|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

ביהמ"ש בתיק שרה נתניהו:

"בעיות משפטיות לא קלות היו בפני התביעה"

שרה נתניהו הודתה והורשעה בפרשת המעונות התקפה חריפה של ההגנה על הפרקליטות והתקשורת: דמה נשפך בראש חוצות; מטרת החקירות הייתה להפיל את ראש הממשלה
16/06/2019  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פרשות נתניהו   |   תגובות
נתניהו היום בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

נדחתה עתירה נגד ההסדר
בג"ץ דחה על הסף (יום א', 16.6.19) את עתירתו של אורי משגב נגד הסדר הטיעון עם שרה נתניהו. השופט יצחק עמית אומר, כי משגב פנה בנושא לפרקליטות ב-30.5.19 והגיש את העתירה שלושה ימים לאחר מכן, לא מיצה הליכים ובכך די כדי לדחות את עתירתו. גם לגופה אין בה ממש:

"היא מבוססת במידה בלתי מבוטלת על השערות וספקולציות, לעתים מוגזמות, אם לגבי עוצמת הראיות שבידי המדינה, אם לגבי רמת הענישה לה הייתה צפויה המשיבה אלמלא הסדר הטיעון (ניסיונו של העותר להמשיל את הסדר הטיעון שנכרת עם המשיבה להסדר טיעון שהמיר עבירה של רצח בעבירה של החזקת סכין, משקף היטב הפרזה זו)". אין מדובר במקרה חריג בו יתערב בג"ץ בשיקול דעתה של התביעה, מוסיף עמית בהסכמת השופטים מני מזוז ויוסף אלרון. משגב לא חויב בהוצאות.

שרה נתניהו הורשעה על-פי הודאתה בניצול טעות הזולת ללא מרמה. נשיא בית משפט השלום בירושלים, אביטל חן, אישר (יום א', 16.6.19) את ההסדר וגזר על נתניהו קנס של 10,000 שקל ופיצוי של 45,000 שקל, אשר לבקשתה ישולמו בעשרה תשלומים.

נתניהו הודתה בהזמנת ארוחות שלא כדין ממסעדות ובהעסקת שפים במעון ראש הממשלה, בניגוד לנהלים, בסכום כולל של 175,000 שקל ובעבירה של ניצול טעות הזולת ללא כוונת מרמה. נתניהו הודתה, כי ידעה שהמדינה לא אמורה לשלם הזמנות כאלו, אך פעלה יחד עם סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף, כדי להביא לכך שההוצאות יכוסו בידי משרד ראש הממשלה.

בכתב האישום המקורי יוחסו לנתניהו קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והפרת אמונים. המדינה טענה בו, כי נתניהו דרשה וקיבלה ארוחות מוכנות והזמינה שפים לבשל במעון ראש הממשלה, למרות שמועסקת בו מבשלת במשרה מלאה, בסכום כולל של 393,000 שקל. גם עם סיידוף הושג הסדר טיעון, שיוגש בשבוע הבא.

"התיק הזה היה בעיקר להכניס את הדברים לפרופורציות ולראות אותו באמות המידה האמיתיות שלו", אמר חן לצדדים. לחומרה אמר, כי נתניהו ביצעה שימוש שאינו ראוי ובעיקר בדרך שאינה ראויה בכספי ציבור, וגרמה לכך שעזרא סיידוף עבר על החוק.

הוא הרחיב את הדיבור על הנסיבות המקלות: "בעיות משפטיות לא פשוטות מלוות את התיק, שהציבו בפני התביעה מכשולים משמעותיים. הארוחות הוזמנו בעיקר עבור אורחיהם של ראש הממשלה ורעייתו. זהו מעון אירוח רשמי המארח אישים רשמיים, ואין אפשרות להבדיל כיום בין הוצאות אלו לבין הוצאות פרטיות אם היו. לנאשמת אין עבר פלילי וההתנהלות העבריינית זרה לה. היא נטלה אחריות וחסכה זמן רב, וגם חלוף הזמן מהווה עילה להקלה בעונש".

התובע, עו"ד ארז פדן, אמר, כי הסדר הטיעון התגבש על בסיס הערותיו של השופט המגשר, מרדכי כדורי (כיום במחוזי בירושלים). "כמו בכל הסדר טיעון, כל צד עושה ויתורים, לעיתים ויתורים לא קלים; אנחנו עשינו ויתורים משמעותיים". הוא פירט את השיקולים המצדיקים את אישור ההסדר, ובראשן הודאתה של נתניהו בביצועה של עבירה פלילית, הסכמתה להיות מורשעת בה ללא צורך שמיעת ראיות – אשר "מבטאת לקיחת אחריות שהיא בעלת משמעות רבה ביותר".

