|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איך רוכשים ביטוח נסיעות לחול הכי זול ?
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח

דוח מבקר המדינה

מקורבים לחיים כץ מונו לתפקידים בכירים

שישה מחברי מועצת הביטוח הלאומי היו עובדים בתע"א, פעילת סיעתו של כץ בהסתדרות ורופאו של אביו עובד תע"א מונה לסמנכ"ל הביטוח הלאומי ולממלא-מקום המנכ"ל תוך הפרת המינהל התקין
06/05/2019  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   דוח שנתי 69ב (2019)   |   תגובות
כץ. בלי הסדר ניגוד עניינים [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

"בביקורת עלו ליקויים חמורים הנוגעים לתהליכי מינוי של בעלי תפקידים בכירים במשרד הרווחה, בביטוח הלאומי ובמועצת הביטוח הלאומי. השר חיים כץ והמנכ"ל אביגדור קפלן הפרו את עקרון שוויון ההזדמנויות בהליכי בחירה ומינוי. בקרב חברי המועצה וועדותיה מונו אנשים רבים המקורבים לכץ, בעלי זיקה למרכז הליכוד ולתעשיה האוירית", בה שימש כץ שנים כיו"ר ארגון העובדים. כך קובע (יום ב', 6.5.19) מבקר המדינה, יוסף שפירא.

כץ מינה שישה מומחים לחברי מועצת הביטוח הלאומי, ולכולם היה קשר אליו. ארבעה מהמומחים כיהנו בתפקידים שונים בתעשיה האוירית או בוועד העובדים של תע"א; מומחית אחת פעילה בסיעת "עוז" בהסתדרות - הסיעה שהקים כץ; ומומחה אחד, רופא, טיפל באביו המנוח של כץ. יש בכך טעם לפגם, כותב שפירא, שכן זוהי פגיעה בעצמאותם של חברי המועצה.

כל ששת המומחים המקורבים לכץ מונו לכהן כיושבי ראש ועדות במועצה. בנוסף, מינתה ועדת המינויים לוועדות השונות 12 מקורבים לכץ מקרב מרכז הליכוד, תע"א וההסתדרות. איש מהם לא התבקש לחתום על הסדר ניגוד עניינים או לדווח על זיקתו לכץ, וממילא לא עשו זאת. לשכתו של כץ הייתה מעורבת באופן פעיל בשיבוץ חברים בוועדות.

עלילות רמי גראור

רמי גראור נכנס לתפקיד סמנכ"ל משאבי אנוש בביטוח הלאומי בדצמבר 2016; לפני כן הוא עבד בתע"א. בפברואר 2017 הודיע כץ לחברי מינהלת הביטוח הלאומי, ש-גראור מונה לממלא-מקום מנכ"ל הביטוח הלאומי עד מינוי מנכ"ל קבוע; היה זה 3.5 חודשים לאחר המינוי. המינוי נעשה בלי שכץ ביקש את אישור הוועדה לבדיקת מינויים; הוא ביקש את אישורה רק בספטמבר 2017, שבעה חודשים לאחר המינוי; והמינוי נעשה, בניגוד למקובל, שלא באמצעות מכרז.

כץ, קפלן וגראור פעלו יחדיו להחליף את נציג המעסיקים החבר בוועדת המינויים, זמן קצר לפני כינוס הוועדה ולאחר שכבר קיבל זימון להשתתף בה. יש פגם חמור בכך ש-גראור היה מעורב בהשפעה על קביעת הרכב ועדת המינויים שדנה במינויו לתפקיד משנה למנכ"ל, במיוחד כשהכל ידעו שנציג המעסיקים מחזיק בעמדה שלילית אשר להתנהלותו.

