ביום ראשון האחרון החזירה
רכבת ישראל 19 רכבות יומיות בקו חיפה-תל אביב. בזכות זאת, נמדדו נתוני תפוסה נמוכים משמעותית, בהשוואה לימי ראשון קודמים, בשעות השיא בבוקר ובערב.
מבדיקה שערכה רכבת ישראל עולה כי ברכבות המופעלות בקווי הצפון העמוסים (נהריה-מודיעין וכרמיאל-באר שבע), נמדדו (יום א', 26.5.19) בשעות העומס בבוקר, בתחנות חיפה, בנימינה וחדרה, המאופיינות בשיא העומסים, 103 אחוזי תפוסה ברכבות, וזאת לעומת 123 אחוזים ביום ראשון שלפניו (19.5.19).
עוד עולה, כי ברכבות המופעלות בשעות השיא בערב, מתל אביב לכיוון חיפה, נמדדו שלשום בשלושת תחנות תל אביב העמוסות (השלום, מרכז-סבידור ואוניברסיטה), 66 אחוזי תפוסה, וזאת לעומת 75 אחוזי תפוסה לפני החזרת השירות.
שעות העומס בערב נפרסות על פני שעות רבות יותר בהשוואה לבוקר, ולכן נתוני הצפיפות בהן נמוכים משמעותית משעות הבוקר.
מרכבת ישראל נמסר כי "תמונת העומסים כפי שנבדקה שלשום (ראשון), עדיין אינה מייצגת במלואה את המשמעויות המלאות של החזרת השירות, וזאת מכיוון שנוסעים רבים עדיין נסעו ברכבות הקיימות ולא באלה שהתווספו מחדש. מה שמיוחס ככל הנראה להרגל או לחוסר במידע. אנו צופים כי בימים הקרובים אחוזי התפוסה ירדו עוד יותר, כאשר יותר נוסעים יתוודעו אל השירות שהוחזר".
בנוסף מדגישים ברכבת כי החזרת השירות אומנם משפרת משמעותית את נתוני הצפיפות, אך העומסים לא ייעלמו לחלוטין. "רכבת ישראל היא מערכת הסעת המונים מודרנית, וכמו כל מערכת הסעת המונים בעולם מתמודדת עם עומסים בשעות השיא. הקלה משמעותית תגיע באמצעות שילוב בין מסילות נוספות בצירים העמוסים, ורכש של צי נייד חדש".
החזרת השירות המלא לצפון, למרות המחסור החמור בקרונות ובדגש על קרונות הכוח והניהוג, התאפשרה בשל הצלחת ניסוי שבוצע על-ידי חטיבת הנייד ברכבת ישראל, במנהרות גילון הסמוכות לכרמיאל.