עוד אמר פדן, כי מדובר בתיק שאיננו נטול קשיים ראייתיים, ניהולו היה צפוי להיות מורכב, עם 80 עדים שהיו נדרשים להעיד על אירועים שאירעו לפני שנים לא מעטות. לתביעה היו סיכונים ראייתיים ומשפטיים, טען פדן. ההסדר גם מביא בחשבון שחלפו שש-שבע שנים מאז ביצוע העבירות, ואת המחיר האישי והציבורי הלא-מבוטל ששילמה נתניהו עם החקירה, האישום וההרשעה.

התביעה צפתה, כי אם נתניהו הייתה מורשעת בכל העבירות המקומיות – לא היה נגזר עליה מאסר בפועל. לדברי פדן, קיים אינטרס ציבורי בכך שהמשפט מסתיים כעת בהרשעה ולא בעוד מספר שנים. פדן ציין, כי המדינה מודעת לכך שנתניהו משלמת רק 55,000 שקל, בעוד היא הודתה בעבירות בסך 175,000 שקל, אך הדבר מתקבל על הדעת ומתרחש מדי פעם בהליכים פליליים.

הסניגור, עו"ד יוסי כהן, אמר, כי הוא יחליט בהמשך האם לבקש לקבוע שלא דבק קלון במעשיה של נתניהו. "אם זה יהיה רלוונטי, נטען זאת בבוא הזמן בערכאה המתאימה". לגבי ההסדר אמר כהן, כי כדורי שמע למעשה את הראיות והתחבט בהן, והזכיר שתפקידו היה לשמור על האינטרס הציבורי ולאזן בינם לבין הרצון של התביעה להרשיע את נתניהו. האינטרס הציבורי נשמר במלואו, הוסיף כהן.

לגבי העונש אמר כהן, כי יתקשה לומר מה חש לגבי העונש הלא-כתוב שקיבלה נתניהו: "זה מסוג העונשים החמורים והכואבים ביותר שאדם קיבל", אמר כהן וציטט אמירות בתקשורת בעניינה. הוא התייחס ל"ארבע שנים של הדלפות מכוערות ומשמיצות, ששפכו את דמה ללא רחם. שכחו שהיא אם ורעיה. השתוממתי עד היכן החברה שלנו מוכנה ללכת כדי לפגוע באדם; המטרה הייתה להפיל את בעלה ואת הממשלה".

כהן תקף את מבקר המדינה היוצא, יוסף שפירא, על פרסום דוח ביניים על מעונות ראש הממשלה חודש לפני בחירות 2015. לטענתו, היה זה דוח חסר תקדים ועסק בפרשות שלא הבשילו לכלל אישום, ואשר היה האות לפתיחת מסע ציד רחב היקף נגד נתניהו. "המנגנון התגייס כאילו מדובר בארגון פשע", האשים. "במשך שנים בדקו בזכוכית מגדלת כל דבר שהיא עשתה. התוצאות היו מפורטות. רק הדוח של הפרקליטות היה 200 עמודים. בישיבת השימוע בה השתתפתי היו 25 פרקליטים. החקירה הזאת עלתה 20 מיליון שקל".

כהן המשיך: "מה מצאו בסוף? כמה חמגשיות בשווי 175,000 שקל. מדובר ב-122 שקל ליום. זה מה שנותנים במשרדים רגילים. בבנק ישראל ההוצאות על סושי היו חצי מיליון שקל". עוד האשים, כי התקיים מסע חסר תקדים של הדלפות מגמתיות ומכפישות. "תהליך הדמוניזציה נגדה היה חסר תקדים. אף אדם סביר לא היה עובר את זה. נתניהו עשויה מפלדה מאוד מיוחדת. היא ישבה וספגה את הכאב ולא הוציאה אותו החוצה".

לדברי כהן, נגד נתניהו נחקרו 15 פרשיות, "כל אחד מאנשי התקשורת שיושבים כאן כתבו עליהן, ואיש לא התנצל. אפילו לא כתבו שהיועץ המשפטי לממשלה החליט לבטל את זה", האשים. [יצוין, כי סגירת התיקים נגד נתניהו דווחה בהרחבה בכל אמצעי התקשורת – א.ל]. "ראשה של מרשתי נסרק במסרקות של ברזל, נשפכה עליה זפת חמה והיא גולגלה בנוצות", המשיך. בנקודה זו ביקש חן מכהן לגשת לעובדות.