קפלן, שעמד בראש ועדת המינויים בביטוח הלאומי שאישרה בדצמבר 2017 את מינויו של גראור לתפקיד המשנה למנכ"ל, כתב שלושה חודשים קודם לכן לוועדה לבדיקת מינויים המלצה שעסקה באופן נקודתי וספציפי בהתאמתו של גראור לתפקיד. בהתנהלות זו פעל קפלן בניגוד להנחיית היועץ המשפטי לממשלה ובניגוד לכללי מינהל תקין.

עלילות אלין אלול

בדצמבר 2016, לאחר שנפטר מנכ"ל משרד הרווחה הקודם, מינה כץ את אלין אלול לממלאת-מקום המנכ"ל. אומנם זה היה מינוי זמני, והוא נמשך בפועל פחות מחודש, אך אלול מונתה לתפקיד על-אף התנגדותו הנוקבת והנחרצת של נציב שירות המדינה דאז, שכן בעבר היא ביצעה עבירות משמעת חמורות, שבעטיין ננזפה בשנת 2013 וקיבלה התראה זמן קצר לפני המינוי הזמני. עוד ציין הנציב, כי אלול לא נשאה קודם לכך בתפקידים בכירים, וספק רב אם היא עמדה בתנאי הכשירות הנדרשים לו, אשר נדרשים גם מממלא-מקום.

שבוע לאחר שנכנס קפלן לתפקיד המנכ"ל, וכחודש לאחר שניתנה לאלול התראה בעקבות הליך משמעתי בגין דיווחים כוזבים, הוא מינה אותה ליו"ר ועדת המכרזים המשרדית ולחברה בוועדת התמיכות המשרדית. אלול הגישה מועמדות לתפקיד סמנכ"לית בכירה. חמש פעמים נדחו מועדים שנקבעו להתכנסות ועדת הבוחנים למכרז, בין היתר משום שהנהלת משרד הרווחה נמנעה מלהוציא את מכתב ההתראה לאלול. בסופו של דבר היא נבחרה פה אחד.

התנהלותו של קפלן, שהיה חבר בוועדת הבוחנים, הטילה פגם בהליך המכרז: הוא שוחח עם אלול ערב המכרז ואמר לה שתיבחר. לאחר המכרז הוגשו לאגף המכרזים בנציבות שירות המדינה השגות על המכרז בדבר ניסיונה הניהולי של אלול. אגף המכרזים ביקש מקפלן לקבל בעניין זה את התייחסותו המקצועית של אחד מבין שלושה בעלי תפקידים רלוונטיים שצוינו בבקשה. בתיאום עם אלול עצמה, בחר קפלן אחד מבין השלושה; בכך פעלו השניים בניגוד עניינים חמור, קובע שפירא.

כץ ואלול, בתפקידה כממלאת-מקום המנכ"ל, פעלו להשיב את היועצת המשפטית של משרד הרווחה לתקן של סגנית ולא להאריך את תקופת הניסיון שניתנה לה, זאת בניגוד להנחיה המפורשת של היועץ המשפטי לממשלה ושל נציב שירות המדינה דאז. התנהלות זו היא הפרה בוטה של כללי מינהל תקין ושל הנחיות הגורמים המוסמכים, אומר שפירא.

קפלן סיכם עם כץ שעובד מסוים ימונה לתפקיד מנהל אגף מעונות יום ומשפחתונים. באפריל 2017 פורסם מכרז בין-משרדי לתפקיד זה, ואותו עובד הגיש את מועמדותו. אגף המכרזים בנציבות הודיע לעובד, כי הוא לא עומד בתנאי הסף לתפקיד, ואי-אפשר לאשר את מועמדותו. קפלן פעל בניגוד לדיני המכרזים כאשר החליט מראש מה יהיו תוצאות המכרז. כץ וקפלן פעלו למען מינויו של העובד, אף שלא עמד בתנאי הסף למשרה ובניגוד לכללי מינהל תקין.

