|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

יממה וחצי לפני פתיחת הקלפיות:

נדחתה המהפכה בהליכים האזרחיים

שקד נענתה לבקשת הלשכה - המונה כוח אלקטורלי משמעותי של 70,000 חברים - ודחתה לחודש פברואר את כניסתן לתוקף של תקנות סדר הדין האזרחי החדשות
07/04/2019  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   בחירות 2019 (א)   |   תגובות
לא מתלהבים, בלשון המעטה [צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90]

שקד שוב נכנעת
אחרי שנכנעה ל-1,000 פרקליטים כוחניים (ע"ע נציבות הביקורת) ול-2,000 מתמחים בריוניים (ע"ע בחינות הלשכה), אין להתפלא שאיילת שקד נכנעת גם ל-70,000 מצביעים שהם עורכי דין שמאוד לא רוצים שיכריחו אותם לעבוד בצורה יעילה, ואולי גם רחמנא ליצלן לגבות פחות תשלום. שקד ביצעה מהלך חשוב ביותר נגד הסחבת והמשפטיזציה כאשר אימצה בשנה שעברה את המהפכה בסדר הדין האזרחי - גם אם בוויתורים ללשכת עורכי הדין.

אבל כעת שקד מעניקה דחייה, וכמקובל במחוזותינו - ניתן לשער שזו רק הדחייה הראשונה (אל תקחו יותר מדי ברצינות את ההבטחה שלא יהיו דחיות נוספות). הציבור ימשיך לשלם את המחיר - גם בצורה פרטנית על ההליכים שהוא מנהל ושימשיכו להיות ממושכים, וגם בצורה כללית בשל אובדן הזמן השיפוטי והמשך שליטתם של המשפטנים על חיינו. שקד שוב מוכיחה, שהיא מעדיפה את הפופוליזם הזול ("לנצח על בג"ץ") על פני הטיפול השורשי בבעיה האמיתית: הריבוי והסרבול של ההליכים המשפטיים בערכאות הנמוכות יותר.

המהפכה בסדר הדין האזרחי תידחה בחמישה חודשים ותיכנס לתוקפה רק בפברואר 2020 במקום בספטמבר הקרוב. כך הודיעה (יום א', 7.4.19) שרת המשפטים, איילת שקד, בעקבות פנייתו של ראש לשכת עורכי הדין, אבי חימי. בלשכה חברים קרוב ל-70,000 עורכי דין - כוח אלקטורלי משמעותי.

לדברי שקד, הדחייה היא בהסכמת נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, ומנהל בתי המשפט, יגאל מרזל. שקד גם הבהירה, כי לא יהיו דחיות נוספות (אם כי שר המשפטים הבא - אם שקד לא תמשיך בתפקיד - יוכל לקבל החלטה שונה), וכי הלשכה התחייבה לערוך השתלמויות לחבריה לקראת כניסת התקנות לתוקפן.

שקד חתמה בספטמבר שעבר על התקנות, המבוססות על העקרונות שהציע מנהל בתי המשפט לשעבר, משה גל, ואשר מטרתן לקצר ולייעל את ההליכים בקרוב למחצית מהתיקים הנדונים בבתי משפט השלום והמחוזי. כבר בנוסח עליו חתמה שקד הוכנסו שינויים משמעותיים לבקשת הלשכה, אז בראשותו של אפי נוה, שהיה בן-בריתה של שקד בנושאים רבים ובמיוחד במינוי השופטים.

הלשכה אומרת כעת, כי היא תבקש בתקופת הביניים המוארכת להכניס שינויים נוספים. עורכי הדין אינם מתלהבים, בלשון המעטה, מהמגבלות שיוטלו על אורך כתבי הטענות, מהמעבר מטיעונים בכתב לטיעונים בעל-פה ובמיוחד מביטול התצהירים לטובת עדויות, ומהרחבת ההליכים המקדמיים שמטרתם לקצר את משך שמיעת התיקים (וממילא להפחית את שכר הטרחה).

כחלק מהרפורמה נקבעה דרך מרכזית אחת לפתיחת תובענה, בוטלו הסדרים מיותרים (כמו סדר דין מקוצר והמרצת פתיחה), מספר סעיפי התקנות צומצם מ-532 ל-180, נקבעה מסגרת אחידה של מועדים ובוטלו סרבולים וכפילויות של הליכים. במסגרת מימוש התקנות, ימונה מזכיר משפטי בכל בית משפט, אשר ימנע את קבלתו של מסמך שאיננו ממלא את הדרישות הקבועות בתקנות. במקרה של בעלי דין שאינם מיוצגים, יוכל המזכיר להנחותם כיצד לתקן את הליקויים.

