בן-ארי נמנע בתגובתו מלהתייחס לראיות המשמעותיות ביותר בבקשה נגדו, בדגש על התבטאויותיו הקיצוניות בשנה האחרונה, וכי התגובה שכן מסר - מנוגדת לעובדות ולהיגיון.

מנדלבליט וניצן מעירים, כי ידוע להם שבן-ארי כיהן ארבע שנים כחבר כנסת, אך התבטאויותיו הנוכחיות פוסלות אותו. המדובר בהתבטאויות עקביות, לאורך תקופת זמן משמעותית ומהעת האחרונה, בה מבקש בן-ארי להציג את משנתו הפוליטית ולשכנע את קהל הבוחרים לבחור בו. "אין מדובר במקרה גבולי. מדובר במקרה המצוי עמוק בתחום המצדיק ומצריך את פסילת המועמד לפי החוק, גם לפי המבחנים המחמירים שנקבעו בפסיקה", הם סבורים.

גם ביחס למועמדתו של בן-גביר, אומר מנדלבליט, הראיות שהובאו במסגרת הבקשות הן משמעותיות ומטרידות ביותר, והדברים שאמר הנשמעים מפיו, הם קשים וצורמים ביותר. הוא וניצן סבורים, כי בהתבטאויותיו התקרב בן-גביר קירבה מסוכנת לקו האסור, שהחוצה אותו מנוע מלהתמודד בבחירות לכנסת. אולם, בשורה התחתונה, אין תשתית ראייתית משכנעת, ברורה וחד-משמעית, העולה כדי "מסה ראייתית קריטית" שהיא המאפשרת פסילת מועמד בבחירות לכנסת, בהתאם לאמות המידה הנוקשות שהותוו בפסיקת בית המשפט העליון.

מרשימת עוצמה יהודית נמסר בתגובה: עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא ההוכחה הגדולה כי היועמ"ש מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן הם שמנהלים את מדינת ישראל. רק אתמול הודיע מנדלבליט שהוא מתנגד לפסילה של מפלגות בל"ד, חד"ש ותע"ל, מפלגות שמסיתות נגד מדינת ישראל, תומכות טרור מובהקות שמעודדות פגיעה ביהודים וחברי כנסת מתוך הרשימות הללו סבורים שרצח חיילים ומתיישבים הוא דרך לגיטימית להתנגדות למדינת ישראל. אנו מקווים ומאמינים שחברי ועדת הבחירות יבהירו מחר ליועמ"ש שיש גבול לצביעות, יועץ משפטי שמכשיר את אויבי ישראל ומבקש לפסול את ד"ר בן ארי לא ראוי להיות היועץ המשפטי של מדינת ישראל. הרפורמים הוליכו את מנדלבליט שולל כאשר הגישו חצאי הקלטות וסילופי ראיונות ומחר בוועדה נוכיח שעמדת היועמ"ש היא חסרת בסיס משפטי".
פ"מ 5/21, מיכאל בן-ארי, איתמר בן-גביר / עמדה מטעם היועץ המשפטי לממשלה
היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה סבורים, כי יש לפסול את מועמדותו של מיכאל בן-ארי לכנסת ולא לפסול את זו של איתמר בן-גביר

תאריך:  05/03/2019   |   עודכן:  05/03/2019
איתמר לוין
+עימותים וצעקות בדיון בוועדת הבחירות
12:45 06/03/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בדיון פרץ עימות כשח"כ פריג' צעק לבן גביר: "גזען" וזה השיב לו: "לך למרמרה"  ▪  בן-ארי: "היועמ"ש הוציא את דבריי מהקשרם"
(איתמר בן-גביר, מיכאל בן-ארי [צילום: נעם רבקין פנטון/פלאש 90])
+על "נאורות" ועל צביעות
10:39 06/03/19  |  ד"ר רון בריימן   |   לרשימה המלאה
לפי דעת ה"נאורים" בעיני עצמם טרנספר וטיהור אתני של ערבים הוא פסול ואסור ואילו טרנספר וטיהור אתני של יהודים הוא כשר ומותר, ואף כלול בעיניהן במסגרת ערכים דמוקרטיים ונאורים  ▪  לאותם "נאורים" יש להבהיר: הטרנספר לא יעבור!