קפלן פעל יחד עם אלול ובידיעתו של כץ להעביר את ניהול תחום המכרזים וההתקשרויות בדרך של העברת סמכויות באופן פרסונלי - מעובד אחד לעובד אחר. קפלן העביר מתפקידו את מנהל אגף רכש ומכרזים, הטיל על עובד מסוים את התפקיד והבהיר שבכוונתו לשדרג את תפקידו של אותו עובד. בהמשך היה קפלן חבר בוועדת הבוחנים במכרז לתפקיד סמנכ"ל תשתיות ולוגיסטיקה שהעובד נבחר בו. גם במקרה זה פעל קפלן בניגוד לכללי מינהל תקין.


ליקויים בתהליכי מינוי של בעלי תפקידים בכירים / דוח מבקר המדינה
השר חיים כץ מינה בצורה בלתי תקינה מקורבים לתפקידים במשרד הרווחה ובמועצת הביטוח הלאומי, בסיוע המנכ"ל אביגדור קפלן

תאריך:  06/05/2019   |   עודכן:  06/05/2019
איתמר לוין
+תביעה וצעקה
19:58 06/05/19  |  עו"ד פנחס פישלר   |   לרשימה המלאה
מבקר המדינה אומר היום את מה שזעקתי במשך 16 שנים: אסור למשטרה לנהל בעצמה תביעות, משום שמדובר בפגיעה בהפרדת הרשויות ובניגוד עניינים מובהק. האם גם הדוח הזה יעלה אבק?
(חוקרים ומאשימים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+החקיקה בתחום הגנת הפרטיות איטית מדי
16:07 06/05/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
למעלה מעשר שנים לא הספיקו למשרד המשפטים כדי לעדכן את חוק הגנת הפרטיות  ▪  פרצות מדאיגות באבטחת מידע פרטי רגיש ביותר ועצום-ממדים במשרדי החינוך והבריאות
(פער מובנה [צילום: דוד כהן, פלאש 90])
+דני דנון נתן חסות בניגוד לנהלים
16:06 06/05/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
השגריר באו"ם השתתף באירוע שארגנו גורמים חיצוניים במלאת 70 שנה להחלטת כ"ט בנובמבר - בלא לדווח לדרג המקצועי במשרד החוץ ובלא קבלת האישור הנדרש
(דנון. המזמין [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+רוב ההשכלה האקדמית של החרדים: מורות
16:04 06/05/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מאות מיליוני שקלים הושקעו בהנגשת ההשכלה הגבוהה לחרדים, אך התוצאות דלות: שיעור הנשירה גבוה, נשים הן הלומדות העיקריות - ואז הן אינן עוסקות במקצוע שרכשו
(6,500 מורות בשנה? [צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90])
+פערים בהגנת הסייבר בממשלה ובמשק
16:03 06/05/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שלושה גופים משמעותיים עדיין לא ערוכים כיאות לבלימת מתקפת סייבר  ▪  החוק המתאים אמור היה להיות מוכן באוגוסט 2015 - אך לא אושר עד היום
(אין ממוני סייבר [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
+ניהול חובבני של פרויקט מיחשוב הפרקליטות
16:02 06/05/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
13 שנים לא הספיקו כדי לסיים את פרויקט תנופ"ה והוא מופעל רק בחלק מיחידות הפרקליטות ואינו משיג את מטרותיו המרכזיות  ▪  אין פיקוח על לוחות הזמנים ועל התקציב
(אין מידע ואין בקרה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+המשטרה "מורחת" חקירות בעבירות רכוש
16:00 06/05/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
רוב התיקים נסגרים בתוך שבוע, בלא ביצוע פעולות חקירה בסיסיות  ▪  חלק ניכר מהנפגעים כלל אינם מתלוננים משום שאין להם אמון במשטרה  ▪  רק אחד מכל 15 תיקים מוביל לכתב אישום
(נזק של מיליארדים [צילום: חן ליאופולד, פלאש 90])
+משרד הבריאות תורם למצוקת האשפוז
16:00 06/05/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המשרד דחה את רוב בקשות בתי החולים לפתוח מחלקות ויחידות; לא תכנן בצורה מקיפה את מספר המיטות הדרושות; ואפשר חריגות לשני הכיוונים במספר המיטות ביחס לרשיונות בתי החולים
