שביתה ברכבות הנוסעים בקווים: ראשונים-לוד; כרמיאל-חוף כרמל. זאת לאחר שמהבוקר ישבו ראשי ההסתדרות בראשות ארנון בר דוד, עם הנהלת הרכבת בראשות המנכ"ל,
שחר איילון, על-מנת למצוא נוסחת פשרה. ועד העובדים בשלב זה החליט להשבית חלקית את השירות ולפגוע בנוסעים. הנהלת
רכבת ישראל מתנצלת בפני הנוסעים ובודקת כל דרך להקל על מצוקת הנוסעים.
בהסתדרות אומרים כי כל הצעות הפשרה שהועלו על-ידי ההסתדרות והוועד נדחו על-ידי הנהלת חברת הרכבת. בהודעה שפרסמו, נכתב: "נציגות העובדים מצרה על התנהגות הנהלת החברה, שבחרה לא לכבד אף הצעה ואף להחריף את המשבר, וקוראת לה להתעשת. הוועד ינהג באחריות בגיבוי ההסתדרות, ומעבר לשני הקווים המושבתים לא תהיה פגיעה נוספת בנוסעים".
ברכבת ישראל הגיבו להודעה ואמרו כי בעוד שמ"מ יו"ר ההסתדרות והממונה על התחבורה בהסתדרות יושבים למו"מ עם הנהלת הרכבת, פורץ ועד העובדים בשביתה פראית וחסרת אחריות תוך פגיעה בנוסעים ללא כל צורך.
"אנו מבקשים להביא לידיעת הציבור, כי בעוד שהנהלת הרכבת וראשי ההסתדרות הגיעו לפתרון פשרה – דחתה אותו יו"ר ועד הרכבת,
גילה אדרעי. אנו מצרים על כך שוועד עובדי הרכבת פוגע בנוסעים ובשרות באופן חמור ואף קורא לנוסעים שלא לנסוע ברכבות מנימוקי בטיחות לכאורה. אנו קובעים כי הרכבת היא בטוחה והוועד מנהל מאבק על כסף וניסיון לשליטה בניהול הרכבת.
"מאז כניסתה (של אדרעי) לתפקידה, אנו מוצפים בעשרות תביעות וסכסוכי עבודה באופן חסר תקדים תוך שראש הוועד משביתה את מערך המטענים וגורמת להפסד של 1.3 מיליון שקל ליום, וכן משביתה את מערך ההדרכה באופן שעלול לסכן את עתיד הרכבת ואת הבטיחות.
"אנו פונים להנהלת ההסתדרות לאכוף את סמכותה ולהורות על הפסקת השביתה באופן מיידי.
רכבת ישראל היא הפתרון הזמין ביותר לצפיפות בדרכים, היא פועלת במאמץ גדול ובתפוסה של 160%. אנו קוראים לכל הצדדים לגלות בגרות ואחריות", תגובת רכבת ישראל.