(כחול לבן. "נאורים" [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90])
+בן-גביר תבע חצי מיליון ש"ח מח"כ שפיר
10:26 06/03/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
עו"ד איתמר בן גביר הגיש תביעה נגד שפיר, לאחר שזו קראה לאנשי עוצמה יהודית 'נאצים'  ▪  בדיון פרץ עימות כשח"כ פריג' צעק לבן גביר: "גזען" וזה השיב לו: "לך למרמרה"
(בן-גביר בדיוני הוועדה [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90])
+הימין החדש: "נצביע נגד פסילת התמודדותו של בן-ארי"
10:11 06/03/19  |  
מפלגת "הימין החדש" הודיעה כי תצביע נגד פסילת התמודדותו של מיכאל בן ארי ובעד פסילת בל״ד. "נמאס מהצביעות ומהכנסת מפלגות שחותרות נגד מדינת ישראל לכנסת ישראל", נמסר מהמפלגה.
+עיקרן תחילה
10:03 06/03/19  |  איתן אראל   |   לרשימה המלאה
אני משוכנע שכל קורא, בשתי רגליו על הקרקע, כאמור: "כאן ועכשיו", ינחש נכונה איזה סקר/ים יבחרוּ לצטט כ"עיקר החדשות" ב"כאן רשת-ב"...!
(עיקר החדשות [צילום: סיטי פלטון])
+פנחס עידן הסיר את מועמדותו מרשימת הליכוד
09:31 06/03/19  |  
פנחס עידן הסיר את מועמדותו מרשימת הליכוד לכנסת, בעקבות הדיונים בוועדת הבחירות בקשיים שעלו בנוגע לחוקיות מועמדותו.
+סמוטריץ' פועל לתיקון חוק החסינות של חברי הכנסת
09:26 06/03/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הודיע כי יגיש הצע"ח לתיקון חוק החסינות שיקנה לחברי הכנסת חסינות מהותית ויידרש רוב בכנסת להסרתה  ▪  טוען: "מסרסים את היכולת של חברי הכנסת לבצע את תפקידם באופן מיטבי"
(סמוטריץ'. רצון העם? [צילום: האיחוד הלאומי])
+שוחד, הכל מותר
08:55 06/03/19  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
לא לימדו שיעורי אזרחות כראוי בבית הספר הישראלי לדורותיו, ממש לא
(נתניהו. חשד כבד [צילום: אהרון קורהן/פלאש 90])
+העופרים כמשל
08:43 06/03/19  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה
בשולי הכותרות: הרכש המאכזב במפלגת גנץ  ▪  ברקוביץ - לאט אבל בטוח. תשאלו את נמיר ברקת  ▪  ולקינוח מה לומדים מהשלט בחנות?
(ברקוביץ'. סירב [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90])
+איחוד מפלגות הימין נגד היועמ"ש: "שם לו למטרה להפיל את שלטון הימין"
00:01 06/03/19  |  
רשימת איחוד מפלגות הימין אומרת כי עמדת היועמ"ש לפסול את בן-ארי לצד הכשרת חברי כנסת ערבים שתומכים בטרור ומסיתים כבר שנים נגד מדינת ישראל להתמודד היא לא פחות משערורייה. "זו אותה פרקליטות שהגנה בחרוף-נפש על זכותה של חנין זועבי לכהן בכנסת ישראל. אז טיבי וזועבי כן אבל ד"ר בן ארי שבניו משרתים ביחידות קרביות לא. אין סוף לצביעות. שלטון הפקידים בפעולה וזו מציאות מפחידה. מישהו כנראה שם לו למטרה להפיל את שלטון הימין, והוא פועל בכל האמצעים העומדים לרשותו. אנו בטוחים שעמדה זו לא תתקבל ורצון העם יישמע ביום הבוחר כראוי במדינה דמוקרטית".