התקנות קובעות מדדי זמן והגבלה על מספר העמודים (11 עמודים בשלום ו-14 במחוזי; 60 או 45 יום להגשת כתב הגנה), תוך קביעת פורמט אחיד של כתבי הטענות. כל ההליכים ייפתחו בדרך אחת, לצד דיון מהיר לתביעות של עד 75,000 שקל. התקנות גם מעגנות את הנוהל בנוגע לאי דחיית מועדי דיון. עוד הוגבל מספר השאלות שניתן לשלוח לצד שכנגד: 25 שאלות בשלום ו-50 במחוזי.

הן קובעות שיתקיימו עד שני קדמי משפט בשלום ועד שלושה במחוזי; הצדדים יהיו חייבים להיפגש ביניהם לדיון מקדמי עוד לפני קדם המשפט, כדי לראות האם וכיצד ניתן לסיים את ההליך או לקדם אותו. תוכנית המהו"ת (גישור מקדים) תורחב לכל בתי משפט השלום ותחול על כל תביעות מעל 40,000 שקל - לעומת בתשעה בלבד מבתי המשפט ו-75,000 שקל כיום. הצדדים יצטרכו להגיש בקדם המשפט הראשון את רשימת העדים והראיות, ולהגיש מיד בו את הבקשות שניתן להגיש לפי התקנות.

בית המשפט יהיה רשאי לסלק כתב טענות על יסוד מספר עילות, כדי לצמצם את היכולת להשתמש לרעה בהליכי המשפט נגד הצד השני; בין היתר, בית המשפט יוסמך במפורש למחוק כתב טענות אם יגיע למסקנה שמדובר בניצול לרעה. בית המשפט יפסוק הוצאות לאחר כל בקשה, ולא ידחה את פסיקתן עד לתום ההליך כולו. ככלל, בית המשפט יפסוק הוצאות סבירות והוגנות, והחריג יהיה הימנעות מכך.

שינוי משמעותי נוסף יהיה בשמיעת הראיות. ככלל יבוטלו תצהירי העדות הראשית וכל העדויות יהיו בעל-פה, למעט חריגים בתיקים מורכבים בבתי המשפט המחוזיים. הסיכומים יהיו בכתב ויהיו לוחות זמנים מוגדרים לניהול ההליך.


תקנות סדר הדין האזרחי, התשע"ח-2018 / תקנות
התקנות החדשות לסדר הדין האזרחי: קיצור ההליכים והבנייתם, במטרה לייעל אותם ולמנוע את ניצולם לרעה

