מינויו של מיכאל (מיכה) מייקסנר למנכ"ל
רכבת ישראל ייכנס לתוקף בשבוע הבא (25.6.19), לאחר שהיום (ב', 17.6.19) התקבל בחברה כתב המינוי שלו.
מינויו של מייקסנר אושר על-ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים היוצא ישראל כ"ץ ועל-ידי שר האוצר
משה כחלון, לאחר התייעצות עם הוועדה לבדיקת מינויים, בהתאם לחוק החברות הממשלתיות.
בהתאם לכתב המינוי, כהונתו של מייקסנר תסתיים ב-25 ביוני 2024, בעוד חמש שנים.
אל"ם (מיל')
מיכה מייקסנר (31), נשוי+3, שימש בעברו כראש הרשות לפיתוח טנק המרכבה וכראש מחלקת מערכות ממונעות ביחט"ל (היחידה הטכנולוגית של אגף הלוגיסטיקה והטכנולוגיה בצה"ל), ועד לאחרונה היה מנכ"ל חברת אימקו, המפתחת, מתכננת ומייצרת מוצרים למערכות צבאיות ותעופתיות.
הוא היה מנכ"ל מפעל האוטובוסים מרכבים מאז שחרורו מצה"ל ועד 2016, למשך 12 שנה. לאחר מכן מונה למנכ"ל חד אסף תעשיות - חברת תעשיה בתחום המתכת וברזל.
דירקטוריון החברה אישר את המלצת ועדת האיתור של הרכבת, אליה הוגשו יותר מ-35 שמות של מועמדים - מתוכם, שמונה עברו את שלב המיון המוקדם. בכך גבר מייקסנר על מועמדים דוגמת המשנה למנכ"ל חברת החשמל יצחק בלמס.
ועדת האיתור לתפקיד התרשמה, בין היתר, מיכולות המנהיגות והובלת צוותי הנהלה והנעת העובדים שלו. כמו-כן הציג מייקסנר חזון, ראייה אסטרטגית ויכולת תכנון וביצוע של תפעול מערכות מורכבות, וכן באמתחתו ניסיון מקצועי רב בניהול מצבים מורכבים ומשברים, בין השאר גם בתחום יחסי העבודה.
ב-25.3.19 מונה סמנכ"ל הרכבת אורי שריר למנכ"ל (בפועל), שהחליף את המנכ"ל הקודם
שחר איילון.
ברכבת ישראל אומרים כי מייקסנר יוביל את רכבת ישראל בשנים הקרובות והמאתגרות, זאת ברקע צמיחה חסרת תקדים בביקוש לנסיעה ברכבת לצד מחסור חמור בתשתיות מסילה ובקרונות; יחסי עבודה מתוחים על-רקע סכסוכי העבודה הרבים מול ועד העובדים; ותוכנית פיתוח נרחבת הכוללת את מיזם החישמול והצטיידות בצי נייד חשמלי, בניית המסילה המזרחית, הוספת מסילה רביעית בציר איילון, מעבר למערכת איתות מבוססת
סלולר (ETCS LEVEL 2ׂ) ועוד.