בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
צרחות הפקח מנעו תאונה ברכבת
|
פרץ לשטח מסילה וחמק מפגיעת רכבת ברגע האחרון, בזכות תושייתו של מפקח המפגש שהתריע, ונהג הרכבת שצפר והאט את נסיעתה ● נהג הקטר: "לא הפסקתי לרעוד במשך דקות ארוכות"
|
המשטרה תופסת את האדם שהלך בשטח המסילה [צילום: רכבת ישראל]
|
|
|
|
|
חייו של אדם שפרץ לשטח המסילה באזור שפיים, והתהלך עליה, ניצלו (יום ד', 9.5.19) בזכות תושייתם של מפקח המפגש ועובדי אגף הבטיחות ברכבת, שזיהו את הסכנה והתריעו לנהג הרכבת שהתקרבה במהירות של 140 קמ"ש. נהג הרכבת הספיק לצפור ולהאט את מהירותה של הרכבת, באמצעות בלימת חרום, והולך הרגל חמק מפגיעתה ברגע האחרון. האירוע נקלט במצלמות מוקד הבטיחות של רכבת ישראל, אשר הזעיק למקום את שוטרי משטרת ישראל, שאיתרו ועיכבו את האדם. "במהלך נסיעה שגרתית שמעתי את כל רשתות החרום מתחילות לזעוק על אדם על המסילה בשפיים ומיד זיהיתי את האדם, בלמתי בלימת חרום וצפרתי", סיפר הנהג מיכאל נמצנקו, "אני נהג קטר 27 שנים, עברתי המון אירועים, אבל למרות כל אלה לא הפסקתי לרעוד במשך דקות ארוכות". "זיהיתי אדם שנראה כמו שיכור מתהלך על המסילה וידעתי שאמורה לעבור שם רכבת מהירה", סיפר מפקח המפגש נאשף עבדאללה, המועסק בתפקיד כעשור וקיבל מספר תעודות הערכה, "מיד פרצתי בדיווח לכל רשתות החרום, אני רק זוכר שהיה חשוב לי להתריע בזמן". "בשנת 2018 נרשמו מעל 15 אלף אירועים של פריצות לשטחי מסילה, שהביאו לאלפי דקות עיכוב לרכבות", אומר אבי שטרית, ראש אגף בטיחות ברכבת ישראל, "אנו נתקלים במקרים של הולכי רגל שמנסים לקצר את דרכם דרך מסילות הברזל, או אפילו אזרחים המצטלמים בקרבת מסילות, מה שעלול להוביל לאסון ולפגיעה בשירות בשל דקות העיכוב. אני קורא לכל משתמשי הדרך לשמור על החוק ועל נפשם, ולא להתקרב לשטח המסילה".
|
אירוע שעלול היה להסתיים באסון
|
|
שלשום התרחש אירוע בטיחות חמור סמוך לתחנת כפר סבא, שבו נכנסה הרכבת לתוך מסילה שבה עובדי רכבת. ממצאים ראשונים מוועדת הבדיקה של הרכבת מעלים טעויות שנעשו והובילו לתאונה. "ברגע שהרכבת זוהתה מגיעה, התופס שאג במשרוקית והמשגיח מסילה צרח לעובדים ופשוט הם עפו מהמסילה, הם קפצו", תיאר אחד מעדי הראייה. בלילה שבין יום ראשון לשני מצאו את עצמם 25 נוסעי רכבת צועדים כך בחשכה מוחלטת על המסילה, אחרי שהרכבת שבה נסעו נכנסה בטעות למסילה שהייתה בעבודות תחזוקה והתנגשה בבלוני גז ובכלי עבודה. הסדרן לא בדיוק ידע מה לעשות, ולנוסעים נאמר להתחיל לצעוד לכיוון תחנת הרכבת כפר סבא. "צעדנו על הפסים בחושך, היו אנשים שם, אנשים גם שלפניי, פשוט מעדו על המסילות, על האבנים, על מתכות שם שפשוט היו", תיאר אחד הנוסעים. ועדת הבדיקה המיוחדת שמינתה הרכבת החלה אתמול את עבודתה, ארבעה עובדים ובהם הנהג והפקח עברו תשאול ראשוני, וממצאים ראשוניים מתחקיר התקרית מעלים, כי הרכבת נסעה במהירות של 180 קמ"ש, כשכמה מאות מטרים לפני הנקודה שבה התבצעו עבודות על המסילה הנהג מבחין בכך, בולם בלימת חרום וצופר, ונעצר שניות לפני פגיעה בשמונת עובדי הרכבת שהיו על המסילה. עוד עולה כי סימון המסילה שהייתה בעבודות תחזוקה לא בוצע בהתאם לנוהל, וטעות אנוש נעשתה כבר בשלב הראשון של התהליך, וכמעט גרמה לאסון. אבי שטרית מ רכבת ישראל: "זה אירוע קשה מאוד, אחד ממעגלי הבטיחות פשוט לא עבד. זה קרוב לזה שהיו שם פשוט הרוגים. חד-משמעית, פשוט איבדנו אנשים מבחינתי. אירוע כזה אסור שיקרה. איפה שהייתה פרצה במעגל הבטיחות, הן בצד הטכנולוגי והן בצד האנושי, אנחנו ניתן שם את הדעת ונבטיח שאירוע כזה לא יקרה לעולם. זו פעם אחת יותר מדי". לתשתית ולמסילה נגרם נזק באירוע.
|
|
תאריך:
|
09/05/2019
|
|
|
עודכן:
|
09/05/2019
|
|
עידן יוסף
|
צרחות הפקח מנעו תאונה ברכבת
|
|
קרוב ל-500 נהגי רכבת מקבלים משכורות של עד 59,000 ליש"ט בשנה בחברת Crossline בלונדון – למרות שהם מועסקים בצורה חלקית בלבד, בשל העיכוב המתמשך בפתיחת הקו הקרוי על שמה של המלכה אליזבת. כך חושף העיתון טיימס. העלות הכוללת של 479 הנהגים למשלם המיסים הבריטי היא 25 מיליון ליש"ט בשנה.
|
|
|
משרד התחבורה הודיע (יום ג', 7.5.19) כי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מקפיאה שבעה מכרזים למתן רשיונות לתחבורה ציבורית שפורסמו בשנים 2018-2017. ההקפאה מתבצעת לנוכח צו ארעי שניתן שלשום בבית משפט על הקפאת ההליכים במכרזים.
|
|
|
ברוב של 91% מול 9%, תמכו חברי קואופרטיב אגד בהפיכתו לחברה. ההצבעה על השינוי נערכה אמש ב-22 קלפיות שהציב אגד ברחבי הארץ. מכלל 1,305 בעלי זכות הצבעה הצביעו 1,300 חברים בעד השינוי המבני בחברה.
|
|
|
בתחנת קריית מלאכי יואב, השתולל (יום ו', 3.5.19) נער כבן 15, וטיפס על מעקה זכוכית שגובהו מעל מטר וחצי, המפריד בין אזור ההמתנה ברציף לפיר המדרגות הנעות. בשל עוצמת הקפיצה מעל מעקה הזכוכית, קרסה תקרת הפיר, הבנויה על-פי כל תקני הבטיחות, והנער נפל מגובה של כ-6-5 מטרים אל רצפת הפיר.
|
|
|
יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, ושני בכירים נוספים בוועד תובעים מיליון שקל מבכירי הרכבת בטענה ללשון הרע. לדבריהם, הפסקת פעולת הרכבות ב-12.4.19 לא נבעה מהִתְחָלות של פקדים, כפי שטענה ההנהלה.
|
|
|
|