חוששים לשלוח את הילדים עם כסף גדול לנקודת הטעינה הקרובה של הרב-קו, או סתם ממהרים ורוצים לטעון את כרטיסכם האישי, כאשר את עיקר העבודה תעשו כבר מהבית? פתרון חדש מבית חברת רב-קו אונליין מאפשר טעינה של הכרטיס גם באמצעות שיחת טלפון.
כיצד זה עובד?
1. מחייגים למוקד הטעינה האוטומטי שמספרו 03-720-7406.
2. מקישים את מספר הרב-קו שלכם המופיע על גב הכרטיס.
3. בוחרים את פרופיל הכרטיס שלכם (אנונימי, רגיל [מבוגר], נוער, אזרח ותיק, סטודנט מורחב, סטודנט רגיל, נכה, זכאי ביטוח לאומי).
4. בוחרים סכום לטעינת ערך צבור בין 30 ל-300 שקלים.
5. מקישים את מספר כרטיס האשראי לתשלום.
6. ניגשים עם כרטיס הרב קו לאחת מעמדות הטעינה, מניחים במקום המיועד לכך והוא נטען אוטומטית. ניתן גם לטעון באמצעות ישומון או דרך התקן מיוחד למחשב.
השירות החדש מאפשר רק טעינת ערך צבור, אך לא ערך חוזי (חופשי יומי/שבועי/חודשי).
חברת רב קו אונליין בחרה בשלב הראשון להעביר את המידע על השירות החדש רק לעיתונות החרדית, ולא לציבור הכללי, למרות שכל אדם יכול לעשות שימוש בשירות זה. באתר החברה לא פורסמה על כך כל הודעה. זאת בשל הצורך לתת מענה מיידי לציבור שאינו עושה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת.
רב קו אונליין בשבת
בתוך כך, גורמים בציבור החרדי מביעים תרעומת על חברת רב-קו אונליין על כך שהיא מפרסמת בשבת בטלוויזיה את שירותי הטעינה שהיא מציעה. לדבריהם, אומנם מדובר בחברה פרטית, אך השירות, הניתן על-ידי
משרד התחבורה הוא שירות ציבורי שאין לו חלופה, מה גם שמשרד התחבורה מפרסם בעצמו את החברה. עוד ציינו כי פרסום בדבר אפשרות לטעון כרטיסים בזמן שהתחבורה הציבורית אינה פועלת אינו יותר מאשר הקנטה.
במשרד התחבורה אומרים כי אין להם שליטה על הפרסום של החברה משום שמדובר בחברה פרטית. עוד ציינו במשרד כי "חברת פיסנטרה זכתה במכרז של מפעילי התחבורה הציבורית, ובליווי משרד התחבורה, במכירת חוזי נסיעה דרך האתר והישומון. החברה פועלת על-פי תנאי המכרז".
מרב-קו אונליין נמסר: "אכן משרד הפרסום המגזרי יצא בסוף-השבוע האחרון עם ידיעה בנושא הזמנה טלפונית של טעינת הסדר נסיעה עבור כרטיס הרב-קו, באמצעות מערכת טלפונית ממוחשבת שפותחה על-ידי רב קו אונליין. יובהר כי מדובר על הזמנת טעינה ולא על הטענה עצמה: לאחר ההזמנה הטלפונית ניתן לגשת עם כרטיס הרב קו לכל עמדת "כספונט", להכניס את הכרטיס ולקבל את הטעינה ללא צורך בכרטיס אשראי (שהוזן קודם לכן באמצעות המערכת הממוחשבת) הפתרון פותח בעיקר תוך מחשבה על הצורך בהזמנת טעינה מרחוק, לדוגמה של הורים עבור ילדים. כבר קרוב לשנתיים שקיימת אפשרות להזמנת טעינה באמצעות אתר רב קו אונליין; וכעת, במחשבה גם על קהלים שלהם אין גישה לאינטרנט, הושקה גם מערכת טלפונית. בימים הקרובים יעלה פרסום - לקראת החופש הגדול - גם במגזר הכללי.
"באשר לפרסום בשבת, חברת פיסנטרה (מפעילת רב קו אונליין) היא חברה פרטית, שחלק מפעילותה הוא פיתוח פתרונות כרטוס אלקטרונים חכמים. משרד הפרסום של החברה העלה קמפיין חסויות בטלוויזיה המסחרית. ייתכן שחלק מהחסויות שודרו ביום שבת".