בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
עוד על "השמאל הלאומי" של הספרי ויניב
|
הספרי ויניב מסכימים בסכלותם כי הם "לאומני קו ירוק" ● מובן ששמאל ולאומנות לא הולכים יחד, אך גם שעון מקולקל מדייק פעמיים ביום: כשלתוך שורות השמאל ייכנסו פטריוטים ישראלים, עולים מרוסיה, צעירים דתיים, סטודנטים ופועלים, ולא רק אנשים שגרים בשלושה רחובות הולנדיים בתל אביב, השמאל ישנה את פניו
|
שמואל הספרי. מפחיד ואנטי-ליברלי
|
|
|
|
|
קל ידי לבטל בזלזול את המניפסט של עו"ד אלדד יניב והמחזאי שמואל הספרי. השפה בוטה, כאילו התחזו השניים לנתן זהבי בעודו מנסה לתקן את החברה הישראלית והתבהמותה ומשתמש לצורך כך בצעקות וניבולי פה. הרעיונות מפחידים ואנטי ליברליים, כפי שהוצגו בכתבתו של ארי שביט, כגון: "מה לעשות שמדינת ישראל היא מדינה לא ליברלית? זאת לא דמוקרטיה רגילה. זאת דמוקרטיה שיש בה אפליה לטובת יהודים". יש השתלחות מיותרת בסרבני שירות צבאי: "זה מוציא אותי מהדעת. המשתמטים הם טפילים מגעילים. הם חארות. הם בטלנים, הם רמאים והם חארות". כל אלו היו סיבות מספיקות לזרוק את המסמך. אך כאמור, זה קל מדי. האם יש לנו זכות להתעלם ממסמך שכזה, ממרום 20 המנדטים שלנו?... אולי נפנה אל עצמנו את הדרישה שלנו כלפי החברה הישראלית לבחינה עצמית ביקורתית? להתעלם מאותן ביקורות פעם אחר פעם, רק כי הכתוב אינו עומד בשורה אחת עם האג'נדה הכוללנית שלנו, מעמיד אותנו באותו המקום הרעוע של החברה הישראלית כולה - עיקשת, אטומה, בדלנית רוב הזמן ובלתי ניתנת לשינוי. ההספרי-יניביזם מעלה ביקורת כנגד "הבייליניזם": "אנחנו אומרים שהשמאל אינו שלום והשלום אינו שמאל. כי שמאל זה לשאוף להקים כאן חברת מופת. אבל כל הג'ומסים האלה לא יכולים להיות בפתח תקוה עם האתיופים, כי תעשיית השלום השתלטה עליהם ותעשיית השלום כל היום נוסעת לחו"ל לכנסים עם הפלשתינים ובתוך תוכה היא מקווה שלא יהיה שלום, כי אם יהיה שלום לא יהיו נסיעות לחו"ל. התעשיה הזו יכולה לתפקד רק כשאין שלום. מכון פרס לשלום יכול לתפקד רק כשאין שלום. תאר לך שיהיה שלום, איזה אסון יקרה להם...". אם נוציא לרגע את הביקורת הלא הוגנת כנגד היו"ר הסוציאליסט של מרצ, נקבל תמונת ראי עגומה על המרדף האבוד אחר השלום וכיבודי כנסים ברחבי אירופה. ניתן לטעון כי ללא הסכם שלום עם הפלשתינים שכנינו, אין אפשרות לכונן בישראל את "חברת המופת" מבוקשת. אך הביקורת עניינית. כנסי שלום של נציגים מטעם עצמם של צד אחד עם נציגים מטעם עצמם של צד שני, לא יביאו את השינוי המיוחל. הסכמי ז'נבה למיניהם לא יגרמו לציבור הישראלי והפלשתיני לנתק את כבלי השנאה, או יובילו את אנשי שכונה ד' בבאר שבע להצביע לשמאל. על אלו המבקשים לעצמם דרכונים זרים, אומרים השניים: "זה הכול חלק מאותו ליברליזם אדיש, המתנכר ובורח ונעלם מהארץ בלי לרדת מהארץ. זה הכול סימפטום של אותו משפט שכל הזמן חוזר פה: יאללה תעזוב אותי, באמאש'ך. אבל אלדד ואני אומרים ששמאל לא יכול להגיד 'עזוב אותי'. אם אתה שמאל אתה חייב להילחם... מה שאמור לייחד את השמאל הישראלי הוא התסיסה המתמדת: שלא יהיה ילד רעב, שלא תהיה זקנה במסדרון, שנמשיך לבנות את הבית". נכון, יש 1,500 שמאלנים שמגיעים לכל הפגנה ונמצאים בכל מקום שבו יש צורך חברתי. אבל מה עם 95% השמאלנים הנותרים? אחוז מכריע מחסידי סיום הכיבוש נשאר אדיש ושבע אל מול מצוקות היום-יום בתוככי מדינת ישראל פנימה. עובדה מצערת זו הרחיקה את רובו של הציבור הישראלי מהשמאל. הספרי ויניב מסכימים, בסכלותם, עם ההגדרה של ארי שביט כי הם "לאומני קו ירוק". מובן ששמאל ולאומנות לא הולכים יחד. כל תלמיד אזרחות יוכל לדקלם זאת. אך גם שעון מקולקל מדייק פעמיים ביום: "כשלתוך שורות השמאל ייכנסו פטריוטים ישראלים, עולים מרוסיה, צעירים דתיים, סטודנטים, פועלים, אנשים שגרים בבת-ים, שדרות, שלומי, אום אל-פאחם וטבריה, רהט ושכונת התקווה - ולא רק משלושה רחובות הולנדיים בתל אביב, השמאל ישנה את פניו...".