(אישורים מעוררי תמיהה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+שפירא: הביקורת שלי ירדה לשורשן של תופעות
15:48 06/05/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דוח מבקר המדינה השנתי האחרון של יוסף שפירא הוגש ליו"ר הכנסת  ▪  יו"ר הכנסת: "בדוח למדים שבעבירות רכוש ובפריצות לבתים, אנשים לא פונים ומדווחים למשטרה. הביטחון של האזרחים צריך להיות במובן הכי פשוט של המילה"
(שפירא ואדלשטיין [צילום: יצחק הררי/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מקורבים לחיים כץ מונו לתפקידים בכירים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לתפארת ישראל.
6/05/19 16:05
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבקר המדינה
המשטרה אינה נותנת מענה הולם לטיפול בעבירות רכוש ואינה מצליחה ליצור הרתעה כלפי העבריינים. חלק ניכר מהתיקים נסגרים במהירות רבה, ללא ביצוע פעולות חקירה בסיסיות. התוצאה היא חוסר אמון של הציבור במשטרה, והימנעות מלדווח לה במקרים רבים של גניבות ועבירות רכוש אחרות. כך קובע (יום ב', 8.5.19) מבקר המדינה, יוסף שפירא, בדוח המתייחס לתקופת כהונתו של רוני אלשיך כמפכ"ל המשטרה.
06/05/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
מצוקת האשפוז בבתי החולים נובעת לא רק ממחסור בתקציבים, אלא גם מהתנהלות לקויה של משרד הבריאות - קובע (יום ב', 8.5.19) מבקר המדינה, יוסף שפירא.
06/05/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
מבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף שפירא, הגיש (יום ב', 6.5.19) ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין את דוח המבקר השנתי האחרון שמוגש בכהונתו. מאחר שאין עדיין יו"ר לוועדה לביקורת המדינה - הדוח הוגש רק ליו"ר הכנסת.
06/05/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
מקורבים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשרת התרבות והספורט, מירי רגב, קיבלו אשתקד מאות הזמנות לטכס הדלקת המשואות ביום העצמאות ה-70 - בעוד לציבור הרחב, כולל משפחות שכולות, לא היו די הזמנות. גם מפכ"ל המשטרה דאז, רוני אלשיך, נטל לעצמו מספר גדול של הזמנות. כך קובע (יום א', 28.4.19) מבקר המדינה, יוסי שפירא, בדוח על הטקס.
28/04/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
מבקר המדינה, יוסף שפירא, בוחן פעילות תעמולה במרחב הסייבר, כולל הפעלה אפשרית של רובוטים וטרולים, כחלק מבדיקת עמידתן של המפלגות בחוקי מימון הבחירות. כך מסר (יום ב', 8.4.19) משרד המבקר.
08/04/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
צחוק הגורל: דווקא השנה, שנת תרפ"ד (2024) מתלכדים התאריכים: יום העלייה לחניתה (21 במרס), העליות לביריה (אמצע מרס), ויום י"א באדר! אבל, לנוכח האויבים מסביב, השנה לבושתנו חניתה פונתה,...
דן מרגלית
דן מרגלית
מישהו יודע אם האיש הזה מספיק אטום או נוכל, שלאחר הכתבה ב"אולפן שישי" בערוץ-12 הוא יצא בשבת מביתו? מישהו זוכר על איזשהו זגזוג סיטוני, שקרים ונוכלויות כאלה אצל מישהו באיזושהי מפלגה י...
יואב יצחק
יואב יצחק
אורנשטיין חשוף עתה לבדיקה/חקירה פלילית בשל שיחותיו עם אפי נוה בהן ביקש מנוה לפעול למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב    מידע שהובא ל-News1 מלמד, כי המעשים של גרטלר-גרטנר באפריק...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il