כביש 6 ממשיך צפונה. ביום שישי לפנות בוקר (29.3.19) ייפתח לתנועה קטע דרך נוסף של כביש 6, מתל קשיש עד מחלף סומך. עם פתיחת המקטע החדש, תתאפשר נסיעה מהירה ובטוחה, ללא רמזורים, לאורך של כ-190 קילומטרים, מבאר שבע בדרום ועד צומת סומך שבצפון.
קטע הכביש החדש תל קשיש-סומך הוא באורך כ-16 קילומטרים וכולל שתי מנהרות בעלות שני נתיבי נסיעה לכל כיוון, ברכסים ובאיבטין, באורך כולל של כשלושה קילומטרים, המחלף המשולב עמקים ומחלף גבעות אלונים, המקשר את כביש 6 עם כביש 70 במחלף סומך.
קטע כביש זה מצטרף אל מקטע יקנעם-תל קשיש, אשר נפתח לתנועה לפני כארבעה חודשים. שני המקטעים, באורך של יותר מ-20 קילומטרים של כביש מהיר, כוללים שלוש מנהרות כפולות ביקנעם, רכסים ואיבטין, ושני מחלפים משולבים.
גשר ויאדוקט יחבר את הקטע החדש עם כביש 77 ויהיה הגשר עם המפתח הגדול ביותר בארץ בין הניצבים שלו, כ-82 מטר, כדי להקטין את הפגיעה בסביבה.
הכביש נבנה באמות המידה הגבוהות ביותר, תוך הקפדה על מערכות בטיחות וניהול תנועה המתקדמות בעולם, תאורה לכל אורכו, תוך שמירה על ערכי הטבע והנוף. הארכת כביש 6 צפונה תקל על הפקקים באזור וצפויה לקצר את זמן הנסיעה בין מרכז הארץ לגליל באופן משמעותי.
המקטע החדש הוקם ומנוהל על-ידי זכיין "כביש 6 צפון", המנהל גם את המקטע מיקנעם לתל קשיש. בנסיעה בקטע המנהרות, ממחלף שער העמקים עד מחלף גבעות אלונים, תונהג אגרה מופחתת. הנסיעה ממחלף גבעות אלונים עד למחלף סומך לא תחויב באגרה.
מנכ"ל כביש 6 חוצה צפון, שי לינדנר אמר כי נוצרה שותפות נדירה של מגזר ציבורי עם יזם וקבלן פרטי, שפיר, פיצרוטי, קרן נוי, מממנים מקומיים בהובלת
בנק הפועלים, ובעיקר צוות מיוחד שידע לגייס את העובדים ולרתום את כולם, מאות ואלפים של אנשים, לתת את המקסימום מעצמם לאורך מספר שנים מאוד מאומצות כדי לפתוח את המיזם הענק וההכרחי הזה לפני הזמן, ולהקל על מצוקת הפקקים של תושבי הצפון. "הייחוד של הכביש הוא שאנחנו ממשיכים לתפעל אותו גם ב-30 שנים הבאות. בסטנדרט הכי גבוה, מואר, בטיחותי, בשילוב של אמצעים טכנולוגיים ופתרונות שמקלים על הלקוחות שלנו כגון פנגו ו-WAZE שעובד במנהרות", הוסיף לינדנר.
מנכ"ל
כביש חוצה ישראל, דן שנבך אמר כי בתוך ארבעה חודשים פותחת החברה שני מקטעים חדשים של כביש 6, באורך כולל של כ-20 קילומטרים, אשר עומדים במבחני הבטיחות והאיכות הנדרשים. "זהו מיזם הנדסי מורכב, שלווה בתכנון וביצוע קפדניים, המשלב טכנולוגיות מתקדמות לניהול מערכות הבטיחות וניהול התנועה, בהתאם לנורמות הקיימות ברחבי העולם", הוסיף שנבך.
יו"ר דירקטוריון כביש חוצה ישראל,
חוסאם בשארה, הוסיף: "חברת כביש חוצה ישראל ממשיכה ומפתחת את המיזם הלאומי לחיבור קצוות הארץ. לחברה ניסיון רב בניהול מיזמים זכיינים והיא מקפידה על איכות ביצועית ובטיחותית, לרווחת משתמשי הדרך".