יו"ר ועד עובדי הרכבת,
גילה אדרעי, ושני בכירים נוספים בוועד תובעים מיליון שקל מבכירי הרכבת בטענה ללשון הרע. לדבריהם, הפסקת פעולת הרכבות ב-12.4.19 לא נבעה מהִתְחָלות של פקדים, כפי שטענה ההנהלה.
התביעה הוגשה (יום ד', 1.5.19) לבית הדין האיזורי לתל אביב בידי אדרעי; יו"ר הוועד במחוז הצפון, גיל יצחק; ויו"ר הוועד במחוז הדרום, ליאב אליהו. הנתבעים הם סמנכ"ל הרכבת והמנכ"ל בפועל, אורי שריר; סמנכ"ל חטיבת הנוסעים, בועז שריר; וחברת הרכבת עצמה.
לטענת אנשי הוועד, ההנהלה מכפישה אותם כדי להסיט את תשומת הלב מממצאיו של
מבקר המדינה שפורסמו בתחילת החודש שעבר, ולפיהם היא נושאת באחריות לליקויים בפעילות הרכבת. ב-12.4.19 הפסיקה ההנהלה את פעולת הרכבות בכל הארץ, וטענה שהדבר נובע מכך ששמונה פקדים - המופקדים על בקרת התנועה - התחלו ולא הגיעו לעבודתם.
לטענת התובעים, הם לא הורו לאיש להתחלות, ובפועל רק פקד אחד הודיע על מחלה. עוד הם אומרים, כי בשעות הבוקר של אותו יום נכחו בעבודה שני פקדים ומנהל משמרת - בדומה למקרים רבים אחרים. לכן, לטענתם, לא הייתה כל עילה להשבית את התנועה, ודאי שלא ביום שישי העמוס. עוד נאמר, כי אנשי הוועד התקשרו לבתיהם של כל הפקדים כדי לגייס את כוח האדם הדרוש, וכאשר נמצא פקד מחליף - המשיכה ההנהלה בהשבתה שעות ארוכות. לכן, טוענים אנשי הוועד, הודעותיה של ההנהלה בנושא היו שקריות ומזכות אותם בפיצוי.
התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד
סיגל פעיל, זוהר גיפס ואלינור יעקובי. הנהלת הרכבת - אשר טרם הגישה כתב הגנה - מסרה בתגובה, כי מדובר בתביעת סרק לצרכים תקשורתיים, שהוגשה על-רקע תחקיר האירועים שמבצע השופט בדימוס
אמנון סטרשנוב. ההנהלה עומדת על גרסתה, לפיה הפקדים התחלו, וטוענת שאנשי הוועד הם הפוגעים בנוסעים במעשים אלימים ובלתי חוקיים.