תאריך:  07/04/2019   |   עודכן:  09/04/2019
איתמר לוין
+פייגלין ינהל מו"מ קואליציוני לפני ההמלצה לנשיא
01:24 08/04/19  |  
מפלגת זהות לא תמליץ לנשיא המדינה על העומד בראשה משה פייגלין, אלא על בני גנץ או בנימין נתניהו. זהות המועמד תוכרע לאחר מו"מ קואליציוני, שבניגוד לסדר המקובל יתקיים לדידה לפני ההמלצה לנשיא (חדשות 12).
+מרידור ומופז התגייסו לעזרת גנץ
01:20 08/04/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גנץ בכינוס בחירות בת"א: "לא ניתן לנתניהו להיות המפלגה הגדולה ביותר, אנחנו נהיה המפלגה הגדולה ביותר"  ▪  "ירדנו 90 סנטימטר מהניצחון"
(שאול מופז [צילום: גילי יערי/פלאש 90])
+רבבות השתתפו בעצרת דגל התורה בבני ברק
00:09 08/04/19  |  
בבני ברק הסתיימה עצרת הרבבות שערכה דגל התורה. הנואמים, רבנים ואישי ציבור, נאמו בזכות שמירת השבת ועולם התורה, כשהדרישה היא להצביע ליהדות התורה.
+דרעי מאשים: נתניהו כפוי טובה
23:03 07/04/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ש"ס במסר מאיים: מי שמצביע ליכוד פוגע קשות בש"ס ובמרן"  ▪  "נתניהו התחיל מסע שלו בציבור שלנו שאוהב מאוד את התנועה, אבל רוצה גם את ראש הממשלה"
(דרעי. האריה שלצידו? [צילום: פלאש 90])
+נתניהו קיים שיחת צעקות עם מירי רגב
22:04 07/04/19  |  
לפני כשבועיים בדרכו לראיון בחברת החדשות נתניהו קיים שיחה קשה עם שרת התרבות והספורט. בכאן חדשות פורסם כי ראש הממשלה זעם על הראיון שהעניקה רגב ובו נרמז שרגב מודרת מקמפיין הליכוד בגלל היותה אישה מזרחית, מה שהביא לקמפיין חריף נגד נתניהו המציג אותו גזען. לטענת מקורות שעודכנו בפרטי השיחה ראש הממשלה זעם והרים את קולות לכדי צעקות. תחילת המתיחות בין נתניהו לרגב לאחר ראיון שהעניקה רגב ובו סיפרה שהצביעה לגדעון סער בבחירות המקדימות לליכוד. נתניהו ורגב הכחישו את הפרטים ואמרו כי הם מקיימים יחסי עבודה טובים.
+ליצמן: "אכניס להסכם הקואליציוני את הטיפול במשבר ענף האשפוז הסיעודי"
22:01 07/04/19  |  
סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מתחייב להכניס להסכם הקואליציוני של סיעתו יהדות התורה את הטיפול במשבר בענף האשפוז הסיעודי. את הדברים אמר בכינוס מנהלי מוסדות אשפוז סיעודי בבני ברק. "אני מודע למצוקה הגדולה של הענף, ונחפש את הדרך כדי לקדם פתרון בנושא מצוקת כוח האדם והמיסוי על מהגרי עבודה. אני לא מבין למה מאשרים עובדים זרים לחקלאות ולענף הסיעוד לא". אל ליצמן התלווה ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, שאמר כי יפעל לבטל במוסדות האשפוז הסיעודי את היטל העסקת מהגרי העבודה המועסקים כיום בלית ברירה ע"י מוסדות האשפוז הסיעודי בהיעדר כוח אדם. גפני אמר שהדבר אינו שונה מענף החקלאות והמסעדנות, שם פועלים באופן דומה.
+גדעון סער דיווח על פריצה לטלפון
21:12 07/04/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הטלפון הנייד של השר לשעבר סער נפרץ לפני הבחירות המקדימות לליכוד  ▪  סער גילה על הפריצה לטלפון הנייד שלו לפני כחודשיים, כשהיה אדם פרטי - מספר ימים לפני ההתמודדות למפלגה
(גדעון סער [צילום ארכיון: גדעון מרקוביץ'/פלאש 90])
+חיסיון לשיחות בעת פרשת הרפז
18:40 07/04/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נדחה ערעורם של ברוך קרא ו"המקור" על האיסור לפרסם את מלוא השיחות של אשכנזי, מנדלבליט, וינשטיין, וינר ודודי כהן  ▪  הנימוק המרכזי: פגיעה קשה בפרטיותו של אשכנזי
(אשכנזי דיבר על גנץ [צילום: תומר נויברג, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נדחתה המהפכה בהליכים האזרחיים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חריש
7/04/19 19:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (א)
13 שיחות שהתקיימו בעת פרשת הרפז לא יותרו בפרסום - קובע (יום א', 7.4.19) סגן נשיא בית המשפט המחוזי מרכז, אחיקם סטולר. מדובר בשיחות שניהלו גבי אשכנזי (שהיה אז הרמטכ"ל), אביחי מנדלבליט (שהיה הפרקליט הצבאי הראשי), ארז וינר (ראש לשכתו של אשכנזי), דודי כהן (שהיה אז מפכ"ל המשטרה) ויהודה וינשטיין (אז היועץ המשפטי לממשלה).
07/04/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
השורה התחתונה במרוץ הפוליטי בו אנו נתונים מזה כשלושה חודשים, תתקבל מהציבור ביום הבחירות, 9.4.19. מערכת הבחירות נכנסת לאילוצים מחמירים והולכים ככל שהדבר קשור לתעמולה, סקרים, גמישות אירגונית ואירועים "בומבסטיים", אולם המאמץ להשפיע על הבוחרים ממשיך וימשך עד לרגע האחרון.
07/04/2019  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, זימן את ראשי הרשויות המקומיות ביהודה ובשומרון לפגישה עמו בבית ראש הממשלה בירושלים. הפגישה החלה בשעה 15:30 ובה צפוי ראש הממשלה לקרוא לראשי הרשויות לעודד את התושבים ברשויותיהם להצביע לליכוד.
07/04/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
מפלגת "ישראל ביתנו" והעומד בראשה, ח"כ אביגדור ליברמן, הגישו (יום א', 7.4.19) את העתירה לבג״ץ לאחר שדרישתו של יו"ר המפלגה, ח"כ ליברמן, מהרבנות הראשית, כי הבדיקות הבזויות יופסקו, לא התקבלה. בעתירה משתתפות שלוש נשים, כולן עולות ממדינות בריה"מ לשעבר, שנדרשו על-ידי בתי דין רבניים לבצע בדיקות גנטיות, למרות שיהדותן הוכחה בעבר בדרכים שונות.
07/04/2019  |  מירב ארד  |   חדשות
כן בשם המאבק בשחיתות אני מצביע ביבי. כי רק אם יזכה זה יבטיח שנדע עד הסוף ובבהירות גמורה ובוהקת אם הוא מושחת או חף מפשע.
07/04/2019  |  יוסי ריבלין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il