ההסתדרות ואיגוד רכזי התחבורה והנהגים מבקשים (2.6.19) מבית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב לאסור על המדינה להפעיל את מערכות המעקב שהותקנו ברכב הצמוד של עובדי המדינה, עד לקבלת היתר מהמשרד להגנת הסביבה, בנימוק שהיא פולטת קרינה ברמה החורגת מן המותר.
לטענת ההסתדרות, המדינה אף התקינה את המערכות באופן ובמיקום המעצימים את היקף הקרינה: תחת ההגה במקום בתא הכפפות. עוד נטען, כי מדובר בפגיעה חמורה בצנעת הפרט של העובדים ובני משפחותיהם ובתנאי העבודה. המערכת שומרת מידע רב על הרכב ומסלולו ועל אופן הנהיגה, ואף מאפשרת להתערב מרחוק בזמן אמת בשימוש ברכב.
לדברי ההסתדרות, המדינה הודיעה שבידיה חוות דעת לפיהן מערכת איכון הרכבים עומדת בתקני קרינה, ואף צירפה להודעתה חוות דעת מהמרכז למחקר גרעיני שורק החולקת על עמדת המשרד להגנת הסביבה, אולם לא מתייחסת לצורך בהיתר. טענה נוספת היא, שהתקנת המערכת נעשתה ללא היוועצות עם ההסתדרות וללא קבלת הסכמתה, וממילא לא נדונו השלכותיה על זכויות העובדים. הבקשה הוגשה באמצעות עוה"ד אילן גורביץ, קרן אבידן ומור יוגב, וטרם הוגשה תגובת המדינה.