כהן אמר, כי כל יציאה של נתניהו לבית המשפט עולה עשרות אלפי שקלים בשל צורכי הביטחון, וחיסכון זה היה אחד משיקוליה של נתניהו. הוא אמר, כי המשפט אמור היה להימשך לפחות 70 ישיבות, שכן ההגנה תכננה להביא 200 עדים. "העדים שלהם [של התביעה] אמרו בחקירות דברים שהכתיבו להם", האשים. פדן התערב: "צריך להציג ראיות לעונש, לא שהסניגור יעיד. חברי אומר פה דברים חסרי בסיס נגד מערכת אכיפת החוק". חן שב וביקש מכהן להתמקד בכתב האישום.

עוד אמר כהן, כי ויתר על עדויות אופי, שכן בית המשפט "בתוך עמו הוא יושב ויודע מה שקורה במדינה". לדבריו, נתניהו מבצעת פעילויות ציבוריות רבות ורציניות בארץ ובחו"ל: אירוח של מדינאים; היא עשתה "פעולה בגווטמאלה שאמרו שלא ראו דבר כזה"; סיוע לניצולי שואה; תמיכה בילדים חולי סרטן ובעלי צרכים מיוחדים; תמיכה בפעולות למען בעלי חיים. "כל דקה של הגברת נתניהו נתונה או למדינה או לצרכים ציבוריים אחרים, והכל בהתנדבות", הוסיף כהן.

התובעים עו״ד ארז פדן ועו״ד ג׳ני אבני מפרקליטות מחוז ירושלים אמרו לאחר הדיון: "הכרעת הדין מבטאת אכיפה פלילית כנגד חציית הגבולות שבין הוצאה פרטית להוצאה ציבורית וקובעת כי אדם בעל נגישות לקופה הציבורית, יהא מעמדו בכיר ככל שיהיה, אינו רשאי לעשות בה כבשלו. הוצאת כספי ציבור - במשך שנים בסכומים משמעותיים- בניגוד לכללים ולהנחיות, הינה עבירה פלילית שבצידה הרשעה וענישה כלכלית משמעותית״.
בג"ץ 3741/19, אורי משגב נ' פרקליט המדינה ואח' / פס"ד
דחייה על הסף של עתירה נגד ההסדר עם שרה נתניהו
ת"פ 52605-06-18, מדינת ישראל נ' שרה נתניהו / גז"ד
גזר דינה של שרה נתניהו בפרשת המעונות
ת"פ 52605-06-18, מדינת ישראל נ' שרה נתניהו / פרוטוקול
הטיעונים לעונש במשפטה של שרה נתניהו בפרשת המעונות

תאריך:  16/06/2019   |   עודכן:  16/06/2019
איתמר לוין
+"שרה הכריחה אותנו לעבוד בשבת"
21:33 16/06/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עובדי ניקיון במעון ראש הממשלה טענו כי רעיית רה"מ הכריחה להעסיק אותם בשבת ואחרי שעות העבודה - ללא תשלום  ▪  היועצת המשפטית של משרד רה"מ התריעה מ"הפרת חוק" וניצול בוטה
(נתניהו. העסקה בניגוד לחוק? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+גורם משפטי בכיר: "שרה היא לא דרייפוס"
20:39 16/06/19  |  
גורם משפטי בכיר אמר כי דברי רה"מ מבזים את מערכת המשפט, ו"שרה נתניהו היא לא דרייפוס. היא הודתה במעשה פלילי כי גם היא יודעת מצוין שזה לא מקרה של 'לא יהיה כלום, כי אין כלום'". אותו גורם האשים את נתניהו בכך שאמירתו "מבזה את מערכת המשפט".

"למרות שהיום עמדה גב' נתניהו בבית המשפט, הודתה בביצוע עבירה פלילית שבמסגרתה קיבלה בתחבולה מהמדינה סכום של 175 אלף שקלים והורשעה בדין, מיד לאחר מכן ראש הממשלה למעשה מתכחש לעובדות אלה וטוען כאילו נוהל נגדה 'מסע ציד הזוי'. ראש הממשלה התעלם כליל מכך שגב' נתניהו הודתה במפורש שפעלה בתחבולה בניגוד לנוהל מחייב, והוא טוען כעת שהנוהל היה כביכול בלתי חוקי".

עוד אמר הגורם כי "ראש הממשלה ממשיך לדבר על הזמנת 'חמגשיות' כביכול, למרות ששרה נתניהו הודתה במפורש שהזמינה ארוחות רבות ממסעדות יוקרה ובמספר מקרים גם הזמינה שפים ממסעדות. כל בר דעת מבין שבסכום של 175 אלף שקלים, לא מזמינים 'חמגשיות'. ראש הממשלה אומנם אמר מן השפה ולחוץ שיש לו הערכה רבה לבית המשפט, אך בדבריו הוא למעשה מתעלם לגמרי מפסק הדין המרשיע.