+מיקי חיימוביץ: אשמח ששרן השכל תהיה שרת החקלאות
23:55 05/03/19  |  
מיקי חיימוביץ' (כחול לבן): "אשמח ששרן תהיה שרת החקלאות ונוכל לעבוד ביחד, החיבור של החקלאות והגנת הסביבה הוא קריטי, בכל הנושא של רפורמה בענף הלול חייבים להיות מעורבים ולדאוג שאם תהיה רפורמה תהיה אך ורק לולי מעוף ולא כלובי סוללה יותר גדולים. גם חוק הפרוות, צריך לדעת לעשות מלחמות בחוכמה ובצעדים קטנים, אם אפשר להעביר עם החרגת השטריימלים זו הדרך". היא אמרה את הדברים בכינוס למען בעלי חיים בתל אביב, לאחר שהשכל אמרה כי מתחילת דרכה ציינה שהתפקיד הממשלתי הראשון שתיקח הוא משרד החקלאות.
+גבאי: היועמ"ש הרים לנתניהו דגל אדום
23:49 05/03/19  |  
יו"ר העבודה, אבי גבאי: "אין מקום לכהניסטים בכנסת. היועמ"ש הרים לנתניהו דגל אדום. הדיל המושחת של נתניהו כמעט הקים את כהנא לתחייה והכניס את בן ארי לכנסת. נמשיך להיאבק כדי שמורשת הגזענות של כהנא לא תקום לתחייה".
+העבודה: ליברמן ודרעי עושים קמפיין ציני על גב עולי חבר העמים
23:08 05/03/19  |  
ממפלגת העבודה נמסר כי "מאות אלפי עולים מרוסיה לא יכולים להתחתן בארץ ובמקום להילחם בשבילם - ליברמן ודרעי מנצלים אותם בשביל קמפיין פוליטי. אנחנו מחויבים לאפשר נישואים אזרחיים בישראל כדי שיתחתנו כאן, לא בקפריסין. שליחי ציבור פותרים את הבעיות של הציבור ולא עסוקים בקמפיינים פוליטיים ציניים".
+מועמד ישראל ביתנו: מאחל 7 מנדטים למרצ ו-16 למפלגת העבודה
22:52 05/03/19  |  
אלי אבידר, המועמד הטבעוני מטעם ישראל ביתנו, איחל ליריביו הפוליטיים להגדיל את כוחם ולהיכנס לכנסת: "אני מאחל למוסי (מוסי רז, מקום 7 במרצ) שייכנס, תהום פעורה בינינו בענייני מדיניות אבל בתחומי בעלי חיים ואיכות הסביבה אשתף פעולה עם כל אחד ואחת מהחברים. מאחל לך יעל (כהן פארן, מקום 16 ברשימת העבודה) שתיכנסי לכנסת, חשוב שתהיי בכנסת". הוא אמר את הדברים בכינוס למען זכויות בעלי חיים.
+אסור לסקר את החלטות היועץ
22:25 05/03/19  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
הנה אחת ההשלכות הטריוויאליות של החלטת היועץ כי עיתונות טובה היא טובת הנאה בעסקת שוחד
+"נתניהו התערב בשוק התקשורת גם לאחר שעזב את המשרד"
22:09 05/03/19  |  
ראש הממשלה בנימין נתניהו לחץ על שר התקשורת איוב קרא להביא לביטול המאסדר של יס - מועצת הכבלים והלווין. ההתערבות התרחשה תוך כדי מאמצי נתניהו שקרא לאפשר לערוץ 20 לשדר חדשות, לאחר שנפתחה החקירה בתיק בזק-יס, ולאחר שנתניהו נאלץ לעזוב את משרד התקשורת בלחץ עתירות שדרשו זאת (ספי עובדיה, חדשות 13).
