הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה אתמול (ב') להעביר את תוכנית הרכבל לכותל המערבי לאישורה של הממשלה.
פרויקט הרכבל המוגדר כ"פרויקט תשתית לאומית" מקודם בשיתוף עיריית ירושלים, הרל"י (הרשות לפיתוח ירושלים), ומשרדי התיירות ומשרדי ירושלים ומורשת, בשלושה מקטעים: בין מתחם "התחנה הראשונה" (תחנת הרכבת הישנה) במערב העיר, דרך תוואי גיא בן הינום ועד למבנה מרכז קדם.
לאחר הקמתו, עתיד הרכבל להשתלב במערך הסעת ההמונים ויאפשר הסעת 3,000 נוסעים בשעה אחת לכל כיוון, וינוע במהירות של 21 קמ"ש.
הרכבל הינו חלק ממערכת הסעת ההמונים והכרטיס יהיה במחיר של נסיעה בתחבורה ציבורית ובהתחשב בתוואי הטופוגרפי של העיר, הוא ינגיש לראשונה גם את אתריהמורשת, הדת ותיירות גם לבעלי מוגבלויות.
ברשות לפיתוח ירושלים מציינים: "אישור התוכנית בוועדה הלאומית לתשתיות, לאחר שמיעת כלל ההתנגדויות, הנו אבן דרך משמעותית בקידום פרויקט חשוב זה. שילוב הכוחות ושיתוף הפעולה שבין העירייה לבין משרד ירושלים ומורשת יחד עם משרד התיירות אפשרו תהליך תכנון מסודר ואת קידומו המוצלח לטובת ציבור מגוון שחי בעיר ומבקר בה. כחלק מתפיסת הפיתוח של העיר, הרכבל יאפשר הפחתה משמעותית בעומסי התנועה סביב העיר העתיקה ויגביר את הנגישות לאזור עבור תושבים, תיירים וסוחרים כאחד".
פרויקט הרכבל צפוי להתחיל את פעילותו במהלך שנת 2021.