|
|
הכותב הוא סטודנט באוניברסיטת בן-גוריון, רכז פורום דו-קיום בנגב לשוויון אזרחי
|
|
תאריך:
|
25/09/2009
|
|
|
עודכן:
|
25/09/2009
|
|
נועם תירוש
|
עוד על "השמאל הלאומי" של הספרי ויניב
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
crtfnt6
|
25/09/09 18:36
|
|
2
|
|
גלילי
|
25/09/09 19:18
|
|
3
|
|
בוטן
|
26/09/09 09:24
|
|
4
|
|
קורןנאוה טבריה
|
29/12/10 06:18
|
|
שירת האזינו מתקשרת באופן מופלא לכתוב בסוף פרשת וילך "כיתבו לכם את השירה הזאת", שבו התורה עולה מדרגה פיוטית ונקראת שירה. מדוע נקשרו לתורה כתרים של שירה? אומנם הטקסט המקראי הוא בהחלט טקסט ספרותי ממדרגה ראשונה, המשמש מקור השראה לסופרים ולמשוררים, אך ברור שלא זאת מטרת התורה, המהווה בראש ובראשונה טקסט אלוקי מקודש. לא בגלל הלשון והאמצעים הספרותיים מכוּנה התורה שירה. הסיבות הן מהותיות, הקשורות למהות התורה.
|
|
|
כאשר מוצר נמצא בשלב הבגרות במחזור חייו, אזי התחרות לו היא חריפה ומחירו נוטה לרדת. לכן, ספק שמשווק מוצר כזה יבקש לברוח מהתחרות הזו דרך בידול של המוצר שלו.
|
|
|
אם תשאלוני מה אומר לי התאריך 25 בספטמבר 1982, היום לפני 27 שנים, אשיב לכם כך: עוד יום של שגרה עבור ישראלי כמוני במדינת ישראל. אז, בתאריך ההוא, הייתי חייל על סף שחרור מצה"ל. ישבתי אז עם הגדוד שבו שירתתי במתחם נפח, שבו הייתה ממוקמת אוגדה 36 אשר עליה פיקד באותם ימים תת-אלוף אביגדור קהלני. היה זה כשלושה וחצי חודשים אחרי מלחמת לבנון הראשונה. קהלני ופקודיו כבר היו בתוך לבנון. הגדוד שלי, שהיה חלק מאוגדה מטכ"לית, החליף את החיילים בגדוד המקביל. במשך מספר ימים המתנו להוראה להיכנס ללבנון, אך זו בוששה להגיע. וכשכבר הגיעה, היא לא הייתה רלוונטית לגבי, כי השתחררתי, ורק מאוחר יותר חתמתי שרות קבע בן שנה אחת בלבד. שנה אחת יותר מדי.
|
|
|
36 שנים שבכל ערב יום כיפור הרדיו חוזר ומפמפם לכם על איזה אלוף זעירא מהמודיעין שלא ידע, ולכן צה"ל לא היה מוכן וההנהגה לא ידעה. זה שקר.
|
|
|
מבנה הכוכבים של הימים האחרונים מגיע לשיאו כשכוכב מרקורי נעצר בתאריך 29.9 וההיבטים מביאים להארה חדה של תחושות פנימיות, אלא שקיים קושי להוציא אותן לפועל. כוכבים אלו עלולים לגרום לתוכניות חשובות להתבטל או לרדת מהבמה. אם הרעיון שלכם חיובי ומיוחד, שווה להשאיר אותו במגירה, עד שהערפילים יתפוגגו.
|
|
|
|