+דרעי: "תיק הקליטה לידינו"; ליברמן: "ולנו הפנים"
22:00 05/03/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ש"ס תובע כי תפקיד זה ייצא מישראל ביתנו ויעבור לש"ס בנוסף לתיק הפנים, כדי לדאוג גם לעולי צרפת ואתיופיה  ▪  ישראל ביתנו: זו גזענות. עסקנים חרדיים המציאו בדיקות דנ"א משפילות ומבזות
(דרעי. לא ננהל מו"מ עם גנץ [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט: לפסול את מיכאל בן-ארי
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יועמש מכר נשמתו
5/03/19 23:50
 
זרח שלייקס
6/03/19 08:12
2
אלטע קאקער
6/03/19 02:49
3
שאלה
6/03/19 05:54
4
קורןנאוה טבריה
6/03/19 06:50
5
חיונית
6/03/19 06:59
6
ופוליטיות כאלה
6/03/19 08:35
7
alice
6/03/19 10:26
8
חוגי
6/03/19 11:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (א)
אין ספק שעיתונות טובה או רעה יכולה ליצור הנאה משמעותית לגורם הנסקר. לדוגמה, העיתונות (הרעה) שקיבל בנימין נתניהו מאז פרסם היועץ המשפטי את החלטתו, יצרה הנאה משמעותית למפלגתו של גנץ ולמפלגות הניצבות ימינה מהלכוד. הסקרים מורים על עלייה במספר המנדטים שלהן, מה שמיטיב עמן גם פוליטית וגם כספית (ובמיליונים, מימון בחירות).
05/03/2019  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
יו"ר ש"ס אריה דרעי שב ואומר כי ידרוש גם את תיק העלייה והקליטה לידיה של ש"ס. בכינוס פעילים באשדוד, אמר דרעי: "ש"ס לא תסתפק במשרד הפנים. נדרוש גם את משרד הקליטה. מנאש קונטרול לש"ס קונטרול. הוא לא יהיה עוד משרד של עולי ברית המועצות בלבד. היום אתה לא יכול להסתובב במשרד בלי לדבר רוסית. אנחנו נדאג לעולים החדשים מצרפת ולעולים מאתיופיה". כתב News1 מציין כי העולים שעלו לאחרונה מאתיופיה אינם יהודים.
05/03/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
פרטים שלא פורסמו עד היום מפרשת הרפז וההקלטות מגלים תמונה מטרידה על הדרך שבה התנהל הרמטכ"ל מול שר הביטחון הממונה עליו, על הדרך שבה ניסה להשפיע על הסיקור התקשורתי בעניינו וכמה רחוק היה מוכן ללכת במאבקו לקבל שנה חמישית במטכ"ל.
05/03/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
לכבוד נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין
05/03/2019  |  אברהם שרון  |   מאמרים
בסימולציית הבחירות שנערכה בתיכון בליך ברמת גן, זכתה מפלגת כחול לבן בראשות גנץ ולפיד לרוב של 47%. למקום השני הגיעה מפלגת הליכוד עם 21%, אחריה מרצ עם 10% וכולנו עם 7%. זהות של משה פייגלין הגיעה למקום החמישי עם 5%.
05/03/2019  |  מירב ארד  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2019 (א)  /  מי ומי  
"לא נבוא לפאנלים שיושבים בו כהניסטים"  /  מירב ארד
סער על נתניהו: יש משהו גדול משנינו  /  איציק וולף
נתניהו לחץ בחום ידי גדעון סער  /  איציק וולף
ביבי נשמע בציבור יותר מדי  /  יוסף אליעז
סקר סובב עולם  /  יצחק מאיר
אותי זה לא מפחיד  /  תרצה הכטר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
ממשלת נתניהו מובילה אותנו למציאות מכאיבה, כששורה ארוכה של מדינות באירופה ובאמריקה מגנות בחריפות רבה את מדיניותה של ישראל ואף נוקטות בימים אלו בשלל צעדים מעשיים הפוגעים בכלכלה של מד...
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
קטונתי מלהבין לעומק את השיקולים העומדים בפני מקבלי ההחלטות, אך נוכחנו כבר לפחות פעמיים, ב-6 באוקטובר וב-7 באוקטובר שהם טעו מהיסוד בהערכת המצב שלהם    בהקשר הזה אני מבקש לשאול: האם ר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il