מפעל הפיס שלח לעיתונאים הודעה על שירות המנויים החדש שלו וניסה להמריץ אותם לפרסם אייטמים על-אודות השירות הזה באמצעות הצעת טובות הנאה: כרטיסים זוגיים להופעות.
ההודעה נשלחה על-ידי משרד פיליזר תקשורת, וכללה נתונים על-אודות שירות ההטבות שיינתן למנויי ההגרלות של מפעל הפיס. נאמר בה: "היי, צהריים טובים! מפעל הפיס משיק את מועדון ההטבות החדש והמשלתם של מנויי הפיס. מצ"ב ידיעה לפרסום. אודה לשילובה. בתמורה לפרסום ניתן לבחור כרטיס זוגי לאחת ההופעות הבאות: אמה שפלן מארחת את
עידן רייכל (28.4), אייר סופליי (15.5),
שלומי שבת ופבלו רוזנברג (21.5)".
מדובר בפרקטיקה שלחלוטין אינה אמורה להיות מקובלת ביחסי מסקר-מסוקר בעיתונות. למעשה, מדובר בהצעת טובת הנאה כניסיון לקדם את הפרסום, באופן שהופך את האייטם לשיווקי לכל דבר ועניין. הדברים מקבלים משנה חומרה לנוכח העובדה שמדובר בגוף ציבורי, בעל מונופול על עריכת הגרלות ושאמור להיות נתון לפיקוח ממשלתי הדוק.
בתשובה לשאלת News1 טען משרד פיליזר תקשורת, כי מדובר בהודעה שנשלחה בטעות לתפוצת העיתונאים, וכי היא יועדה לבלוגר מסוים. "זאת הודעה שנשלחה בטעות, אני מתנצלת. היא הייתה מיועדת לאדם אחד ונשלחה לי בתפוצה בטעות. זה לא היה מיועד לעיתונאי. אנחנו עובדים עם בלוגרים. בדרך כלל אנחנו מציעים להם להתנסות במשהו ואז לכתוב עליו. יצא לנו לדבר איתם בטלפון ואלה המופעים שיכולתי להציע", אמרה יועצת התקשורת ששלחה את ההודעה.
News1 מעיר, כי התשובה לא ביארה את הניסוח הברור שניתן לראות בהודעת הדוא"ל - שהכרטיסים יינתנו
בתמורה לפרסום. דהיינו: המבוקש מבחינת מפעל הפיס אינו סיקור של אחת מן ההופעות, אלא של המידע הנוגע לשירות המנויים, הנכלל בהודעה לעיתונות הכוללת גם ציטוטים מפי מנכ"ל מפעל הפיס,
עמרי לוטן, ויו"ר הפיס,
אביגדור יצחקי.