שופטת בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, אסנת רובוביץ-ברכש, אסרה (יום ה', 18.4.19) על עובדי
רכבת ישראל לשבש את העבודה לפחות עד תחילת חודש יוני, והורתה לצדדים לנהל מו"מ ולדווח לבית הדין ב-5.5.19 על התקדמותו. היא גם הורתה להסתדרות להפעיל מיידית את מרותה על ועד עובדי הרכבת, כדי לוודא שיצייתו להחלטה.
ההחלטה חלה על שורה של סכסוכי עבודה ברכבת, כולל הסכסוך האחרון והקשה ביותר - על הפעלת לוח הזמנים החדש של הרכבת. סכסוך זה הוא שהביא להתחלותם של עובדים ופקחים, ולשיבושים חמורים בתנועת הרכבות. החלטתה של רובוביץ-ברכש אומנם אוסרת כאמור לשבש את העבודה, אך לא ברור כיצד ניתן יהיה לאכוף אותה אם העובדים ימשיכו לדווח על בעיות בריאות.
בורוביץ-ברכש אומרת על הלו"ז החדש, כי הנהגתו היא חלק מסמכותה של הנהלת הרכבת, וזאת לצד החובה לנהל מו"מ בנוגע להשלכותיו על העובדים. אולם מאחר שהמו"מ טרם מוצה - אין להתיר בשלב זה לעובדים לנקוט צעדים ארגוניים, במיוחד לנוכח השפעתם הקשה והבלתי-מידתית על הציבור הרחב.
החלטה דומה קיבלה בורוביץ-ברכש בנוגע לסכסוכים שהכריזו העובדים בשל העברת העברות רכש ציוד ותחזוקתו לידי חברת סטלדר, ובנוגע לעבודות בפרויקט המינהור והחישמול של הרכבת: ההנהלה זכאית לנקוט צעדים אלו ויש למצות את המו"מ לפני שהעובדים יוכלו לשבות. סכסוך נוסף נגע להתקשרות הרכבת עם חברת אקרשטיין לרכישת חוליות למסילות, לאחר שהמפעל הפנימי שלה לא עמד בביקוש. לגבי סכסוך זה הורתה בורוביץ-ברכש להפסיק את כל הצעדים שננקטו מסגרתו.
הנהלת הרכבת מצידה הודיעה, כי בתקופת המו"מ לא תתקשר עם סטדלר ואקרשטיין ולא תנייד עובדים - כצעדים בוני אמון. בורוביץ-ברכש מעירה בשולי החלטתה, כי מרוב סכסוכים ברכבת - שני הצדדים כבר אינם יודעים אלו צעדים נוגעים לאיזה סכסוך; מצב זה מסכל את מטרתם של הצעדים הארגוניים, לצד פגיעה בלתי מידתית בציבור.
נציגי הציבור הילה ידיד-ברזילי ואבי אילון הסכימו עם בורוביץ-ברכש. את הרכבת ייצגו עוה"ד
חיה ארמן,
נעמה פרידמן וגריגורי דינוביץ, את ההסתדרות ייצג עו"ד
אלעד מורג, ואת העובדים - עוה"ד
סיגל פעיל וזוהר גיבס.