"העובדה שראש הממשלה התעלם מכל אלה, היא גם מסר לא ראוי לציבור והיא אף מבזה את מערכת המשפט. ניתן היה לצפות להתנהגות שונה מכל אדם ביחס למערכת המשפט, ודאי מראש הממשלה, שרק לפני ימים ספורים דיבר על הצורך לציית לכל פסק דין של בית המשפט", דבריו.
+"שרה סבלה מספיק ורצתה שהגהינום ייפסק"
18:03 16/06/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה טוען כי עסקת הטיעון שבמסגרתה הורשעה אשתו הוא סיום "מסע ציד הזוי" שעלה למשלם המיסים מיליוני שקלים  ▪  "אם לא היה מדובר באשתי - לא הייתה נפתחת חקירה ולא היו חולמים להעמיד אותה לדין"
(בנימין ושרה נתניהו. "שרה סבלה מספיק" [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
+העולם כמרקחה
14:20 16/06/19  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
מערכת הבחירות המיותרת שלתוכה הטיל אותנו נתניהו, עלולה לשמש מקפצה יעילה למפלגת הכלאיים כחול-לבן לכיבוש הממשלה הבאה של ישראל – בתמיכת מאוכזבי נתניהו בימין, שנפשם מתעבת את התנהלויותיו השערורייתיות בתחומים שונים
(יפצו ביד נדיבה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+הקוביה השחורה
09:14 16/06/19  |  אורי נטע   |   לרשימה המלאה
המסקנה הברורה היא, שהושקעו מיליונים רבים להכפיש את שרה נתניהו  ▪  צוות של 6 חוקרים מהוללים חקר 82 עדים! על מה? לי כבר לא ברור  ▪  אולי תסבירו לי כמשלם מיסים איפה שרה גנבה ממני (אוצר המדינה) כסף
(נתניהו. מוכפשת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"בעיות משפטיות לא קלות היו בפני התביעה"
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עמוס שנער
16/06/19 10:57
 
אורי ניוברג
16/06/19 17:52
 
בבון מצוי
16/06/19 18:43
 
למגיב הקטן והחדש
16/06/19 19:25
 
יומולדת לפשפש
16/06/19 18:14
 
תגיד, עמוס.
16/06/19 18:45
2
אורי פ
16/06/19 11:55
 
למה שיבדקו?
16/06/19 16:47
3
ארי כספי
16/06/19 12:01
4
יום עצוב.
16/06/19 12:07
5
תחבולה?
16/06/19 13:36
 
אדוני
16/06/19 16:03
6
רדיפה חמורה
16/06/19 14:29
7
שאלה
16/06/19 16:08
8
ראובן גרופית
16/06/19 16:12
9
דורון.צ
16/06/19 16:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשות נתניהו
הקוביה השחורה, מדינת ישראל נגד שרה נתניהו ומה עושים בפרקליטות ובמשטרה במקום לעבוד עבורנו -
16/06/2019  |  אורי נטע  |   יומני בלוגרים
נשיא בית משפט השלום בירושלים, אביטל חן, צפוי לאשר הבוקר (יום א', 16.6.19) את הסדר הטיעון עם שרה נתניהו בפרשת המעונות.
16/06/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
הקוביה השחורה, מדינת ישראל נגד שרה נתניהו ומה עושים בפרקליטות ובמשטרה במקום לעבוד עבורנו. כתב האישום נגד שרה נתניהו מסתכם ב-175,000 שקלים של הזמנת אוכל למרות שהייתה לה מבשלת.
15/06/2019  |  אורי נטע  |   יומני בלוגרים
אחד העקרונות הידועים ביותר באסטרטגיה הצבאית הוא לא לבזר כוחות ולא לנסות לנהל בו-זמנית מספר מערכות עיקריות, משום שהדבר כרוך באובדן גמישות הפעולה ובשחיקה מוגברת של המשאבים, המוליכים להתשה ולאבדון. את אחת השגיאות הגדולות בתחום זה ביצע היטלר במלחמת העולם השנייה, כאשר פלש לרוסיה בטרם הכניע את אירופה כליל. אותו אדם המשיך באותה שגיאה ממש כאשר גרר כמעט ב"כוח", באמצעות פרובוקציות שונות, את ארה"ב, להצטרף למלחמה ובכך החיש את קיצו.
13/06/2019  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
שר המשפטים אמיר אוחנה מרואיין אצל עמית סגל בערוץ-12 וכל כולו סכנה לדמוקרטיה ולשלטון החוק, פשיסט המאיים על שוויון הזכויות ואיש מוטה לטובת החשוד בנימין נתניהו.
13/06/2019  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il